Конспект уроку математики в 6 класі
Тема: Масштаб
Мета уроку:
Формування предметних компетенцій: повторити поняття “Відношення. Відношення величин”, сприяти формуванню поняття “Масштаб” як відношення відстаней; формувати вміння розв'язувати основні типи задач.
Формування ключових компетенцій:
спілкування державною мовою - вживання математичних термінів в мовленні;
уміння вчитись впродовж життя - усвідомлення цінності отриманих знань і вмінь;
соціальна та громадська компетенції - висловлювати власну думку, уміти слухати і чути інших.
Урок засвоєння знань і вмінь
Обладнання: карта України, дидактичні картки з картами та зображенням комах, прилади.
І Актуалізація знань і вмінь.
Знайдіть відношення: 3 км до 4 км 3 : 4 = 0, 75
18 ц до 6 ц 18 : 6 = 3
100 м до 1 км 100 : 1 = 100
1 год до 10 хв 60 : 10 = 6
15 кг до 250 г 1500 : 250 = 6
20 см² до 1 дм² 20 : 100 = 0,2
12 : 36; 3 : 8; 6 : 18; 4 : 12; 0,3 : 0,9
№ 1. Чому дорівнює відношення: 20 і 4 (10 і 2)
№ 2. Відношення якого числа до 7 дорівнює… 3 (4)
№ 3. Знайдіть відношення: а) 3 м до 2 дм (2 дм до 10 дм)
б) 2 грн. до 50 коп. (1год до 45 хв)
№ 4. Сторони трикутника дорівнюють 1,3 дм; 0,09 м і 16 см. Знайдіть відношення більшої сторони до меншої сторони (меншої сторони до більшої сторони)
ІІ Формування знань
Площа нашої країни 603 628 км². Такою б була і карта. А у кожного з вас на парті є копія нашої країни зменшена в декілька разів у вигляді карти. Щоб перевести відстані на місцевості у малі на плані, користуються масштабом. Масштаб - це відношення довжини відрізка на карті (чи плані) до довжини відповідного відрізка на місцевості. Масштаби бувають числові, іменовані, лінійні - у вигляді лінії, поділеної на відрізки, завдовжки 1 см.
Кому потрібно зменшувати реальні виміри? (всі відповіді записати на дошці)
ІІІ Формування вмінь і навичок.
Розглянемо три основні задачі, пов’язані з масштабом.
1 тип задач. Знайти відстань між містами на місцевості, якщо знаємо відстань на карті.
№ 1. Знайдіть відстань від нашого міста до столиці нашої країни Київа, якщо відомо, що масштаб карти 1 : 1 000 000.
№ 2. (Самостійна робота в парах) Знайдіть відстань на місцевості, якщо знаєте відстань на карті між містами ( масштаб карти 1 : 5 000 000): а) Запоріжжя і Кривий Ріг; б) Дніпро і Полтава; в) Полтава і Харків; г) Дніпро і Харків.
2 тип задач. Знайти масштаб, якщо відома відстань на плані і відстань на місцевості.
№ 1. Знайти у яке число раз збільшили крило метелика, якщо його довжина 65 мм, а на малюнку - 175 мм
3 тип задач. Знайти відстань на карті, якщо відома відстань на місцевості
№ 1. Накреслити план класної кімнати, якщо довжина кімнати становить 9 м, а ширина - 6 м і масштаб зображення: 1 : 200
ІV Підсумок уроку.
Для рішення задач ми використовували …
Назвіть три основні задачі, пов'язані з масштабом.
Що сподобалось?
V Домашнє завдання.
Опрацювати параграф 18, розв’язати № 644, № 648.