Конспект уроку "Лист. Адреса"

Про матеріал

Ознайомлення з основними правилами листування, будовою листа, його мовним оформленням, вимогами до оформлення адреси на поштовому конверті; збагачення словникового запаус учнів, розвиток інтелектуальних та творчих здібностей,виховання шанобливого ставлення до людей.

Перегляд файлу

Тема.          Урок розвитку зв’язного мовлення.Лист , адреса.

Мета: ознайомити учнів з основними правилами листування, будовою листа, його мовним оформленням, вимогами до оформлення адреси на поштовому конверті; збагачувати словниковий запас учнів, сприяти розвитку інтелектуальних та творчих здібностей, за допомогою мовленнєво- комунікативного дидактичного матеріалу сприяти загальному мовлен­нєвому розвиткові особистості школярів; виховувати шанобливе ставлення до людей, зацікавити особ­ливостями національного етикету; підвищувати мовну й мовленнєву культуру п'ятикласників у процесі усного й писемного спілкування.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

Рефлексія «Я –ми – справа»

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ Й ЗАВДАНЬ УРОКУ

Дешифрувальник

 Розшифруйте запис і визначте тему уроку, сформулюйте його мету.

2

4

1

3

и

т

л

с

2

5

4

1

3

6

д

с

е

а

р

а

 

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Вправа «Бліцопитування»

  • Що таке лист?
  • Які види листів ви знаєте?
  • Хто і кому може писати приватний (особистий) лист?
  • Коли виникає потреба писати листи? Коли, на вашу думку, міг бути написаний найперший лист?
  • Чи доводилося вам писати листи?
  • Як ви гадаєте, чи спроможне сьогодні електронне листування замінити традиційне поштове листування?

 

  •  3 яких частин складається текст традиційного листа?
  •  Чи уявляєте ви лист без уживання звертання та формул етикету (слів ввічливості)? Чому?

Опрацювання таблиці «Вимоги до мовлення»

IV. ПОГЛИБЛЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ ПРО ЛИСТ ЯК ЖАНР МОВЛЕННЯ

Робота з теоретичним матеріалом( за підручником)

Самостійна робота.Складіть пам’ятку «Як оформляти лист». Доповніть пам’ятку власними рекомендаціями щодо по­черку, охайності, грамотності оформлення листа, його композиції.

Колективна робота з текстами-зразками

Словникова робота

  • Порівняйте слова і їхнє визначення, з’ясуйте різницю.

Адрес — письмове звернення до особи. Адреса — напис на кон­верті, місце проживання особи. Адресат — той, хто отримує лист, телеграму. Адресант — той, хто адресує, надсилає лист.

Клоуз-тест

 Доповніть речення потрібними словами чи словосполученнями.

1. Лист, як правило, треба починати із ...

2. Листи здебільшого надсилаються ...

3. На конвертах обов’язково вказують ...

4. Адресу треба писати ....

V. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК

Інформаційна довідка

Пошта зародилася в глибоку давнину. Тривалий час люди писали адресу на тому самому аркуші паперу, що й лист. Аркуш складали на зразок солдатського трикутника. У 1820 році в англійському місті Брайтон власник паперової крамниці придумав для листів паперові «мішечки» і почав видавати їх як безкоштовний додаток до купленого в нього паперу. Новинка сподобалася. «Мішечки» для листів стали називати «конвертами» від англійського слова cover — «закривати». Конверти почали випускати спеціальні підприємства, і з Англії вони розійшлися по всьому світу.

Робота над оформленням конверту

  • Підпишіть конверт. Напишіть свою домашню адресу й адресу одержувача, скориставшись пам’яткою «Як оформляти конверт» і малюнком.

Як оформляти конверт

1. Адресу відправника пишуть угорі ліворуч, а одержувача — уни­зу праворуч.

2. Послідовність відомостей така: 1) прізвище, ім’я, по батькові (відправника — у називному відмінку, одержувача — у даваль­ному); 2) вулиця, номер будинку, квартири; 3) населений пункт; 4) район, область (за потреби); 5) індекс; 6) країна (за потреби).

  •  Визначте правильно порядок оформлення конверта.

1. м. Херсон.

2. Кисленку Микиті Васильовичу.

3. вул. Ушакова, 31.

4. 73011

(2, 3,1, 4)

Вправа «Я-редактор».  Прочитайте й виправте помилки.

Напесать листа до вас

Змусили проблеми.

Вчора в класі говарив

Я на зборах знову—

Щоб ніхто з нас не робив

Помилок у мові.

Я завжди про це кажу,

Веступаю всюду,

Обіцяю і пишу—

Всім за пріклад буду!

Але учні виступ мій

Слухать не хотіли.

Тож я прошу вас одне:

Поможіть, будь ласка!

А то я, Мекола,

Не вчив правел з мови

І не можу прочитать

Власної промови,

Тому що я ні бе ні ме

В правел ах із мови.

До побачення. Пешіть.

І мене песать навчіть.

VI. САМОСТІЙНЕ СКЛАДАННЯ ЛИСТА Й ОФОРМЛЕННЯ КОНВЕРТА

  • Уявіть ситуацію: ви відпочиваєте в бабусі  й вирішили поділи­тися своїми враженнями з кимось. Складіть лист, визначивши адресанта. Оформіть конверт.

VII. ПІДСУМОК УРОКУ

Вправа «Незакінчене речення»

  •  На уроці я дізнався про...
  •  Ми навчилися...
  •  Мені найбільше сподобалося...
  •  Запам’яталося...

Підсумкове обговорення

  •  Дайте відповіді на запитання:
  •  Що ви відчуваєте, коли одержуєте лист від рідних, друзів?
  •  Що потрібно для того, щоб написати й відправити листа?

VIII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  •  З’ясуйте, на що вказують цифри поштового індексу.
  • Оформіть конверт. Напишіть лист своєму товаришеві про свою мрію.

 

docx
Додано
6 квітня 2018
Переглядів
4304
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку