Конспект уроку музичного мистецтва №14 у 5 класі НУШ "Неймовірні образи у мультиплікації"

Про матеріал

Конспект уроку складено на основі підручника Л.Кондратової "Мистецтво" (НУШ) для 5 класу. В уроці застосовано мультимедійну презентацію, уривки з мультфільмів, інтерактивні ігри, групові та індивідуальні завдання.

Перегляд файлу

                                                                            04  грудня 2024 року

                                                                           5 клас

     Урок 14

Тема:  Неймовірні образи у мультиплікації. Музика в мультфільмах. Професії, пов’язані з мультиплікацією. Послідовність створення анімаційного мультфільму. В гостях у майстрів-лялькарів.

Мета: виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та дійсності, розвиток мистецьких художніх інтересів, естетичних потреб; формування системи мистецької грамотності, яка відображає видову, жанрову, стильову специфіку і взаємодію мистецтв; розвиток умінь сприймання, інтерпретації та оцінювання творів мистецтва й художніх явищ; стимулювання здатності учнів до художньо-творчого самовираження в мистецькій діяльності, до здійснення мистецької комунікації; розвиток художніх мистецьких здібностей, креативного мислення, творчого потенціалу; формування потреби в естетизації середовища та готовності до участі в соціокультурному житті.

Сприймання: уривок із відеофільму «Історія розвитку української анімації»; уривок із анімаційного фільму-фентезі «Клара та чарівний дракон» (реж. О. Клименко, 2019); уривок із мультфільму «Микита Кожум’яка» (реж. М. Депоян, 2016).

Виконання: «Перерва» (сл. Т. Демчук, муз. І. Тарнавської).

Обладнання: Ноутбук, комп’ютерна презентація, фортепіано

Хід уроку

  1. Учні входять до класу під музичний супровід
  2.  Організаційний момент. Створення сприятливої атмосфери. Музичне вітання.

Добрий день, добрий час.

Прийшла знов МУЗИКА до нас!

  1. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація знань.

 

  •     Пригадайте, що таке анімація.
  •     Який вид анімації вам найбільше подобається? Чому?

 

 

  1. Вивчення нової теми

Чарівний світ анімації вабить і дітей, і дорослих. Аби поринути в нього, можна відвідати кінотеатр, увімкнути телевізор, скористатись комп’ютером чи будь-яким іншим ґаджетом. Та не все так просто. Над створенням анімаційної стрічки працює ціла команда фахівців. Завітаймо на студію анімації, аби дізнатися про це більше.

Спочатку продюсер окреслює загальний задум. Тоді сценаристи пишуть сюжет і розбивають його на епізоди та сцени. Далі режисер-мультиплікатор розподіляє сцени між художниками-мультиплікаторами, які повинні намалювати кожен рух персонажів окремо. Інші художники готують фон, на якому розгортатиметься дія. Потім оператор фотографує усі малюнки, їх монтують у стрічку і додають звук. Над звуковим супроводом працюють звукорежисер, композитор та актори, які озвучують персонажів. Якщо ж анімація лялькова, до команди долучаються майстри-лялькарі. Ляльки розташовують прямо перед камерою і фотографують покадрово, причому щоразу вносять мінімальні зміни у пози, аби на наступних етапах відтворити ілюзію руху.

Чимало нових, сучасних стрічок належать до комп’ютерної анімації, яку створюють на основі комп’ютерних технологій.

  

1.Перегляд відеофільмів.

  • Уривок із відеофільму «Історія розвитку української анімації»

 

Аналіз творів мистецтва

  •     Які мультфільми ви любите дивитися?
  •     Розгляньте кадри з анімаційних стрічок та впізнайте зображених героїв. Як називаються ці відомі мультфільми?

 

  • Уривок із анімаційного фільму-фентезі «Клара та чарівний дракон» (реж. О. Клименко, 2019).

 

Аналіз творів мистецтва

 

  •     Який образ головної героїні втілено у цій стрічці? Опишіть свої враження.

 

Можливо, ви вже знаєте, що першим українським анімаційним фільмом-фентезі, створеним у форматі 3D, стала стрічка «Микита Кожум’яка» (2016 р.). Фільм зняв режисер Манук Депоян за мотивами однойменної казки Антона Сіяніки.

 

  • Уривок із мультфільму «Микита Кожум’яка» (реж. М. Депоян, 2016)

 

Аналіз творів мистецтва

  •     Які художні образи втілені у цьому фрагменті?
  •     Як музика допомагає їх розкрити?
  •     Доберіть слова, що характеризують цю музику.

 

Обговоріть із сусідом/сусідкою по парті, як з’являється музика до мультфільмів.

Вам відомо, що іноді в мультфільмах використовують твори всесвітньо відомих композиторів. Але значно частіше музику до анімаційних стрічок створюють спеціально — на замовлення режисерів. У такому випадку композитори уважно вивчають сценарій, беруть участь в обговоренні сюжету та співпрацюють зі звукорежисерами й акторами, які озвучують персонажів і виконують пісні.

 

Гра-вікторина «Музика з мультфільмів».

Запропонуйте друзям позмагатися, хто краще знає мистецтво мультиплікації. Послухайте пісні та пригадайте назви мультфільмів, у яких вони звучать. Підказкою для вас стануть ці афіші.

 

  •     Дослідіть, які нові анімаційні стрічки вийшли минулого року. Яка музика в них звучить?

 

Гра «Співаємо в парі».

Об’єднайтесь у пари. Один із вас виконує пісню з відомого мультфільму без слів — вокалізом на склади «пам-пам-пам», а інший відгадує пісню і називає цей мультфільм. Потім ви співаєте дуетом куплет пісні, а тоді міняєтесь ролями. Перемагає той, хто зможе відгадати більше пісень.

 

2. Танцювальна хвилинка

Руханка танець Pen, Eraser and Pencil Dance.

 

3. Художньо-творча діяльність

Виконання пісні

  • «Перерва», слова Т. Демчук, музика І. Тарнавської

 

Створіть разом із друзями танець-імпровізацію під мелодію приспіву.

 

 

  1. Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.
  •     Хто з фахівців працює над створенням анімаційної стрічки?
  •     Яку роль відіграє в мультфільмах музика?
  •     Як вона з’являється?
  •     Назвіть свої улюблені анімаційні фільми.

 

VІ. Домашнє завдання.

 

  •     Знайдіть в додаткових джерелах інформацію про мультфільми, озвучені музикою відомих композиторів

 

1

 

docx
Додано
27 січня
Переглядів
82
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку