Конспект уроку математики у 6 класі з теми "Прямокутна система координат"

Про матеріал

Повторення алгоритму побудови точок на координатній площині, знаходження точок за координатами; узагальнення і систематизація навчальних компетенцій; відпрацювання навичок розв'язування задач на побудову точок на координатній площині.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Щоб зробити дивовижне,

потрібно багато років,

щоб здивуватися,

достатньо однієї хвилини

(К. Гельвецій)

    Мета дидактична: повторення алгоритму побудови точок на координатній площині, знаходження точок за координатами; узагальнення і систематизація знань, умінь; відпрацювання навиків розв’язування  задач на побудову точок на координатній площині;

Мета виховна: виховувати  взаємоповагу, здорове суперництво, акуратність в записах, працьовитість, інтерес до математичних знань, виховувати уміння вислухати інших, виховувати активність, акуратність, дисциплінованість, самокритичність, самостійність (самостійно працювати з|із| |посібндидактичними завданнями)

Корекційно-розвиваюча мета: формувати самостійність у практичній діяльності при набуванні графічних навичок; розвивати пізнавальну діяльність, мовний розвиток (називати приклади, пояснювати хід практичних дій), сенсоматорний розвиток (виконувати всі дії, необхідні в досягненні результату); розвивати зорово-слухову| пам'ять, увагу, логічне мислення (уміння лаконічно висловлювати свою математичну думку), розвивати уміння орієнтуватися в нестандартних ситуаціях, кмітливість, навички творчої роботи, комунікативні і соціальні компетенції; розвивати навички раціонального використання часу.

 

    Тип уроку: систематизація і  узагальнення  навчальних компетенцій.

 

Обладнання: комп'ютер, проектор, картки, презентація.

 

Методи, форми і прийоми:

- використання ключових|джерельних| слів;

- мозковий штурм;

- релаксаційний практикум;     

 - рефлексія

Очікувані|сподівані| результати: учні використовують засвоєні математичні поняття, терміни під час побудови малюнків, розвиток умінь і навичок знаходити|находити| проміжні етапи побудові  точок, розвиток навичок знаходження|находити| точок за їх координатами|вирішенні| і уміння аналізувати вивчений матеріал.

Перебіг  уроку.

І. Організаційний момент. Перевірка готовності учнів до уроку.

Привітання з учнями. Оголошення теми, мети, форми проведення уроку.- Зверніть увагу на епіграф нашого уроку. Сьогодні ми будемо доводити, що математика – це не суха наука, що з її допомогою можна створювати красиве. 

 

C:\Documents and Settings\Светлана\Мои документы\Мои рисунки\анимашки\HOMEWORK[1].gif             КАРТКА  ОЦІНЮВАННЯ

 

ПРИЗВІЩЕ_____________________  

№ завдання

1

2

3

4

5

6

Кількість балів за завдання

2

2

2

2

2

2

Кількість набраних балів

 

 

 

 

 

 

 

ВСЬОГО БАЛІВ ___________                ОЦІНКА __________________

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Фронтальне опитування учнів      (відповідають усно):

Дано точки: А (-4; 6); В(-3;-4); С(3;-8); D (0;6);

Е (-6; 0); K(5;0);  N(3;-1); М(0;-7).

1. Назвіть  абсциси точок  А, С, Е, N.

2.Назвіть ординати точок  В, D, К, М.

3.Назвіть абсциси точок, які лежать на осі ординат.

4.Назвіть ординати точок, які лежать на осі абсцис.

5.У яких чвертях лежать точки А, С, В, N?

6. Ординати яких точок не додатні?

ІІІ. Застосування навчальних компетенцій учнів.

Діти слухають пісню і визначають з якої  вона телепередачі.

Отже, урок присвячений тваринам «Цікавинки - забавинки».

 

  • Перше завдання учням:побудувати координати точок (-9;7), (-7;8),

(-6;10), (-3;10), (-1;7), (8;1), (15;-2),(13;-4), (6;0), (4;-1), (3;-1), (1;-7), (-1;-7), (1;-6), (2;-1), (0;-1), (-2;-7), (-4;-7), (-2;-6),(-1;-1), (-5;2), (-6;5), (-7;6), (-9;7).

Око (-5;8), послідовно їх з’єднати та отримати малюнок.

 

 

  •   Інформаційний блок:

Синиця вели́ка  — Спина зелена, надхвістя сіре. На голові чорна «шапочка». Білі «щоки» облямовані чорним. Низ жовтий, із широкою (у самців) чорною смугою посередині. Крила й хвіст блакитно-сірі з бурим. Поширена по всій Україні. Гніздиться в дуплах або шпаківнях, іноді в норах, щілинах будівель, старих гніздах великих птахів. Гніздо мостить з корінців, травинок, моху, вистеляючи шерстю та пір'ям. За літо буває дві кладки. Кладка з 10—14 білих з червоно-коричневими плямами яєць, наприкінці квітня. Менш ніж через два тижні вилуплюються пташенята, які через три тижні вилітають з гнізда. Живиться комахами, павуками, взимку насінням. Восени і взимку збирається в табунці і мандрує разом з іншими видами синиць. (слайд)

  • Друге завдання учням:побудувати координати точок (1;7), (0;10),

(-1;11), (-2;10), (0;7), (-2;5), (-7;3), (-8;0), (-9;1), (-9;0), (-7;-2), (-2;-2), (-3;-1),

(-4;-1), (-1;3), (0;-2), (1;-2), (0;0), (0;3), (1;4), (2;4), (3;5), (2;6),  (0;10).

Око (1;6), послідовно їх з’єднати та отримати малюнок

(слайд )

 

  • Інформаційний блок:

Заєць- русак найбільш поширений вигляд дрібної дичини. Вважається дуже охайним, любить причісувати шерсть лапами і мовою. Живе переважно в степових районах Європи і Малої Азії. Маскуватися в степовій місцевості йому прекрасно допомагає його коричневе забарвлення хутра. У раціон живлення зайця входить всіляка рослинна їжа, починаючи від коренеплодів і сухої трави і закінчуючи корою дерев (особливо любить кору фруктових дерев). (слайд)

 

  • Третє завдання учням:побудувати координати точок (9;0), (9;1),

(12;3),(12;4),(11;6), (11;7), (10;6),(10;7), (9;6), (7;6), (6;5), (-2;5), (-6;3),

(-6;1), (-8;1),  (-11;0), (-11;-4), (-7;-9), (0;-9), (0;-7), (-2;-5), (-7;-3), (-7;-2),

(-6;-1), (-4;-1), (-3;-3),(5;-3), (5;-2), (9;-2),(9;-1), (11;-1), (11;0), (9;0).  Око (10;4), послідовно їх з’єднати та отримати малюнок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (слайд)

 

  • Інформаційний блок:
  • Кіт свійський, або кішка свійська, як і його родич кіт дикий (лісовий) — невеликий ссавець ряду хижих родини котових.
  • Кіт знаходиться у тісному співіснуванні з людиною понад 9500 років та є найпоширенішою хатньою твариною. Поширений у всіх районах земної кулі.
  • Налічується кілька десятків порід кота свійського.
  • Коти приблизно одного розміру з іншими малими кішками, вони мають струнке тіло, гострі зуби, чудовий зір та нюх, добре пристосовані для полювання на менших тварин. Однак, коти, у порівнянні з дикими родичами, втратили смак до цукру, а певні популяції проявляють спадкову глухоту.
  • Ще нещодавно вважалося, що коти були одомашнені у Стародавньому Єгипті, де вони були культовими тваринами. Однак, одне дослідження 2007 року поставило ці дані під сумнів, запевняючи, що всі домашні коти по жіночій лінії походять лише від 5 предків, ймовірно степових котів, що були само одомашнені близько 10 тис. років тому на Близькому Сході. Найперші археологічні відомості про одомашнення котів відносяться до часу приблизно 9500 років тому та були знайдені на Кіпрі. (слайд)

 

  • Четверте завдання учням:побудувати координати точок (9;0), (8;2),

(7;3), (5;2), (2;3), (-2;3), (-5;2),(-8;7), (-10;8), (-10;6), (-7;2), (-8;-1), (-8;-3),

(-6;-4), (-5;-4), (-6;-3), (0;-2), (5;-3), (7;-4), (8;-4),(6;-2), (5;-1), (8;-1), (9;0).

Око (7;1), послідовно їх з’єднати та отримати малюнок.

 

(слайд)

 

 

  • Інформаційний блок:
  • У фауні України рід представлений двома видами:
  • куна лісова, або звичайна
  • куна кам'яна, або хатня.
  •              Куниці часто оселяються біля оселищ людей, що особливо характерно для куниці хатньої, або кам'яної. В таких місцезнаходженнях куниць приваблюють як численні схованки, так і гарна кормова база (зокрема, кури і кролі). Куниця краде курей вночі коли їх господарі сплять. Ця тварина дуже хитра і гнучка, її важко спіймати. Частіше пересуваються по дахам. (слайд)
  •  ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
  • П’яте завдання учням:побудувати координати точок (-9;4), (-6;3),

(-6;2), (-3;3), (-1;3), (1;4), (0;7), (0;8), (1;9), (3;9), (2;9,5), (2;10), (0;10),

(-1;8), (-1;7), (0;5), (-1;5), (-2;8), (-7;10), (-9;12), (-8;10), (-10;11), (-8;9),(-10;10), (-9;8), (-10;8),(-8;7), (-7;7), (-3;5), (-5;4), (-9;4)., послідовно їх з’єднати та отримати малюнок.

 

(слайд)

 

  • Інформаційний блок:
  • Лебідь-кликун  — птах родини качкових, поширений в північній півкулі. В Україні пролітний та зимуючий вид.
  •              Лебедь-кликун — великий птах, що важить від 7 до 10 кг, іноді більше. Тіло витягнуте, довжина шиї приблизно рівна довжині тулуба. Ноги короткі, віднесені назад. У оперенні велика кількість пуха. Дзьоб лимонно-жовтий з чорним кінчиком. Оперення біле. Молоді птахи мають димчасто-сіре оперення з темнішою головою. Чисто білий колір оперення кликун набуває лише на третій рік життя. Самець і самка зовні практично не відрізняються один від одного. Шию кликун тримає прямо, не згинаючи її у формі букви «S», як лебідь-шипун. Сам лебідь-кликун також дещо дрібніший за шипуна.
  • Лебеді-кликуни гніздяться на північних межах лісів Євразії від Скандинавії і Шотландії до Чукотки і Сахаліну. На півдні зустрічаються до Ладозького озера, Монголії, півночі Японії, північної частини Каспійського моря. Зимувати летять на північ Середземного моря, на Каспійське море і в Середню, Південну і Південно-Східну Азію. Лише деякі птахи залишаються зимувати на місцях гніздування. Зазвичай не відлітають на зимівлю кликуни з Скандинавії, Білого і Балтійського морів. Також залишаються зимувати лебеді, що живуть на незамерзаючих або на неповністю замерзаючих водоймищах Євразії. На місця гніздування кликуни прилітають парами протягом всієї весни починаючи з середини березня.
  • Шосте завдання учням:побудувати координати точок (9;4), (9;5), (8;9),

(8;11), (9;12), (9;14),(8;15),(7;15), (5;13), (5;12), (4;11), (2;10),(4;9), (5;9), (5;7), (4;7), (4;5), (5;6), (5;3),(4;3), (4;1), (3;1), (3;0), (5;0), (5;2), (7;2),(7;1), (9;1), (9;0), (10;0), (10;2),(8;2),(9;3),(9;4), (11;4), (11;9). Око (5;11), послідовно їх з’єднати та отримати малюнок.

 

(слайд)

 

  • Інформаційний блок:
  • Голова складає приблизно третину всього тіла. Очі найчастіше чорного забарвлення. Вуха переважно круглої форми, рідше загострені. Вуса довжиною від 0.5 см. Шерсть середньої густоти, від сірого до яскраво-рудого кольорів.
  • Миші поширені на всіх материках планети, крім Антарктиди. Хатня миша пристосувалась до життя з людьми, харчуючись зерном і різними іншими харчовими запасами людей. Завдяки цьому цей вид поширений по всій планеті, разом із людиною (слайд 22)

ІV. Рефлексія.

   Діти по ходу уроку заповнюють  картку самооцінки, далі підраховують свої бали, виставляють собі оцінку і малюють свій настрій на нижньому

смайлику.

img3

А тепер дайте оцінку своїм знанням і умінням,  отриманим|одержувати| на уроці, і підніміть сигнальні картки|карточки|, які лежать у вас на столах.

   Знайди свою зірку:

                            Добре зрозумів  тему і працював із задоволенням  на уроці

                             

                             Недостатньо добре зрозумів тему,  мало працював  на уроці

 

 Ще більше треба попрацювати над даною темою

V. Підсумок уроку.

  • Скільки чисел необхідно вказати, щоб задати місце знаходження точки на координатній площині?
  • Як називаються числа, які вказують місце знаходження точки на координатній площині?
  • Як називається перше [друге] з чисел, які вказують місце знаходження точки на координатній площині?
  • Чи можна їх міняти місцями?

 

 

VІ. Домашнє завдання

- Зверніть увагу на епіграф нашого уроку. Чи довели ми сьогодні, що математика – це цікава наука, що з її допомогою можна створювати красиве, а для цього треба багато працювати. От і ви сьогодні добре попрацювали й домоглися успіху. А щоб закріпити свій успіх, ви одержуєте домашнє завдання. Виконати творчу роботу на координатній площині.

Скласти малюнок (можна не один) за координатами точок. Повторити п.44.

 

1

 

docx
Додано
28 лютого 2018
Переглядів
6692
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку