Повторення алгоритму побудови точок на координатній площині, знаходження точок за координатами; узагальнення і систематизація навчальних компетенцій; відпрацювання навичок розв'язування задач на побудову точок на координатній площині.
Щоб зробити дивовижне,
потрібно багато років,
щоб здивуватися,
достатньо однієї хвилини
(К. Гельвецій)
Мета дидактична: повторення алгоритму побудови точок на координатній площині, знаходження точок за координатами; узагальнення і систематизація знань, умінь; відпрацювання навиків розв’язування задач на побудову точок на координатній площині;
Мета виховна: виховувати взаємоповагу, здорове суперництво, акуратність в записах, працьовитість, інтерес до математичних знань, виховувати уміння вислухати інших, виховувати активність, акуратність, дисциплінованість, самокритичність, самостійність (самостійно працювати з дидактичними завданнями)
Корекційно-розвиваюча мета: формувати самостійність у практичній діяльності при набуванні графічних навичок; розвивати пізнавальну діяльність, мовний розвиток (називати приклади, пояснювати хід практичних дій), сенсоматорний розвиток (виконувати всі дії, необхідні в досягненні результату); розвивати зорово-слухову пам'ять, увагу, логічне мислення (уміння лаконічно висловлювати свою математичну думку), розвивати уміння орієнтуватися в нестандартних ситуаціях, кмітливість, навички творчої роботи, комунікативні і соціальні компетенції; розвивати навички раціонального використання часу.
Тип уроку: систематизація і узагальнення навчальних компетенцій.
Обладнання: комп'ютер, проектор, картки, презентація.
Методи, форми і прийоми:
- використання ключових слів;
- мозковий штурм;
- релаксаційний практикум;
- рефлексія
Очікувані результати: учні використовують засвоєні математичні поняття, терміни під час побудови малюнків, розвиток умінь і навичок знаходити проміжні етапи побудові точок, розвиток навичок знаходження точок за їх координатами і уміння аналізувати вивчений матеріал.
Перебіг уроку.
І. Організаційний момент. Перевірка готовності учнів до уроку.
Привітання з учнями. Оголошення теми, мети, форми проведення уроку.- Зверніть увагу на епіграф нашого уроку. Сьогодні ми будемо доводити, що математика – це не суха наука, що з її допомогою можна створювати красиве.
КАРТКА ОЦІНЮВАННЯ
ПРИЗВІЩЕ_____________________
№ завдання |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Кількість балів за завдання |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Кількість набраних балів |
|
|
|
|
|
|
ВСЬОГО БАЛІВ ___________ ОЦІНКА __________________
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Фронтальне опитування учнів (відповідають усно):
Дано точки: А (-4; 6); В(-3;-4); С(3;-8); D (0;6);
Е (-6; 0); K(5;0); N(3;-1); М(0;-7).
1. Назвіть абсциси точок А, С, Е, N.
2.Назвіть ординати точок В, D, К, М.
3.Назвіть абсциси точок, які лежать на осі ординат.
4.Назвіть ординати точок, які лежать на осі абсцис.
5.У яких чвертях лежать точки А, С, В, N?
6. Ординати яких точок не додатні?
ІІІ. Застосування навчальних компетенцій учнів.
Діти слухають пісню і визначають з якої вона телепередачі.
Отже, урок присвячений тваринам «Цікавинки - забавинки».
(-6;10), (-3;10), (-1;7), (8;1), (15;-2),(13;-4), (6;0), (4;-1), (3;-1), (1;-7), (-1;-7), (1;-6), (2;-1), (0;-1), (-2;-7), (-4;-7), (-2;-6),(-1;-1), (-5;2), (-6;5), (-7;6), (-9;7).
Око (-5;8), послідовно їх з’єднати та отримати малюнок.
Синиця вели́ка — Спина зелена, надхвістя сіре. На голові чорна «шапочка». Білі «щоки» облямовані чорним. Низ жовтий, із широкою (у самців) чорною смугою посередині. Крила й хвіст блакитно-сірі з бурим. Поширена по всій Україні. Гніздиться в дуплах або шпаківнях, іноді в норах, щілинах будівель, старих гніздах великих птахів. Гніздо мостить з корінців, травинок, моху, вистеляючи шерстю та пір'ям. За літо буває дві кладки. Кладка з 10—14 білих з червоно-коричневими плямами яєць, наприкінці квітня. Менш ніж через два тижні вилуплюються пташенята, які через три тижні вилітають з гнізда. Живиться комахами, павуками, взимку насінням. Восени і взимку збирається в табунці і мандрує разом з іншими видами синиць. (слайд)
(-1;11), (-2;10), (0;7), (-2;5), (-7;3), (-8;0), (-9;1), (-9;0), (-7;-2), (-2;-2), (-3;-1),
(-4;-1), (-1;3), (0;-2), (1;-2), (0;0), (0;3), (1;4), (2;4), (3;5), (2;6), (0;10).
Око (1;6), послідовно їх з’єднати та отримати малюнок
(слайд )
Заєць- русак найбільш поширений вигляд дрібної дичини. Вважається дуже охайним, любить причісувати шерсть лапами і мовою. Живе переважно в степових районах Європи і Малої Азії. Маскуватися в степовій місцевості йому прекрасно допомагає його коричневе забарвлення хутра. У раціон живлення зайця входить всіляка рослинна їжа, починаючи від коренеплодів і сухої трави і закінчуючи корою дерев (особливо любить кору фруктових дерев). (слайд)
(12;3),(12;4),(11;6), (11;7), (10;6),(10;7), (9;6), (7;6), (6;5), (-2;5), (-6;3),
(-6;1), (-8;1), (-11;0), (-11;-4), (-7;-9), (0;-9), (0;-7), (-2;-5), (-7;-3), (-7;-2),
(-6;-1), (-4;-1), (-3;-3),(5;-3), (5;-2), (9;-2),(9;-1), (11;-1), (11;0), (9;0). Око (10;4), послідовно їх з’єднати та отримати малюнок.
(слайд)
(7;3), (5;2), (2;3), (-2;3), (-5;2),(-8;7), (-10;8), (-10;6), (-7;2), (-8;-1), (-8;-3),
(-6;-4), (-5;-4), (-6;-3), (0;-2), (5;-3), (7;-4), (8;-4),(6;-2), (5;-1), (8;-1), (9;0).
Око (7;1), послідовно їх з’єднати та отримати малюнок.
(слайд)
(-6;2), (-3;3), (-1;3), (1;4), (0;7), (0;8), (1;9), (3;9), (2;9,5), (2;10), (0;10),
(-1;8), (-1;7), (0;5), (-1;5), (-2;8), (-7;10), (-9;12), (-8;10), (-10;11), (-8;9),(-10;10), (-9;8), (-10;8),(-8;7), (-7;7), (-3;5), (-5;4), (-9;4)., послідовно їх з’єднати та отримати малюнок.
(слайд)
(8;11), (9;12), (9;14),(8;15),(7;15), (5;13), (5;12), (4;11), (2;10),(4;9), (5;9), (5;7), (4;7), (4;5), (5;6), (5;3),(4;3), (4;1), (3;1), (3;0), (5;0), (5;2), (7;2),(7;1), (9;1), (9;0), (10;0), (10;2),(8;2),(9;3),(9;4), (11;4), (11;9). Око (5;11), послідовно їх з’єднати та отримати малюнок.
(слайд)
ІV. Рефлексія.
Діти по ходу уроку заповнюють картку самооцінки, далі підраховують свої бали, виставляють собі оцінку і малюють свій настрій на нижньому
смайлику.
А тепер дайте оцінку своїм знанням і умінням, отриманим на уроці, і підніміть сигнальні картки, які лежать у вас на столах.
Знайди свою зірку:
Добре зрозумів тему і працював із задоволенням на уроці
Недостатньо добре зрозумів тему, мало працював на уроці
Ще більше треба попрацювати над даною темою
V. Підсумок уроку.
VІ. Домашнє завдання
- Зверніть увагу на епіграф нашого уроку. Чи довели ми сьогодні, що математика – це цікава наука, що з її допомогою можна створювати красиве, а для цього треба багато працювати. От і ви сьогодні добре попрацювали й домоглися успіху. А щоб закріпити свій успіх, ви одержуєте домашнє завдання. Виконати творчу роботу на координатній площині.
Скласти малюнок (можна не один) за координатами точок. Повторити п.44.
1