План-конспект
Уроку фізичної культури для учнів 5 класу
Модуль-легка атлетика.
Завдання уроку:
1. Ознайомити учнів з правилами безпеки під час занять легкою атлетикою.
2. Удосконалити техніку бігу на короткі дистанції.
3. Закріпити техніку стрибка у довжину з місця.
4. Формувати фізичні якості: швидкість та витривалість засобами смуги перешкод, естафет та спортивних ігор.
5. Виховувати прагнення до перемоги та спонукання дітей до самостійного заняття спортом.
Тип уроку: навчально-тренувальний.
Методи навчання: інформаційно - рецептивні, інтегрований, ігровий, метод змагання, метод вправи, робота в групах.
Місце проведення : спортивний зал або спортивний майданчик.
Обладнання та інвентар: секундомір, свисток, естафетні палиці, крейда, кросворд.
Хід уроку
№ |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно- методичні вказівки |
||
Підготовча частина (15 хв) |
|||||
1 |
Шикування в одну шеренгу ,привітання. Ознайомлення із завданнями уроку. |
1хв |
Перевірка спортивної форми.
|
||
2 |
1.Правила безпеки під час занять легкою атлетикою. 2 хв 2.Рухові якості, що розвиваються засобами легкої атлетики: швидкість, витривалість, спритність, гнучкість та швидкісно-силові якості. |
||||
3 |
Перешикування на місці. |
1хв |
|
||
4 |
Ходьба: на носках, руки на пояс; на п’ятах, руки за голову. |
30сек. |
У колону по одному в обхід майданчиком |
||
5 |
Повільний біг |
30сек. |
Учні продовжують активну ходьбу |
||
6 |
Комплекс ЗРВ у русі 10хв |
||||
1.В.п.-стоячи в шеренгу;1-крок правою в сторону, руки в перед;2-приставити ліву, руки вниз |
16 раз |
Стежити за диханням, спина пряма |
|||
2.В.п.вишикувавшись в колону.1-крок лівою;2-приставити праву;3-упор присівши;4-В.п |
6раз
|
Стежити за диханням
|
|||
3.В.п.-стійка ноги нарізно, руки в сторони.1.- нахил уперед, руки вперед;2-випрамляючись поворот ліворуч кругом у в.п.;3-4- те саме, але з поворотом в інший бік. |
6раз
|
Дотримувати безпечної дистанції
|
|||
4.В.п.-руки назад.1- крок лівою вперед, руки в гору;2- приставляючи праву, нахил уперед, руки назад;3-випрямитися,крок лівою вперед, руки вгору;4- приставляючи праву, повернутися у в.п. |
4 рази
|
Дотримувати безпечної дистанції
|
|||
5.В.п.- руки в сторону.1-крок правою в сторону, нахил праворуч, руки за голову;2-приставляючи ліву, повернутися у в.п. |
8раз
|
Можна виконувати з поворотом на 180˚
|
|||
6.В.п.-руки вперед – руки в сторони, долонями вниз, вишикувавшись в колону.1-одноймений мах лівою;2-крок лівою;3-4 теж саме правою. |
8 раз
|
Ноги в колінах не згинати
|
|||
7.В.п –руки на пояс.1-6-стрибки на двох вперед;7-8стрибком поворотом на 360˚;9-16 те саме з поворотом в інший бік. |
4рази |
Відновити дихання під час стрибків |
|||
Основна частина(25хв) |
|||||
1 |
Удосконалення техніки низького старту. За командою «На старт» учень стає перед стартовою лінією, присідає і обпирається спочатку однією, а потім другою ногою об підлогу. Розставивши руки на ширині плечей, обпирається ними об підлогу перед стартовою лінією. При цьому плечі мають знаходитися над стартовою лінією. Спрямує погляд на бігову доріжку і у цьому положенні чекає на команду «Увага». За командою «Увага» коліно та ноги, що знаходиться позаду , відриває від землі, таз при цьому піднімається на рівні плечей. За командою «Руш» тіло миттєво випрямляється вперед – вгору, ноги відштовхуються від підлоги. Погляд спрямує вперед на бігову доріжку. Нахил тіла повинен зменшуватись через 6-8 кроків, і тільки потім приймає вертикальне положення. Швидкість бігу на короткі дистанції залежить від частоти роботи рук. а) показ (вчитель показує); б) показ на презентації ; в) виконання класом (аналіз учителем).
|
5хв |
Діти поділені на дві команди. Стежити, щоб діти виконували біг на носках з енергійними рухами рук, зігнутих у ліктях. Пояснювати треба чітко, нешвидко, щоб дітям все було зрозуміло і при цьому показувати в повільному темпі.
|
||
2 |
Удосконалення техніки бігу на короткі дистанції за допомогою естафет: Естафета №1 Спочатку показ відео на презентації естафетного бігу. Команди стають у колону по одному. На відстані 10-15 м напроти команд знаходяться фішки . За командою «Руш!» перші номери біжать до фішок, оббігають їх, повертаються і передають естафетну палицю наступному гравцю. Перемагає команда, останній учасник якої першим пробігає лінію старту . Естафета №2 Команди стають у колону по одному. На відстані 10-15 м напроти команд знаходяться бар’єри та фішки. За командою «Руш!» перші номери перестрибують бар’єри та біжать до квадратів, стрибають вперед назад вправо і вліво, а повертаються по прямій і передають рукою естафету наступному гравцю. Перемагає команда, останній учасник якої першим пробігає лінію старту Естафета № 3. Команди стають в колону по одному. На відстані 10-15 м напроти команд знаходяться фішки, у першого гравця в руках гандбольний м’яч. За командою «Руш» перші номери стрибають по координаційний драбині, потім біжать до фішок, оббігають їх, та повертаються по прямій і передають м’яч наступному гравцю. Перемагає команда, останній учасник якої першим пробігає лінію старту
|
8 хв |
Учитель слідкує за передачею естафетної палички партнеру та нагадує правила техніки безпеки . |
||
3 |
Закріпити техніку стрибка засобом рухливої гри «Хто краще стрибне».( показ вчителя та показ відео на презентації). Учні ділиться на дві команда, стають в колони. Перша учень із одної команди робить стрибок, а вчитель проводить лінію, де учень закінчив стрибок. Далі стрибає другий і так далі. Потім починає стрибати друга команда. Яка команда далі стрибне тай і перемогла. |
7хв |
Активно відштовхнутись двома ногами, винести коліна вгору-вперед перед приземленням. Під час виконання стрибків звернути увагу на своєчасне винесення ніг вперед. |
||
4 |
4. Рухлива Гра: «Третій зайвий» А зараз, діти, ми проведемо гру “Третій зайвий”. Умови гри такі: всі учні стають в коло парами, а 2 залишаються: один втікає, інший доганяє. Якщо перший учень (що втікає) стає попереду пари, то втікає 3-й, що стоїть позаду. |
6 хв |
Слідкувати за правильністю виконання гри. |
||
Заключна частина(4хв) |
|||||
1 |
1. Шикування в одну шеренгу. 2. Ходьба для відновлення дихання. |
1 хв |
Темп повільний. Вдих глибокий – руки вверх, видох повільний – руки вниз через сторони |
||
2 |
3. Шикування в одну шеренгу. Підведення підсумків уроку
уточнити які завдання були поставлені на уроці та чи виконані вони протягом уроку Рефлексія: - Я дізнався… - Зрозумів… - Навчився… - Найбільші труднощі відчував… - Я не вмів, а тепер вмію…
|
2хв |
Відмітити кращих учнів. Поставити оцінки Залучання учнів до самостійного щоденного виконання фізичних вправ на свіжому повітрі. |
||
3 |
Повторне вимірювання ЧСС за 6 секунд |
20сек. |
Поцікавитися самопочуттям учнів. Звернути увагу на учнів, з високою ЧСС на початку уроку. Норма 12 ударів |
||
4 |
Домашнє завдання |
10сек. |
Стрибки на скакалці |
||
5 |
Організований вихід із місця заняття |
10сек. |
|
||