Конспект уроку створений відповідно до підручника Історія України: підруч. для 7 кл./О.В.Гісем, О.О.Мартинюк. -Харків2020
Тема Кревська унія 1385 року та українські території.
Мета: Визначити причини та умови укладення Кревської унії 1385р., її наслідки, наслідки ліквідації удільних князівств на українських землях, вдосконалювати вміння працювати з історичною картою, історичними джерелами, розвивати критичне мислення та навички групової самоорганізації, виховувати інтерес до історії України, толерантне ставлення до політичних діячів минулого.
Очікувані результати.
Після уроку учень/учениця має:
Тип уроку: засвоєння нового навчального матеріалу
Обладнання та програмне забезпечення: підручник Історія України: підруч. для 7 кл./О.В.Гісем, О.О.Мартинюк. -Харків2020, атласи, контурні карти, роздатковий матеріал, картки самооцінювання, стікери з питаннями, презентація, відеоролик, ноутбук
Хід уроку
1.1.Організаційний момент.
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно, що робити? , працювати.
2) Організація роботи по групах.
3)Учитель пропонує учням протягом уроку показувати сигнали рукою для того щоб відчути розуміння або нерозуміння ними матеріалу уроку.
1.2. Актуалізація опорних знань. (Робота в групах)
1 Завдання «Історичний пазл»
Кожна з груп отримає конверти із завданнями на стікерах, в яких є дати, поняття, історичні діячі, території.
Визначте і оберіть дати, поняття, історичних діячів, території , які відповідають темі «Інкорпорація руських удільних князівств до складу інших держав», прикріпіть стікери на дошку і прокоментуйте.
Презентація роботи груп.
Оцінювання учнями своєї роботи над завданням «Історичний пазл» в картках самооцінювання (від 0 до 2х балів).
1.3. Мотивація навчальної діяльності.
Оголошення теми уроку, представлення її змісту та очікуваних результатів.
Учитель пропонує учням звернути увагу на хмаринку слів на дошці. спробувати визначити, про що буде йти мова на уроці. (Про Кревську унію)
Робота з поняттям «унія».
Учитель пропонує записати тему(Слайд №1) і план уроку (Слайд №2), висловитися з приводу змісту та очікуваних результатів. Після цього відбувається порівняння очікуваних результатів (Слайд №3)
Оголошення проблемного питання «Кревська унія була позитивним чи негативним явищем в історії України?» (Слайд №4)
ІІ Основна частина
2.1.Вивчення нового матеріалу (первинне сприйняття)
План
Розповідь учителя: Дослідники вважають, що Велике князівство Литовське до кінця ХІVст. було своєрідною федерацією земель-князівств, зокрема українських- Київського, Чернігово-Сіверського, Волинського та Подільського. Зміни сталися з приходом до влади великого князя литовського Ягайла Ольгердовича, який уклав Кревську унію з Польщею.
2. Завдання «Аналізуємо відеоджерело»(Слайд №5)
Подивіться відео і працюючи в групах обговоріть та пропишіть причини, умови та наслідки укладання Кревської унії для Литви, Польщі та українських земель. Презентація роботи груп.
Оцінювання учнями своєї роботи над завданням «Аналізуємо відеоджерело» в картках самооцінювання (від 0 до 2х балів).
3.Робота з історичною картою(Слайд №6)
Знайдіть в атласі карту № 15 і перенесіть на контурну карту містечко де була укладена унія та дату укладання.
Оцінювання учнями своєї роботи над завданням «Робота з історичною картою» в картках самооцінювання (від 0 до 2х балів).
Руханка
Розповідь учителя: «Ліквідація удільних князівств на українських землях»
4.Робота з підручником(Слайд №7)
Опрацюйте ст. 113 і визначте здобутки зовнішньої політики князя Вітовта. Презентація роботи груп. Оцінювання учнями своєї роботи над завданням «Робота з підручником» в картках самооцінювання (від 0 до 2х балів).
5.Завдання «Аналізуємо історичне джерело»(Слайд №8)
Проаналізуйте історичне джерело(тексти на столах у кожної групи) і визначте: Чому відбулася Грюнвальдська битва? 2. Представники яких земель брали участь у битві?
Із твору польського хроніста Яна Длугоша «Історія Польщі» про Грюнвальдську битву
«…А до князя Олександра (Вітовта) і його військ смагіти жалібними
молитвами і плачем благали, щоб той не допустив їх відокремлення від свого
князівства і литовців, оскільки вони не хочуть підкоритися тевтонським
хрестоносцям. Все королівське військо вишикувалось по загонах і хоругвах.
Литовське [військо] же під командуванням великого князя литовського Олександра підійшло й встало навпроти ворога. Відомо, що польське військо мало в цій битві п’ятдесят знамен, окрім литовських хоругв кількістю сорок. Називались ж хоругви за іменами земель литовських, а саме: Трокська, Віленська, Гродненська, Лідська, Мідницька, Смоленська, Полоцька, Вітебська, Київська, Пінська, Новгородська, Берестейська, Дорогичинська, Мельницька, Кам’янецька…».
Презентація роботи груп. Оцінювання учнями своєї роботи над завданням «Аналізуємо історичне джерело» в картках самооцінювання (від 0 до 2х балів).
ІІІ Завершення:
3.1.Узагальнення(підведення підсумків)
Обговорення проблемного питання «Кревська унія була позитивним чи негативним явищем в історії України?»
3.2.Рефлексія.
6. Завдання «Продовжіть твердження»(Слайд №9)
Учитель: пропонує всім учасникам груп на стікерах дати відповідь
Презентація роботи груп. Оцінювання учнями своєї роботи над завданням «Продовжіть твердження» в картках самооцінювання (від 0 до 2х балів).
3.3. Оцінювання
Оцінювання роботи учнів відбувалося на всіх етапах уроку в картках самооцінювання, які заповнював кожен учень. Виставлення оцінок за урок.
3.4. Домашнє завдання. (Слайд №10)
Прочитати параграф 21 ст 112-114. Творче завдання:
«У чому полягало значення Грюнвальдської битви для народів Східної Європи?»