Урок "Взаємно обернені числа"

Про матеріал
Матеріал належить до розділу "Звичайні дроби". На уроці використано програмно-методичний комплекс навчального призначення для загальноосвітніх навчальних закладів «Математика. 6 клас», конструктор інтерактивних завдань Learning Apps.org, презентація.
Перегляд файлу

Тема уроку: Взаємно обернені числа.

Мета:  навчальна:  дати означення взаємно обернених чисел, вчити учнів шукати числа, обернені до даних;

розвивальна:  виробляти вміння перевіряти чи, є дані два числа взаємно оберненими.

виховна: виховувати любов до рідного краю, розвивати пізнавальну активність, увагу, наполегливість, організованість.

Обладнання: програмно-методичний комплекс навчального призначення для загальноосвітніх навчальних закладів «Математика. 6 клас», конструктор інтерактивних завдань Learning Apps.org , презентація, мультимедійна  дошка,  завдання на картках.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

І Організаційний момент

Вчитель.

-Сподіваюсь, готуючись до уроку що ви нічого не забули: зошит,ручку, олівець, щоденник, підручник та гарний настрій, пам’ятаєте правила, означення і поняття, які ми з вами вивчали протягом попередніх уроків, і уважно та з розумінням будете працювати на уроці.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Зібрати зошити для перевірки. Відповісти на запитання, які виникли при виконанні домашньої роботи.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Мозговий штурм

Вчитель.

-Ми вивчаємо розділ «Звичайні дроби», зокрема тему «Множення звичайних дробів». Дайте відповіді на запитання:

- Як помножити дріб на дріб?

- Як перемножити мішані числа?

- Як знайти дріб від числа?

- Які є закони множення?

- За яким правилом додаємо або віднімаємо звичайні дроби?

- Що означає скоротити дріб?

В світі є 7 чудес світу, в Україні 7 чудес України, на Бобринеччині є теж свої 7 чудес. Назву одного з них ви дізнаєтеся виконавши кодоване завдання.

1)   2)   3) 4) 5) 6)  7)  8)

слайд 1  т  РИ С   12 Л    О  Н  9 И

Пам'ятка природи "Три Слони.", площею 0,1 га , знаходиться біля села Чкалово Бобринецького району. Один камінь великий та два маленьких, які з боку річки складають враження групи слонів, що притулились один до одного. Звідси походить і назва пам'ятки "Три Слони ".

ІV. Оголошення теми, мети уроку, мотивація навчальної діяльності

Вчитель.

-Які дії із звичайними дробами ви вже вмієте виконувати? А які ні?

Для того, щоб почати вивчення правила ділення звичайних дробів, вам необхідно засвоїти знання про взаємно обернені числа, навчитися знаходити число, обернене до даного. Отже, тема нашого уроку «Взаємно обернені числа

V. Вивчення нового матеріалу

Вчитель.

-Про взаємно обернені числа ми дізнаємось, подорожуючи по планетному і галактичному просторі на машині часу – драндуліті – разом з вождем дикунського племені Угу і дітьми 21 століття. (Пуск « ПМК 5-6 кл.»).

Під час подорожі будьте дуже уважні, не пропустіть важливих правил, запам’ятовуйте головне.

Отож, вирушаємо!

(Демонстрація уроку «Взаємно обернені числа»)

Після перегляду програмного засобу робимо висновок :

-Які числа називаються взаємно оберненими?

Робота з підручником

-Давайте відкриємо підручник і знайдемо  правило у підручнику

Які ж числа називаються взаємно оберненими?

VІ. Первинне усвідомлення нового матеріалу

Усні вправи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтерактивна вправа «Знайди  число взаємно обернене  до даного» за допомогою  LearningApps.org

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Продовжить речення

-Якщо дріб правильний, то обернений до нього….

-Якщо дріб неправильний, то обернений до нього….

-Якщо мішане число, то обернений до нього….

-Якщо натуральне число, то обернений до нього….

-Для числа 1, оберненим є….

-Для числа 0 , оберненого  ….

Фізкультхвилинка.

VІІ. Закріплення вивченого матеріалу

http://gic6.mycdn.me/image?t=35&bid=316957355729&id=316957355729&plc=WEB&tkn=*MawrOcx6joKHVbT0oOgxtW3SCrk 1 Гра «Математичне лото».

Вчитель.

-Пропоную зіграти в гру "Математичне лото".На дошці прикріплена  одна велика картка із завданнями і шість  малих карточок  з відповідями. Потрібно розв'язати приклад, знайти потрібну відповідь, і, перевернувши карточку, прикласти її до шаблону. Якщо всі вправи виконані вірно, то на зворотному боці малих карток  ви отримаєте зображення одного з чудес нашого краю, яке називають «Лебединою піснею архітектора».

Знайдіть значення виразу а)   5 ;   б) 1 0,3;    в)

 г) ; д) ; е)

Аби подивитися на величний Володимирський собор, необов'язково їхати до Києва. В самому центрі Бобринця височить його зменшена копія - Свято-Вознесенський храм. Він є справжньою окрасою міста, його візитною карткою.

Собор на честь Вознесіння Господнього був закладений у 1898 році, споруджувався на кошти бобринчан. Автор проекту - талановитий єлисаветградський зодчий Яків Васильович Паученко (1866-1914). Вознесенський Собор став "лебединою піснею" архітектора, його останнім, кращим творінням. Яків Паученко мріяв про свій Собор, як вершину свого інтелекту і духу.

Будували храм всім народом, під керівництвом майстрів Якова Паученка. Примітно і те, що архітектор постійно був присутній на будівництві, не дивлячись на свою тяжку хворобу.

Безпосередньо будували собор з 1905-1912 рік В 1912 році, на свято Вознесіння, тут провели першу службу, тому і назву собор отримав Свято-Вознесенський

2  Розв'яжіть рівняння, використовуючи взаємно обернені числа: а) ;

б) ; в) 0,3 · х = 1

 Робота в парах

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Клоун приготував три пари карточок із числовими виразами. Значення виразів на карточках кожної пари – це взаємно обернені числа. Коли клоун йшов до публіки, мавпочка вихватила у нього з рук одну карточку і втекла. Ось які карточки залишилися

1 Знайдіть карточки із взаємно оберненими числами.

2 Знайдіть значення виразу, написаного на карточці, яку потягла мавпочка.

 

 

 

VІII.Рефлексія

Рефлексійна вправа «Мікрофон»

-Я сьогодні дізнався ...

 -Було цікаво ...

 -Я зрозумів, що ...

-Я тепер можу ...

 -Я навчився ...

Оцінювання учнів

ІХ Повідомлення домашнього завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Булахова Лідія
Додано
17 грудня 2023
Переглядів
168
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку