23.12.2022р
Конспект уроку з математики у 4 класі
Тема: Обчислення площі фігури за допомогою палетки. Виготовлення палетки. Задачі, пов’язані з площею прямокутника. Знаходження значень виразів несумісні дії.
Мета: дати поняття учням про обчислення площі фігур за допомогою палетки, вчити користуватися нею для обчислення площі невеликих фігур; вправляти учнів у розв'язуванні задач, пов'язаних з площею прямокутника; удосконалювати вміння знаходити значення виразів за формулою; розвивати математичну мову учнів, логічне мислення; виховувати увагу, самостійність, активність.
Обладнання. Фігури різної форми; палетки; картки, смайлики, презентація, лінійка, олівець, обгортка на зошити.
Хід уроку.
1. Організаційний момент.
-Мотиваційний етап.
Любі діти, ви прочитали тему, і у мене до вас відразу питання: що ви чекаєте від сьогоднішнього уроку?...
Зичу вам гарного настрою, впевненості в собі, розуміння матеріалу і спритності при розв´язуванні задач і вправ. Починаємо!
Розпочинаємо наш урок:
Урок, щоб легко нам почати, слова важливі прошу пам’ятати
Будьте наполегливими і не бійтеся помилитися.
Міркуйте, творіть і дійте наполегливо.
Діти складають фігури за зразком. (слайд 2)
Ланцюжок виразів змагання між рядами.
(картка)
с.45 завдання 275 — знайти значення виразів;
с.45, завдання 276 — обчислити ширину ділянки за відомою площею та довжиною.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- Сьогодні на уроці ми поєднаємо наші знання з математики і природознавства. Ці предмети тісно пов’язані між собою. І в цьому ми з вами переконаємось.
- Над вивченням якої теми ми працюємо на уроках математики? (Площа)
- А що таке площа?
- А на уроках природознавства над якою великою темою працюємо? (Материки).
- Як тема з природознавства пов’язана з темою математики? (Найбільший материк за площею Євразія)
- Яку властивість площі ми можемо використати для визначення площі материків? (обчислити, порівняти)
- А можемо виміряти площу материків? Чому? (Не геометрична фігура, відсутня чітка довжина і ширина).
- Навіщо нам ці дані?(S=a*b)
- Чому такі великі материки за площею ми можемо побачити з усіх сторін? (Бо вони зображені у масштабі)
- А в крузі можна обчислити площу? (Якось можливо)
Але спочатку пригадаємо пограючи в гру…(плесніть у долоні якщо погоджуєтеся з твердженням)
• Квадрат-це прямокутник? Так
•Прямокутник завжди є квадратом? Ні
•Якщо довжина квадрата 6 см, то його периметр 18 см? Ні, 16см
•Довжина сторони квадрата, периметр якого 48см, становить 12 см? Так
•Щоб знайти довжину невідомої сторони прямокутника, треба його площу поділити на довжину відомої сторони. Так
ІІІ Повідомлення теми і мети уроку: Тема уроку сьогоднішнього уроку: Вимірювання площі. Вимірювання площі палеткою
- Сьогодні на уроці ми продовжимо розв’язувати задачі на знаходження площ прямокутника та квадрата, а також познайомимося з поняттям вимірювання площі палеткою та покажемо застосування ваших знань на практиці.
Предмет математики настільки серйозний, що корисно не втрачати нагоди зробити його дещо цікавим.
Один мудрець сказав: «Дві людини обмінялися золотими монетами не стали багатшими. Але якщо вони обмінялися думками, то кожен з них стає розумнішим». Обмінюючись думками люди набувають нових знань. Тож і ми почнемо обмінюватися думками даючи правильні відповіді на запитання.
Запишіть в зошиті: 23 лютого
Класна робота
каліграфічна хвилинка
1.Каліграфічна хвилинка
23, 23, 23, 23, 23,23,23,23,23,23,23,23,23
Каліграфічна хвилинка числа 23. Дайте характеристику цьому числу.
Пропишіть це число збільшуючи кожне наступне число на 3 (з коментуванням)
26, 29, 32, 35, 38, 41, 44, 47, 50.
2. Математичний диктант. Записати лише числові дані
1. Найбільше за площею Каспійське море на материку Євразія - 376000 кв.м
2. Найбільший птах на Землі – африканський страус його зріст вище 270 см
3. Найбільше дерево світу, яке росте в Північній Америці – вічнозелена секвоя висота може досягати 120м
4. Площа лісів Амазонії в Південній Америці щорічно зменшується приблизно на 100000 кв.км
5. Крижаний покрив Антарктиди становить майже 2000 м
6. В Австралії проживає карликовий кенгуру розміром до 30 см
376000 кв.м, 270 см, 120м, 100000 кв.км, 2000 м, 30 см.
- На які множини можна об’єднати ці записи? (Одиниці вимірювання довжини і площі)
ІІІ. Вивчення нової теми.
Подивіться на числові дані:
- Що можна обчислити за цими даними? ( P і S). Чому дорівнює P і S за цими даними?
- А чи можна обчислити S у цих фігур, предметів? (круг, смайлик, листок, трикутник). Ні
- Обчислювати S прямокутників ми вміємо. А сьогодні ми спробуємо обчислити S фігур і предметів не прямокутної форми.
- Обчислення площі фігур за допомогою палетки.
Саме для вимірювання S невеликих плоских фігур не прямокутної форми використовують палетку.
1. Первинне пояснення.
Палетка – це прозорий папір, або поліїтеленова плівка , поділена на квадрати зі стороною 1 кв. см, дм, мм.
2.Виготовлення палетки за зразком:
Ва необхідна ручка, прозора обгортка з зошита та лінійка.
За допомогою лінійки діти розкреслюють на обгортці квадратики зі стороною 1 см.
3.Практична робота . (на партах палетка і шаблон листочка)
Вимірювати S листочка будемо за алгоритмом:
4. Робота з підручником с. 46, 279
Знайдіть площу круга, прямокутника, і трикутника.
ІV. Фізхвилинка.
Тепер давайте трішки відпочинемо
5 на 9 – 45
Стали рівно біля парт.
5 на 5 -25
Починаємо наш старт.
4 на 9 -36
Руки вгору, руки вниз!
6 на 6 – 36
На сусіда подивись.
6 на 4 – 24
Головою покрутили.
8 на 8 - 64
Потім разом всі присіли.
3 на 9 – 27
Піднялись, понахилялись
І здоровими зостались
V. Закріплення вивчених знань.
Палетка – це прозора плівка, поділена на квадрати зі стороною 1см або 1 мм.
На попередньому уроці ми з вами вчилися виготовляти палетку. Візьміть її будь ласка, в вас на парту в кожного є фігура, смайлик та сніжинка обчисліть за допомогою палетки площу.
1. Самостійна робота в парах.
Обчисліть площу смайлика (на парті смайлик, палетка)
учні самостійно виміряють. Виконане завдання сигналізують карткою.
2. Робота над задачею с. 46 № 281
1. Прочитайте умову задачі.
2. Аналіз задачі.
- За даними умови можемо відповісти на питання задачі?
- Що для цього треба знати? (Два числові дані: площу всієї ділянки, площу ділянки під моркву, площу ділянки під капусту)
- Якою арифметичною дією ми знайдемо?
- Яку формулу використаємо для знаходження Р і S?
3. Розв’язування задачі по рівнях:
* Творча робота над задачею :
Відповідь: площа всієї ділянки 56 м2.
VІ. Узагальнення і систематизація вивчених знань.
- Як виміряти площу не прямокутної форми? (за допомогою палетки)
Робота в групах. ( у кожної групи шаблон материків)
За допомогою палетки обчислити площу материка, взявши за одиницю вимірювання 1 кв.см = 1000 км
Презентація груп:
Євразія - 40 +15 = 55 кв.см
Африка - 13 + 13 = 26 кв. см
Північна Америка – 11 +14 = 25 кв.см
Південна Америка – 8 + 9 = 17 кв.см
Антарктида – 10 + 3 = 13 кв.см
Австралія – 3 +5 = 8 кв.см
А тепер спів ставте ваші обчислення із обчисленнями науковців. Який можна зробити висновок ?
VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
- Що нового дізналися на уроці?
— Яке завдання було найцікавішим?
— Що таке «палетка»?
— Площі яких фігур ми сьогодні вимірювали?
— Які фігури можна назвати рівними?
— Чи потрібно вивчати цю тему? Доведіть.
- А де в житті можна скористатися палеткою для обчислення площі?
Рефлексія.
«Не достатньо опанувати премудрість, потрібно ще вміти нею користуватися». Отже, користуйтеся нею і йдіть вперед до знань цими трьома шляхами, які ви сьогодні відкрили для себе.
Діти! У вас на партах лежать смайлики. Оберіть за допомогою смайлика свій настрій. Веселий чи похмурий та обведіть його.
VІІІ. Домашнє завдання.
С. 47. № 285, 286.