Бердянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 11
Бердянської міської ради Запорізької області
(конспект уроку в 8-му класі)
Підготувала
Тимченко Наталя Олександрівна,
учитель фізичної культури,
вищої категорії
м. Бердянськ 2022 рік
Мета:
Завдання уроку:
Інвентар: баскетбольні м'ячі, скакалки, обручи,гімнастичні мати, карточки з завданням,пакети.
Місце проведення: Спортзал ЗОШ № 11
№ з/п |
Зміст |
Дозу-вання |
Організаційно-методичні вказівки |
І. Підготовча частина (13хв.) |
|||
1. |
Шикування в одну шеренгу, привітання, повідомлення занять уроку.
|
2 хв. |
Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів та правильну поставу. |
2. |
Вимірювання ЧСС за 15с. |
До 30с |
Перевірити готовність учнів до навантажень. |
3. |
Різновиди ходьби:
|
До 2хв. |
Фронтальний метод. Виконують учні всіх груп,рухаючись в колону по одному по периметру спортивної зали,дистанція 2-3кроки. Стежити за положенням правильної постави. |
4. |
Біг і його різновиди:
|
До 2хв. |
Не порушувати стрій. Стежити за диханням. Спина пряма.
Руки на рівні поясу.
Ноги напівсогнуті.
Стежити за дистанцією 2-3кроки.
|
5. |
Вправи на відновлення дихання. |
До 20сек. |
Піднімати руки через гору-вдих,опускати-видих. |
6. |
Спеціальні вправи баскетболіста у русі:
1 – відвести руки вперед; 2 – в.п. 3 – відвести вгору, ноги на носок і потягнутися вгору; 4 – в.п.
1 – випрямити пальці 2 – зігнути пальці 3,4 – теж саме |
3 хв.
6-8 раз
6-8 раз
6-8 раз |
Виконувати різко.
Виконувати хвилі образні рухи кистями рук.
Слідкувати за поставою ліктів
Виконувати різко |
7. |
Перешикування з колони по одному у шеренги по два або по чотири. |
До 20с |
Під час перешикування учні беруть скакалки. Розмикаються на довжину витягнутих рук. |
8.
|
Загальнорозвивальні вправи на місці з скакалками:
1 – нахил тулуба вправо,руки вгору 2 – в.п. 3 – нахил тулуба вліво, руки вгору 4 – в.п.
1 – праву ногу на носок в сторону,руки вгору. 2 – в.п. 3 – ліву ногу на носок в сторону,руки вгору. 4-в.п.
1-3 нахил тулуба вправо,уперед,вліво 4 – в.п. 5-7 нахил тулуба вліво,уперед,вправо 8 – в.п.
1-нахил тулуба вправо,руки вгору; 2-в.п. 3-нахил вперед,руки вперед; 4-в.п. 5-нахил тулуба вліво,руки вперед, 6-в.п. 7-нахил тулуба вперед,руки вперед; 8-в.п.
1-3-випад вперед правою ногою,руки перед собою; 4-в.п. 5-7-випад вперед лівою ногою,руки перед собою; 8-в.п.
1-3-випад правою ногою вперед,поворот вправо; 4-в.п. 5-7-випад лівою ногою вперед,поворот вліво; 8-в.п.
1-3-нахил тулуба вперед,руки внизу; 4-в.п. 5-7-коловий оберт рук за спину; 8-в.п.
1-2-на правій нозі; 3-4-на лівій нозі; 1-8-навколо себе,змінюючи праву і ліву ноги.
1-2-вперед; 3-4-назад; 5-6-вправо; 7-8-вліво.
В.П.- о.с. руки вперед: - права рука малює коло по годинниковій стрільці; - ліва рука малює трикутник.
В.П- обличчям один до одного: По команді вчителя підкинути пакет і перебігти на іншу сторону,піймавши пакет партнера. В.П- в парах один проти одного планка на прямих руках,пакет посередині: По сигналу вчителя хто перший схопить пакет рукою. |
6 хв.
5-6раз
5-6раз
5-6раз
5-6раз
5-6раз
5-6раз
5-6раз
5-6раз
5-6раз
До 20сек
До 30сек
До 30сек |
Скакалку тримати обома руками
Узгодженість дій усіх учнів
Узгодженість дій усіх учнів
Спина пряма
Руки тримати прямими, ноги в колінах не згинати
Узгодженість дій усіх учнів
Спина пряма Виконувати у єдиному для всіх учнів ритмі
Спина пряма,ноги в колінах не згинати
Виконувати у єдиному для всіх учнів ритмі
Виконувати у єдиному для всіх учнів ритмі
Уважно слідкувати за правильним виконанням команди
|
9. |
Вимірювання ЧСС за 15с. |
До 30сек |
|
ІІ. Основна частина ( 26хв.) |
|||
1. |
Колове тренування
Станція 1:
Станція 2:
Станція 3: В парах: В.п. 1- учень сидить. 2- учень стоїть біля його ніг з мʼячем в руках. Передача мʼяча двома руками від грудей. Учень 1 піймавши мʼяча лягає на підлогу,а піднімаючи тулуб, віддає мʼяча учню-2. Станція 4:Лікувальна. Виконати комплекс вправ для очей. |
5хв.
10-12р. 10-12р. 10-12р.
10-12р.
8-10р. 6-8р.
8-10р. 6-8р.
1хв. |
Дивитись за правильним виконанням вправ
Основна група Підготовча група
Основна група Підготовча група
|
2 |
«Ведення мʼяча без зорового контролю» Учні на майданчику виконують ведення мʼяча, вчитель показує на пальцях цифри,які вони повинні назвати не припиняючи ведення. «Баскетбольне вітання»:учні виконують ведення мʼяча назустріч один одному. При зустрічі вони зупиняються й привітають один одного долонею вільної руки не припиняючи ведення. «Зміна мʼячей»:учні виконують ведення мʼяча у русі назустріч один одному. При зустрічі повинні помінятися мʼячами та продовжити ведення. |
3хв. |
Дивитися за правильним виконанням вправи. Учні намагаються на мʼяч не дивитися,по мʼячу не хлопати. Поштовх мʼяча в підлогу здійснюється головним чином рухом пальців і кісті. |
7. |
Вимірювання ЧСС за 15с. |
30с |
|
3. |
Перешикування в трійки. |
30с |
Уважно слідкувати за правильним виконанням команди. |
4. |
Передача мʼяча зі зміною міст, двома руками від грудей у русі ,з атакою кільця «Вісімка». |
5хв. |
Дивитися за правильним виконанням вправи. |
5. |
Передача мʼяча в трійках без зміни місць з атакою кільця. 1- виконує передачу мʼяча в баскетбольний щит, піймавши мʼяч передає номеру2 2-піймавши мʼяч передає передачу однією рукою од плеча номеру3. 3-піймавши мʼяч виконує кидок мʼяча в кільце. |
5хв. |
Дивитися за правильним виконанням вправи. |
6. |
Естафети з елементами баскетболу:
Команда стає в шеренгу,тримаючи один одного за руки,обруч в останього. По команді треба не розʼєднавши рук передати обруч капітанові. Капітан біжить з обручем бере аркуш повертаючись віддає естафету наступному. Перемагає команда,яка першою виконає завдання з аркушів.
|
7хв. |
Ведення починається тільки з лінії площадки. Слідкувати за правильністю ведення м’яча.
Поєднання баскетболу з фізичним навантаженням. Слідкувати за правильністю ведення м’яча.
Слідкувати за правильністю виконання естафети
Слідкувати за правильністю виконання естафети
|
ІІІ. Заключна частина ( 6хв.) |
|||
1. |
Перешикування з колон в коло по центру зали. |
До 30с |
|
2. |
Вимірювання ЧСС за 15с. |
До 30сек |
|
3. |
Вправи для переключення уваги та «погашення» емоційного збудження. |
1хв.
|
Учні виконують не складні вправи за вчителем(руки вгору,до плечей,на пояс,у сторони),який супроводжує демонстрацію назвами вправ. Демонстрація та назви не завжди збігаються. Попередити учнів,щоб вони виконували словесні команди,а не вправи,що демонструються. |
2 |
Вправи на розтягування мʼязів та відновлення сил «Стретчинг».
|
3 хв. |
У повільному темпі. Кожне положення затримувати до 5секунд.
|
3. |
Вимірювання ЧСС за 15с. |
До 30с |
Визначити ступінь відновлення |
4. |
Підбиття підсумків уроку |
До 30с |
Визначити індивідуальні досягнення та якість роботи учнів на уроці |