THE PLAN OF THE LESSON
№ 4 О. КАРПЮК __5__ form
Aim: Мій клас. Особові та присвійні займенники.
Objectives: Ввести нові ЛО теми.
Повторити вживання особових та присвійних займенників.
Ознайомити учнів із новим лексичним матеріалом.
Удосконалювати техніку читання.
Розвивати комунікативні вміння учнів.
Виховувати дбайливе ставлення до себе та оточуючих.
Teaching aids and teaching materials: Підручник, робочий зошит, картки для індивідуальної роботи та для роботи в парах.
The procedure of the lesson:
- Our topic today is «All about my сlass». We'll revise the vocabulary on the topic and learn some new words. You'll read a text about children and I hope that by the end of the lesson you'll be able to speak about your classes.
Прослуховування і виконання завдань аудіо запису «Adjectives».
3.Check on hometask
Ex.5, p. 9 – Speak about yourself.
1. Speaking
Ex. 1, p.14 – Think about Taras and Pam, then say those these words are.
Ex.2, p.14 – Work in pairs. Look, ask and answer.
Ex.3, p.14 – Work in pairs. Match answers with questions, then act out the interview.
2.Reading
Look at the picture. What can you see? Who is she? What is she doing?...
Ex. 4, p.15 – read the “Emily’s rap”
2) Reading activities.
Ex.2, p. 10 – Read about Pam.
3) Post-reading activities.
Ex.4c, p. 15 – in pairs practice reading the rhyme.
Ex.4, p. 11 – Work in pairs. Complete the interview with Pam and Taras.
3.Writing
p. 15 – choose the theme and write down several sentences.
1.Homework
Write down a short narration about yourselves like on p. 15
2.Summarizing
Бесіда в режимі T-Р1-Р2-Р3.
Т: What did we do at the lesson today? What adjectives have you learned? What text have you read? What task did you like most?
All of you were active today, so your marks are…
Thank you for the lesson!
Good-bye!
1