Конспект уроку з математики 4 клас
Тема . Дроби. Чисельник і знаменник дробу. Порівняння дробів.
Ключові компетентності (загально пізнавальні цілі)
- ознайомити учнів з дробами , вчити записувати дроби,читати їх ,порівнювати;
-розвивати логічне мислення , уміння аналізувати;
-виховувати самостійність у роботі ,бажання доводити розпочату справу до її завершення .
Предметні компетентності ( конкретизовані навчальні цілі ,очікувані результати ) :
Початковий рівень :
-знає , як утворюється дріб ;
-знає і називає дробові числа ;
-знає , що таке знаменник і чисельник дробу ,
Середній рівень :
-порівнює дроби з однаковими знаменниками ,
-записує і читає дроби ;
-записує дроби в порядку зростання і спадання .
Достатній рівень :
-розв’язує задачі на знаходження частини від числа і числа за його частиною ;
-будує відрізок і зображає на ньому дріб ;
Високий рівень :
-складає план розв’ язування задачі;
перевіряє правильність розташування дробів у порядку зростання і спадання
Обладнання: мультимедійний комплект, набір фігур поділені на рівні частини , зошити, підручники.
Хід уроку
Дзвенить дзвінок,
Спішимо ми на урок урок.
Працювати будемо старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім дружнім класі,
Діти – просто молодці!
Каліграфічна хвилинка
Записати каліграфічно числові значення.
Найвища гора Карпатських гір Говерла становить 2061м, найвища гора Кримських гір Роман -Кош – 1545м, площа Чорного моря приблизно 436402км2, Азовського моря - 39000км2, довжина річки Дніпро -2201км.
Діти, ви вже знаєте, що числа, які утворюються при лічбі, називаються натуральними. Це 1 , 2 , 3, 4, 5 і т. д.
Але окрім цілих натуральних є і не цілі.
Що робити з числами, коли ми одне ціле ріжемо на частини.
Числа виду 1/2, 2/5, 1/8 ,3/6, 3/10 називають дробовими числами.
Число під рискою називають знаменник дробу, показує на скільки рівних частин поділено ціле. Чисельник – число над рискою дробу – показує, скільки взято рівних частин цілого.
Перегляд відео https://www.youtube.com/watch?v=bo-NqLNygBg
1. Усне опитування
-Які числа називають дробовими?( числа виду ......)
- Що таке знаменник в дробі?( це число під рискою дробу, що показує на скільки рівних частин поділено ціле)
-А що таке чисельник в дробі? ( це число над рискою дробу, яке показує скільки взято рівних частин цілого)
2. Обчислення.
1. Порівняйте дроби використовуючи знаки більше менше або дорівнює.
, , , ;
Фізкультхвилинка.
«Птах летить»
Вихідна позиція: руки тримати перед собою (долонями до себе). Великі пальці сплести — це «голова» птаха. Решта пальців — «крила». Помахати ними.
В небі пташечка летіла,
На галявину присіла
(помахати «крилами»).
Посиділа, відпочила,
Й до гніздечка полетіла
(притиснути долоні до себе).
3. Записати цифрами дроби :
Одна восьма , дві п’ятих ,три шостих ,дві четвертих , сім десятих три сьомих .
Як за допомогою цифр записати дріб «шість сімнадцятих»?
4. Записати дроби у порядку зростання
Інтерактивна вправа Learning. Up
https://learning.ua/matematyka/chetvertyi-klas/porivnyannya-drobiv-za-malynkamu
Що нового дізналися на уроці?
Яке завдання було найцікавішим?
Що означає знаменник у записі дробу? (На скільки частин розділили предмет)
Що позначає чисельник? (Скільки частин узяли)
Діти, ви сьогодні всі добре працювали, тому усі підніміть вгору великий палець і скажіть собі: "Я молодець!". Урок закінчено!
На розсуд вчителя
Використана література:
М.В. Богданович, Г.П. Лишенко. – 2 – ге вид. Київ : Генеза, 2016. – 176 с. : іл.
2. Математика. 4 клас. ІІ семестр (за підручником М.В. Богданович,
Г.П. Лишенка) / М. О.Володарська, Н. О.Ковальчук, Г.П. Мазурок,
А.І. Настенко, О.В.Тонконог. – Х. : Вид.група «Основа», 2015. – 174,2 с. – (Початкова школа. Мій конспект).