Збираємося у мандрівку
Мета.Ознайомити учнів зі значенням мандрівок, подорожей у житті людини, вчити обирати необхідні речі для конкретної мандрівки.Ранкове коло (зворотний зв’язок, вступ до теми, знайомство)
Обладнання і матеріали.
Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери. Комп’ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проектор (бажано).
1. Привітання «Усмішка з бантиком».
Слово вчителя: «Який сьогодні день,
похмурий чи світлий і сонячний?
Який настрій викликає у вас така
погода? А знаєте, що треба зробити,
щоб покращився настрій, щоб на душі
було тепло і спокійно? Давайте зараз
створимо усмішку, яка залишиться з
нами протягом всього дня і покращить
наш настрій. Усміхаємося, подумки
розтягуємо кутики губ, усміхаючись
ще ширше, уявно розтягуємо нашу
усмішку аж до маківки і потім
уявляємо, що зав’язуємо на голові
гарний бантик, який протягом дня
триматиме нашу «усмішку», даруючи
веселий та радісний настрій».
2. Зворотний зв’язок із минулим
тематичним тижнем. Запитайте дітей:
«Про що ми говорили минулого
тижня?» Вислухайте їхні відповіді,
підсумуйте сказане: «Ми говорили
про наш край, дізналися, що робить
його особливим, яка в ньому природа,
відомі люди та визначні місця».
3. Вправа на знайомство. Попросіть учнів
назвати по черзі своє ім’я та розповісти,
як вони хотіли б відпочити під час
наступних канікул.
4. Актуалізація теми тижня та уроку:
«Скажіть, будь ласка, чи любите
ви подорожувати? Якщо так, я маю
для вас приємну новину – протягом
цілого тижня ми будемо подорожувати
Україною, відчуємо себе справжніми
мандрівниками. Адже тема цього тижня
— «Мандруємо Україною».
Підсумуйте: «Цього тижня ви дізнаєтеся
ще більше про те, як можна відпочити,
мандруючи Україною».
Перегляд мультфільму «Маша та
Ведмідь — Великі Мандри»
Запропонуйте учням переглянути
мультфільм «Маша та Ведмідь — Великі
мандри»
https://drive.google.com/
open?id=1UTAjTQ9P-
3YeK8GuQ7BE4KwFA8ej7KkI
Запитання для обговорення:
• Які речі допомагали Михасику
спланувати мандрівку?
• Що Михасю варто було б не брати з
собою в мандрівку, а залишити вдома?
• На якому транспорті мали б мандрувати
герої мульфільму?
• Чому мандрівка не відбулася?
• Кого називають мандрівником?
Підсумуйте: «Мандрівник — це людина,
яка вирушає у подорож, у мандрівку.
Є речі, які допомагають, мандрівнику,
щоб подорож була вдалою, наприклад,
карта (мапа) — зменшене зображення
місцевості».
Мозковий штурм «Що потрібно
мандрівнику?»
1. Додайте до «хмари тегів» слова
«мандрівка» і «мандрівник».
Прочитайте їх разом із учнями, усно
проведіть звуко-буквений аналіз.
2. Прикріпіть до дошки схематичне
зображення наплічника мандрівника
(Додаток 1). За потреби ознайомте
учнів із значенням цього слова.
183
3. Запропонуйте дітям поміркувати, які
речі потрібні у мандрівці. Запишіть
відповіді учнів навколо зображення
наплічника, розміщеного на дошці.
Підсумуйте: «Мандрівнику у подорожі
може знадобитися багато речей. —
(наведіть приклади). А ще потрібно
не забути гарний настрій та бажання
досліджувати нашу дивовижну Україну!».
Руханка «Мандрівна лічилка»
Запропонуйте учням стати, утворивши
коло, та повернутися направо, щоб
дивитися на спину свого сусіда. Учні
крокують по колу, а коли чують назву
певного числа — плескають у долоні:
Мандрівна лічилка
Ми лісочком мандрували,
все довкола рахували.
Раз — суничка, два — малинка,
три — край стежечки ожинка,
а чотири — то чорнички,
що засмаглі мають щічки.
П’ять — грибок-боровичок,
ось минувся вже лісок.
...Мандрували, потомились,
(встряхнути руки і ноги, нахилитися
вліво-вправо)
рахувати научились.
Хочеш вміти рахувати?
Завтра з нами йди гуляти.
(беремося за руки, робимо крок вперед,
не відпускаючи їх)
Леся Вознюк
Гра «Ми збираємось у мандрівку»
Слово вчителя: «Кожен мандрівник,
знає, що збираючись у мандрівку,
важливо взяти з собою все необхідне. До
будь-якої мандрівки потрібно ретельно
підготуватися, щоб нічого не забути або
навпаки не взяти зайвого. Тому зараз ми
з вами дізнаємося, що потрібно брати з
собою у подорож, потренуємося обирати
необхідні речі для мандрівки».
Запропонуйте кожному учню продовжити
фразу «Ми збираємося на море. Я беру з
собою...» і називає будь-який предмет для
поїздки до моря, наприклад, купальний
костюм. Наступні двоє учнів мають
повторити вже сказане та додати свою
необхідну річ. Наприклад:
• «Ми збираємося на море. Я беру з
собою купальний костюм»;
• «Ми збираємося на море. Я беру з
собою купальний костюм і надувного
м'яча»;
• «Ми збираємося на море. Я беру з
собою купальний костюм, надувного
м'яча і гумові шльопанці».
Після цього наступна трійка учнів
розпочинає гру знову («Ми збираємося
на море. Я беру з собою наплічник...») і
так допоки всі учні не висловляться
За бажанням дітей та наявністю часу,
можна пограти у цю гру двічі, обираючи
речі для подорожі у гори («Ми збираємося
у гори. Я беру з собою зручні черевики...»)
Підсумуйте: «Тепер ми точно знаємо, які
речі потрібно взяти з собою у подорож,
як справжні мандрівники».
Підсумкові завдання (зворотний
зв’язок, рефлексія, релаксація)
1. Вправа «Відкритий мікрофон».
Запропонуйте учням по черзі
поділитися враженнями від цього
уроку, розказати, що їм найбільше
сподобалося.
2. Запропонуйте дітям стати в коло,
взятися за руки і разом сказати: «Ми—
мандрівники, ми — молодці!».