Конспект уроку математики в 2 класі "Поділ на рівні частини. Половина, третина, чверть числа. Дії з іменованими числами(величинами)

Про матеріал

Урок-казка, на якому учні знайомляться з поняттями "половина", "третина", "чверть".

Мета уроку:

-ознайомити учнів з поділом на рівні частини, дати уявлення про половину, третину, чверть числа;

-вправляти у виконанні дій з іменованими числами;

-вчити використовувати здобутий досвід в конкретній життєвій ситуації;

-розвивати логічне мислення , математичне мовлення, творчі здібності;

Перегляд файлу

Урок математики

Клас: 2

Тема: Поділ на рівні частини. Половина, третина, чверть числа.

           Дії з іменованими числами(величинами)

Мета:

  • ознайомити учнів з поділом на рівні частини, дати уявлення про половину,  третину, чверть числа;
  • вправляти у виконанні дій з іменованими числами;
  • вчити використовувати здобутий досвід в конкретній життєвій ситуації;
  • розвивати логічне мислення , математичне мовлення, творчі здібності;
  • виховувати допитливість, бажання вивчати традиції українського народу

Обладнання: таблиця для вправи «Шифрувальник», картки для парної та групової робіт; смужки різної довжини, геометричні фігури; яблуко;

Тип уроку: комбінований

Форма уроку: урок – казка

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

Продзвенів дзвінок,

Починаємо урок!

Будемо математику вивчати,

Щось новеньке пізнавати!

 Емоційне налаштування учнів на роботу

Подивіться всі на мене,

Усміхнімося усі.

Хто готовий до уроку?(учні підносять руки)

Бачу всі и молодці!

Як ми будемо працювати?

Учні. Дружно й активно

А у зошитах писати?

Учні. Охайно і красиво.

Як же будете відповідати?

Учні. Швидко, точно, вміло

Тож часу не гаємо…

Беремося за діло

Вправа  «Очікування»

На дошці зображення Домовика, таблички з умовними позначками

  • Уважно роздивіться малюнки на дошці.

Чого ви очікуєте від нашого уроку?(відповіді дітей: буде цікаве, дізнаюсь, урок мене навчить…)

 

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Наші предки вірили в існування багатьох істот: лісовиків, водяників, мавок. Але найулюбленішим з них, мабуть, був домовик. Слов’яни вірили, що живе він за піччю, добрим хазяївам допомагає вести господарство, а неробам  приносить шкоду. Всі ви знаєте, що 10 лютого наші пращури слов’яни святкували День народження домовика. В цей день господарі готували  частування і залишали їх за піччю для свого домовика.

Сьогодні вранці я знайшла лист від нашого шкільного Домовичка. В ньому він просить про допомогу. Він запросив ввечері до себе в гості своїх приятелів і бажає почастувати їх солоденьким. Але сталося лихо: старовинні рецепти пошкодили миші. І тепер домовичок  не може приготувати  пиріг. Чи згодні ви йому допомогти?(відповіді дітей)

Але для виконання завдання нам не вистачає деяких знань з математики!

Тож беремося за справу!

ІІІ. АКТИВІЗАЦІЯ  І КОРЕКЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

Вправа «Мікрофон»(використовується велика дерев’яна ложка»)

  • Пригадайте, які ви знаєте міри?(довжини, часу, маси)
  • Які міри довжини вам відомі? Що вимірюють за допомогою цих одиниць довжини?
  • Які міри часу?
  • Які міри маси?
  • Для запису рецептів які з цих мір використовують?
  • Пригадайте, яка особливість запису іменованих чисел?

(під час вправи учні заповнюють таблицю на дошці)

  • Дуже добре! Ці знання знадобляться нам під час роботи.

Пригадайте, таблиці множення яких чисел ми вже вивчили?(2, 3, 4)

Хвилинка каліграфії

  • Давайте пропишемо ці цифри в зошиті. Пам’ятаємо про каліграфію.
  • Складіть і запишіть всі можливі комбінації  з цими цифрами

Гра «Математичні варенички»(усна лічба)

Спробуємо розв’язати цей довгий математичний ланцюжок і повторимо вивчені таблиці множення і ділення:

       10   2   8    24  6   18   9   3   12  6    2

20:2:5∙4∙3:4∙3:2:3∙4:2:3∙7=?

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

Для допомоги нашому домовичку нам не вистачає деяких знань з математики!

Яких саме ви дізнаєтесь, виконав наступне завдання

Вправа «Дешифрувальник»(робота в парах)

Розвяжіть вирази і розшифруйте слова.

А

Б

В

Г

Ґ

Д

Е

Є

Ж

З

и

І

Ї

Й

К

Л

М

  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  

Н

О

П

Р

С

Т

У

Ф

Х

Ц

Ч

Ш

Щ

ь

Ю

Я

  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  

 

1ряд:

2 ряд:

3 ряд:

(35-25)∙2                          20

9∙3-8                                19

4∙4+0                               16

31- 3∙4                             19

27:3:3                                3

1+5∙2                               11

6∙(12-9)                           18

6 – 10:2                              1

5∙4+3                               23

(14-7)∙3                           21

(50-22):4                           7

59-9∙4                              23

21-5∙2                              11

9∙(11-9)                           18 10:2-4                              1

 

7∙(20-16)                         28

24:4:2                                3

(70-42):4                           7

(15-8)∙3                           21

5∙3+8                               23

8∙4-1                                31

Сьогодні на уроці ми з вами навчимося знаходити половину, третину і частину числа.

ІV. ФОРМУВАННЯ НОВИХ ЗНАНЬ

Пояснення нового матеріалу

  1. Хто з вас бачив половину кавуна, дині, хлібини?

Розріжемо яблуко на 2 рівні частини. Це половина яблука.

! Половина – це одна з двох рівних частин цілого.

  1. Візьміть смужку паперу жовтого кольору. Перегніть її навпіл. Порівняйте частини. Зробіть висновок.(частини рівні, однакові)
  2. Візьміть смужку зеленого кольору . На скільки частин поділено смужку. Що можемо сказати про частини?(вони рівні)

Як знайти чому дорівнює третя частина смужки?(довжину смужки розділити на 3)

Третя частина ще називається третина.

  1. Візьміть смужку синього кольору . Перегніть її навпіл. А тепер кожну частину ще раз навпіл. Скільки отримали частин? Що можемо сказати про ці частини?(вони рівні)

Як знайти чому дорівнює третя частина смужки?(довжину смужки розділити на 3)

Четверта частина ще має назву чверть.

Відкриття правила

ВИСНОВОК: для знаходження половини числа, його потрібно поділити на 2;

                         Для знаходження третини – поділити на 3;

                         Для знаходження чверті – поділити на 4.

 

Практичне закріплення

Гра «Живі числа»(робота в групах)

Половина 14               чверть 16              третина 18

Чверть 20                  половина 4            чверть 8       

Третина 24               третина 27          половина 6

Половина 18 + третина 21+ чверть 32= 24

 

V.РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

Нарешті, ми маємо необхідні знання, щоб допомогти нашому домовичку.

Розв’язування задачі на знаходження половини, третини, чверті числа.

РЕЦЕПТ ПИРОГА

Борошно -  6 кг, взяти третину =…..

Молоко -  4л, взяти половину =……

Яйце – 32шт., взяти чверть =…..

Вишня – 12кг, взяти половину, а від отриманого взяти третину =…..

Всі інгредієнти  ретельно перемішати і випікати в печі

Смачного!

Закріплення(самостійна робота)

Задача

В коморі у домовичка 12 горщиків з медом.

Половина всіх горщиків – з липовим медом.

Третина  горщиків – з гречаним медом.

А інші – з квітковим медом.

Скільки  горщиків кожного меду в коморі?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

№ 641, 645

Пропоную скласти вам завдання для математичного диктанту на знаходження половини, третини, чверті числа(за бажанням)

VIІ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Гра «Незакінчене речення»

Сьогодні на уроці я…

Найбільше мені сподобалось…

Найлегшим завданням видалось для мене…

Найскладніше було…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра на увагу(1 учень стає спиною до дошки, інші учні називають відповідь виразу, на який вказує учитель. Учень біля дошки повертається до неї обличчям і читає вголос вираз, який розв’язали учні)

3:8          5х10             5х0

2х9         15:3              5+0

5х4         8х2               40:5

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Олиниченко Светлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 березня 2018
Переглядів
5161
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку