Конспект уроку математики для 4 класу на тему "Збудуємо дім. Розв'язування задач на обчислення периметра та площі прямокутника"

Про матеріал
Розробка інтегрованого уроку математики та "Я досліджую світ" покаже учням використання корисних копалин в повсякденному житті людини, в тому числі під час будівництва власного дому, познайомить з етапами будівництва оселі, з професіями людей, які беруть участь в будівництві. Під час уроку передбачена як індивідуальна робота учнів, так і в групах, робота з конструктором. Урок спрямований на формування математичних, природничих, соціальних та громадянських компетентностей, виховання поваги до праці будівельників, цінності сім'ї, бережного відношення до корисних копалин, до дому.
Перегляд файлу

Конспект інтегрованого  уроку

математики, природознавства  і  «Я досліджую світ», 4 клас

Провела вчитель початкових класів КЗ «Вінницький ліцей № 6»

Корнійчук Надія Антонівна

 

Тема. «Збудуємо дім». Розв’язування задач на обчислення периметра та площі прямокутника. Значення корисних копалин. Будівельні професії.

Мета. Формувати математичні компетентності: закріплювати  та розвивати знання та навички учнів розв’язувати задачі на обчислення периметра та площі прямокутника, обчислювальні навички, логічне мислення, уміння аналізувати і робити висновки;

природознавчі компетентності: закріпити знання учнів про корисні копалини, їх значення, показати використання корисних копалин в повсякденному житті людини, в тому числі під час будівництва;

соціальні компетентності: познайомити учнів із етапами будівництва дому, із професіями людей, які беруть участь у будівництві;

громадянські компетентності: виховувати організованість, уміння працювати в групах, почуття відповідальності, бережне відношення до корисних копалин, до дому.

Обладнання. Презентація, дитячий конструктор із пластикових кубиків, макет будиночка.

Хід уроку

І. Повідомлення завдання.  Мотивація навчальної діяльності.

У народі кажуть, що людина за життя повинна збудувати дім, посадити дерево, виростити дитину.

Сьогодні ми з вами збудуємо дім. (Слайд 2) А для цього нам потрібні корисні копалини і знання з математики. Щоб будинок був міцним і не розвалився від першого подиху вітру, потрібно правильно розрахувати всі етапи будівництва.

ІІ. Основна частина. Робота над темою уроку.

1 етап.  Проєкт, план дому. (Слайди 3 – 5)

Як звести нам новий дім, щоб всім зручно було в нім?

За креслення проєкту візьметься архітектор.

Задача 1. За планом довжина будинку має бути 10м, а ширина 8м.

Обчисліть периметр майбутнього дому.

Задача 2. Накресліть у зошитах план будинку, користуючись масштабом: 1см – 1 м. Поділіть його двома відрізками на 6 прямокутників.

2 етап.  Фундамент (Слайди 6 – 10)

  • Як думаєте, з чого потрібно починати будівництво будинку?
  • Із фундаменту. Фундамент – це  основа і опора стін будинку.

З граніту, піску і цементу вийде міцний фундамент. А цих корисних копалин є вдосталь в нашій місцевості.

Задача 3. Периметр будинку – це довжина фундаменту,  ширина    ½ м, а висота 1 м. Щоб  підрахувати, скільки привезти матеріалів для заливки фундаменту, потрібно знайти його об’єм (кубатуру). Для цього треба перемножити довжину, ширину і висоту.   а    в    с = V (об’єм)

Виконання обчислень:   36 ∙  1 ∙ ½ = 18(м3)

Робота  в групах.

Задача 4. За технологією на 1 м3  фундаменту використовують 2000 кг  граніту, 1500 кг піску і 300 кг цементу.

Підрахувати:  І бригаді – скільки   привезти граніту, ІІ бригаді – скільки піску, а ІІІ бригаді – скільки цементу. Перевірка.

Робота з конструктором. Закласти із конструктора фундамент дому.

Каменяр візьме проєкт і заложить фундамент.

3 етап. Стіни. (Слайди 11 – 16)

-Який наступний етап будівництва?

- Із чого будемо зводити стіни? Із чого виготовляють цеглу? Чому саме із глини виготовляють цеглу? Які властивості вона має? (в’язка, погано пропускає воду, твердне від температури, багато є в нашій місцевості)

-А нам треба підрахувати, скільки привезти цегли.

Задача 5.  Обчислити  площу стін висотою 3м (без врахування  площі вікон і  дверей).

Якщо всі стіни розгорнути, то вийде прямокутник, довжина якого дорівнює довжині фундаменту 36м, а ширина – це його висота 3м. Віднімемо 4м2  на вікна і двері.

Задача 6.  На  1 м2  стіни іде 96 цеглин.  Обчислити, скільки потрібно привезти цегли на зведення  зовнішніх стін (без перестінків), площа яких 104 м2?

Робота з конструктором.  Із цеглинок  конструктора  скласти  стіни.

 Цеглинку до цеглинки муляр кладе без зупинки.

- Колись люди  зводили  хати з сирцевої (невипаленої) глини. Такі будівлі називалися мазанками. Їх покривали соломою.

4 етап.  Дах. (Слайди 17 – 20)

Після стін потрібно зводити що? Дах. Виберемо  матеріал для покрівлі даху? (черепиця, шифер, очерет, солома, металочерепиця) Зараз покривають дах металочерепицею. А метал із чого виплавляють? Із залізної руди.

Ось вигляд даху зверху. (Слайд )

Задача 7. Порахуйте, скільки тут трикутників? (8)

Робота з конструктором. Накрити будинок дахом.

Щоб зробити в домі дах, покрівельник заб’є цвях.

Цікавинка.

  • А чи можна побудувати дім догори дригом? Виявляється, так. Ось подивіться.(Слайд 21) У багатьох країнах є такі перевернуті будинки. Є і в Україні, поблизу Буковелі.

5 етап.  Вікна і двері. (Слайди 22 – 25)

Прийшов час вставляти  вікна і двері. Зараз їх роблять із пластика. А пластик виготовляють із чого? Із нафти і природного газу. Скло, як відомо,  із піску.

 Задача  8. Периметр вікна 540 см. Його довжина на 10 см більша за ширину. Знайти площу вікна.

Робота з конструктором. Вставити у будиночок  вікна,  двері.

Рами, двері, підвіконня – молотком пройдеться столяр.

Цікавинка.

  • Які тільки будівлі не будують люди? Подивіться, які  незвичайні, дивні будинки є у світі. (Перегляд слайдів 26 - 29)

6 етап.  Внутрішні роботи.  (Слайди 30 - 33)

У нашого будинку залишилися лише внутрішні роботи. Закінчимо їх, коли виконаємо математичний диктант.

Всередині дому стіни поштукатуримо піском і цементом, побілимо вапном.

1)Площа стін  84 м2. Пофарбували  3/4  площі. Яку площу стін                                                            

пофарбували?

Щоб пофарбувати і побілити, маляра потрібно запросити.

А провести світло в дім, треба, щоб електрик попрацював у нім.

Газом і вугіллям його обігріємо.

2)Зимового дня у  будинку використали 3 відра кам’яного вугілля, а за тиждень у 6 разів більше. Скільки всього відер вугілля використали?

Із глини виготовимо гарний посуд.

3)1/5 від 4 кг 500 г = ?

А ділянку для майбутнього городу  удобримо торфом.

4) Для живлення квітів привезли 61 кг торфу. Використали 5 пакетів    по 8 кг. Скільки кілограмів торфу залишилося?

ІІІ. Висновок. Рефлексія. (Слайди 34 – 35)

Отож, як бачите, без корисних копалин не побудуєш хати, не влаштуєш свій побут. Тому вони безцінні і витрачати їх потрібно бережливо.

У кожному домі, і це неодмінно,

І дах має бути, і вікна, і стіни.

Звичайно ж комфорт, світло і тепло,

Але головне – в домі має бути добро!

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Інтегровані уроки
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
17 травня 2022
Переглядів
1429
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку