Конспект уроку математики у 1 класі "Усна нумерація чисел 21—100. Утворення двоцифрових чисел з десятків і одиниць . Лічба десятками. Складання і розв’язування задач"

Про матеріал

Даний конспект уроку передбачає застосування інтерактивних форм роботи, містить завдання компетентнісного характеру. До уроку розроблено мультимедійну презентацію.

Перегляд файлу

 

НВК «ЗОШ І-ІІІ ступеня-гімназія» м.Горохів

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект

 

уроку математики

 

у 1-А класі

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробила і провела

учитель початкових класів

Марія Миколаївна Ковальчук

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Усна нумерація чисел 21—100. Утворення двоцифрових чисел з десятків і одиниць . Лічба десятками. Складання і розв’язування задач.

Мета: закріплювати знання усної нумерації в межах сотні, уміння користуватися десятком як лічильною одиницею,  уміння складати задачі за малюнками й розв’язувати їх; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати мислення; виховувати самостійність.

Обладнання: таблиця чисел першої сотні, таблиці для усних вправ, презентація, набір цифр, картки для індивідуальної роботи, роботи в парах .

                                               Хід уроку

  1. Організація класу. Привітання.

2. Очікування.План уроку.

-- З яким настроєм розпочинаєте урок?

 - Чого хочете навчитися на уроці? 

- Що потрібно для досягнення успіху? (Старанно працювати, думати, спостерігати)

Я бажаю вам бути на уроці уважними, швидко міркувати, чітко відповідати, красиво писати, щоб сказати у кінці,що у 1-а класі діти просто «МОЛОДЦІ!»

А працюватимемо за планом:  «Повторюємо»,  «Удосконалюємо», «Вивчаємо» «Закріплюємо», «Підсумовуємо»

  Відомий вчений висловлювався про математику так: «Математику тому слід вивчати,що вона розум до ладу приводить» (слайд 2)

- Розминка для розуму- усний рахунок (слайд 3)

-  А що це за наука «математика» ? (Це наука про числа і геометричні фігури)

-  Що таке число? ( кількість предметів при лічбі, результат вимірювання величини)

- За допомогою яких знаків позначаємо число на письмі?(за допомогою цифр)

- Скільки є цифр ,щоб записати всі числа, навіть мільйони?

- Назвіть їх.

Вправа «Яке число зайве?»   (слайд 4  )

23,  56,  78,  4,  91, 72, 40

-Чому ти так вважаєш?

-Які числа одноцифрові? Двоцифриві?

- Якими цифрами скористаємося, щоб записати дату сьогоднішнього уроку?

Яке це число?

Запишемо каліграфічно цифри 1 та 8.

3.Каліграфічна хвилинка

4.Актуалізація знань.

 - На урок завітав Знайко і приніс завдання (слайд 5  )

- Що це за таблиця? (числа першої сотні)

- Повторюємо і удосконалюємо вміння читати числа першої сотні, правильно їх називати.

- Назвіть числа, в яких 6 одиниць.

- Що ці числа об’єднує? (Вони мають 6 одиниць)

- Чим відрізняються? (кількістю десятків)

В якому порядку прочитано числа? ( В порядку зростання)

  •  Прочитайте числа 5 десятка.
  • - Назвіть найменше і найбільше число третього десятка.
  • Уявіть, ви прочитали 55 сторінку. Якою буде наступна сторінка?
  • 66 сторінка, а наступна?
  • Уявіть,що ви піднялися ліфтом на  38 поверх. Який був попередній?
  • У театрі ви сидите на 67 місці. Які номери на стільцях праворуч і ліворуч ?
  • Попрацюйте в парах. Завдання від Незнайка.(слайд 6)
  • Запишіть попередні і наступні числа до поданих.
  •  
  •  

- Перевірка виконання (слайд 7)

-Чи може допомогти таблиця чисел перевірити правильність виконання?

 -Допоможіть гному засвітити усі ліхтарі. (таблиця 30)

Самостійна робота.(слайд 8)

Завдання від бджілки . Запишіть пропущені числа ( на індивідуальних картках)

41   

42

 

44

 

46

47

 

49

 

71

 

73

74

75

 

77

78

 

80

21

22

 

24

 

26

 

28

29

30

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ-3NEnHFjMRST7lLWwtDSfJpP3HC6Uz8DLrPc7eH37PriQEnC7

Перевірка виконаного.(слайд 9   )

- Які вміння  вдосконалили? ( читати  і називати числа першої сотні)

5. Фізкультхвилинка

1.2.3.4.5. – час прийшов відпочивать

Раз- підняли руки вгору, ніби глянули на зорі,

А тепер всі руки в боки, як зайчата, скоки,скоки.

10.9.8.7.- час за парти нам усім.

6. Вивчення нового матеріалу.

- На минулому уроці ми вивчили цікаву лічильну одиницю - десяток. Що таке десяток? (слайд  10 )

- Що зручно лічити десятками?( дрібні предмети , яких є багато)(слайд 11 )

- Що зручно лічити  десятками? (Гудзики, таблетки, марки, яйця, навіть гроші)

-Робота з підручником. С.112, вправа 27.Усні вправи.

Прочитайте, як лічать десятками до ста.

Полічіть ґудзики на малюнку (вправа 28)

Скільки всього  копійок на кожному малюнку (вправа 30)?Скільки всього?

Допоможіть  полічити  вітаміни у блістерах (слайд 12,  )

Господиня  для випікання смачної пасочки купила кілька десятків яєць. Полічіть, скільки десятків яєць купила господиня? А скільки всього?

За покупку вона розрахувалася такими купюрами. ( Слайд 13   )

Скільки десятків гривень коштують яйця?    Скільки всього гривень?

  • Які вміння ви здобули, виконуючи  ці  вправи?( Лічити десятками, можемо порахувати гроші – і паперові, і металеві- копійки)

 

Допоможіть вовчику  порахувати гроші. (таблиця 24)

- Яке число утворили? (65)

-  Скільки у ньому десятків?

 -  Скільки одиниць?

Хто може записати, як утворилося число 65?(запис  на дошці, у зошитах)

60+ 5 = 65

-Запишемо  ще кілька виразів,

30+ 7 = 37

50+ 2 = 52

40 + 4 = 44   (Самостійно    , перевіряємо)

- З чого утворюються двоцифрові числа?

-Яка цифра в записі числа показує кількість десятків, одиниць?

- У якому числі 4 дес.3 од.,  3дес.6од.,  7 дес.7 од.(слайд 14 )

- Назвіть числа, які мають однакову кількість десятків і одиниць.

7. Фізкультхвилинка «Зарядка для малят» ( музична)

8. Робота над задачами.

   - У яких завданнях, крім виразів, зустрінемо двоцифрові числа?(у задачах)

- З чого складається задача?

 -  Прочитаємо задачу, яку нам пропонує  Вінні Пух                  (Слайд  16    )

   У Вінні  Пуха було 20 банок липового і 3 банки гречаного меду.

  • Чи можна вважати цей запис задачею? Чого не вистачає?
  • Виберіть запитання, яке підходить до умови.

1. Скільки  кошичків малини зібрав  Вінні Пух?

      2. Скільки залишилося банок меду?

      3. Скільки  всього банок меду було у Вінні Пуха?

-Чому вибрали саме це запитання?

-Розв'яжіть задачу усно. Які підказки уже є?

-Якого типу  ця задача? Серед схем знайди ту, яка відповідає умові і запитанню.

  • Про що дізнаємося, якщо обчислимо  вираз 20-3?
  • Якого типу ця задача? Обери схему.

Робота з підручником. Задача від  Білочки (вправа 31)

 –Чи можна назвати цей запис задачею?

  • Прочитайте умову, запитання.
  • Аналіз задачі.
  • Якого типу ця задача? Виберіть схему, яка відповідає умові і запитанню.

-Розв'яжіть  задачу. (Письмово)

-Перевіримо    10 + 3 = 13

-Яке число зайве?

-А можете сказати , скільки горіхів у Кіри і Тимка?

 

Складання задачі за малюнком. Вправа 32.

Аналіз задачі, запис розв’язання.

Якого типу задача? Обери схему.

Як знайти невідомий доданок?

(записати розв’язання у зошит, 1 учень – на дошці)

  • Які вміння ми закріпили,  працюючи над задачами?

9. Підсумок уроку.

-З якими числами працювали на уроці?

-Чого  ви навчились на уроці?

- Що було важко? Що було легше виконувати і чому?

- Чи збулися ваші очікування від уроку?

- Хто сьогодні старанно тренував розум?

- Хто охайно писав у зошиті?

-Роботу з яким завданням ви  хотіли би  продовжити на наступному уроці?

Дякую вам за урок, за вашу активність і старання.

 Мені було приємно працювати  з  вами.

 

Учись, лічи, складай задачі,

Не зупиняйся ні на мить,

Хто математику полюбить,

Тому в навчанні пощастить.

 

 

docx
Додано
11 березня 2018
Переглядів
8819
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку