Конспект уроку математики у 2 класі

Про матеріал

Тема. Квадрат. Побудова квадратів. Порівняння іменованих чисел.

Розв`язування і порівняння задач.

Мета. Створити умови для формування ключової компетентності у молодших школярів, засобами ІКТ формувати обчислювальні навички, поглибити уміння розв'язувати задачі та творчо підходити до роботи над ними; через практичну роботу поглиблювати знання учнів про квадрат та його периметр; закріплювати навички роботи з іменованими числами та навички усних обчислень; розвивати логічне мислення; виховувати позитивне ставлення до роботи, бажання вчитися, старанність.

Обладнання: демонстраційний та роздатковий матеріал, підручник «Математика 2 клас» Ф М. Рівкінд, Л. В. Оляницька, інтернет ресурс «Вчи.юа»

Перегляд файлу

Фещенко Н.М.

11.10.17р.

Урок математики в 2 класі

Тема. Квадрат. Побудова квадратів. Порівняння іменованих чисел.

             Розв`язування і порівняння задач.

Мета. Створити умови для формування ключової компетентності у молодших школярів, засобами  ІКТ формувати обчислювальні навички, поглибити уміння розв’язувати задачі та творчо підходити до роботи над ними; через практичну роботу  поглиблювати знання учнів про квадрат та його периметр; закріплювати навички роботи з іменованими числами та навички усних обчислень; розвивати логічне мислення; виховувати позитивне ставлення до роботи, бажання вчитися, старанність.

Обладнання: демонстраційний та роздатковий матеріал, підручник «Математика 2 клас» Ф М. Рівкінд, Л. В. Оляницька, інтернет ресурс «Вчи.юа»

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Привітання.

Оскільки у нас урок математики, то…

Учні говорять:

Працюємо – злагоджено!

Відповідаємо – чітко!

Міркуємо – логічно!

Рахуємо – правильно!

Пишемо – красиво!

 

II. Контроль і закріплення знань

 

1. Перевірка домашнього завдання

№187 Ланцюжком називають відповіді прикладів.

 

2. Робота в парах

Обмін зошитами. Перевірка задачі №188. Діти перевіряють зошит сусіда на відповідність правильності розв’язання та оформлення роботи.

 

https://image.slidesharecdn.com/2k-matem-rivk-olyan-12-160711111827/95/2k-matemrivkolyan12-38-1024.jpg?cb=1468236652

Перша схема на знаходження невідомого доданка.

Друга схема стосується задачі на знаходження остачі.

 

III. Мотивація навчальної діяльності

Математика – королева наук! Уміння розв’язувати задачі, правильно обчислювати приклади, знаходити периметри геометричних фігур стануть у нагоді кожній людині у повсякденному житті.

 

IV. Усна робота

Наша задача: підготуватися до подальшої роботи на уроці – розім’яти розум”.

  1.     Хвилинка каліграфії   87.

Бліц – опитування «Що я знаю про число 87?»

  1.     Розумова розминка. (Вчи.юа  Додавання і віднімання до 20. Різні способи)

А) Фронтально «Додаю та віднімаю сам»

Б) Три учні за окремими комп’ютерами: «НЛО», «Купи смаколик», «Бомбочка»

В) Опрацювання №189,190,191

https://image.slidesharecdn.com/2k-matem-rivk-olyan-12-160711111827/95/2k-matemrivkolyan12-38-1024.jpg?cb=1468236652
9 5 + 9 = 13 

9 + 5 9 = 5

 

3. Розв’язування усних задач (короткі умови задач розміщено на дошці)

Усна задача №1.

 На день народження дівчинка поклала у вазу 8 яблук та 12 грушок. Поставте запитання так, щоб задача розв’язувалася дією віднімання.
Учні відповідають: на скільки менше яблук, ніж грушок поклала дівчинка у вазу?

Застосовую метод Прес”: щоб дізнатися, наскільки одне число більше, чи менше, ніж друге, потрібно ...

Діти хором додають: “Від більшого числа відняти менше!.

 

Усна задача №2

 Для приготування варення мама купила 15кг фруктів. Декілька кілограмів слив та 7кг абрикосів. Скільки кілограмів абрикосів купила мама?
Учні визначають тип задачі,  обґрунтовують вибір дії, розв’язують задачу.

Діти, а чи немає у цієї задачі іншого способу розв’язання? Учні відповідають, що 15 – це сума двох чисел, а 7 та невідоме число – доданки. Отже, можемо скласти рівняння: x + 7 = 15.

Повторюємо правило: щоб знайти невідомий доданок потрібно...

Діти хором додають: “Від суми відняти відомий доданок!.

До даної задачі складаємо всі можливі обернені задачі.

 

Ми продовжуємо нашу мандрівку і переходимо до острову “Мудреців”.

 

V. Робота над задачами

 

https://image.slidesharecdn.com/2k-matem-rivk-olyan-12-160711111827/95/2k-matemrivkolyan12-38-1024.jpg?cb=1468236652

Після ознайомлення учнів із змістом задачі, вчитель запитує що означають числа 19, 7, 8. З’ясовує запитання задачі.

Отже, 19 – це сума трьох чисел: числа 7, числа 8 і третього невідомого нам числа. Як можна його знайти?

Зауважити, що 19 – сума трьох доданків, а (7+8) – це сума двох доданків. Отже, щоб знайти третій доданок, потрібно від загальної суми відняти суму двох доданків: 7 і 8.

 

      Учні складають задачу за другим коротким записом, порівнюють умови. Один учень біля дошки записує розв’язок задачі.

Фізкультхвилинка під музику Наталії Май “Веселка”

 

VI. Робота над нерівностями з іменованими числами

Наша задача: повторити іменовані числа і порівняти їх.

(мозковий штурм)

Скільки в одній добі годин?

А у році місяців?

Скільки в одній гривні копійок?

Самостійне виконання завдання №194

https://image.slidesharecdn.com/2k-matem-rivk-olyan-12-160711111827/95/2k-matemrivkolyan12-38-1024.jpg?cb=1468236652

Учні, які швидко справились з завданням розв’язують задачу з логічним навантаженням. (Усно. Метод «Вгадування»)https://image.slidesharecdn.com/2k-matem-rivk-olyan-12-160711111827/95/2k-matemrivkolyan12-38-1024.jpg?cb=1468236652

 1+х+х=13         1) 13-1=12(д.) –порівну дівчаток і хлопчиків

                           2) 12- це 6+6 – тому хлопчиків 6

        3) 6+1= 7 – дівчаток

Перевірка: 7+6=13

VII. Робота над побудовою квадрата

Робота з таблицею.

 

 

 

Знайдіть в класі предмети, які мають форму або прямокутника, або квадрата.

Вчитель ставить запитання:

а) Чи можна назвати ці фігури многокутниками?

б) Чи можна їх назвати прямокутниками?

в) Чим схожі ці геометричні фігури?(В обох фігурах є прямі кути)

г) Чим відрізняються між собою?( У прямокутнику протилежні сторони рівні, а у квадраті всі сторони рівні)

Висновок: квадрат – це прямокутник, у якого всі сторони рівні (читання правила з підручника).

 

https://image.slidesharecdn.com/2k-matem-rivk-olyan-12-160711111827/95/2k-matemrivkolyan12-39-1024.jpg?cb=1468236652

 

Практичне виконання завдання №196 (По варіантах)

https://image.slidesharecdn.com/2k-matem-rivk-olyan-12-160711111827/95/2k-matemrivkolyan12-39-1024.jpg?cb=1468236652

VIII. Підведення підсумку уроку

Отже, ми прибули на острів Умійок”.

А)Робота у групах. Гра «Конструктор»

 

1гр. Домалюйте фігуру до трикутника.

2гр. Домалюйте фігуру до прямокутника.

3гр. Домалюйте фігуру до квадрата.

1гр. Домалюйте фігуру до п’ятикутника.

 

Б) Вправа Мікрофон.

- Чи сподобався вам урок?

- Що найбільше вас зацікавило?

- Що нового ви взнали на уроці?

- Чому вдалося виконати всі завдання?

- Що на вашу думку вдалося найкраще?

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 липня 2018
Переглядів
4707
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку