ЕКСПРЕС-КАРТКИ НА УРОЦІ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

Про матеріал

Експерс- картки застосовуються для швидкої перевірки рівня засвоєного матеріалу. Можна використовувати для самостійної роботи , а також для роботи в парах. Це дає можливість швидко оцінити рівень знань учнів. Зручно, швидко, корисно!

Перегляд файлу

1. Яке з поданих поєднань слів є словосполученням?

    а) земля і небо;        б) до  уроків       

в) вірна дружба.

 

1. Яке з поданих поєднань слів є словосполученням?

    а) земля і небо         б) до  уроків;        

 в) вірна дружба.

 

2. Не є словосполученням:

    а) святковий день;

    б) настав ранок;

    в) дружити віддано.

 

2. Не є словосполученням:

    а) святковий день;

    б) настав ранок;

    в) дружити віддано.

 

3. Укажіть речення, в якому правильно виділене звертання:

а) Ні брате, я не залишу тебе самого.

 б) Їж, Мартине, мати ще підкине.

в) Ловись рибко, велика та все велика.

 

3. Укажіть речення, в якому правильно виділене звертання:

а) Ні брате, я не залишу тебе самого.

 б) Їж, Мартине, мати ще підкине.

в) Ловись рибко, велика та все велика.

 

4. Укажіть речення, в якому правильно підкреслені всі члени речення:

А) Йшла весела дівчинка додому

Б) Пожовклий лист у вікно моє влетів

В)Пливла хмаронька над країною.

 

 

4.Укажіть речення, в якому правильно підкреслено всі члени речення:

А) Йшла весела дівчинка додому

Б) Пожовклий лист у вікно моє влетів

В)Пливла хмаронька над країною.

 

 

5. Укажіть речення, в якому є однорідні члени:

А.  Ліс якусь хвилину стояв нерухомо.

Б.  Мудрим ніхто не родився, а навчився.

В. Солов’їні пісні навіювали на мене теплі спомини.

 

5. Укажіть речення, в якому є однорідні члени:

А) Ліс якусь хвилину стояв нерухомо.

Б.  Мудрим ніхто не родився, а навчився.

В. Солов’їні пісні навіювали на мене теплі спомини.

 

6. Укажіть речення, в якому правильно поставлено тире між підметом і присудком:

А.  Книга  джерело -  знань.

Б Найбільше — багатство здоров’я.

В  Природа — основа людського суспільства.

 

6. Укажіть речення, в якому правильно поставлено тире між підметом і присудком:

А. Книга   джерело -  знань.

Б. Найбільше — багатство здоров’я.

В. Природа — основа людського суспільства.

 

7 -8 .Спишіть, розставте розділові знаки

 Скрізь лежить білий сніг   на озері  річці   ставку.

7-8.Спишіть, розставте розділові знаки

 Скрізь лежить білий сніг   на озері  річці  ставку.

9  Спишіть, розставте розділові знаки

Мистецтво  найкращий педагог (О. Гончар). 

10 -11. Спишіть , підкресліть головні й другорядні члени речення

Тривожно й радісно злетіли сірі гуси вгору

12. Складіть речення із звертанням.

 

 

 

9  Спишіть, розставте розділові знаки

Мистецтво  найкращий педагог (О. Гончар). 

10 -11. Спишіть , підкресліть головні й другорядні члени речення

Тривожно й радісно злетіли сірі гуси вгору

12. Складіть речення із звертанням

 

 

 

1. Установіть відповідність між реченням та наявністю в ньому даної синтаксичної конструкції (Розділові знаки не розставлені):
А однорідні члени                1   Я посміхнувся і ліс вже не був похмурим.
Б звертання                          2  Зігрій мене сонечко своїм теплом.
В вставне слово                   3  Зима напевне буде суворою.
Г  дві граматичні основи      4  Раптом вітерець прошумів над зимовим лісом.
                                             5   Пролетіла ворона і змахнула сніг на доріжку.

2. Звертання- це……………………………………………………………………………………

3.  Вставне слово- це………………………………………………………………………………

 

 

1. Установіть відповідність між реченням та наявністю в ньому даної синтаксичної конструкції (Розділові знаки не розставлені):
А однорідні члени                1   Я посміхнувся і ліс вже не був похмурим.
Б звертання                          2  Зігрій мене сонечко своїм теплом.
В вставне слово                   3  Зима напевне буде суворою.
Г  дві граматичні основи      4  Раптом вітерець прошумів над зимовим лісом.
                                             5   Пролетіла ворона і змахнула сніг на доріжку.

2. Звертання- це……………………………………………………………………………………

3.  Вставне слово- це………………………………………………………………………………

 

 

1. Установіть відповідність між реченням та наявністю в ньому даної синтаксичної конструкції (Розділові знаки не розставлені):
А однорідні члени                1   Я посміхнувся і ліс вже не був похмурим.
Б звертання                          2  Зігрій мене сонечко своїм теплом.
В вставне слово                   3  Зима напевне буде суворою.
Г  дві граматичні основи      4  Раптом вітерець прошумів над зимовим лісом.
                                             5   Пролетіла ворона і змахнула сніг на доріжку.

2. Звертання- це……………………………………………………………………………………

3.  Вставне слово- це………………………………………………………………………………

 

 

1. Установіть відповідність між реченням та наявністю в ньому даної синтаксичної конструкції (Розділові знаки не розставлені):
А однорідні члени                1   Я посміхнувся і ліс вже не був похмурим.
Б звертання                          2  Зігрій мене сонечко своїм теплом.
В вставне слово                   3  Зима напевне буде суворою.
Г  дві граматичні основи      4  Раптом вітерець прошумів над зимовим лісом.
                                             5   Пролетіла ворона і змахнула сніг на доріжку.

2. Звертання- це……………………………………………………………………………………

3.  Вставне слово- це………………………………………………………………………………

 

 

1. Установіть відповідність між реченням та наявністю в ньому даної синтаксичної конструкції (Розділові знаки не розставлені):
А однорідні члени                1   Я посміхнувся і ліс вже не був похмурим.
Б звертання                          2  Зігрій мене сонечко своїм теплом.
В вставне слово                   3  Зима напевне буде суворою.
Г  дві граматичні основи      4  Раптом вітерець прошумів над зимовим лісом.
                                             5   Пролетіла ворона і змахнула сніг на доріжку.

2. Звертання- це……………………………………………………………………………………

3.  Вставне слово- це………………………………………………………………………………

 

 

Прізвище

  1.  Дзвін- [ _______ _______]
  2. Малюєш – [_______________ ]
  3. Голуб -[_______________ ]
  4. Дзеркало- [_______________ ]
  5. Ясність- ……букв, …….звуків
  6.  Мрія-  ……букв, …….звуків
  7.  Ньютон -……букв, …….звуків
  8. Ірпін…с…кий
  9. Сопіл…ці
  10. У  хатин…ці
  11. Дон..ці
  12. Заб….рати

Прізвище

  1.  Дзвін- [ _______ _______]
  2. Малюєш – [_______________ ]
  3. Голуб -[_______________ ]
  4. Дзеркало- [_______________ ]
  5. Ясність- ……букв, …….звуків
  6.  Мрія-  ……букв, …….звуків
  7.  Ньютон -……букв, …….звуків
  8. Ірпін…с…кий
  9. Сопіл…ці
  10. У  хатин…ці
  11. Дон..ці
  12. Заб….рати

Прізвище

  1.  Дзвін- [ _______ _______]
  2. Малюєш – [_______________ ]
  3. Голуб -[_______________ ]
  4. Дзеркало- [_______________ ]
  5. Ясність- ……букв, …….звуків
  6.  Мрія-  ……букв, …….звуків
  7.  Ньютон -……букв, …….звуків
  8. Ірпін…с…кий
  9. Сопіл…ці
  10. У  хатин…ці
  11. Дон..ці
  12. Заб….рати

Прізвище

  1.  Дзвін- [ _______ _______]
  2. Малюєш – [_______________ ]
  3. Голуб -[_______________ ]
  4. Дзеркало- [_______________ ]
  5. Ясність- ……букв, …….звуків
  6.  Мрія-  ……букв, …….звуків
  7.  Ньютон -……букв, …….звуків
  8. Ірпін…с…кий
  9. Сопіл…ці
  10. У  хатин…ці
  11. Дон..ці
  12. Заб….рати

Прізвище

  1.  Дзвін- [ _______ _______]
  2. Малюєш – [_______________ ]
  3. Голуб -[_______________ ]
  4. Дзеркало- [_______________ ]
  5. Ясність- ……букв, …….звуків
  6.  Мрія-  ……букв, …….звуків
  7.  Ньютон -……букв, …….звуків
  8. Ірпін…с…кий
  9. Сопіл…ці
  10. У  хатин…ці
  11. Дон..ці
  12. Заб….рати

Прізвище

  1.  Дзвін- [ _______ _______]
  2. Малюєш – [_______________ ]
  3. Голуб -[_______________ ]
  4. Дзеркало- [_______________ ]
  5. Ясність- ……букв, …….звуків
  6.  Мрія-  ……букв, …….звуків
  7.  Ньютон -……букв, …….звуків
  8. Ірпін…с…кий
  9. Сопіл…ці
  10. У  хатин…ці
  11. Дон..ці
  12. Заб….рати

Прізвище

  1.  Дзвін- [ _______ _______]
  2. Малюєш – [_______________ ]
  3. Голуб -[_______________ ]
  4. Дзеркало- [_______________ ]
  5. Ясність- ……букв, …….звуків
  6.  Мрія-  ……букв, …….звуків
  7.  Ньютон -……букв, …….звуків
  8. Ірпін…с…кий
  9. Сопіл…ці
  10. У  хатин…ці
  11. Дон..ці
  12. Заб….рати

Прізвище

  1.  Дзвін- [ _______ _______]
  2. Малюєш – [_______________ ]
  3. Голуб -[_______________ ]
  4. Дзеркало- [_______________ ]
  5. Ясність- ……букв, …….звуків
  6.  Мрія-  ……букв, …….звуків
  7.  Ньютон -……букв, …….звуків
  8. Ірпін…с…кий
  9. Сопіл…ці
  10. У  хатин…ці
  11. Дон..ці
  12. Заб….рати

 

 

Знайдіть слова, які неправильно поділені для переносу.

 Ро-зіб-рати, зріст, дзь-обик, де-в'ятий, під-земний, підй – ом- ний,

 о - же-ледь, зми-ю, си-нь-ого, трис-та, ве-сі-лля, сузі - р’я, надз-вичайний,  І.Я – Франко, 4 – кг.,

 

Знайдіть слова, які неправильно поділені для переносу.

 Ро-зіб-рати, зріст, дзь-обик, де-в'ятий, під-земний, підй – ом- ний,

 о - же-ледь, зми-ю, си-нь-ого, трис-та, ве-сі-лля, сузі - р’я, надз-вичайний,  І.Я – Франко, 4 – кг.,

 

Знайдіть слова, які неправильно поділені для переносу.

 Ро-зіб-рати, зріст, дзь-обик, де-в'ятий, під-земний, підй – ом- ний,

 о - же-ледь, зми-ю, си-нь-ого, трис-та, ве-сі-лля, сузі - р’я, надз-вичайний,  І.Я – Франко, 4 – кг.,

 

Знайдіть слова, які неправильно поділені для переносу.

 Ро-зіб-рати, зріст, дзь-обик, де-в'ятий, під-земний, підй – ом- ний,

 о - же-ледь, зми-ю, си-нь-ого, трис-та, ве-сі-лля, сузі - р’я, надз-вичайний,  І.Я – Франко, 4 – кг.,

 

Знайдіть слова, які неправильно поділені для переносу.

 Ро-зіб-рати, зріст, дзь-обик, де-в'ятий, під-земний, підй – ом- ний,

 о - же-ледь, зми-ю, си-нь-ого, трис-та, ве-сі-лля, сузі - р’я, надз-вичайний,  І.Я – Франко, 4 – кг.,

 

            Вставте з-із-зі

1.Повернулися____Одеси

2.Разом______донькою

3.Мама ____сином

4. Мама______донькою

5. Поїзд______Києва

6. Вареники ______сметаною

7.____його приїздом

8. Борщ____щавлем

      Вставте у-в

9. Перебувати ____відпустці

10.Прочитати ______творі

11. Сходити _____бібліотеку

12. Картина ______фойє

 

            Вставте з-із-зі

1.Повернулися____Одеси

2.Разом______донькою

3.Мама ____сином

4. Мама______донькою

5. Поїзд______Києва

6. Вареники ______сметаною

7.____його приїздом

8. Борщ____щавлем

      Вставте у-в

9. Перебувати ____відпустці

10.Прочитати ______творі

11. Сходити _____бібліотеку

12. Картина ______фойє

 

            Вставте з-із-зі

1.Повернулися____Одеси

2.Разом______донькою

3.Мама ____сином

4. Мама______донькою

5. Поїзд______Києва

6. Вареники ______сметаною

7.____його приїздом

8. Борщ____щавлем

      Вставте у-в

9. Перебувати ____відпустці

10.Прочитати ______творі

11. Сходити _____бібліотеку

12. Картина ______фойє

 

            Вставте з-із-зі

1.Повернулися____Одеси

2.Разом______донькою

3.Мама ____сином

4. Мама______донькою

5. Поїзд______Києва

6. Вареники ______сметаною

7.____його приїздом

8. Борщ____щавлем

      Вставте у-в

9. Перебувати ____відпустці

10.Прочитати ______творі

11. Сходити _____бібліотеку

12. Картина ______фойє

 

            Вставте з-із-зі

1.Повернулися____Одеси

2.Разом______донькою

3.Мама ____сином

4. Мама______донькою

5. Поїзд______Києва

6. Вареники ______сметаною

7.____його приїздом

8. Борщ____щавлем

      Вставте у-в

9. Перебувати ____відпустці

10.Прочитати ______творі

11. Сходити _____бібліотеку

12. Картина ______фойє

 

            Вставте з-із-зі

1.Повернулися____Одеси

2.Разом______донькою

3.Мама ____сином

4. Мама______донькою

5. Поїзд______Києва

6. Вареники ______сметаною

7.____його приїздом

8. Борщ____щавлем

      Вставте у-в

9. Перебувати ____відпустці

10.Прочитати ______творі

11. Сходити _____бібліотеку

12. Картина ______фойє

 

 

 

 

УСТАНОВІТЬ ВІДПОВІДНІСТЬ                                                                           

1.А речення із звертанням;                             1. Люблю я, Києве, тебе в ранковий

Б речення з однорідними                                   час… (М. Упеник)

  означеннями;                                                 2. Можливо, блискавиць крило ці

В речення із вставним словом;                          горді коси заплело (О. Довженко).

Г речення з однорідними додатками.           3. Високий, чистий дзвін коси

                                                                              передвіщав мені радість (О. Довженко).

 

                                                                         4. Позирають ночі світлі в розмальовані

                                                                             шибки (Т. Масенко).

                                                                         5. Мати перша навчила мене любити

                                                                             роси, п'янкий любисток, м'яту, маковий

                                                                             цвіт і калину (М. Стельмах).   

 

 

УСТАНОВІТЬ ВІДПОВІДНІСТЬ                                                                           

1.А речення із звертанням;                             1. Люблю я, Києве, тебе в ранковий

Б речення з однорідними                                   час… (М. Упеник)

  означеннями;                                                 2. Можливо, блискавиць крило ці

В речення із вставним словом;                          горді коси заплело (О. Довженко).

Г речення з однорідними додатками.           3. Високий, чистий дзвін коси

                                                                              передвіщав мені радість (О. Довженко).

 

                                                                         4. Позирають ночі світлі в розмальовані

                                                                             шибки (Т. Масенко).

                                                                         5. Мати перша навчила мене любити

                                                                             роси, п'янкий любисток, м'яту, маковий

                                                                             цвіт і калину (М. Стельмах).   

 

 

 

 

 

 

УСТАНОВІТЬ ВІДПОВІДНІСТЬ                                                                           

1.А речення із звертанням;                             1. Люблю я, Києве, тебе в ранковий

Б речення з однорідними                                   час… (М. Упеник)

  означеннями;                                                 2. Можливо, блискавиць крило ці

В речення із вставним словом;                          горді коси заплело (О. Довженко).

Г речення з однорідними додатками.           3. Високий, чистий дзвін коси

                                                                              передвіщав мені радість (О. Довженко).

 

                                                                         4. Позирають ночі світлі в розмальовані

                                                                             шибки (Т. Масенко).

                                                                         5. Мати перша навчила мене любити

                                                                             роси, п'янкий любисток, м'яту, маковий

                                                                             цвіт і калину (М. Стельмах).   

 

 

                                                      ТЕСТ 

1.Яке речення має вставне слово?
А Ніхто, певна річ, не зміг дати правильні вказівки.
Б Нарешті встановилася добра погода.
В Все можливо сьогодні на уроці.
2.  У якому реченні є звертання?
А Ластівка прилетіла до мого віконця.
Б Ластівко моя, як я люблю тебе!
В Ластівки шукали їжу для своїх діточок.
3.  У якому реченні правильно виділено вставне слово? (Розділові знаки не розставлені)
А Щастя її було безмежним.
Б В сінях на щастя не було стелі.
В Щастя мета кожної людини.
4.  У якому реченні правильно виділено звертання? (Розділові знаки не розставлені)
А Коли б ти нічко швидше минала (Леся Українка).

 Б Запам'ятайте це місце. В Ой на морі хвиля грала.
5.  У якому реченні правильно розставлені розділові знаки при звертанні?
А Краю мій, краю кращого за тебе я в житті не знаю (В. Сосюра).

Б Краю мій краю, кращого за тебе я в житті не знаю (В. Сосюра).

В  Краю мій, краю, кращого за тебе я в житті не знаю (В. Сосюра).
6. У якому реченні правильно розставлені розділові знаки при  вставному слові?
А Гірських вершин досягають, на жаль, не тільки орли (О.Дов женко).
Б Гірських вершин досягають на жаль, не тільки орли (О.Довженко).
В  Гірських вершин досягають, на жаль не тільки орли (О.Довженко).

 

 

ТЕСТ 

1.Яке речення має вставне слово?
А Ніхто, певна річ, не зміг дати правильні вказівки.
Б Нарешті встановилася добра погода.
В Все можливо сьогодні на уроці.
2.  У якому реченні є звертання?
А Ластівка прилетіла до мого віконця.
Б Ластівко моя, як я люблю тебе!
В Ластівки шукали їжу для своїх діточок.
3.  У якому реченні правильно виділено вставне слово? (Розділові знаки не розставлені)
А Щастя її було безмежним.
Б В сінях на щастя не було стелі.
В Щастя мета кожної людини.
4.  У якому реченні правильно виділено звертання? (Розділові знаки не розставлені)
А Коли б ти нічко швидше минала (Леся Українка).

 Б Запам'ятайте це місце. В Ой на морі хвиля грала.
5.  У якому реченні правильно розставлені розділові знаки при звертанні?
А Краю мій, краю кращого за тебе я в житті не знаю (В. Сосюра).

Б Краю мій краю, кращого за тебе я в житті не знаю (В. Сосюра).

В  Краю мій, краю, кращого за тебе я в житті не знаю (В. Сосюра).
6. У якому реченні правильно розставлені розділові знаки при  вставному слові?
А Гірських вершин досягають, на жаль, не тільки орли (О.Дов женко).
Б Гірських вершин досягають на жаль, не тільки орли (О.Довженко).
В  Гірських вершин досягають, на жаль не тільки орли (О.Довженко).

 

 

  1. (У.в)……аптеці
  2. Зайшли… (у,в).ліс
  3. Бачила ….(у,в).озері
  4. Мій …(у,в).читель
  5. Купалися….(у,в).хвилях
  6. Події…(у,в)..світі
  7. Зустріли …(у,в).Києві
  8. Гостювали….(у,в).Львові
  9. День….(у,в)..(і,й) день
  10. Радісно….(і,й) весело
  11.  Читали …(і,й) вивчали
  12. …(у,в). школі
  1. (У.в)……аптеці
  2. Зайшли… (у,в).ліс
  3. Бачила ….(у,в).озері
  4. Мій …(у,в).читель
  5. Купалися….(у,в).хвилях
  6. Події…(у,в)..світі
  7. Зустріли …(у,в).Києві
  8. Гостювали….(у,в).Львові
  9. День….(у,в)..(і,й) день
  10. Радісно….(і,й) весело
  11.  Читали …(і,й) вивчали

       12…(у,в). школі

  1. (У.в)……аптеці
  2. Зайшли… (у,в).ліс
  3. Бачила ….(у,в).озері
  4. Мій …(у,в).читель
  5. Купалися….(у,в).хвилях
  6. Події…(у,в)..світі
  7. Зустріли …(у,в).Києві
  8. Гостювали….(у,в).Львові
  9. День….(у,в)..(і,й) день
  10. Радісно….(і,й) весело
  11.  Читали …(і,й) вивчали

       12…(у,в). школі

  1. (У.в)……аптеці
  2. Зайшли… (у,в).ліс
  3. Бачила ….(у,в).озері
  4. Мій …(у,в).читель
  5. Купалися….(у,в).хвилях
  6. Події…(у,в)..світі
  7. Зустріли …(у,в).Києві
  8. Гостювали….(у,в).Львові
  9. День….(у,в)..(і,й) день
  10. Радісно….(і,й) весело
  11.  Читали …(і,й) вивчали

       12…(у,в). школі

  1. (У.в)……аптеці
  2. Зайшли… (у,в).ліс
  3. Бачила ….(у,в).озері
  4. Мій …(у,в).читель
  5. Купалися….(у,в).хвилях
  6. Події…(у,в)..світі
  7. Зустріли …(у,в).Києві
  8. Гостювали….(у,в).Львові
  9. День….(у,в)..(і,й) день
  10. Радісно….(і,й) весело
  11.  Читали …(і,й) вивчали

       12…(у,в). школі

  1. (У.в)……аптеці
  2. Зайшли… (у,в).ліс
  3. Бачила ….(у,в).озері
  4. Мій …(у,в).читель
  5. Купалися….(у,в).хвилях
  6. Події…(у,в)..світі
  7. Зустріли …(у,в).Києві
  8. Гостювали….(у,в).Львові
  9. День….(у,в)..(і,й) день
  10. Радісно….(і,й) весело
  11.  Читали …(і,й) вивчали

      12…(у,в). школі

  1. (У.в)……аптеці
  2. Зайшли… (у,в).ліс
  3. Бачила ….(у,в).озері
  4. Мій …(у,в).читель
  5. Купалися….(у,в).хвилях
  6. Події…(у,в)..світі
  7. Зустріли …(у,в).Києві
  8. Гостювали….(у,в).Львові
  9. День….(у,в)..(і,й) день
  10. Радісно….(і,й) весело
  11.  Читали …(і,й) вивчали

       12…(у,в). школі

  1. (У.в)……аптеці
  2. Зайшли… (у,в).ліс
  3. Бачила ….(у,в).озері
  4. Мій …(у,в).читель
  5. Купалися….(у,в).хвилях
  6. Події…(у,в)..світі
  7. Зустріли …(у,в).Києві
  8. Гостювали….(у,в).Львові
  9. День….(у,в)..(і,й) день
  10. Радісно….(і,й) весело
  11.  Читали …(і,й) вивчали

       12…(у,в). школі

 

 ЕКСПРЕС  -  ПЕРЕВІРКА (Відповідаємо + або -)

1.Граматична основа речення – це підмет і присудок
2.Дівчинка і хлопчик-це словосполучення
3.Хороша дівчинка-це словосполучення
4.Я займаюсь спортом – спонукальне речення
5.Як я люблю вчитися! – це окличне речення
6.За емоційним забарвленням є розповідні,питальні ,спонукальні речення
7.Підмет відповідає на питання хто?що?
8.Тире ставиться ,якщо підмет і присудок виражені прикметником
9.Поширене речення – це речення ,що має граматичну основу
10.Означення відповідає на питання всіх відмінків , крім називного
11.Додаток називає предмет
12. Означення називає ознаку предмета

 

 

                            ЕКСПРЕС  -  ПЕРЕВІРКА (Відповідаємо + або -)

1.Граматична основа речення – це підмет і присудок
2.Дівчинка і хлопчик-це словосполучення
3.Хороша дівчинка-це словосполучення
4.Я займаюсь спортом – спонукальне речення
5.Як я люблю вчитися! – це окличне речення
6.За емоційним забарвленням є розповідні,питальні ,спонукальні речення
7.Підмет відповідає на питання хто?що?
8.Тире ставиться ,якщо підмет і присудок виражені прикметником
9.Поширене речення – це речення ,що має граматичну основу
10.Означення відповідає на питання всіх відмінків , крім називного
11.Додаток називає предмет
12. Означення називає ознаку предмета

 

 

                            ЕКСПРЕС  -  ПЕРЕВІРКА (Відповідаємо + або -)

1.Граматична основа речення – це підмет і присудок
2.Дівчинка і хлопчик-це словосполучення
3.Хороша дівчинка-це словосполучення
4.Я займаюсь спортом – спонукальне речення
5.Як я люблю вчитися! – це окличне речення
6.За емоційним забарвленням є розповідні,питальні ,спонукальні речення
7.Підмет відповідає на питання хто?що?
8.Тире ставиться ,якщо підмет і присудок виражені прикметником
9.Поширене речення – це речення ,що має граматичну основу
10.Означення відповідає на питання всіх відмінків , крім називного
11.Додаток називає предмет
12. Означення називає ознаку предмета

 

 

                            ЕКСПРЕС  -  ПЕРЕВІРКА (Відповідаємо + або -)

1.Граматична основа речення – це підмет і присудок
2.Дівчинка і хлопчик-це словосполучення
3.Хороша дівчинка-це словосполучення
4.Я займаюсь спортом – спонукальне речення
5.Як я люблю вчитися! – це окличне речення
6.За емоційним забарвленням є розповідні,питальні ,спонукальні речення
7.Підмет відповідає на питання хто?що?
8.Тире ставиться ,якщо підмет і присудок виражені прикметником
9.Поширене речення – це речення ,що має граматичну основу
10.Означення відповідає на питання всіх відмінків , крім називного
11.Додаток називає предмет
12. Означення називає ознаку предмета

 

 

Ненаголошені голосні е, и

                                                       Вправа №1

Запишіть слова у дві колонки: 1) з ненаголошеним е; 2) з ненаголошеним и.

Ет...кетка, д...сятий, еф...ктивний, нож...ці, кат...горія, ап...льсин, т...жневий, доб...реться.

Ключ. Підкресліть першу букву у кожному слові - прочитаєте назву одного з віршів І. Франка.

                                                     Вправа № 2

Запишіть слова у дві колонки: у першу - з ненаголошеним е, у другу - з ненаголошеним и.

Ож..ледиця, др..жати, ож..вати, л..генький, ел..гантний, в..шневий, ж..рненький, кл..котіти, ст..пи, евр..ка, н..зенько, адр..сат, кр..ниця, ож..вати, нап..кти, дал..чінь, р..ве.

Ключ. Підкресліть у кожному слові першу букву - прочитаєте ім'я та прізвище автора повісті ″Зачарована Десна″.

                                                  Вправа №3

Запишіть слова у дві колонки: у першу - з ненаголошеним е, у другу - з ненаголошеним и.

З..рно, вер..с, л..ман, м..далі, ваз..лін, ш..рокі, вер..сень, п..ніцилін, кр..латої, м..сколиз, чер..да, трен..р, пш..ниця, велос..пед, бр..ніти, н..потріб, вес..ло, ц..ферблат, гл..бочінь, з..рном, б..режу, п..ньок, м..тро.

Ключ. У кожному слові підкресліть останню букву - прочитаєте народну мудрість.

                                                 Вправа №4

У ліву колонку випишіть слова з вставленою буквою е, у праву - з вставленою буквою и.

Мат..матика, м..лкий, ос..литися, ж..брак, оп..тати, ж..раф, нав..сати, акт..вний, нам..рзати, ан..кдот, н..ктар, тр..вожний, р..зикувати, ет..кет, бр..ніти, арт..стичність, ен..ргетичний.

Ключ. У кожному слові підкресліть першу букву. З цих букв прочитаєте закінчення вислову В. О. Сухомлинського ″Треба тонко відчувати три речі:...″

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вставити, де потрібно м’який знак

  1. Мен…ший
  2. Брин…чати
  3. Сопіл..ці
  4. Кізон..ці
  5. Дивит..ся
  6. Камін..чик
  7. Ірпін..ський
  8. Натал.чин
  9. Олен..ці
  10. Гір..кий
  11. М.Гор…кий
  12. Різ…бяр

Вставити, де потрібно м’який знак

  1. Мен…ший
  2. Брин…чати
  3. Сопіл..ці
  4. Кізон..ці
  5. Дивит..ся
  6. Камін..чик
  7. Ірпін..ський
  8. Натал.чин
  9. Олен..ці
  10. Гір..кий
  11. М.Гор…кий
  12. Різ…бяр

Вставити, де потрібно м’який знак

  1. Мен…ший
  2. Брин…чати
  3. Сопіл..ці
  4. Кізон..ці
  5. Дивит..ся
  6. Камін..чик
  7. Ірпін..ський
  8. Натал.чин
  9. Олен..ці
  10. Гір..кий
  11. М.Гор…кий
  12. Різ…бяр

Вставити, де потрібно м’який знак

  1. Мен…ший
  2. Брин…чати
  3. Сопіл..ці
  4. Кізон..ці
  5. Дивит..ся
  6. Камін..чик
  7. Ірпін..ський
  8. Натал.чин
  9. Олен..ці
  10. Гір..кий
  11. М.Гор…кий
  12. Різ…бяр

Вставити, де потрібно м’який знак

  1. Мен…ший
  2. Брин…чати
  3. Сопіл..ці
  4. Кізон..ці
  5. Дивит..ся
  6. Камін..чик
  7. Ірпін..ський
  8. Натал.чин
  9. Олен..ці
  10. Гір..кий
  11. М.Гор…кий
  12. Різ…бяр

Вставити, де потрібно м’який знак

  1. Мен…ший
  2. Брин…чати
  3. Сопіл..ці
  4. Кізон..ці
  5. Дивит..ся
  6. Камін..чик
  7. Ірпін..ський
  8. Натал.чин
  9. Олен..ці
  10. Гір..кий
  11. М.Гор…кий
  12. Різ…бяр

Вставити, де потрібно м’який знак

  1. Мен…ший
  2. Брин…чати
  3. Сопіл..ці
  4. Кізон..ці
  5. Дивит..ся
  6. Камін..чик
  7. Ірпін..ський
  8. Натал.чин
  9. Олен..ці
  10. Гір..кий
  11. М.Гор…кий
  12. Різ…бяр

Вставити, де потрібно м’який знак

  1. Мен…ший
  2. Брин…чати
  3. Сопіл..ці
  4. Кізон..ці
  5. Дивит..ся
  6. Камін..чик
  7. Ірпін..ський
  8. Натал.чин
  9. Олен..ці
  10. Гір..кий
  11. М.Гор…кий
  12. Різ…бяр

 

docx
Додано
9 квітня 2018
Переглядів
2017
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку