Конспект уроку музичного мистецтва у 1 класі "Знайомство з піснею"

Про матеріал

Конспект уроку для 1 класу на тему "Знайомство з піснею". В уроці використано різні форми роботи: слухання музики, логоритмічні вправи, вокально-хорова робота, елементи інтеграції з образотворчим мистецтвом.

Перегляд файлу

Конспект уроку №7 у 1 класі за підручником Л.С.Аристової

Тема семестру: Про що розповідає музика

Тема уроку: Осіння пісня

Мета:

 навчальна: засвоїти з учнями поняття «пісня»; учити співати природним звуком;

 розвивальна: розвивати емоційну сферу учнів за допомогою емоційного змісту му­зики П. Чайковського, пісні; розвивати творчі здібності учнів;

 виховна: виховувати емоційну чутливість, здатність до співпереживання, розумін­ня почуттів і думок, що виражені в музиці.

Музичний матеріал: П. Чайковський «Осіння пісня», сл. М.Пригари, муз. З.Левіної «Що нам осінь принесе», звукова та артикуляційна гімнастика «Осіння пісня» (проект С.М.Дерди, ДНЗ «Чебурашка», сл. В.Літовченко)

Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрет композитора П. Чайковського; репро­дукція картини «Золота осінь» І. Левітана; ілюстрації до музичних творів;

Обладнання: комп'ютер; фонохрестоматія, осінній пейзаж на ватмані, роздатковий матеріал (шаблони листочків, овочів та фруктів)

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

Учні заходять до класу під музичний супровід

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Музичне вітання

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Діти, подивіться у вікно, яка краса навколо. Чарівниця-осінь розмалювала яскравими барвами все навколо, торкнулася кожного листочка і подарувала йому незабутнє вбрання, якого більше ні в кого немає. Природа радіє такому багатству кольорів і наче співає від щастя. А що ж таке пісня? Давайте дамо відповідь разом сьогодні на уроці.

4. ОСНОВНА ЧАСТИНА

4.1. Засвоєння нових знань

 Яку картину намалювала чарівниця-осінь?

Ми бачимо розмаїття у природі. Одні дерева вже пожовкли, інші тільки починають. Сонячного тепла стає менше, частіше припливають хмари і накрапає дощик, птахи готуються відлітати у теплі краї.

 Як змінюєть­ся погода восени?

Так, вона буває різною. У теплі дні — прозоре повітря, чисте блакитне не­бо, але незабаром стане прохолодніше. Погляньте, яку осінь побачив і намалю­вав чудовий художник Ісаак Ілліч Левітан! У своїй картині «Золота осінь» він передав красу в’янення осінньої природи на порозі холодної зими.

 

 Який період осені зобразив художник? (Жовтень)

 Який стан осінньої природи передав художник? (Спокій)

 

У цій картині Левітан із проникливою майстерністю втілив сумну і світ­лу прощальну красу осені. Небо затягнуло хмарною пеленою, вітер хитає верхівки беріз. Вони скидають своє вбрання на пожовклу траву. Птахи вже відлетіли у теплі краї, і тиша опустилася на ліс.

Чи може музика намалювати подібну картину осені?

Гра «Композитор»

Восени буває і сумно, і радісно. Сумно тому, що скінчилося лі­то і природа нібито завмирає, а радісно — тому, що зібрали добрий урожай і не­забаром настане зима, а з нею Новий рік із веселими святами та подарунками.

Якщо ви були б композитором, то яку музику осені ви написали б?

Який настрій у нас викликає осінь?

Та не лише славна за твою ти вроду —

Урожай багатий ти несеш народу.

Пишна і дорідна, пахнеш ти медами,

Славиш край наш рідний зерном і плодами!

Восени люди відмічають свято урожаю. А жодне свято у нашій країні не об­ходиться без пісні.

 Які пісні про осінь вам відомі?

 Що таке пісня?

Пісня — це музичний твір, який співають.

4.1. Слухання музики

Композитор П. Чайковський свої враження від осінньої при­роди втілив у п’єсі «Осіння пісня». І хоча він жив дуже давно, але враження композитора від осінньої природи ми можемо відчути і зараз. Послухайте твір «Осіння пісня» і спробуйте намалювати у вашій уяві цей чудовий пейзаж.

Слухання п’єси «Осіння пісня» П. Чайковського.

 Які настрої осені ви відчули? Який пейзаж виник у вас?

 Як композитор передає осінній настрій?

Так, ми відчули красу цієї пори, слухаючи музику: прозоре, блідо-блакитне повітря, різнокольорові листочки, що їх підхоплює та кружляє вітер, а потім плавно опускає на землю. Яка чудова музика!

І не кожній пісні потрібні слова — інколи пісня зрозуміла без слів.

4.2. Творче завдання

А зараз я вам пропоную спробувати себе у ролі художниці-осені і розмалювати листочки та плоди, які дарує осінь.

(Під звучання «Осінньої пісні» учні розмальовують листочки та плоди)

Подивіться на нашу галявину. Чого на ній не вистачає? Так, саме листочків. Давайте прикрасимо цей пейзаж.

(учні прикріплюють свої листочки до ватману з осіннім пейзажем)

4.3. Логоритмічні вправи

Які гарні листочки у нас вийшли. Як ви гадаєте, чи мріють листочки пуститися у подорож, чи можливо вони розпустилися навесні і насолоджуються видом з висоти?

Я пропоную вам трошки відпочити і разом з листочками пуститися в невеличку подорож. Згодні?

(звукова та артикуляційна гімнастика «Осіння пісня»)

4.4. Вокально-хорова робота

Осінь нам дарує чудові і яскраві кольори, незвичайну красу навколо, а що ще нам може подарувати осінь?

А відповісти на це запитання нам допоможе пісня. Послухайте її, та дайте відповідь, що ж нам ще дарує осінь.

Слухання пісні «Що нам осінь принесе»

Розучування пісні за допомогою метода мнемотехніки.

Виразне виконання пісні.

Гадаю, що врожай осінь принесла щедрий, але наша корзина поки ще залишилася пустою. А ми маємо багато плодів, якими можемо заповнити цю корзину, правда?

(діти заповнюють корзину плодами)

 

5. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Подивіться, діти, яка щедра і надзвичайно красива осінь. Скільки краси та насолоди вона нам принесла. І пісню нам заспівала, і хоровод подарувала, і подорожувала разом з нами. Давайте подякуємо осені за її щирість, турботу і красу.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Скакун Наталя Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 березня 2018
Переглядів
2962
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку