Тема. Квадрат. Побудова квадратів. Порівняння іменованих чисел.
Розв`язування і порівняння задач.
Мета. Створити умови для формування ключової компетентності у молодших школярів, засобами ІКТ формувати обчислювальні навички, поглибити уміння розв'язувати задачі та творчо підходити до роботи над ними; через практичну роботу поглиблювати знання учнів про квадрат та його периметр; закріплювати навички роботи з іменованими числами та навички усних обчислень; розвивати логічне мислення; виховувати позитивне ставлення до роботи, бажання вчитися, старанність.
Обладнання: демонстраційний та роздатковий матеріал, підручник «Математика 2 клас» Ф М. Рівкінд, Л. В. Оляницька, інтернет ресурс «Вчи.юа»
Фещенко Н.М.
11.10.17р.
Урок математики в 2 класі
Тема. Квадрат. Побудова квадратів. Порівняння іменованих чисел.
Розв`язування і порівняння задач.
Мета. Створити умови для формування ключової компетентності у молодших школярів, засобами ІКТ формувати обчислювальні навички, поглибити уміння розв’язувати задачі та творчо підходити до роботи над ними; через практичну роботу поглиблювати знання учнів про квадрат та його периметр; закріплювати навички роботи з іменованими числами та навички усних обчислень; розвивати логічне мислення; виховувати позитивне ставлення до роботи, бажання вчитися, старанність.
Обладнання: демонстраційний та роздатковий матеріал, підручник «Математика 2 клас» Ф М. Рівкінд, Л. В. Оляницька, інтернет ресурс «Вчи.юа»
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Привітання.
Оскільки у нас урок математики, то…
Учні говорять:
Працюємо – злагоджено!
Відповідаємо – чітко!
Міркуємо – логічно!
Рахуємо – правильно!
Пишемо – красиво!
II. Контроль і закріплення знань
1. Перевірка домашнього завдання
№187 Ланцюжком називають відповіді прикладів.
2. Робота в парах
Обмін зошитами. Перевірка задачі №188. Діти перевіряють зошит сусіда на відповідність правильності розв’язання та оформлення роботи.
Перша схема на знаходження невідомого доданка.
Друга схема стосується задачі на знаходження остачі.
III. Мотивація навчальної діяльності
Математика – королева наук! Уміння розв’язувати задачі, правильно обчислювати приклади, знаходити периметри геометричних фігур стануть у нагоді кожній людині у повсякденному житті.
IV. Усна робота
Наша задача: підготуватися до подальшої роботи на уроці – “розім’яти розум”.
Бліц – опитування «Що я знаю про число 87?»
А) Фронтально «Додаю та віднімаю сам»
Б) Три учні за окремими комп’ютерами: «НЛО», «Купи смаколик», «Бомбочка»
В) Опрацювання №189,190,191
9 – 5 + 9 = 13
9 + 5 – 9 = 5
3. Розв’язування усних задач (короткі умови задач розміщено на дошці)
Усна задача №1.
На день народження дівчинка поклала у вазу 8 яблук та 12 грушок. Поставте запитання так, щоб задача розв’язувалася дією віднімання.
Учні відповідають: на скільки менше яблук, ніж грушок поклала дівчинка у вазу?
Застосовую метод “Прес”: щоб дізнатися, наскільки одне число більше, чи менше, ніж друге, потрібно ...
Діти хором додають: “Від більшого числа відняти менше!”.
Усна задача №2
Для приготування варення мама купила 15кг фруктів. Декілька кілограмів слив та 7кг абрикосів. Скільки кілограмів абрикосів купила мама?
Учні визначають тип задачі, обґрунтовують вибір дії, розв’язують задачу.
Діти, а чи немає у цієї задачі іншого способу розв’язання? Учні відповідають, що 15 – це сума двох чисел, а 7 та невідоме число – доданки. Отже, можемо скласти рівняння: x + 7 = 15.
Повторюємо правило: щоб знайти невідомий доданок потрібно...
Діти хором додають: “Від суми відняти відомий доданок!”.
До даної задачі складаємо всі можливі обернені задачі.
Ми продовжуємо нашу мандрівку і переходимо до острову “Мудреців”.
V. Робота над задачами
Після ознайомлення учнів із змістом задачі, вчитель запитує що означають числа 19, 7, 8. З’ясовує запитання задачі.
Отже, 19 – це сума трьох чисел: числа 7, числа 8 і третього невідомого нам числа. Як можна його знайти?
Зауважити, що 19 – сума трьох доданків, а (7+8) – це сума двох доданків. Отже, щоб знайти третій доданок, потрібно від загальної суми відняти суму двох доданків: 7 і 8.
Учні складають задачу за другим коротким записом, порівнюють умови. Один учень біля дошки записує розв’язок задачі.
Фізкультхвилинка під музику Наталії Май “Веселка”
VI. Робота над нерівностями з іменованими числами
Наша задача: повторити іменовані числа і порівняти їх.
(мозковий штурм)
Скільки в одній добі годин?
А у році місяців?
Скільки в одній гривні копійок?
Самостійне виконання завдання №194
Учні, які швидко справились з завданням розв’язують задачу з логічним навантаженням. (Усно. Метод «Вгадування»)
1+х+х=13 1) 13-1=12(д.) –порівну дівчаток і хлопчиків
2) 12- це 6+6 – тому хлопчиків 6
3) 6+1= 7 – дівчаток
Перевірка: 7+6=13
VII. Робота над побудовою квадрата
Робота з таблицею.
Знайдіть в класі предмети, які мають форму або прямокутника, або квадрата.
Вчитель ставить запитання:
а) Чи можна назвати ці фігури многокутниками?
б) Чи можна їх назвати прямокутниками?
в) Чим схожі ці геометричні фігури?(В обох фігурах є прямі кути)
г) Чим відрізняються між собою?( У прямокутнику протилежні сторони рівні, а у квадраті всі сторони рівні)
Висновок: квадрат – це прямокутник, у якого всі сторони рівні (читання правила з підручника).
Практичне виконання завдання №196 (По варіантах)
VIII. Підведення підсумку уроку
Отже, ми прибули на острів “Умійок”.
А)Робота у групах. Гра «Конструктор»
1гр. Домалюйте фігуру до трикутника.
2гр. Домалюйте фігуру до прямокутника.
3гр. Домалюйте фігуру до квадрата.
1гр. Домалюйте фігуру до п’ятикутника.
Б) Вправа “Мікрофон”.
- Чи сподобався вам урок?
- Що найбільше вас зацікавило?
- Що нового ви взнали на уроці?
- Чому вдалося виконати всі завдання?
- Що на вашу думку вдалося найкраще?