19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Конспект уроку мистецтва для 9 класу з теми " Телебачення: реальний та ілюзорний світ "

Про матеріал
Тема: Телебачення: реальний та ілюзорний світ Мета: 1) Ознайомити учнів із засобами телерадіотрансляції, інтер’єром, дизайном телестудій; 2) Розвивати навички аналізу творів кіномистецтва, розширювати загальний кругозір; 3) Виховувати цікавість та ціннісне ставлення до телепередач різної тематики Тип уроку: комбінований Обладнання: комп’ютер, презентація до уроку Методи: аудіовізуальний, художня драматургія, діалог культур Форми організації пізнавальної діяльності: колективна, індивідуальна робота Очікуваний результат: аналізувати заставки, кадри з телепередач як засоби розкриття теми
Перегляд файлу

                                                              Урок 28

Тема: Телебачення: реальний та ілюзорний світ

Мета: 1) Ознайомити учнів із засобами телерадіотрансляції, інтер’єром,  дизайном телестудій;

 2) Розвивати навички аналізу творів кіномистецтва, розширювати загальний кругозір;

3) Виховувати цікавість та ціннісне ставлення  до телепередач різної тематики

Тип уроку:  комбінований

Обладнання: компютер, презентація до уроку

Методи: аудіовізуальний, художня драматургія, діалог культур

Форми організації пізнавальної діяльності: колективна, індивідуальна робота

Очікуваний результат: аналізувати заставки, кадри з телепередач як засоби розкриття теми

Хід уроку:

  1. Організаційний етап

Що таке телебачення? Яке його призначення?

  1.  Мотивація  навчальної  діяльності

   Кінематограф, телебачення – екранні мистецтва – аудіовізуальні (синтетичні). Телебачення – могутній засіб масової інформації – послідовник преси, фотографії, радіо. Які його засоби? Яким є дизайн телестудії? Які існують телепередачі, які користуються більшою популярністю? Що таке медіа?

  1. Етап засвоєння нових знань2.jpg

 

Медіа – канали та інструменти, які використовують, щоб зберігати, передавати, подавати інформацію або дані. Медіа (від лат. мedia – засіб) – синонім засобів масової комунікації та інформації, до яких належать друковані видання, фотографія, преса, кінематограф, відео, радіо, телебачення, звукозапис та Інтернет. Найпотужніший вплив має телебачення

 

    Телебачення – один з основних засобів зв’язку (наука, промисловість, транспорт, будівництво, сільське господарство, метеорологія)

Телебачення здійснюють телерадіоорганізації, які створюють або комплектують телепрограми і телепередачі, розповсюджуючи за допомогою телевізійних засобів мовлення.

Трансляція телепродуктів здійснюється наземними телепередавачами

(супутники, кабельні мережі та ефірну трансляцію).

 

Трансляція може бути таких видів:

а) телетрансляція, наприклад трансляція телепрограм;

б) радіотрансляція, наприклад трансляція радіопередач;

в)онлайн трансляція чи вебкастинг (англійською частіше зустрічається як англ. webcasting), коли аудіо чи відео транслюється через інтернет.

 

В українському законодавстві розрізняють поняття телерадіомовлення та трансляції.

Перше — це створення і розповсюдження програм з використанням технічних засобів телекомунікацій для публічного приймання за допомогою побутових теле- та радіо приладів на платній чи безкоштовній основі.

Друге — це початкова передача, яка здійснюється наземними передавачами, за допомогою кабельного телебачення або супутниками будь-якого типу в кодованому або відкритому вигляді телевізійних чи радіо програм, що приймаються населенням.

Телебачення – вид творчості зі специфічною художньою мовою. Успіх телепередачі залежить від професіоналізму знімальної групи, ведучого, від якості оформлення візуального ефіру.

Інтер’єр та дизайн телестудій відповідає концепції телепередачі. Важливі умови оформлення  телестудії: колір, світло, організація простору,  деталі інтер’єру. Яке оформлення має бути  для програми новин, розважальної, спортивної тематики?

Практично у кожної передачі інтерєр телестудії змінюється в залежності від категорії повідомлень.

Для передач новин інтерєр телестудії відповідає тематиці. Тобто витриманий, простий і загострюючий всю увагу на ведучому. Для розважальних і спортивних передач – увага розсіюється, періодично вириваючи глядача із теми і заставляючи його дивитись на панелі або 3D телевізори, вмонтовані в легкі стіни.

Дивлячись на інтер’єр студії  вказати, яким є тип передач:

 

Kak-sozdaetsya-interer-telestudii-po-versii-2.jpg

 

 

Kak-sozdaetsya-interer-telestudii-po-versii-10.jpg

 

Kak-sozdaetsya-interer-telestudii-po-versii-13.jpg

Як існує звук на екрані (шум, слово, музика)?

Сфера використання слова: авторський коментар, дикторський текст, інтерв’ю, акторська гра. Музика: заставки до передач, музика безпосередньо музичних програм, музичний фон. Шуми: збагачення сприйняття дійсності (додаткові ефекти)

Вступна заставка – художній метод, засобом якого в фільмах (телевізійних передачах) представляється назва твору, імена творців та акторів, постановників.

Які творчі професії потрібні на телебаченні?

-ведучий, оператор, режисер, сценарист, репортер, освітлювач, дизайнер…

Телевізійне кіно (анімаційні, неігрові та ігрові, короткометражні, серіали) – зняте спеціально для показу  по телевізору, не призначене для прокату в кінотеатрах. У телефільмі менша кількість загальних планів, відсутні деталізовані зображення. Телесеріали знімаються у телестудіях (технічна особливість – рекламні блоки в ефірній сітці телеканалів).

  Відеомистецтво – поєднання кінематографу і телебачення. Для вираження художньої концепції  в ньому застосовують можливості відеотехніки, комп’ютерного і телевізійного зображень. Жанрові різновиди: відеоролик  реклами товарів та послуг,  політична реклама,  музичний відеокліп.

Музичний супровід у ролику іноді справляє визначальний вплив на споживача. Варіанти виробництва музики до реклами: використання готової музики, замовлена композитору музика, виробництво повністю оригінального  музичного  ряду.

  Для більшості відеороликів властиве тяжіння до театралізації і видовищності.  Екранний продукт                       святкова атмосфера.

Пригадати відеоролики, в яких звучить класична музика

Відеокліп – міні-фільм, зорова ілюстрація сюжету пісні. Є окрема група мультиплікаційних відео кліпів, яким властиве поєднання реального, мальованого,  комп’ютерного  зображень. Т.ч. «зірки» спілкуються з шанувальниками. Кліпи диктують моду, пропагують певний стиль життя, надають приклад у поведінці та оцінці дійсності. З 1981 року в США створилась студія MTV, у 1984 – І хіт-парад. Дотепер кращі кліпи нагороджують у церемонії Video Music Awords (краща режисура, хореографія,  спец ефекти).

Основа сучасного ефірного мовлення – розважальні передачі. Телешоу: дискусії, дебати, ігри та лотереї, конкурси.

Ток-шоу – екранна форма розмовної журналістики, що поєднує ознаки інтерв’ю, дискусії, які концентруються довкола особи ведучого.

Телеміст – двосторонній діалог різних аудиторій за  допомогою супутникового телезв’язку. Реаліті-шоу і талант-шоу – телепроекти, в які можуть втручатись глядачі і впливати на хід подій.

4. Етап закріплення засвоєних знань: назвати українські талант-шоу («Голос країни», «Х-фактор», «Танцюють всі»….), реаліті-шоу («Супер-модель по-українськи», «Від пацанки до панянки» тощо)

5.  Етап  узагальнення і перевірки вивченого матеріалу:

  • Пригадайте і назвіть різноманітні телепередачі. Яким з них ви віддаєте перевагу? Чому?
  • Які телепередачі є улюбленими в колі вашої родини? Які теми вони розкривають; до яких жанрів телебачення належать?

Домашнє завдання:

Придумати постер або рекламний буклет  до улюбленої телепередачі

6. Висновки

Будь-яка інформація, що передається теле-, радіо-, відео-, аудіоканалами так чи інакше несе естетичний або інформаційний вплив, оскільки націлена на збудження емоцій, почуттів. Не виходячи з дому ми можемо віртуально відвідати музей, послухати музику, переглянути  фільм.

У наш час супутником телебачення став Інтернет. Проте саме телебачення стало одним з основних джерел пізнання художніх цінностей та інструментом популяризації мистецтва в різних регіонах.

Кожній людині потрібна медіа-грамотність, щоб критично оцінювати будь-яку інформацію.

7. Рефлексія

  • Назвіть наземні телепередавачі
  • Назвіть особливості телесеріалів
  • Який інтер’єр студії новин?

 

 

1

 

doc
Додано
25 березня
Переглядів
634
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку