Конспект уроку "Леся Українка. Життєвий і творчий шлях. Роль родини, культурного оточення і самоосвіти у формуванні світогляду письменниці"

Про матеріал
Конспект уроку з української літератури в 10 "Леся Українка. Життєвий і творчий шлях. Роль родини, культурного оточення і самоосвіти у формуванні світогляду письменниці"
Перегляд файлу

                                                                              Конспект уроку

                                                                              з української літератури

                                                                              в 10 класі

                                                                              Підготувала

                                                                              Пархоменко Г.А, учитель

                                                                              української мови та літератури

                                                                      

Тема. Леся Українка. Життєвий і творчий шлях. Роль родини, культурного оточення і самоосвіти у формуванні світогляду письменниці

Мета:

навчальна: допомогти десятикласникам глибше осягнути життєвий і творчий шлях Лесі Українки, її багатогранну складну обдаровану особистість; розвивальна: удосконалювати вміння роботи з різними джерелами інформації; вміння аналізувати факти; формувати навички дослідницько-пошукової роботи; розвивати усне зв’язне мовлення учнів; сприяти розвитку загальнокультурної компетентності та компетентності спілкування державною мовою;

виховна: сприяти вихованню почуттів пошани та гордості до геніальної доньки українського народу.

Очікувані результати:

учні

знатимуть факти з життя та творчості письменниці;

пояснюватимуть роль оточення у формуванні світогляду Л. Українки;

вмітимуть працювати з різними джерелами інформації;

аналізуватимуть факти та літературні явища.

Тип уроку: засвоєння нового навчального матеріалу

Методи і прийоми: вправи «Обміняймося компліментами», «Прес», «Мікрофон», «Інформаційне ґроно», «Кинь м’яч», «Сенкан», «Незакінчене речення», дослідницька робота в групах;

Обладнання та унаочнення: компютери або планшети; підручник, мультимедійна дошка

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання.

2. Емоційне налаштування до уроку.

Вправа «Обміняймося компліментами»

Учні записують у зошит сусіда по парті комплімент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

1. Вступне слово вчителя

     - Вона входить в тріаду найвідоміших українських письменників. Ще її  називають донькою Прометея. Її життя є прикладом незвичайної стійкості духу і сили волі, а творчість надихає. Хто ця геніальна донька українського народу?

  1. Вправа «Прес»
  • Увага на екран. Уважно подивіться на ці фото. Як ви гадаєте, що

 спільного мають ці зображення?

                     Пов’язане зображення      Пов’язане зображення

(Леся Українка і гірська квітка ломикамінь. Тендітні, ніжні, але з сильною волею до життя. Поетеса хвора, квола, та сильна духом. Ломикамінь  невибаглива рослина, здатна виживати у несприятливих умовах, виростаючи з-під каміння. Л. Українку називають ломикаменем української літератури. Обидві - символи боротьби проти одвічного зла, соціальної й національної кривди).

ІІІ. Повідомлення теми, мети, визначення значущих завдань уроку

Вправа «Мікрофон»

  • На уроці я хочу дізнатися про…
  • Сьогодні знатиму…
  • Особливо цікавить мене…

ІV. Засвоєння нового навчального матеріалу

  1. Робота з джерелами інформації

 Подання варіативності у виборі способів навчальної діяльності:

Інтернет-джерела:

http://heroes.profi-forex.org/ua/kosach-kvitka-larisa-petrivna-lesja-ukrayinka

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D0%B5%D1%81%D1%8F_%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%BA%D0%B0

Відео уроки:

http://www.10minclass.com/video/37

http://www.10minclass.com/video/38

Підручник: С. 205-213 (за ред. О. Авраменка, 2018р.)

  1. Складання інформаційного ґрона «Роль оточення у формування світогляду Л. Українки» (запис у зошитах)

 

Олена Пчілка (мати)                Петро Косач(батько) –         Михайло Драгоманов письменниця, етнограф,        юрист, найближча                дядько) – професор,   

громадська діячка                   людина  у дитинстві           соціаліст, Лесин     

                                                                                                духовний батько

                                         

                                                Результат пошуку зображень за запитом "л українка"

                                                                           

                                                

 

 

Висновок. Оточення надзвичайно впливає на формування особистості, на розвиток обдарувань, захоплень, світогляду, на характер, на рівень освіченості.

  1. Робота в групах

Дослідницька робота за темами:

1 група – роль самоосвіти у формуванні світогляду письменниці;

2 група -  захоплення та обдарування Л. Українки;

3 група – національні погляди письменниці.

(Учні роблять записи під час виступів)

V. Систематизація та узагальнення вивченого матеріалу

1.  Вправа «Кинь м’яч» (учитель кидає м’ячик, запитуючи, учень повертає м’яч з відповіддю)

  • Яку роль у формуванні характеру та світогляду письменниці відіграла 30-річна боротьба з хворобою?
  • Чому ці слова Лесі Українки можна вважати девізом усього її життя:

Так! Я буду крізь сльози сміятись,
Серед лиха співати пісні,
Без надії таки сподіватись,
Буду жити! Геть думи сумні!

  • Доведіть, що у формуванні світобачення письменниці значне місце посідає родина та культурне оточення.
  • Яку роль у формуванні особистості поетки відіграє М. Драгоманов?
  • Як вплинула на поетичне світосприйняття Лесі Українки природа Волині?
  • Доведіть, що творчість Л. Українки цікава сучасникам.

2. Творча робота

Складання сенкану до образу Л. Українки

 

 

 

 

 

 

VI. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа « Незакінчене речення»

Коли думаєш про Лесю Українку,

  • дивуєшся...
  • заглиблюєшся…
  • оживають…
  • замислюєшся…

IV. Рефлексія.

Вправа «Мікрофон»

-          Чи змінилися ваші уявлення про поетесу ?

VIІ. Домашнє завдання

Обов’язкове: з доступних джерел (Інтернету, зокрема) дібрати матеріали про збірку «На крилах пісень».

За бажанням: написати твір-мініатюру «Чим приваблює вас Леся Українка як людина та особистість»

 

 

docx
Додано
9 квітня 2020
Переглядів
2125
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку