23 квітня о 17:00Вебінар: Дистанційне навчання з «На Урок»: інструменти для ефективної та цікавої роботи

Конспект уроку на тему:"Цирк, який він різний!"

Про матеріал
Матеріал допоможе навчити дітей створювати як контрастні композиції так і з наближених відтінкув, та познайомить з творчістю П. Пікассо.
Перегляд файлу

М.І. Корнієнко, учитель образотворчого мистецтва, м. Чернігів ЗОШ№ 35.

Урок в 6 класі.

Тема. Цирк, який він різний!

Мета: вчити створювати  гармонійну живописну композицію, передаючи настрій картини; продовжувати працювати  з колірним колом; знайомитись з творчістю П.Пікассо, а саме з роботами «блакитного» та «рожевого» періодами; виховувати естетичний смак, інтерес до живопису як до виду образотворчого мистецтва; формувати відчуття гармонії;

Зоровий ряд: роботи з фонду, репродукції П.Пікассо, ТЗН.

Обладнання: альбом для малювання, гуаш або акварель, палітра, ємкості            для води.

Хід уроку.

  1. Орг. м.

Давайте перевіримо чи готові ви зануритись у світ  живопису. Чи всі мають приладдя для живопису: фарби, палітри, пензлі, ємкості для води.

ІІ. Актуалізація уваги учнів.

DSCN0401Я думаю ви звернули увагу на мавпочку з кольоровими кульками. Давайте пограємо в гру «Колір - характер». Ви знаєте ,що кольори мають характер як люди, одні сумні, інші – веселі, лагідні, тривожні і т. д. Я показую на колір – ви називаєте характер. Доречі, ця мавпочка працює в цирку і вона хоче знати, що ви знаєте про кольори , а саме про «колірне коло»:

  • Що означає колірне коло?
  • За якою характеристикою поділяємо   

          кольори в колірному колі?

  • Які кольори називаються контрастними?
  • Як ви думаєте , чи залежить настрій картини  від кольорової гами?

ІІІ. Д/з.  Підібрати на палітрі кольорову гаму лагідних кольорів, з веселих кольорів  утворити  лагідні (колір + вода).          

ІV. Оголошення теми та мети уроку.

Сьогодні на уроці ми з вами будемо вдосконалювати знання про кольори, продовжувати знайомитись з кольором як характером,  працювати з  колірним колом, знайомитись з творчістю П.Пікассо, а саме з «блакитним» та «рожевим» періодами творчості, створимо гармонійну композицію на тему: «Цирк, який він різний!»

V.  Ознайомлення з новим матеріалом.

 Учитель. Ви вже визначились з графічною композицію.

Кому з вас подобається виступ веселих клоунів. Підніміть руки.

-  Підберіть кольорову гаму з 3-х кольорів щодо настрою (діти підбирають 3фішки - відтінки, що відповідають настрою виступу).

Кого з вас зачаровують виступи акробатів.

  • Підберіть кольорову гаму.

Зараз подивимось відео і також підберемо кольорову гаму. Відео – «Кінний виступ».

Коли ми дивимось на виступи артистів, то ми отримуємо емоційне задоволення, не думаємо, як важко працювали артисти на репетиціях. Але іншу сторону артистів показав П. Пікассо.

Учитель.  Значок «експерт» мають ті учні, які  підготувалися за даною темою.

 Увага, на екрані перед нами кілька картин «блакитного періоду».

images (1)images (3)images (2)       

 

«Старий гітарист»        «Актори з собакою»        «Актори»    

  1. Запитання до класу. Що ви можете сказати про період творчості, який називається «блакитний»?

 Виступ експертів.

 Це період , який припадає на 1901-1903рр. Для картин цього періоду характерні образи – печалі, меланхолії, бідності. Пікассо вважав – «хто сумний , той – щирий». Рухи людей уповільнені, вони мовби вслуховуються в себе. Кольорова  гама – холодна, сумна. )   

  1. Запитання до класу.  Про  що нам розказує кольорова  гама «рожевого»      періоду?

(на екрані роботи «рожевого періоду»).

Виступ експерта.

 Цей період припадає на 1904 -1905рр. Кольорова гама – ніжна , лагідна.

В так званий «рожевий період» у П. Пікассо з’являються нові друзі, зокрема у жовтні (1904) потоваришував з поетом Андре Салманом та письменником – предтечею сюрреалізму Гійомом Аполлінером. Пікассо змінює тематику й палітру своїх робіт – блиск і вбогість артистів театру і митців, їхні творчі злети і життєві поразки привносять у його творчість незнаний досі ліризм, а рожеве бере гору над блакитним. «Рожевий» період – це м’які та теплі барви, легкі та делікатні обриси, з наголосом на лініях та малюнку. Теми творів  - меланхолійні за настроєм сценки з  

життя переважно акторів цирку та вуличного театру. 

Картина_Пабло_Пікассо_Родина_вуличних_акробатів_1905 (1)

 

 

 

 

                                                                         

П. Пікассо «Родина вуличних циркачів»

                                                                                      

Image (2)

 

 

  1. Чому так званий «блакитний» період міняється на «рожевий»?
  2. Які за характером кольори використав художник? Чому?

Учитель. Так творчість художника – це його життя, коли на душі сумно, то і картини – сумні, а коли душа співає – то і картини сяють радістю.

  Перед нами картина П.Пікассо «Дівчинка на кулі».

       Треба зробити аналіз  живописного устрою  картини.  

Аналіз картини за планом.                

  1. Настрій картини.
  2. Кольорова гама.
  3. На яких контрастах побудована картина.
  4. Якого періоду ця картина?
  5. Які «кімнати» взяті для створення композиції     

         (кімната – це сегменти з певним відтінком у  

          колірному   колі)?

                                     6. Як художник виділяє композиційний центр?

VІ.  Підготовка  до практичної роботи.

 Щоб створити живописну роботу вибираємо 2-3 кольорові плями :

  1. В одній  кольоровій гамі (коли всі кольори підпорядковуються одному головному – центру композиції).
  2. Багатокольорова композиція ( кольори підпорядковуються загальному колориту).

(Учитель демонструє роботи учнів , діти аналізують композиції)

VІІ. Практична робота.

Учитель допомагає створювати відтінки.

VІІІ. Підсумок уроку.

Виставка учнівських робіт.

Аналіз робіт.

Описание: F:\Risunki\Image (6).jpgОписание: F:\Risunki\Image (5).jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Описание: F:\Risunki\Image (7).jpg

                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        Джерела

  1. Алехин А. Живопись на плэнэре . //Юний художник.- 1982.- № 8.- с. 32 -35.
  2. Альпатов М. Композиция в живописи. // М., 1980.
  3. Голошумова Г. Ощутить посную свободу. // Искусство в школе. -2003. - № 1.- с. 21 – 26.
  4. Яремкін М. Композиція: творчі основи зображення. Навчальний посібник, 2005. – 112с.

Інтернет – ресурси

  1. https://uk.wikipedia.org/wiki/ Пабло Пікассо

       2. www.google.com.ua/search?q=картини+блакитного+періоду

 

 

 

 

 

 

                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 листопада 2020
Переглядів
161
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку