Конспект уроку мистецтва для 9 класу з теми " Телебачення: реальний та ілюзорний світ "

Про матеріал
Тема: Телебачення: реальний та ілюзорний світ Мета: 1) Ознайомити учнів із засобами телерадіотрансляції, інтер’єром, дизайном телестудій; 2) Розвивати навички аналізу творів кіномистецтва, розширювати загальний кругозір; 3) Виховувати цікавість та ціннісне ставлення до телепередач різної тематики Тип уроку: комбінований Обладнання: комп’ютер, презентація до уроку Методи: аудіовізуальний, художня драматургія, діалог культур Форми організації пізнавальної діяльності: колективна, індивідуальна робота Очікуваний результат: аналізувати заставки, кадри з телепередач як засоби розкриття теми
Перегляд файлу

                                                              Урок 28

Тема: Телебачення: реальний та ілюзорний світ

Мета: 1) Ознайомити учнів із засобами телерадіотрансляції, інтер’єром,  дизайном телестудій;

 2) Розвивати навички аналізу творів кіномистецтва, розширювати загальний кругозір;

3) Виховувати цікавість та ціннісне ставлення  до телепередач різної тематики

Тип уроку:  комбінований

Обладнання: компютер, презентація до уроку

Методи: аудіовізуальний, художня драматургія, діалог культур

Форми організації пізнавальної діяльності: колективна, індивідуальна робота

Очікуваний результат: аналізувати заставки, кадри з телепередач як засоби розкриття теми

Хід уроку:

  1. Організаційний етап

Що таке телебачення? Яке його призначення?

  1.  Мотивація  навчальної  діяльності

   Кінематограф, телебачення – екранні мистецтва – аудіовізуальні (синтетичні). Телебачення – могутній засіб масової інформації – послідовник преси, фотографії, радіо. Які його засоби? Яким є дизайн телестудії? Які існують телепередачі, які користуються більшою популярністю? Що таке медіа?

  1. Етап засвоєння нових знань2.jpg

 

Медіа – канали та інструменти, які використовують, щоб зберігати, передавати, подавати інформацію або дані. Медіа (від лат. мedia – засіб) – синонім засобів масової комунікації та інформації, до яких належать друковані видання, фотографія, преса, кінематограф, відео, радіо, телебачення, звукозапис та Інтернет. Найпотужніший вплив має телебачення

 

    Телебачення – один з основних засобів зв’язку (наука, промисловість, транспорт, будівництво, сільське господарство, метеорологія)

Телебачення здійснюють телерадіоорганізації, які створюють або комплектують телепрограми і телепередачі, розповсюджуючи за допомогою телевізійних засобів мовлення.

Трансляція телепродуктів здійснюється наземними телепередавачами

(супутники, кабельні мережі та ефірну трансляцію).

 

Трансляція може бути таких видів:

а) телетрансляція, наприклад трансляція телепрограм;

б) радіотрансляція, наприклад трансляція радіопередач;

в)онлайн трансляція чи вебкастинг (англійською частіше зустрічається як англ. webcasting), коли аудіо чи відео транслюється через інтернет.

 

В українському законодавстві розрізняють поняття телерадіомовлення та трансляції.

Перше — це створення і розповсюдження програм з використанням технічних засобів телекомунікацій для публічного приймання за допомогою побутових теле- та радіо приладів на платній чи безкоштовній основі.

Друге — це початкова передача, яка здійснюється наземними передавачами, за допомогою кабельного телебачення або супутниками будь-якого типу в кодованому або відкритому вигляді телевізійних чи радіо програм, що приймаються населенням.

Телебачення – вид творчості зі специфічною художньою мовою. Успіх телепередачі залежить від професіоналізму знімальної групи, ведучого, від якості оформлення візуального ефіру.

Інтер’єр та дизайн телестудій відповідає концепції телепередачі. Важливі умови оформлення  телестудії: колір, світло, організація простору,  деталі інтер’єру. Яке оформлення має бути  для програми новин, розважальної, спортивної тематики?

Практично у кожної передачі інтерєр телестудії змінюється в залежності від категорії повідомлень.

Для передач новин інтерєр телестудії відповідає тематиці. Тобто витриманий, простий і загострюючий всю увагу на ведучому. Для розважальних і спортивних передач – увага розсіюється, періодично вириваючи глядача із теми і заставляючи його дивитись на панелі або 3D телевізори, вмонтовані в легкі стіни.

Дивлячись на інтер’єр студії  вказати, яким є тип передач:

 

Kak-sozdaetsya-interer-telestudii-po-versii-2.jpg

 

 

Kak-sozdaetsya-interer-telestudii-po-versii-10.jpg

 

Kak-sozdaetsya-interer-telestudii-po-versii-13.jpg

Як існує звук на екрані (шум, слово, музика)?

Сфера використання слова: авторський коментар, дикторський текст, інтерв’ю, акторська гра. Музика: заставки до передач, музика безпосередньо музичних програм, музичний фон. Шуми: збагачення сприйняття дійсності (додаткові ефекти)

Вступна заставка – художній метод, засобом якого в фільмах (телевізійних передачах) представляється назва твору, імена творців та акторів, постановників.

Які творчі професії потрібні на телебаченні?

-ведучий, оператор, режисер, сценарист, репортер, освітлювач, дизайнер…

Телевізійне кіно (анімаційні, неігрові та ігрові, короткометражні, серіали) – зняте спеціально для показу  по телевізору, не призначене для прокату в кінотеатрах. У телефільмі менша кількість загальних планів, відсутні деталізовані зображення. Телесеріали знімаються у телестудіях (технічна особливість – рекламні блоки в ефірній сітці телеканалів).

  Відеомистецтво – поєднання кінематографу і телебачення. Для вираження художньої концепції  в ньому застосовують можливості відеотехніки, комп’ютерного і телевізійного зображень. Жанрові різновиди: відеоролик  реклами товарів та послуг,  політична реклама,  музичний відеокліп.

Музичний супровід у ролику іноді справляє визначальний вплив на споживача. Варіанти виробництва музики до реклами: використання готової музики, замовлена композитору музика, виробництво повністю оригінального  музичного  ряду.

  Для більшості відеороликів властиве тяжіння до театралізації і видовищності.  Екранний продукт                       святкова атмосфера.

Пригадати відеоролики, в яких звучить класична музика

Відеокліп – міні-фільм, зорова ілюстрація сюжету пісні. Є окрема група мультиплікаційних відео кліпів, яким властиве поєднання реального, мальованого,  комп’ютерного  зображень. Т.ч. «зірки» спілкуються з шанувальниками. Кліпи диктують моду, пропагують певний стиль життя, надають приклад у поведінці та оцінці дійсності. З 1981 року в США створилась студія MTV, у 1984 – І хіт-парад. Дотепер кращі кліпи нагороджують у церемонії Video Music Awords (краща режисура, хореографія,  спец ефекти).

Основа сучасного ефірного мовлення – розважальні передачі. Телешоу: дискусії, дебати, ігри та лотереї, конкурси.

Ток-шоу – екранна форма розмовної журналістики, що поєднує ознаки інтерв’ю, дискусії, які концентруються довкола особи ведучого.

Телеміст – двосторонній діалог різних аудиторій за  допомогою супутникового телезв’язку. Реаліті-шоу і талант-шоу – телепроекти, в які можуть втручатись глядачі і впливати на хід подій.

4. Етап закріплення засвоєних знань: назвати українські талант-шоу («Голос країни», «Х-фактор», «Танцюють всі»….), реаліті-шоу («Супер-модель по-українськи», «Від пацанки до панянки» тощо)

5.  Етап  узагальнення і перевірки вивченого матеріалу:

  • Пригадайте і назвіть різноманітні телепередачі. Яким з них ви віддаєте перевагу? Чому?
  • Які телепередачі є улюбленими в колі вашої родини? Які теми вони розкривають; до яких жанрів телебачення належать?

Домашнє завдання:

Придумати постер або рекламний буклет  до улюбленої телепередачі

6. Висновки

Будь-яка інформація, що передається теле-, радіо-, відео-, аудіоканалами так чи інакше несе естетичний або інформаційний вплив, оскільки націлена на збудження емоцій, почуттів. Не виходячи з дому ми можемо віртуально відвідати музей, послухати музику, переглянути  фільм.

У наш час супутником телебачення став Інтернет. Проте саме телебачення стало одним з основних джерел пізнання художніх цінностей та інструментом популяризації мистецтва в різних регіонах.

Кожній людині потрібна медіа-грамотність, щоб критично оцінювати будь-яку інформацію.

7. Рефлексія

  • Назвіть наземні телепередавачі
  • Назвіть особливості телесеріалів
  • Який інтер’єр студії новин?

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Єрмак Марина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
25 березня 2019
Переглядів
6986
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку