Конспект уроку математики у 6 класі. Тема: масштаб

Про матеріал
Тема: Масштаб Мета уроку: Формування предметних компетенцій: повторити поняття “Відношення. Відношення величин”, сприяти формуванню поняття “Масштаб” як відношення відстаней; формувати вміння розв'язувати основні типи задач.
Перегляд файлу

Конспект уроку математики в 6 класі

 

Тема: Масштаб

Мета уроку:

   Формування предметних компетенцій:  повторити поняття “Відношення. Відношення величин”, сприяти формуванню поняття “Масштаб” як відношення відстаней;  формувати вміння розв'язувати основні типи задач.

   Формування ключових компетенцій:

спілкування державною мовою - вживання математичних термінів в мовленні;

уміння вчитись впродовж життя - усвідомлення цінності отриманих знань і вмінь;

соціальна та громадська компетенції - висловлювати власну думку, уміти слухати і чути інших.

 

Урок засвоєння знань і вмінь

   Обладнання: карта України, дидактичні картки з картами та зображенням комах, прилади.

 

І Актуалізація знань і вмінь.

 

  1.     Вправа УСПІХ (Можна запропонувати учням на кожну літеру слова підібрати прикметники, які описують настрій учнів на початку уроку)
  2.     Перевірка домашньої роботи. Усне опитування за допомогою гри “Хрестики - нулики”  (Правила гри. За  бажанням до дошки виходять два учні, які будуть у відповідних клітинках ставити хрестики і нулики після правильних відповідей на питання. За бажанням, учні, які вийшли до  дошки можуть обрати помічників.)
  3.     Вправа “Лови помилку” № 564 (підручник Математика, автор О.С.Істер)

Знайдіть відношення:   3 км до 4 км                3 : 4 = 0, 75

                                        18 ц до 6 ц                  18 : 6 = 3

                                        100 м до 1 км             100 : 1 = 100

                                        1 год до 10 хв             60 : 10 = 6

                                        15 кг до 250 г             1500 : 250 = 6

                                        20 см²  до 1 дм²          20 : 100 = 0,2

  1.     Знайдіть, яке відношення зайве:

        12 : 36;          3 : 8;          6 : 18;          4 : 12;         0,3 : 0,9

  1.     Перевірка засвоєного за допомогою самостійної роботи за варіантами:

№ 1. Чому дорівнює відношення:     20 і 4             (10 і 2)

№ 2. Відношення якого числа до 7 дорівнює…     3          (4)

№ 3. Знайдіть відношення:  а)  3 м до 2 дм                   (2 дм  до 10 дм)

                                               б)  2 грн. до 50 коп.            (1год  до 45 хв)

№ 4. Сторони трикутника дорівнюють  1,3 дм;  0,09 м  і  16 см. Знайдіть  відношення  більшої сторони до меншої сторони       (меншої сторони  до більшої сторони)

 

ІІ Формування знань

 

   Площа нашої країни 603 628 км². Такою б була і карта. А у кожного з вас на парті є копія нашої країни зменшена в декілька разів у вигляді карти. Щоб перевести відстані на місцевості у малі на плані, користуються масштабом. Масштаб - це відношення довжини відрізка на карті (чи плані) до довжини відповідного відрізка на  місцевості.  Масштаби бувають числові, іменовані, лінійні - у вигляді лінії, поділеної на відрізки, завдовжки 1 см.

   Кому потрібно зменшувати реальні виміри? (всі відповіді записати на дошці)

 

ІІІ Формування вмінь і навичок.

 

Розглянемо три основні задачі, пов’язані з масштабом.

1 тип задач. Знайти відстань між містами на місцевості, якщо знаємо відстань на карті.

№ 1. Знайдіть відстань від нашого міста до столиці нашої країни Київа, якщо відомо, що масштаб карти 1 : 1 000 000.

 

№ 2.  (Самостійна робота в парах) Знайдіть відстань на місцевості, якщо знаєте відстань на карті між містами ( масштаб карти 1 : 5 000 000):           а) Запоріжжя і Кривий Ріг;    б) Дніпро і Полтава;    в) Полтава і Харків;             г) Дніпро і Харків.

            2 тип задач. Знайти масштаб, якщо відома відстань на плані і відстань на місцевості.

 

№ 1. Знайти у яке число раз збільшили крило метелика,  якщо  його довжина 65 мм, а на малюнку - 175 мм

 

            3 тип задач. Знайти відстань на карті, якщо відома відстань на місцевості

 

№ 1. Накреслити план класної кімнати, якщо довжина кімнати становить 9 м, а ширина - 6 м і масштаб зображення: 1 : 200

 

 ІV Підсумок уроку.

 

Для рішення задач ми використовували …

Назвіть три основні задачі, пов'язані з масштабом.

Що сподобалось?

 

V  Домашнє завдання.

Опрацювати параграф 18, розв’язати № 644,   № 648.

 

docx
Додано
16 грудня 2023
Переглядів
230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку