Конспект уроку. Модуль "Баскетбол" 5 клас урок+ презентація

Про матеріал
Інтегрований урок допоможе урізноманітнити заняття з теми "Баскетбол". Інтегрований урок - це урок, який проводиться з метою розкриття загальних закономірностей, законів, ідей, теорій, відображених у різних науках і відповідних їм навчальних предметах.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект

відкритого уроку з фізичної культури

для учнів 5-А класу

 

Модуль: « Баскетбол» 

                                Розробила:

                                                               Учитель фізичної культури

                                          Біляк Наталія Михайлівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Баскетбол

Мета: сприяти отриманню позитивних емоцій в процесі занять баскетболом.

 

Завдання уроку: 

1. Удосконалювати передачу м’яча двома руками від грудей, із-за голови на місці та в русі.

2. Удосконалювати ведення м’яча поперемінно правою, лівою та кидок з 2-х кроків однією рукою від плеча.

3. Сприяти розвитку швидкості, спритності, почуття м’яча, реакції засобами рухливих естафет.

4.   Поглибити знання учнів з історії виникнення баскетболу.

5. Формувати свідоме ставлення до свого здоров’я та здорового способу життя, підвищувати інтерес до занять фізичною культурою і спортом.

6.  Виховувати ініціативність, відповідальність, усвідомлення важливості співпраці під час ігрових ситуацій.

Тип уроку: комбінований (міжпредметна інтеграція уроку фізичної культури з уроками історії  та основ здоров’я)

 

Методи навчання: словесний, наочний, ігровий, змагальний., наочний,  практичний.

 

Обладнання і інвентар: гімнастична стінка, фішки, секундомір,  аркуші паперу і картону, баскетбольні м'ячі, гімнастичні лавки, комп’ютер, мультимедійне обладнання. 

 

Місце проведення: спортзал.

 

з/п

 

Зміст уроку

 

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

Підготовча частина (      хв.)

1

Організований захід у залу

Шикування  в  одну шеренгу

Рапорт чергового.

Повідомлення завдань уроку

 

Правила техніки безпеки

30сек.

 

 

30сек.

 

1хв.

Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів, змінне спортивне взуття.

 

Нагадати про дотримання правил безпеки життєдіяльності учнів під час вправ та ігор з

м’ячем.

2

 

Вимірювання ЧСС. 

20сек.

Заміряємо за 6 сек х на 10.

У нормі ЧСС - 70-80 уд./хв.

 

 

 

 

4

Учитель. Сьогодні у нас незви-

чайний урок фізичної культури, а інтегрований. Що значить інтег- рований? Це означає, що три уроки - основи здоров’я, історія та фізична культура ми поєднали в один. Що ж таке здоров’я? Ді- ти, скажіть, одним словом, що для вас, значить здоров’я, як ви розумієте значення цього слова? Здоров’я це найцінніший дар

4 хв

 

 

Сучасне уявлення про здоров'я. Дотримання здорового способу життя »  mozok.click

 

 

 

Відповіді дітей.


 

людям від самої природи. Здо- ров’я дітей – одне з основних джерел щастя, радості й повно- цінного життя батьків, суспільства загалом.

Здоров’я потрібно не тільки берегти, а й зміцнювати і допомагають нам в цьому заняття фізичною культурою, які є невід’ємною частиною здорового способу життя.

 

Показ презентації «Історія виникнення баскетболу»

 

 Ще здавна український народ возвеличував сильну, здорову  та фізично загартовану людину. «Здоровий не знає, який він багатий», свідчить українська приказка. А чи знаєте ви прислів’я про здоров’я?

 

Зараз ми з вами помандруємо

стежинками здоров’я, а саме, бу- демо займатися фізичними впра- вами.

 

 

 

 

 

 

1.Стройові вправи:

 Повороти:

- праворуч;

- ліворуч;

- кругом;

 Перешикування з однієї  шеренги в три;

 Перешикування з трьох шеренг в одну.

 Перешикування в колону по одному.

 

 

 

Команда «Клас – праворуч, взяти м’ячі».

 

Різновиди бігу з баскетбольним м’ячем:

- звичайним бігом – м’яч перед собою;

- приставним (правим, лівим) – м’яч перед собою;

- з високим підніманням стегон м’яч перед собою руки випрямленні;

- закидання гомілок назад – м’яч за спиною;

- з прямими ногами вперед – м’яч біля грудей, руки випрямлені;

- з прямими ногами назад – м’яч біля грудей;

- спиною вперед – м’яч біля грудей;

- - зі зміною напрямку – м’яч біля грудей.

 

Уповільнення темпу перехід на ходьбу.

 

Команда «Клас - кроком руш!».

 

Різновиди ходьби з баскетбольним м’ячем:

 - на носках – м’яч над головою;

 - на п’ятах – м’яч за головою;

 - на зовнішній стороні стопи – м’яч біля грудей;

 - на внутрішній стороні стопи – м’яч біля грудей;

 - перекат з п’ятки на носок – м’яч біля грудей;

 - напівприсіді – м’яч перед собою;

 - в повному присіді – м’яч за головою;

 - в повному присіді – стрибками– м’яч довільно.

 

Команда «Клас – підвестись! Кроком». «На місці»

 

Підрахунок ЧСС

 

Перешикування в колону по 3 через центр

Комплекс ЗРВ з м’ячем.

1. Кидок м’яча двома руками від грудей вгору (якомога вище).

2. Обертання м’яча навколо голови (праворуч, ліворуч).

3. Руки перед собою. Колові оберти кістьми рук з м’ячем

 

4. Обертання м’яча навколо тулуба (праворуч, лів5

5. Обертання м’яча почергово навколо правої, лівої гомілки.

6. Обертання м’яча навколо правої та лівої гомілки вісімкою.

7. Наклони з м’ячем до лівої, правої стопи

 

 

2хв.

 

1р.

1р.

2р.

 

1р.

           1р.

 

 

Слідкувати за чітким виконанням команд та вправ.

Повороти виконувати на п’яті та носку, руки вздовж тулуба.

 

Розрахунок «по 3».

2 номери – на місці; 1 номери – крок правою назад, лівою в сторону до ряду за 2 номером, приставити ногу; 3 номери – крок лівою вперед, правою в сторону до ряду перед 2 номером, приставити ногу.

Виконується у зворотному порядку

Дотримуватись рівняння та дистанції в строю

 

 

В колону по одному.

 

Тримати дистанцію.

 

 

 

Коліна піднімати якомога вище.

 

Гомілки закидати з максимальною частотою.

 

Коліна намагатися не згинати.

 

 

 

Дивитися через ліве плече, тримати дистанцію

 

По сигналу свистка, слідкувати за правильністю виконання вправи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Спину тримати рівно.

Лікті розведені.

 

 

Якомога вище підніматися на носки.

Спину тримати рівно.

Лікті розведені.

 

Тримати дистанцію.

 

 

 

Заміряємо  за 6 с.*10

 

 

 

 

Намагатися не сходити з місця.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Основна частина (.)

1

Перешикування в одну шеренгу

Передачі м’яча в парах один од ному на місці двома руками від грудей, однією від плеча:

а) показ вправи учителем, або підготовленим учнем;

б) виконання класом;

в) виправлення помилок; г) повторне виконання.

1 хв

4 хв

Клас шикується в колону по два обличчям один до одного.

 

 

При виконанні передач руки в ліктях випрямляти повністю. Рух закінчується кистями рук.


2

Ведення м’яча:

а) ведення м’яча на місці з правої руки в ліву;

б) ведення м’яча правою рукою до партнера, назад лівою рукою; в) перший свисток - ведення

м’яча до партнера, другий зу- пинка, третій - передача м’яча двома руками від грудей, назад біг спиною.

8 хв

 

 

 

 

 

 

Ведення виконувати в стійці баскетболіста. Обводити пар- тнера правою рукою.

Під час ведення рука супрово- джує м’яч, який не повинен підніматися вище пояса.

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ознайомлення учнів зі подвійним кроком.

 

 

Конкурси, естафети, ігри.

Учитель.

 Український народ найголовнішою цінністю у житті вважав здоров'я. Навіть вітаючись і прощаючись люди бажали одне одному здоров'я: «Здоровенькі були!», «Бувайте здорові!».

Ще за часів Київської Русі чільне місце у формуванні здорової нації належало фізкультурі й спорту. Вершиною національного фізичного виховання, самовдосконалення тіла і духу була епоха Запорозької Січі. Тут силу і витривалість, загартування у повсякденному житті й військових справах виховували в постійних іграх, забавах, танцях, змаганнях, вправах.

 

До зали заходять двоє учнів у костюмах запорозьких козаків.

 

(слова козаків)

5 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Учитель: «Скажіть діти, чи хоті- ли б ви бути здоровими? Звичай- но, що кожен, хотів би бути здо- ровим. Які звички допомагають нам бути здоровими? (корисні). Чому вони називаються корис- ними? (Відповідь дітей) Які зви- чки негативно впливають на на- ше здоров’я? (шкідливі). Чому вони називаються шкідливими? (Відповідь дітей)

Зараз ми проведемо естафету і дізнаємося чи вмієте ви швидко розрізнити корисні та шкідливі звички.

«Щоб міцне здоров'я мати, тре- ба промінці зібрати»;

Кожен учень виконує ведення

м’яча до обруча, де лежать про- мінці з картону з корисними (зе- лені) та шкідливими (чорні) зви- чками, вибирає смужку з корис- ною звичкою та кладе її з зовні- шньої сторони обруча. З веден- ням м’яча повертається до ко-

манди. Смужки-промінці розкла- дати навколо обруча таким чи- ном, щоб утворилося «сонечко». Перемагає команда, яка першою склала «сонечко».

Бачу що ви добре засвоїли, які звички є корисними, а які шкід- ливими.

 

Естафета

«Спритність та здоров’я».

Ведення м’яча – кидок у кошик.

Ведення м’яча поперемінно правою та лівою рукою  з обведенням  2 фішок – кидок у кошик з двох кроків однією рукою від плеча,або двома руками від грудей в стрибку.

 

 Яка команда зробить це першою, та й перемогла.

6 хв

 

 

 

4 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 хв

Відповідають тільки гравці однієї команди. Не можна ви- крикувати, підказувати грав- цям інших команд. За пору- шення правил нараховуються штрафні очки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Заключна частина (8 хв.)

1

Шикування класу.

30 сек

 

2

Підрахунок ЧСС.

2 хв

Вчитель проводить опитуван-

ня за підрахунком пульсу.

3

Гра «Карлики і велетні» Учні стоять у шеренгу. Якщо учитель скаже «велетні», учні

повинні стати на носки і підняти руки вгору, а якщо «карлики» - усі мають присісти, руки за голо- ву.

3 хв

 

Інтервал між учнями 50см. Хто помиляється, стає веду- чим або робить крок вперед.

4

Підведення підсумків, оголошен-

ня оцінок, переможців у естафеті (нагородження)

1,5 хв

 

5

Домашнє завдання – теоретичне, практичне (стрибки зі скакалками).

( висновок)

1 хв

Загальнодоступна інформація в бібліотеці, інтернеті, підруч- никах.

Тренуватися тільки на свіжо- му повітрі.

6

Поворотом наліво організований

вихід зі спортзалу.

 

 

 

 

Пам'ятайте, здоровими і сильними вам допоможуть уроки фізкультури в школі, ігри та забави на свіжому повітрі, а найбільше — здоровий спосіб життя у ваших сім'ях.

Бувайте здорові і ніколи не хворійте.


1 - й к о з а к     Здоровенькі були, любі друзі! Здоровенькі були! Правда, чудова фраза? Вона нас зближує одразу.

2-й козак

1-й козак. Раді вас бачити здоровими, бадьорими, готовими до фізичних випробувань!

2-й

 

 

 

1-й козак

 2-й козак Сьогодні, гадаєм, якраз буде вчасно, щоб був у нас дійсно чудовий настрій зустрітися з грою, змаганням та жартом.

1-й козак

2-й козак. Тож запрошуємо всіх до участі в козацькій естафеті, щоб помірятися силою, позмагатися у швидкості, спритності та витривалості.

docx
Додано
15 грудня 2021
Переглядів
383
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку