12 жовтня о 18:00Вебінар: Медіаграмотність на уроках української мови: фейки, перевірка інформації та створення медіапроєктів

Конспект уроку «Міфи слов’янських народів»

Про матеріал
Запропонований конспект уроку з літературного читання забезпечить якісну підготовку вчителя та умотивоване, ефективне сприйняття навчального матеріалу учнями.
Перегляд файлу

Тема: «Міфи слов’янських народів»

Мета: продовжити ознайомлення учнів з міфами; ознайомити зі слов’янськими міфами, дати уявлення про їх витоки; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати зв’язне мовлення, образне мислення; виховувати бажання вивчати історію свого народу.

Хід уроку

І. Організація класу

- Давайте кожен із вас уявить себе маленьким промінчиком, що тягнеться до сонечка – джерела знань.

ІІ. Мовленнєва розминка

  1. Робота над скоромовкою
  • Послухайте, уважно скоромовку.

Над квіткою сидить бджілка,

Сидить в житі перепілка,

На черешні горобець,

А хто зловить – молодець! 

  • А тепер давайте повторимо її разом у повільному темпі.
  • А тепер давайте спробуємо у пришвидшеному темпі.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  • На минулому уроці ви познайомилися з міфами. А хто ж мені скаже, що таке міф? (міф – це старовинні оповіді, що передавалися з уст в уста)
  • А з міфами якої країни ви знайомилися? (міфи Стародавнього Єгипту)
  • Що вас зацікавило/сподобалося в цьому місці? (в – ді дітей)
  • Яку назву мав міф, який ви мали прочитати вдома? (Створення світу)
  • Які здогадки про походження світу описано в міфах?
  • Кого єгиптяни вважали творцем світу?

IV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

  • На сьогоднішньому уроці ми продовжимо ознайомлення з міфами різних народів.  Уявіть собі, у слов’янських народів, до яких, до речі, належать й українці, теж були міфи. У них відображалися уявлення наших предків про походження світу, діяння богів, вірування людей. А саме сьогодні ми дізнаємося, що розповідається у міфах праслов’ян про появу людей на Землі.

V. Сприймання й усвідомлення матеріалу

1. Слухання та читання тексту

(учні по – черзі читають текст та відповідають на запитання) 

- Послухайте, будь – ласка, міф та скажіть, про яких птахів у ньому йдеться. Та чому їх вважали не просто птицями?

- Що є символом життя у деяких слов’янських племен?  Та чи збереглися ці уявлення дотепер?

- Звідки взялися на землі люди?

- Який міф вас вразив найбільше?

- Які слова були незрозумілими?

2. Словникова робота

Дивовижні – надзвичайні

Перлова роса – роса, схожа на перли

Перли – перламутрові зерна кулястої або неправильної форми, що утворюються в черепашках деяких морських та прісноводних молюсків; використовуються як коштовна прикраса

Корінні – постійні жителі певної місцевості

Божественний – церковний; пов'язаний з релігією

Роїлися – скупчуватися, утворюючи рій

Подоба – істота

Плем’я – група людей, об’єднаних якою – небудь спільною ознакою.

- Я помітила, що ви трошечки втомилися, тож давайте відпочинемо.

Фізкультхвилинка

- Ось ви трішки відпочили, заспокоїлися. Сідайте на свої місця.

3.Читання стовпчиків слів «буксиром»

- Прочитайте слова разом зі мною.

Давнішим

Корінні

Уявленнями

Магічну

Християнство

Міфології

Божественний

Першочоловік

  • Яке з цих слів складається з двох частин?
  • Як ви думаєте, що воно означає?
  • Доберіть синонім до слова магічну(чарівну, чудодійну)

4.Гра «Рибки»

Повторне читання міфу учнями мовчки

  • Прочитайте міфи ще раз, але мовчки. Та скажіть, у яких творах слов’янських народів зберігся погляд дуже давніх людей на те, як було створено світ? (в усних творах слов’янських народів …)

5.Аналіз змісту міфу з елементами вибіркового читання

- Знайдіть і прочитайте опис світового дерева.

- Як у міфології називається таке дерево?

- Хто був найголовнішими істотами на ньому?

- Хто був утілений у птицях?

- Якими були уявлення прасловян про світове яйце?

- Що символізує зараз яйце у християн?

- Що можна побачити на великодніх писанках?

- Звідки взялися на землі люди?

- Що розповідається у міфах прасловян  про появу людей на землі?

VI. Підсумок уроку

  • Давайте пригадаємо, про що ми говорили на сьогоднішньому уроці? що вам найбільше запам’яталося?
  • Що цікавого чи дивовижного ви прочитали у міфі?

VII. Домашнє завдання

 


 

 

 

 

Конспект

пробного уроку з предмету «Літературне читання»

проведеного в 4 – А класі

студенткою – практиканткою

Макаренко Вікторією Олегівною

 

 

 

 

 

Дата проведення: 25. 09. 2019

Тему одержала: 18. 09. 2019

Консультацію одержала:

У вчителя Т. М. Олійник : 18. 09. 2019

У методиста Л. С. Люльки : 20. 09. 2019

До проведення допускають:

Вчитель ____________

Методист___________

Оцінка за урок:

Методист: ______________

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 липня
Переглядів
269
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку