Інноваційні форми та технології фізичного виховання учнів початкової школи

Про матеріал
Інноваційні форми та технології фізичного виховання учнів початкової школи Предмет «Хореографія» пропонується багатьом школам як варіант третього уроку. Оскільки танець вважається унікальним видом мистецтва і потрібний для повноцінного розвитку дитини.
Перегляд файлу

Інноваційні форми та технології фізичного виховання

учнів початкової школи

 

Предмет «Хореографія» пропонується багатьом школам як варіант третього уроку. Оскільки танець вважається унікальним видом мистецтва і потрібний для повноцінного розвитку дитини.

Танець – це найбагатше джерело естетичних вражень дитини. Завдання даного предмета в загальноосвітньому закладі - познайомити учнів з цим видом мистецтва, як теоретично, так і практично, і таким чином розширити їх кругозір. Важливо показати, що кожна дитина може відчувати себе гармонійно і впевнено на такому незвичайному предметі. Довести кожному учню, що він може красиво рухатися під музику.  Розвинути почуття ритму, хореографічну виразність, координацію рухів.

Інновація (відновлення, новинка, зміна) – система або елемент педагогічної системи, що дає змогу ефективно вирішувати поставлені завдання, які відповідають прогресивним тенденціям розвитку суспільства.

Модернізація освіти спонукає до пошуку нових освітніх і виховних технологій, до впровадження нетрадиційних форм і методів навчання та виховання. Саме інновації, як невід’ємна частина інтерактивних технологій спрямована на перетворення існуючих форм і методів виховання.

Заняття вчать створювати і розуміти прекрасне, розвивають мислення і фантазію, сприяють гармонійному розвитку. Діти тренують почуття ритму, вчаться слухати, чути і розуміти музику. Для розвитку всього вище перерахованого необхідно особливо ретельно підбирати вправи. До них відносяться різні ігри, ритмічні розминки і пластичні етюди, які викликають жвавий інтерес у дітей. Хочу поділитися своїм досвідом.

Організаційні моменти :

Творче завдання. Створення привітання та прощання у вигляді кричалки  черлідерів. Вчитель разом з учнями зі слів придумують кричалку, якою вітаються на початку та в кінці уроку. Слова супроводжуються рухами . Згодом можна її використовувати на різних змаганнях чи святах. Може бути одна кричалка для всіх дітей або окремі по класах.

На початку уроку:

«Наш ліцей, - знання і сила!

Подивіться всі на диво!

Хочем всіх вас привітати –

Щастя та добра бажати .

І сьогодні ми для Вас –

Затанцюєм, просто, – клас !!!!

В кінці уроку :

«Побажали танцем сміло

Щоб усі були щасливі!!!»

Технологія «Відгукнись!»

Надає можливість кожному сказати своє ім’я голосно та чітко, для швидшого знайомства між собою .

1. Учні по черзі називають своє ім’я голосно та чітко. Можна виконувати в колі чи лінії.

2. Вчитель додатково  перепитує в  учнів – як звати іншого (одночасно перевіряються пам’ять та увага).

Можна запитувати  ім’я у сусіда праворуч чи ліворуч. Особливо цікаво питати у хлопчиків – яке ім’я дівчинки чи навпаки. Так діти виховують в собі увагу до оточуючих, терпіння, вміння презентувати себе, перемагати страх перед публікою.

На уроках використовую роботу в парах,  групах.

Танцювальна гра « День- ніч»

Коли грає музика – діти танцюють. Коли музика зупиняється – ніхто не рухається. Вчитель може давати різні завдання, що розвиває уважність, вміння слухати.

1. Коли настане день – діти танцюють на правій нозі (лівій нозі)

2. Коли настане день - у дітей танцює тільки права рука (ліва рука)

3. Коли настане день – танцює тільки голова (плечі )….

4. Коли настане день – діти танцюють парами (трійками, четвірками )

Танцювальна гра «Потяг»

Коли включається музика енергійна - діти танцюють по одному, коли повільна, – діти ставлять руки на плечі один одного, утворюючи потяг.

(Може бути по 2 -3-4 -5-6 …чоловік)

Коли утворили потяг, можемо заїжджати у тунель - присівши, можемо стрибати на одній нозі, давати задній хід, рухаючись назад.

Вдало використовується  сучасна форма уроку « Кастинг».

(Підходить для 2-3-4 класу.)

На початку уроку діти беруть участь у жеребкуванні. Хтось може витягнути карточку – журі ( 5 чоловік). Діти об’єднуються в групи, далі почергово виходять танцювати вивчений банц перед журі.  Ми придумали своє оцінювання на кастингу.

А – ідеальний танець. ( Станцював без жодної помилки)

В –  досить непоганий виступ. ( Допустив 1-3 помилки )

С – іншим разом обов’язково буде краще. ( Допустив 3-…)

Журі записує та вчиться аналізувати, коментувати. Вчитель демократично контролює та коригує коментарі. Учні, які стали ідеальними виконавцями можуть виступати на концерті чи конкурсі. На завершення уроку – спільний танець всіх учнів класу.

Технологія «Партнер»

Клас треба об’єднати в пари, які тримаються за дві руки. Перший в парі закриває очі. Коли починає грати музика, другий веде по залу першого, щоб той нікого не зачепив. Потім міняються. Ця вправа вчить довіряти партнеру, розвивати свій слух, працювати в парі.

На заняттях хореографії необхідно особливе значення приділяти вправам, які є профілактикою плоскостопості, що стала дуже актуальною останнім часом. Треба звертати увагу  на правильне положення корпусу при виконанні будь-яких рухів, комбінацій і т.д., що сприяє формуванню правильної постави. Учні вчаться створювати і відчувати образ.

Одним із ефективних засобів поліпшення психологічного, емоційного та фізичного стану людини є танці, або танцювально-рухова терапія, яка виконує оздоровчо-рекреативну та реабілітаційну функцію.

Інноваційною вважаю танцювальну терапію « Африка».

Танцювальна «Африка»

Дітям розповідаю, що ми летимо в Африку (Імітуємо політ -  «руки – крила літака»). Дивимось, де можемо приземлитись. (Показуємо своїми рухами).

Спускаємось на парашуті.  Хто ж тут живе?

1 Жираф

2 слон

3 мавпочка

4 папуга

5 африканець, який танцює дикі танці та барабанить.

6 крокодил

7 змія

8 носоріг

І все це в джунглях.

Діти, наче справжні артисти, імітують всіх, хто живе в Африці. Танцюючи, проявляють свій настрій, емоції. За допомогою руху відбувається вираження індивідуальних потреб, конкретних почуттів у танці.

Танець має величезне значення, як засіб виховання національної самосвідомості. Саме тому слід частіше використовувати українську музику. Розучувати з ними танцювальні банци. Банц – танець, у якому за допомогою рухів можемо передати слова пісні. Пісню можна вибирати за бажанням учнів. У нас є вдалий досвід:  я з дітьми обрала  «Україну – єдину» Mad Heads ХL.

Є на світі край багатий щедрими ланами,

Чисті води, ліс і гори -- всього вдосталь є.

Люди різні тут живуть, та щось є поміж нами,

Що тримає вкупі, розлучитись не дає.

      Гей, брате, руку давай,

      Разом зі мною співай:

 Україна єдина, красива і сильна.

В мирі і любові до своєї землі,

Україна -- це ми!

Є на світі край багатий світлими серцями,

Сильних рук, голів розумних не бракує нам.

Ми робити вміємо і бути хазяями

З радістю і горем не лишати сам-на-сам

(приспів)

Є на світі край багатий щирими піснями,

Гарні тут дівчата і хлопці -- молодці.

Хай луна весела пісня селами й містами,

хай живуть душа у душу і рука в руці

(приспів)

Від донбаських териконів до карпатських схилів,

Від солоних хвиль морських до витоків Дніпра.

Все, що є на цій землі твоєму серцю миле,

Ти помнож на силу любові і добра

Гей, брате, руку давай,

Разом зі мною співай:

Україна єдина, красива і сильна.

В мирі і любові до своєї землі,

Україна -- це ми!

Україна -- це ми!

Україна -- це ми!

Розучували в класі  танцювальний банц протягом декількох уроків - всі паралелі перших, других, третіх, четвертих класів. Об’єднали все у флешмоб і виступили перед батьками на святі. Посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=8Rx5tiP7WS8&ab_channel=%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D1%80%D0%B0%D0%A5%D0%BB%D0%B0%D0%B1%D0%B0%D1%82%D0%B0

Згодом цей флешмоб використовували і на концертах. Посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=xVTiEYC18VI&ab_channel=%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D1%80%D0%B0%D0%A5%D0%BB%D0%B0%D0%B1%D0%B0%D1%82%D0%B0

Учні нашого Івано-Франківського Ліцею №13, котрі дуже постарались і прийняли участь у фестивалі- конкурсі «Ексклюзив» (м.Яремче), зайняли 1 місце за флешмоб «Україна – єдина» Посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=mUTIPhxa3bI&ab_channel=%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D1%80%D0%B0%D0%A5%D0%BB%D0%B0%D0%B1%D0%B0%D1%82%D0%B0

 

Висновок. Танець – це найбагатше джерело естетичних вражень дитини, який всебічно впливає на розвиток особистості. Діти, які займаються хореографією, почувають себе набагато впевненіше в соціумі, спокійно та оптимістично висловлюють свою думку. Ці діти - творчі особистості, креативні, швидко відгукуються на нові тенденції , емоційні. Заняття хореографією позитивно впливають на здоров”я дітей, сприяють розвитку емоційного інтелекту. Багато дітей нашого ліцею записуються в хореографічні гуртки .

Посилання на відеозапис

https://www.youtube.com/watch?v=Wsqph-wwXs8&feature=youtu.be&ab_channel=%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D1%80%D0%B0%D0%A5%D0%BB%D0%B0%D0%B1%D0%B0%D1%82%D0%B0

 

 

docx
Додано
13 жовтня
Переглядів
66
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку