Конспект уроку математики з теми "Стовпчасті та кругові діаграми"

Про матеріал
Ознайомити учнів з поданням інформації у вигляді стовпчастих і кругових діаграм; навчити учнів аналізувати готові діаграми, «читати» та будувати стовпчасті та кругові діаграми, що відповідають умовам задачі
Перегляд файлу

 

 

Комунальний заклад «Класична гімназія Кропивницької міської ради»

 

 

 

 

Підсумковий урок з математики

в 6 класі на тему:

 

 

  «Стовпчасті та кругові діаграми»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:  Бондар О. В.,                    вчитель математики

 

                                                           

 

 

 

 

 

Тема уроку:  Стовпчасті та кругові діаграми

Мета: навчальна - ознайомити учнів з поданням інформації у вигляді стовпчастих і кругових діаграм; навчити учнів аналізувати готові діаграми, «читати» та будувати стовпчасті та кругові діаграми, що відповідають умовам задачі;

  •                   розвивальна - розвивати розумову активність, обчислювальні навички, пам'ять, увагу, логічне мислення, вміння аналізувати і узагальнювати;
  •                   виховна - виховувати уважність, працьовитість, кмітливість, самостійність, загальну культуру, інтерес до нових знань, вміння працювати в колективі; формувати підприємницькі компетентності під час розв’язування задач.                      (Слайд 2)

Дидактично – методичне забезпечення уроку: презентація Microsoft PowerPoint,                                  

Тип уроку: Комбінований урок.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Учитель: Доброго ранку, шановні колеги та учні. Розпочинаємо наш урок.    Слово «УРОК »… Таке для нас звичне і таке вагоме. Скільки слів можна утворити з його літер. І всі ці слова потрібні нам будуть для успішної роботи на уроці.

Інтерактивний Метод – «Мікрофон»

Учитель. Давайте розшифруємо з вами слово УРОК та дізнаємося, що на ньому нас чекає і що ви зможете продемонструвати.

          У - Успіх

 Р - Радість 

 О – Організованність

 К – креативність і кмітливість  

Перевірка готовності до уроку. Налаштування учнів на роботу.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

      Для економії часу ретельній перевірці підлягають лише вправи на застосування алгоритмів, вивчених на попередньому уроці та складених учнями вдома.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення мети і завдань уроку

 

  •                   Епіграф до уроку: Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу і чую, я трохи   пам’ятаю. Те, що я чую, бачу і обговорюю, я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань та навичок.                     (Слайд 3)

 (давньогрецький філософ Конфуцій)

ІV. Повторення та систематизація знань.

1. Огляд теоретичних вправ

Прийом «Інтелектуальна розминка».

А розпочнемо ми наш урок із огляду теоретичних вправ -  вправи на повторення основних правил з теми «Коло і круг » - виконання інтерактивної вправи «Знайди пару» з даної теми  з використанням інтернет сервісу  LerningApps. https://learningapps.org/view6386745                (Слайд 4)

2. Огляд практичних вправ

 

Математика-наука, яка має необмежені можливості для відкриття своїх знань. Усе хочеться побачити і про все довідатися.

 Сьогодні ми з вами продовжимо знайомитись з діаграмами та їх основним призначенням. Навчимось будувати діаграми та через побудову та зображення різних видів діаграм познайомимось з нашою малою Батьківщиною.

Наш край має унікальну історію, щедру на гарні традиції, хвилюючі події та вагомі факти.

Математична розминка       (Слайд 5)

Завдання 1. У якому році була створена фортеця Святої Єлисавети?

( Робота в парах)

Обчислити зручним способом:

 1) (9,6+8,17)+ 40,4=

 2) 35,99+26,75+4,01=

 3) (103,58+12,4) -3,58=

 4) (9,8+23,63)+ 70,2=

Відповідь №1:  (9,6+40,4)+8,17=58,17.   

                 № 2:  (35,99+4,01)+ 26,75=66,75.

                 № 3:  (103,58-3,58)+12,4=112,4

                 № 4: (9,8+70,2)+23,63=103,63

Картки з відповідями:

58,17

1

33,63

4

66,75

7

103,63

4

112,4

5

Відповідь: 1754 рік

Учень. У 1754 році — фортецю Святої Єлисавети, що згодом стала Єлисаветградом (сучасний Кропивницький) —оголосили центром повіту Херсонської губернії.

Перетворення і реформи господарства, а також культурні нововведення в Єлисаветграді припали на урядування в місті міського голови. В його часи місто активно розбудовувалось. За його головування у місті з'явились: водогін (1893 рік), електричний трамвай (1897 рік), телефонна станція, телеграф, інші елементи інфраструктури, публічна бібліотека.

 

Завдання 2. Хто ж очолював Єлисаветград у 1876-1905 роках та проводив відбудову міста?   (Слайд 6)

  1. Чому дорівнює сота частина числа?
  2. Чому дорівнює 1% від числа 400?
  3. Як записати 5% у вигляді звичайного дробу?
  4.  Знайдіть число, 20 % від якого дорівнюють 40?
  5.  Знайдіть 15% від числа 400?
  6.  Дріб , скільки це відсотків?
  7.  Скільки учнів у класі, якщо 10% усіх становить 2 учні?

1

2

3

4

5

6

7

1%

4

0,05

200

60

10%

20

П

а

ш

у

т

і

н

 

Відповідь: Олександр Пашутін.

 

Кіровогра́дська о́бласть, утворена в центральній частині України 10 січня 1939 року, обласний центр — сучасний Кропивницький.

Завдання 3: Площа Кіровоградської області становить 4,1% території України. Відновіть записи та визначте площу Кіровоградської області у квадратних кілометрах.

2  4   *   3  *

         +             1  *   4

         4  2   5

               *   *  6  0  0   (кв.км)

Відповідь: 24600 км²             (Слайд 7)

V. Дослідження  (читання) кругових, стовпчастих та лінійних діаграм.

(Слайди 8-12)

Вчитель математики. Малюнки  сприймаються і запам‛ятовуються краще, ніж слова і числа. Для  наочного зображення числових значень різних величин використовують  діаграми. Це слово грецького походження, воно  означає «малюнок», графічне зображення, що наочно у вигляді певних геометричних фігур показує співвідношення між різними величинами, які порівнюються.

  Стовпчаста діаграма - спосіб графічного представлення табличних даних у вигляді прямокутних стовпців без розривів між ними.

Інформація, зображена у вигляді стовпчастої діаграми, легко сприймається, а тому і добре запам’ятовується. З стовпчастої діаграми легко видно динаміку самого процесу. Якщо треба продемонструвати як з плином часу змінюється деяка величин, то наочнішими є стовпчасті діаграми.

Щоб побудувати стовпчасту діаграму, потрібно:

-         обрати масштаб;

-         зобразити величини прямокутниками, висота яких є відповідними значеннями даних величин, виражених в обраному масштабі

Кругові діаграми застосовують найчастіше тоді , коли хочуть спів- ставити частини якоїсь величини.

 

 Продемонструємо це на прикладі нашої області.

Кіровоградська область відноситься до числа найменш густонаселених регіонів України.

 Історична динаміка чисельності населення області (у сучасних кордонах) (Слайд 13)

рік

населення

місце серед
регіонів

1926

1 522 000

 

1939

1 222 000

18

1959

1 246 197

16

1970

1 259 398

18

1979

1 250 891

19

1989

1 239 439

22

2001

1 133 052

24

2014

987 565

25

Вправа 1.

На діаграмі показано  динаміку населення Кіровоградської області з 1926 до 2014 року.

  1.               У якому році в Кіровоградській області була найбільша кількість населення?
  2.               У якому році в Кіровоградській області була найменша  кількість населення?

Вправа 2. (Слайд 14)

У Кіровоградській області 11 адміністративних районів. За допомогою таблиці населення Кіровоградської області побудовано діаграму міського населення області. Визначте:

1) в якому районі нашої області найбільша кількість населення;

2) в якому районі нашої області найменша кількість населення;

3)в яких районах області населення майже однакова кількість?

Національний склад міст Кіровоградської області за переписом населення 2001 р.,



 

Вправа 3. (Слайд 15)

Населення Кіровоградської області станом на 1 лютого 2001 року становило 565 587 осіб, з них українців  1099 (87,6%). Згідно із результатами Всеукраїнського перепису населення на території Кіровоградської області проживають представники понад 10 національностей і народностей.

Національний склад населення Кіровоградської області за переписом населення 2001 р., у %:

місто

населення

українці

росіяни

молдавани

білоруси

вірмени

інші

Кропивницький

258 543

85,9

11,9

0,3

0,5

0,2

1,2

Олександрія

103 856

87,7

10,6

0,2

0,5

0,1

0,9

Світловодськ

57 459

83,8

14,5

0,1

0,6

0,1

0,9

Знам'янка

35 329

83,5

14,2

0,3

0,5

0,5

1,0

Новоукраїнка

19 123

94,6

3,5

0,6

0,3

0,4

0,6

Долинська

18 567

91,7

5,8

0,2

0,8

0,4

1,1

Гайворон

15 956

94,9

3,8

0,1

0,3

0,2

0,7

Новомиргород

13 220

95,3

3,5

0,2

0,3

0,2

0,5

Мала Виска

12 994

95,6

3,4

0,2

0,3

0,1

0,4

Бобринець

12 223

96,3

2,5

0,3

0,3

0,3

0,3

Помічна

10 913

93,3

4,5

0,4

0,6

0,4

0,8

 

 

 

 

 

 

 

 

Благовіщенське

7 404

96,0

2,7

0,1

0,1

0,2

0,9

Міста Кіровоград

ської

області

565 587

87,6

10,5

0,3

0,5

0,2

0,9

 

 

 

 

Представники яких національностей  найбільш чисельні на Кіровоградщині?

 

Вправа 4.  (Слайд 16)

 

На круговій діаграмі наведено розподіл використання вільного від навчання часу учнів 6 класу (за попереднім опитуванням). Визначте:

1) скільки відсотків вільного часу учні проводять на свіжому повітрі;

2) скільки відсотків вільного часу проводять з користю для здоров’я.

Вчитель математики.

 Хочу вам побажати знаходити більше часу на спілкування з однолітками та рухливі ігри на свіжому повітрі.

Вправа 5. Самостійна робота (Слайд 17)  (учні виконують в зошитах, а частина учнів - за комп’ютером).

Завдання 1. У таблиці наведено результати вимірювання температури повітря протягом доби через кожну годину. Побудуйте за цими даними графік зміни температури.

 

Час доби, год

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

Темпе

ратура

2

3

1

0

-2

-3

-5

-4

-2

0

1

4

7

8

9

7

5

4

3

1

0

-2

-3

-6

-5

 

Вчитель інформатики. Діти, крім побудови діаграм, яку ви виконували на минулому уроці  в зошитах, можна автоматизовано створювати діаграми засобами офісних програм Word,  Excel, що ми і продемонструємо.


(Слайд 18)  Завдання 2. Побудувати стовпчасту діаграму моніторингу успішності учнів класу за минулий рік  (річна оцінка) з деяких предметів, відповідно до даної таблиці:

№ з/п

Назва предмета

Рівні навчальних досягнень

Високий Ігр.

Достатній Ігр.

Середній ІІ гр.

Початковий ІІ гр.

1

Укр. мова

0

12

9

2

2

Укр. література

3

10

6

3

3

Зар. література

4

9

8

2

4

Англ. мова

4

9

7

3

5

Нім. мова

5

6

9

3

6

Історія

4

11

6

2

7

Математика

2

7

11

3

 

(Слайд 19)  Завдання 3. Побудувати стовпчасту діаграму моніторингу успішності учнів 6 класу за І семестр 2018/2019 навчального року з деяких предметів, відповідно до даної таблиці:

 

№ з/п

Назва предмета

Рівні навчальних досягнень

Високий Ігр.

Достатній Ігр.

Середній ІІ гр.

Початковий ІІ гр.

1

Укр. мова

1

9

13

2

2

Укр. література

2

12

8

3

3

Зар. література

3

6

13

3

4

Англ. мова

3

8

12

2

5

Нім. мова

4

6

13

2

6

Історія

5

6

8

6

7

Математика

2

7

12

4

 

Висновок:За даними рівнів навчальних досягнень учнів 6 класу видно. З яких предметів учні підвищили рівні навчальних досягнень, а з яких- навпаки- знизили.

Додаткова задача.(Слайд 20) 

Діаграму розподілу відвідування учнями  шостих класів спортивних секцій зображено у вигляді квадрата. Скільки учнів відвідують секцію 3, якщо всього займається спортом 64 шестикласника?

 

C:\Users\I_v_a_n\Desktop\до уроку\kjusx.PNG

VІ. Підсумок уроку (Слайд 21) 

         Уявіть собі, що до нас завітав журналіст газети «33 меридіан», який хоче написати, що нового і цікавого ви дізнались на уроці. Дайте відповіді на запитання ( Вправа  «Незакінчене речення»)

        Які діаграми найчастіше використовуються?

        З чого зазвичай складається лінійна діаграма?

        На честь якого відомого швейцарського математика названий один із видів діаграм?

        Як ще другими словами можна назвати кругову діаграму?

 

(Слайд 22)  Домашнє завдання.

Побудувати свою особисту діаграму успішності за І семестр 2023/2024 навчального року.

Додатково: «Мій режим дня»-кругова діаграма

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Бондар Ольга
Додано
29 лютого
Переглядів
313
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку