Конспект уроку складено на основі підручника Л.Кондратової "Мистецтво" (НУШ) для 5 класу. В уроці застосовано мультимедійну презентацію, уривки з мультфільмів, інтерактивні ігри, групові та індивідуальні завдання.
04 грудня 2024 року
5 клас
Урок 14
Тема: Неймовірні образи у мультиплікації. Музика в мультфільмах. Професії, пов’язані з мультиплікацією. Послідовність створення анімаційного мультфільму. В гостях у майстрів-лялькарів.
Мета: виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та дійсності, розвиток мистецьких художніх інтересів, естетичних потреб; формування системи мистецької грамотності, яка відображає видову, жанрову, стильову специфіку і взаємодію мистецтв; розвиток умінь сприймання, інтерпретації та оцінювання творів мистецтва й художніх явищ; стимулювання здатності учнів до художньо-творчого самовираження в мистецькій діяльності, до здійснення мистецької комунікації; розвиток художніх мистецьких здібностей, креативного мислення, творчого потенціалу; формування потреби в естетизації середовища та готовності до участі в соціокультурному житті.
Сприймання: уривок із відеофільму «Історія розвитку української анімації»; уривок із анімаційного фільму-фентезі «Клара та чарівний дракон» (реж. О. Клименко, 2019); уривок із мультфільму «Микита Кожум’яка» (реж. М. Депоян, 2016).
Виконання: «Перерва» (сл. Т. Демчук, муз. І. Тарнавської).
Обладнання: Ноутбук, комп’ютерна презентація, фортепіано
Хід уроку
Добрий день, добрий час.
Прийшла знов МУЗИКА до нас!
Чарівний світ анімації вабить і дітей, і дорослих. Аби поринути в нього, можна відвідати кінотеатр, увімкнути телевізор, скористатись комп’ютером чи будь-яким іншим ґаджетом. Та не все так просто. Над створенням анімаційної стрічки працює ціла команда фахівців. Завітаймо на студію анімації, аби дізнатися про це більше.
Спочатку продюсер окреслює загальний задум. Тоді сценаристи пишуть сюжет і розбивають його на епізоди та сцени. Далі режисер-мультиплікатор розподіляє сцени між художниками-мультиплікаторами, які повинні намалювати кожен рух персонажів окремо. Інші художники готують фон, на якому розгортатиметься дія. Потім оператор фотографує усі малюнки, їх монтують у стрічку і додають звук. Над звуковим супроводом працюють звукорежисер, композитор та актори, які озвучують персонажів. Якщо ж анімація лялькова, до команди долучаються майстри-лялькарі. Ляльки розташовують прямо перед камерою і фотографують покадрово, причому щоразу вносять мінімальні зміни у пози, аби на наступних етапах відтворити ілюзію руху.
Чимало нових, сучасних стрічок належать до комп’ютерної анімації, яку створюють на основі комп’ютерних технологій.
1.Перегляд відеофільмів.
Аналіз творів мистецтва
Аналіз творів мистецтва
Можливо, ви вже знаєте, що першим українським анімаційним фільмом-фентезі, створеним у форматі 3D, стала стрічка «Микита Кожум’яка» (2016 р.). Фільм зняв режисер Манук Депоян за мотивами однойменної казки Антона Сіяніки.
Аналіз творів мистецтва
Обговоріть із сусідом/сусідкою по парті, як з’являється музика до мультфільмів.
Вам відомо, що іноді в мультфільмах використовують твори всесвітньо відомих композиторів. Але значно частіше музику до анімаційних стрічок створюють спеціально — на замовлення режисерів. У такому випадку композитори уважно вивчають сценарій, беруть участь в обговоренні сюжету та співпрацюють зі звукорежисерами й акторами, які озвучують персонажів і виконують пісні.
Гра-вікторина «Музика з мультфільмів».
Запропонуйте друзям позмагатися, хто краще знає мистецтво мультиплікації. Послухайте пісні та пригадайте назви мультфільмів, у яких вони звучать. Підказкою для вас стануть ці афіші.
Гра «Співаємо в парі».
Об’єднайтесь у пари. Один із вас виконує пісню з відомого мультфільму без слів — вокалізом на склади «пам-пам-пам», а інший відгадує пісню і називає цей мультфільм. Потім ви співаєте дуетом куплет пісні, а тоді міняєтесь ролями. Перемагає той, хто зможе відгадати більше пісень.
2. Танцювальна хвилинка
Руханка танець Pen, Eraser and Pencil Dance.
3. Художньо-творча діяльність
Виконання пісні
Створіть разом із друзями танець-імпровізацію під мелодію приспіву.
VІ. Домашнє завдання.
1