Тема уроку: Множення раціональних чисел
Мета уроку:
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Формулювання теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
Із 5 відомих дій
Дві ми вивчили, та стій!
Залишилося ще три.
Як же добуток знайти?
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1) Обчислити:
0,2 4; 2,1 3; 0,7 10; 0,5 2; 0,25 4
2,4 3; 3,02 7; 0,24 1000; 0,2 0,1; 2,7 100;
2) Знайдіть модулі чисел: -2; 5; -5,7; 8,3; -3,47.
IV. Засвоєння нових знань
Щоб помножити два числа з різними знаками, треба помножити їхні модулі та перед отриманим добутком поставити знак «-».
Щоб помножити два від’ємних числа, треба помножити їхні модулі.
Добуток двох від’ємних чисел – число додатне.
Особливі випадки множення
Множення раціонального числа на 0:
При множені числа на (-1) отримуємо число протилежне даному:
При множені числа на 1 отримуємо дане число:
Визначення за знаком добутку знаків множників:
а) добуток додатній:
якщо числа і мають однакові знаки, то добуток є додатним. І навпаки, якщо добуток є додатнім, то числа і мають однакові знаки.
б) добуток від’ємний:
якщо і мають різні знаки, то добуток є від’ємним. І навпаки. Якщо добуток є від’ємним, то числа а і в мають різні знаки.
в) добуток дорівнює нулю:
Якщо хоча б одне із чисел або дорівнює нулю, то добуток дорівнює нулю. І навпаки. Коли добуток дорівнює нулю, то хоча б один з чисел або дорівнює нулю.
При будь-яких значеннях х вирах набуває тільки невід’ємних значень:
V. Закріплення знань, умінь і навичок
№ 1
Сформулюйте ці ствердження:
a · 1 = a; 1· a = a;
Перевірте кожне з них при а = -1; -1/2; -3/2; -10.
№ 2
Подивіться на рівності:
(-1)-1 = -1; (-1)2 = 1; (-1)3 = -1; (-1)4 = 1; (-1)5 = -1…
Яке загальне правило можна сформулювати?
Обчислити (-1)99, (-1)1986 = -1; (-1)2000 = -1.
№ 1245
№ 1253
№1254
VI. Підсумки уроку
1. Не виконуючи дії, скажіть, який знак має значення числового виразу:
а) (-3,1) • (-2,1) • (-1);
б) (2,6) • (-5,2) • (-1,1) • 4,1 • (-3/7) • (-0,2);
в) (-1,2) • 6,3 • (3,7) • (-2,5) ;
2. 1) Як помножити два числа з різними знаками?
2) Як помножити два від’ємні числа?
3) Які знаки повинні мати два числа, щоб їхній добуток був додатним числом? Від’ємним числом?
4) У якому випадку добуток дорівнює нулю?
VIІ. Домашнє завдання
П. 28, № 1246, № 1249.