Конспект уроку математики для 6 класу з теми "Масштаб.Знаходження відстаней на місцевості"

Про матеріал
Пропоную конспект уроку з математики для учнів 6 класу на тему "Масштаб. Знаходження відстаней на карті" . Цей конспект стане у нагоді при роботі у класах НУШ.
Перегляд файлу

Конспект уроку на тему «Масштаб. Знаходження відстаней на карті»

Мета уроку: сформувати в учнів розуміння поняття масштабу; вміння розв’язувати задачі, які передбачають використання поняття масштабу; ознайомити учнів з прикладами практичних задач, які потребують вміння користуватися масштабом.

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

Обладнання та наочність: лінійка, підручник, роздатковий матеріал

Хід уроку

І. Організаційний етап

Підготовка учнів до уроку, перевірка присутніх та організація робочого місця.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Збір зошитів із домашнім завданням і обговорення труднощів, якщо такі виникли при виконанні домашньої роботи.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Усні вправи

Виконайте множення та ділення:


1) 1,5 * 1000;

2) 3,8 * 10 000;

3) 8,7 * 100 000;

4) 5,5 * 20 000;

5) 350 : 1 000;

6) 28 : 100 000;

7) 150 : 500 000.


 

Встановити відповідність між величинами

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і завдань уроку.

- Уявіть, що ви плануєте подорож автомобілем до парку розваг. Інтернету у вас немає, тому ви взяли географічну карту і склали маршрут подорожі. Тепер вам потрібно з’ясувати, скільки пального потрібно для цієї подорожі. Ви знаєте, що ваша автівка витрачає 0,1 л дизельного палива на 1 км. А чому дорівнює довжина маршруту? Ви виміряли відстань на карті. Нехай вона дорівнює 7 см. А як цим скористатися? Як знайти відстань на місцевості? На карті ви знайшли позначку 1:10 000 000. Що вона означає?

 На ці та інші питання ми зможемо відповісти, коли вивчимо сьогоднішню тему. Тому пропоную вам записати тему уроку в зошит – «Масштаб. Знаходження відстаней на карті».

V. Вивчення нового матеріалу

 Слово «масштаб» для вас не є новим. Ви з ним знайомі з уроків географії. І ви знаєте, що масштаб на картах та планах може бути поданий у числовому вигляді, іменованому вигляді або графічно.

 Саме слово «масштаб» (мірило) – німецького походження ( Ма – міра, розмір і Stab – палиця, тобто мірило).  Відношення довжини відрізка на карті (плані) до довжини відповідного відрізка на місцевості називають масштабом карти (плану).

 Отже, масштаб записується як частка, діленим якого є одиниця, а дільник показує, у скільки разів реальні розміри більші, ніж розміри на карті (плані). Так, масштаб 1:2000 означає, що одному сантиметру на карті (плані) відповідає 2000 см, тобто 20 м на місцевості.

VI. Засвоєння нових знань

1. Усні вправи

1.1 Один і той самий район міста зображений на двох картах однакового розміру. Масштаб однієї карти 1:5000, а масштаб другої 1:10  000. Яка карта є докладнішою?

1.2. Масштаб плану місцевості 1:100. Яка довжина відрізка на плані, якщо відстань на місцевості дорівнює:

а) 20 м; б) 50 м; в) 120 м?

2. Письмові вправи

2.1. Визнач масштаб плану (схеми, карти), якщо:

1) 1см на плані – 70 м на місцевості;

2) 1см на карті – 1 км на місцевості;

3) 1 см на схемі – 80 км на місцевості.

2.2. Визначте за картою (мал. 1) приблизну відстань між містами:

1) Вінниця і Київ;

2)Ужгород і Харків;

3) Рівне і Тернопіль;

4)Миколаїв і Житомир.

Мал. 1

2.3. Задача, запропонована на етапі мотивації навчальної діяльності.

Довжина маршруту на карті в масштабі 1: 10 000 000 дорівнює 7 см. Скільки пального потрібно для подорожі цим маршрутом, якщо на 1 км автівка витрачає 0,1 л пального?

2.4. На плані квартири, масштаб якого 1:100, кімната зображена прямокутником зі сторонами 3 см і 4 см. Скільки фарби потрібно, щоб пофарбувати підлогу в цій кімнаті, якщо витрати фарби становлять 150 г на 1м2?

VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія. Оцінювання.

1) Запитання до учнів – що таке масштаб і що він показує???

2) Продовжіть фразу

- Мені було цікаво …

- Ми сьогодні розібралися …

- Я сьогодні зрозумів/зрозуміла, що …

- Мені було важко …

- Завтра на уроці я хочу …

Оцінювання учнів.

VIІI. Домашнє завдання

Опрацювати параграф 18, розв’язати вправи №№ 638, 642, 663 (підручник -Математика, 6 клас частина 1. О. С. Істер)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Роздатковий матеріал

 

Мал. 1

 

 

 

 

 

 

 

 

Встановити відповідність між величинами

 

 

 

 

docx
Додано
3 лютого
Переглядів
87
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку