конспект уроку математики 3 клас на тему "Множення круглого числа на одноцифрове (40 • 2; 400 • 2). Складені задачі на 2-3 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач"

Про матеріал
Конспект класичного уроку математики з дотриманням структури та поетапності роботи.
Перегляд файлу

Тема. Множення круглого числа на одноцифрове (40 • 2; 400 • 2). Складені задачі на 2-3 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач

  Мета. Допомогти учням навчитися застосовувати під час обчислень правила множення круглого числа на одноцифрове (40 • 2; 400 • 2); сприяти формуванню вміння розв'язувати складені задачі на 2-3 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач; сприяти розвитку самостійності та творчого, логічного мислення, пам`яті, математичного мовлення; сприяти розвитку інтересу до вивчення математики, формуванню активної життєвої позиції, прагнення до успіху через наполегливу працю.

Обладнання: презентація у форматі PowerPoint, фото, картки із завданнями, смайлики, мікрофон.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організаційна частина

1. Привітання

Ось і дзвоник пролунав,

Для навчання час настав.

Діти, сядьте всі зручненько,

Руки покладіть гарненько,

Бо урок у нас незвичний,

Дуже цікавий, математичний!

2. Перевірка готовності до уроку

II. Актуалізація опорних знань учнів

1. Перевірка домашнього завдання

Завдання 616

- Які числа ви вставили, щоб рівності та нерівності стали істинними?


80 + 40 = 160-40 

16 + 3 < 2 • 10

20 -7 + 280 = 420

3-10 <10-4


Завдання 617

- Скільки кілограмів малини відвіз фермер у місто? (430 кг)

2. Гра-змагання «Хлопці чи дівчата» (Слайд 4)


Хлопці

60 • 10 : 100

200 : 10 : 10

5•2•10

900 : 100

100-4-10-5

100-7 + 10-1

Дівчата

100 •4 : 10

10•9•10

10•8•1

8•10:1

10•4:8

100•3 + 100•6


3. Каліграфічна хвилинка

- Щоб цифри правильно писати,

Хвилинку каліграфії треба почати!

Цифри пишу рівненько,

Щоб було гарненько.

- Пропишіть рядок числа 7.

4. Математичний диктант

1. Знайти добуток чисел 9 і 9;

2. знайти частку чисел 40 і 8;

3. 3 збільшити у 6 разів;

4. 28 зменшити у 4 рази;

5. 50 збільшити на 6;

6. знайти різницю чисел 50 і 1;

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  •    Діти, сьогодні мені на електронну пошту надійшов лист! А знаєте від кого? Від відомих всім Смішариків! Вони дуже захотіли грибного супу, але головного інгредієнту у них  немає. Вони просили передати вам завдання. Тільки після їх виконання, ви зможете зібрати повний кошик грибів. Після виконання кожного завдання вам відкриватиметься один грибочок. Сподіваюсь, що у нас все вийде!  Успіху!»

- А для цього нам потрібно ознайомитися з темою нашого уроку.

ІV. Повідомлення теми і мети уроку (Слайд 7)

- Сьогодні на уроці ми розглянемо правила множення круглого числа на одноцифрове (40 • 2; 400 • 2), продовжимо роботу над задачами. Одним словом девіз нашого уроку: «Не дрімати, а знання мерщій хапати та літери відкривати

V.  Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником

Завдання 618. Робота в парах

- Розв’яжіть чарівний ланцюжок.

Відповідь: 80.

Завдання 619

- Обчисліть зручним способом (з коментуванням).

2 • 2 •10 = 2 •2•10 = 40

3 • 100 •3 = 3 •3 •100 = 900

3 • 2 •10 = 3 •2•10 = 60

2 • 100 • 4 = 2 • 4 • 100 = 800

-   Ми виконали успішно певну частину роботи. Усно рахували і можемо вже отримати, перший грибочок.

 

2. Робота в групах «Я – вчитель» (Слайд 9)

Завдання 621

4 • 2 = 8, а 40 • 2?

-  Розгляньте записи та поясніть спосіб обчислення. 

Число 40 представляємо у вигляді розрядних одиниць – 4 дес. Розрядні одиниці – 4 дес. множимо на число 2, в добутку отримуємо 8 десятків. А 8 дес. – це число 80.

40 • 2

4 дес.• 2 = 8 дес. = 80
400 • 2

4сот. • 2 = 8сот. = 800

 

3. Робота за підручником

Завдання 622. Коментоване розв'язування прикладів

- Учні «ланцюжком» розв’язують приклади. Один учень працює біля дошки, решта - в зошитах.

- Ми успішно впоралися ще з одним завданням!

4. Фізкультхвилинка «Танці-зігріванці»

5. Розв’язування задач

Завдання 623

Короткий запис:

C:\Users\Home\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image4.jpeg3 поні по 100 кг

2 поні по 200 кг

Робота над задачею:

- Про що задача?

- Скільки було понні по 100 кг? А по 200 кг?

- Про що запитується у задачі?

Аналіз задачі:

- Знаючи скільки важить одне понні з трьох, що м можемо знайти?

- Якою дією?(множення)

- Що знайдемо у другій дії?

- Спробуйте скласти вираз до задачі.

Розв’язання:

100 • 3 + 200 • 2 = 700 (кг)

Відповідь: 700 кг важать ці поні разом.

 

Завдання 624; 625. Самостійне розв'язування задач за варіантами (на вибір)

Двоє учнів працюють біля дошки.

1 варіант

30 • 3 + 20 • 2 = 130 (кг)

2 варіант

50 + 20 • 4 = 130 (кг)

- За розв’язання задач отримуємо ще грибочок!

6. Математичні цікавинки

  Розв'язування ребусів

Завдання 626

Відповідь: намисто, наперсток, паросток, сторож.

Веселі задачі
Нуль кругленький, - кожен знає,
Але хто з вас вiдповiсть
Скiльки буде, як нуль цей,
Ми помножимо на шiсть? (0 6 = 0)
Майстри роблять 10 возiв,
Гнуть залiзо, тешуть лiс,
Порахуйте, любi дiти,
Скiльки треба їм колic? (4 10 = 40)
Вугiлля я на воза взяв,
Кiлограмiв 100 поклав.
Їздив я чотири рази.
Привiз скiльки?
Хто з вас скаже? (100 4 = 400)

 

- За математичні цікавинки отримуємо гриб!

5. Робота з геометричним матеріалом

-  Поділіть прямокутник наполовину трьома різними способами.

 

 

 

 

- А тепер подивіться, як правильно  виконується це завдання.

- Підніміть руки ті, хто так виконав.

 -  Із  завданням впоралися!

VІІ. Підсумок уроку

- Ми з вами виконали всі завдання! Молодці діти, ви вмілі математики! Ми допомогли смішарикам і вони нам дуже вдячні!

1. Підсумкова бесіда   

- Чи сподобався вам урок?

- Чи здійснилися ваші очікування?

- Чим цікавим займалися на уроці?

- Що більше всього запам’ятали?

-  Про що нове дізналися?

- Як ви оцінюєте свою роботу на уроці?

- Оберіть смайлик:

Картинки по запросу смайлик важко, зрозумів, легко 

Важко

Картинки по запросу смайлик важко, зрозумів, легко 

Зрозумів, але виникали труднощі

Картинки по запросу смайлик важко, зрозумів, легко 

Все зрозумів

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Коваль Надія Миколаївна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
18 березня 2020
Переглядів
3614
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку