Конспект уроку на тему :"Багаторічна мерзлота та льодовики"

Про матеріал
Багаторічна мерлота та людовики. Мета уроку :дати визначення поняттям "багаторічна мерзлота ","льодовик","снігова лінія" познайомити із видами льодовиків розглянути райони утворення льодовиків з'ясувати значення льодовиків сприяти розумінню процесів утворення льодовиків і багаторічної мерзлоти, значення льодовиків у формуванні клімату планети виховувати екологічне мислення, комунікативні навички, творчі здібності, інтерес до географії. Тип уроку :комбінований Обладнання:підручник,зошит ,атлас, Хід уроку І.Органіаційний момент Дзвоник всім нам дав наказ – До роботи швидше в клас. Біля парти станьте чемно – Хай мине час не даремно. Будьте уважні й старанні всі – Сядьте рівненько на місця свої. ІІ.Актуалізація опорних знань Прийом "Портфель знань" 1. Що таке штучні водойми? 2. Які об'єкти ми можемо віднести до штучних? 3. Що таке ставок? 4. Що таке водосховище? 5. Що таке канали? 6. Які ви знаєте види каналів? 7. Яке значення штучних водойм?
Перегляд файлу

Багаторічна мерлота та людовики.

Мета уроку :дати визначення поняттям "багаторічна мерзлота ","льодовик","снігова лінія"

  познайомити із видами льодовиків

  розглянути райони утворення льодовиків

  з'ясувати значення льодовиків

  сприяти розумінню процесів утворення льодовиків і багаторічної мерзлоти, значення                              льодовиків у формуванні клімату планети

  виховувати екологічне мислення, комунікативні навички, творчі здібності, інтерес до                              географії.

Тип уроку :комбінований

Обладнання:підручник,зошит ,атлас,

Хід уроку

І.Органіаційний момент

Дзвоник всім нам дав наказ –

До роботи швидше в клас.

Біля парти станьте чемно –

Хай мине час не даремно.

Будьте уважні й старанні всі –

Сядьте рівненько на місця свої.

ІІ.Актуалізація опорних знань

Прийом "Портфель знань"

  1. Що таке штучні водойми?
  2. Які об'єкти ми можемо віднести до штучних?
  3. Що таке ставок?
  4. Що таке водосховище?
  5. Що таке канали?
  6. Які ви знаєте види каналів?
  7. Яке значення штучних водойм?

ІІІ.Мотивація пізнавальної діяльності

Прийом «Дивуй!»

Чи знаєте ви , де знаходяться основні запаси прісних вод на Землі? 
Не в річках, не в озерах, а в льодовиках ,  які на сьогоднішній день займають 11%суші.
У льодовиковий період покриви льоду займали майже 1/3 суші
Льодом вкрито близько 16 млн. км2 поверхні суші.
в сучасних льодовиках – 70% всіх запасів прісних вод на Землі
об’єм води льодовиків дорівнює сумі атмосферних опадів, що випадають на Землі протягом 50 років.
якщо всі льодовики на Землі розтануть, рівень світового океану підніметься на 6,5 м.

Тож тема нашого сьогоднішнього уроку - льодовики та багаторічна мерзлота.

IV.Вивчення  нового матеріалу

Що ж таке льодовик?

Льодовик — природне скупчення льоду атмосферного походження на суші.

Діти льодовики поділяються на види - це...(складання таблиці )

 

Тип льодовика.

 

Де утворюються,

розміри і форма.

 

Що утворюється в результаті руху.

 

 

1. Гірські.

 На вершинах високих гір у всіх широтах. Займають чашоподібні заглиблення на схилах гір;  заповнюють гірські долини. Різні за розміром і формою. Найбільші у горах Гімалаях, Тянь-Шань, Паміру.

 

В  результаті руху виконують три види роботи: а) руйнують,

б) переносять.

в) відкладають, нижче снігової лінії утворюють морену (льодовикові відклади).

 

2. Покривні.

Покривають поверхню суходолу, утворюються у полярних широтах. Мають форму куполу, товщиною більше 3 км.

Покривають поверхню Антарктиди, острова Арктики, острів Гренландія.

Краї льодовика спускаються в океан, відламуються великими брилами, перетворюючись на  айсберги (плавучі льодовики).

 

Але нам потрібно бути уважними і не плутати льодовики із айсбергами .Діти ,хто з вас знає що таке айсберг?

Айсберги — величезні брили льоду, що відкололися від льодовика і плавають в океані.

Не менш цікавим є визначення багаторічна мерзлота. Давайте з вами спробуємо сформулювати визначення і знайти різницю між визначеннями багаторічна мерзлота, айсберг та льодовик.

Багаторічна мерзлота — шар мерзлої землі, що постійно має температуру, нижчу від 0°С. 

Діти ,а чи знаєте ви ,яка наука вивчає льодовики?

Гляціологія — наука, що вивчає льодовики.

Діти, льодовики утворюються там, де протягом року снігу випадаєбільше, ніж встигає його розтанути, тобто вище від снігової лінії. А що ж таке снігова лінія?

Снігова лінія — це умовна межа, над якою температура повітряє нижчою за 0 ºС та відбувається накопичення снігового покриву.

А хто з вас знає ,яке значення на Землі мають льодовики?

V.Підсумок уроку

Географічний диктант.
1. Плаваюча льодова гора.
2. Уламки гірських порід, принесених льодовиком.

3. Нагромадження багаторічного льоду на суходолі.
4. Лінія, вище якої снігу випадає більше ніж встигає розтанути.
5. Де знаходяться найбільші покривні льодовики?
6. Які причини необхідні для утворення льодовика?
7 . Які види льодовиків ви знаєте?
Відповіді:
1.айсберг
2.морена
3. льодовик
4. Снігова лінія
5. В Антарктиді , на Гренландії
6. t пов. Нижче 0 º , щоб снігу випадало більше ніж може розтанути.
7. Гірські, покривні

Прийом  "Ромашка Блума"

  1. Що таке льодовик?
  2. Які ви знаєте види льодовиків?
  3. Яка різниця між льодовиком і багаторічною мерзлотою?
  4. Назви науку ,що вивчає льодовик?
  5. Розкажи про значення льодовиків ?
  6. Поясни різницю між айсбергом та льодовиком

VI.Домашнє завдання

1. Опрацювати текст § __ підручника

2. Позначити на контурній карті території, де поширені найбільшігірські та покривні льодовики.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


https://i.pinimg.com/736x/e4/ed/47/e4ed470d3ff6c892d6748d913aa1f0d5--classroom-clipart-clip-art.jpg

 

https://st.depositphotos.com/3643473/5136/i/950/depositphotos_51365065-stock-photo-books.jpghttps://st3.depositphotos.com/1663755/13087/i/1600/depositphotos_130873616-stock-photo-3d-character-with-colorful-books.jpghttps://st.depositphotos.com/1760000/5064/i/950/depositphotos_50642329-stock-photo-3d-white-man-with-books.jpghttps://uk.deborahnormansoprano.com/images/samosovershenstvovanie/knigi-kotorie-stoit-prochest-po-psihologii-samie-luchshie-i-interesnie-knigi-po-psihologii_7.jpghttp://sc0003.egindykol.aqmoedu.kz/cache/index/129865/i-1024x768.jpghttps://thumbs.dreamstime.com/z/ebooks-18988686.jpghttps://st.depositphotos.com/1654249/2526/i/950/depositphotos_25268945-stock-photo-worried-3d-man-sitting-with.jpghttps://slide-share.ru/image/6259782.jpeg http://cs01.services.mya5.ru/DwABAIQAzQFUAc0BBP_D-w8/bcJwdNM2h14mUi2dtH8b4A/sv/image/77/13/19/694888/27/000_metod_1_klchas.png?1537721594

https://st.depositphotos.com/1007449/4951/i/950/depositphotos_49518609-stock-photo-education-concept.jpg

https://st.depositphotos.com/1760000/4453/i/950/depositphotos_44538537-stock-photo-3d-white-man-carry-stack.jpghttps://st.depositphotos.com/1552219/2415/i/950/depositphotos_24154067-stock-photo-a-3d-person-pressed-by.jpg

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Тетяна Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 березня 2020
Переглядів
4467
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку