Конспект уроку на тему "Давній Китай"

Про матеріал
Конспект уроку. Всесвітня історія. Історія України 6 клас Тема. Давній Китай Мета: дати уявлення про природно-кліматичні умови, населення, історію утворення держави в Давньому Китаї; формувати навички визначення загальних закономірностей і особливостей в розвитку стародавніх держав; удосконалювати навички роботи з історичною картою та підручником. Очікувані результати: Після цього уроку учні зможуть: - пояснювати і вживати поняття «Піднебесна країна», «імперія Цінь», «Імперія Хань», «Великий шовковий шлях»; конфуціанство - називати природно-кліматичні умови, населення, історію утворення держави в Давньому Китаї; - називати хронологічні межі утворення та розквіту цивілізації в Китаї; - показувати на карті долини Хуанхе та Янцзи, територіальні межі й основні центри давнього Китаю - висловлювати міркування про місце давньокитайської цивілізації в історії стародавнього світу та внесок Давнього Китаю до скарбниці досвіду людства.
Перегляд файлу

Конспект уроку

(Всесвітня історія. Історія України 6 клас)

Тема. Давній Китай

Мета: дати уявлення про природно-кліматичні умови, населення, історію утворення держави в Давньому Китаї; формувати навички визначення загальних закономірностей і особливостей в розвитку стародавніх держав; удосконалювати навички роботи з історичною картою та підручником.

Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть:

  •          пояснювати і  вживати поняття «Піднебесна країна», «імперія Цінь», «Імперія Хань», «Великий шовковий шлях»; конфуціанство
  •          називати  природно-кліматичні умови, населення, історію утворення держави в Давньому Китаї;   
  •          називати хронологічні межі утворення та розквіту цивілізації в Китаї;
  •          показувати на карті долини Хуанхе та Янцзи, територіальні межі й основні центри давнього Китаю
  •          висловлювати міркування про місце давньокитайської цивілізації в історії стародавнього світу та внесок Давнього Китаю до скарбниці досвіду людства.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: історична карта, підручник «Історія України. Всесвітня історія. 6 клас. І. Я Щупак, О. В. Бурлака, Н. С. Власова, І. О. Піскарьова, 2023 р., ілюстрації.

Хід уроку:

І. Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Бесіда за запитаннями:

1. Назвіть священні книги індуїзму. Чому індуїзм називають релігією аріїв?

2. Що символізували боги індуїзму?

3. Як в Індії з’явився буддизм? Чого вчить ця релігія?

4. Дайте визначення терміна «варни». Які варни існували в Індії? З чим пов’язана їх поява?

5. Розкажіть про досягнення індійської архітектури у давнину.

6. Чим уславилися індійські математики та астрономи?

 

Переходячи до вивчення нового матеріалу, вчитель може запропонувати учням наступне завдання.

• Відомо, що перші цивілізації виникли в долинах великих річок.

Встановіть відповідність між назвами річок і державами, що виникли на їхніх берегах.

1) Ніл                       а) Месопотамія

2) Тигр і Євфрат            б) Індія

3) Інд і Ганг            в) Єгипет

4) Хуанхе та Янцзи  г) Китай

Методом виключення учні встановлюють, що найдавніша цивілізація у Китаї виникла на берегах річок Хуанхе та Янцзи.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Природно-кліматичні умови і географічне положення Китаю

Розповідь вчителя супроводжується роботою учнів з ілюстраціями та історичною картою.

Географічне положення Давнього Китаю

Східна Азія 

– між морями Тихого океану і горами Тибет

На північному сході 

– Східнокитайська рівнина

Центральна частина 

– гористо-лісиста

Найбільші річки

 Хуанхе («жовта»)

«Блукаюча річка» — під час дощів розливається на десятки кілометрів 

Янцзи («голуба»)

Родючий ліс.

Можливість обробки м’якого ґрунту; умови для розвитку землеробства 

Затоплення селищ, біди.

Необхідність боротьби з повенями; будівництво раніше, ніж на берегах Янцзи             

Тропічні ліси, чагарники бамбука

 Робота з картою с. 90

1. Покажіть територію Китайської держави у ІІІ ст. до н. е. на карті.

2. Опишіть словами місцеположення Китаю. В якій частині світу він розташований?

3. Визначте положення Китаю щодо Індії?

4. Які гори знаходяться на західному кордоні Китаю?

5. Покажіть річки, що течуть територією Китаю.

Вчитель завершує роботу висновком: найдавніші держави Китаю з’явилися в  ІІ-му тис. до н. е. в родючій долині річки Хуанхе, де значно раніше склалася землеробська культура.

Населення

Розповідь  вчителя

Дати відповіді на запитання.

1. Коли з’явилися перші люди в долині річки Хуанхе?

2. Як називалися племена, що дали початок давньокитайському народу?

 

Найдавніші держави

Бесіда на повторення

1. Що таке держава?

2. Які причини викликають появу держави?

3. Де виникли перші держави?

4. Які особливості природно-кліматичних умов Китаю призвели до появи тут держав?

Самостійна робота за підручником

Прочитати текст параграфа с. 88

Ранні держави Давнього Китаю

XIV ст. до н. е.- створення держави Інь у долині річки Хуанхе XI ст. до н. е.

завоювання Інь плем’ям Чжоу, створення Чжоуської держави

VII ст. до н. е.- розпад держави Чжоу

Перша половина I тис. до н. е.-розселення китайців на південь від долини Хуанхе до Янцзи

V ст. до н. е.- виникнення семи ворогуючих держав

IV–III ст. до н. е. - «час боротьби царств»

Утворення імперій Хань і Цінь виноситься на самостійне опрацювання вдома. Усна характеристика імперій здійснюється за алгоритмом:

Велика Китайська стіна

Робота з підручником с.89

Учні мають знайти в тексті відповіді на запитання і в ході подальшого обговорення в загальному колі навести їх.

1.     Якою була мета спорудження Великої Китайської стіни?

(Захист від частих набігів кочових племен з півночі)

Які племена і чому загрожували Китаю?

(Гуни, які нападали на китайські міста з метою їх грабунку)

3.     Чому китайці не могли по-іншому протистояти нападам гунів?

(У гунів була численна рухлива кіннота, крім того між царями китайських держав не було єдності і згоди у діях)

4. За якого царя споруджені раніше укріплення були об’єднані в один мур? Чому це стало можливим?

(За царя Цінь Шіхуанді, який об’єднав окремі держави в одну і укріпив її)

5. Хто був головним будівельником стіни? (Раби)

6. Скільки рабів брало участь у будівництві? ( 2 млн)

7. Для чого служили башти, скільки їх збудовано у мурі?

(Для сторожі: там цілодобово чергували дозорні, в разі потреби за допомогою вогнищ попереджуючи про небезпеку. Всього їх 60 тис.)

8. Якими були довжина, висота та ширина стіни? (Довжина – 6500 м, висота – 10 м, ширина – 5,5 м, по ній могли проїхати поруч 5 вершників)

ІV. Закріплення нових знань

Тест «Ерудит-лото»

1.  Які гори знаходяться на території Китаю?

а) Гімалаї;

б) Тибет;

в) Урал.

2.  Найдавніші держави Китаю з’явилися у:

а) ІІІ тис. до н. е.;

б) ІІ тис. до н. е.;

в) І тис. до н. е.

3.  Перші вогнища цивілізації в Китаї виникли на березі ріки:

а) Хуанхе;

б) Янцзи;

в) Сіцзян.

4.  В ХІ ст. до н. е. була заснована династія:

а) Шан;

б) Чжоу;

в) Цинь.

5.  Царя у давньокитайських державах називали:

а) раджа;

б) ван;

в) фараон.

V. Підсумки уроку

Вчитель зачитує правильні відповіді. Методом самоперевірки учні перевіряють роботи. Вчитель з’ясовує, які питання викликали найбільшу складність, оцінює роботу й участь школярів у проведенні уроку.

VІ. Домашнє завдання. Скласти кросворд  за темою «Давній Китай»

 

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
14 жовтня
Переглядів
78
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку