Квест-урок "Трипільська культура"

Про матеріал
Розробка уроку, що залучає учнів до активної пізнавальної діяльності, формує креативне мислення, уміння працювати в групах і в колективі, виконувати випереджальні завдання, використовувати отримані знання на практиці.
Перегляд файлу

Квест-урок

на тему «Трипільська культура»

Мета уроку:

• сформувати уявлення про життя та культуру трипільців, ознайомитися з їхніми релігійними віруваннями,

• формувати навички роботи з картками, хронологічні вміння,

• формувати вміння добувати необхідну інформацію, працюючи з ІКТ та ілюстративним матеріалом,

• розвивати вміння аналізувати, синтезувати та викладати історичний матеріал,

• виховувати повагу до історії свого народу.

Тип уроку: урок-проект у формі квесту

Обладнання: карта України, телевізор, фільм «Трипілля», 4 комп'ютери або планшети, мультимедійні презентації для двох груп, виготовлені як випереджаюче завдання 4 учнями, роздатковий матеріал – ілюстрації, документи, підручники різних авторів, олівці, 3 аркуші ватману, ножиці, клей.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

 ІІ. Постановка проблемної та навчальної задач.

Перегляд презентації (міні-фільму) про знахідку В. Хвойки.

В Україні існує 10 музеїв, присвячених трипільцям, написано десятки книг про цей народ, ведуться запеклі дискусії археологів та істориків про історію та долю цього народу.

Чому ж давній народ, який 5 тисяч років тому зник у глибині часів, викликає такий інтерес? Чи залишили трипільці ще якусь спадщину українцям?

 Ми сьогодні не можемо побувати в жодному музеї – це дуже далеко. Але нам на допомогу завжди може прийти Інтернет. Всесвітня мережа дає нам можливість не лише організувати своє дозвілля та спілкування, а й значно розширює можливості пізнання світу.

Ви вмієте працювати з Інтернетом? А чи знаєте, що таке квест?

 Сьогодні я пропоную вам провести квест-урок, тобто, долаючи труднощі та перепони на своєму шляху, досягти нового рівня знань, отримати в нагороду хороші оцінки та вміння працювати в команді.

Давайте створимо музей трипільців самі, для себе та своїх товаришів, і в процесі створення спробуємо розібратися, чому трипільці викликають такий інтерес у вчених.

Створюючи музей, що ми повинні знати та чого навчитися:

- Що таке музей?

- Ким і навіщо він створюється?

- Які експозиції (виставки) мають бути у нашому музеї, тобто про що ми хотіли б зберегти пам'ять та розповісти іншим?

Мозковий штурм. Учні  пропонують назву музею та його експозицій.

Наприклад: Назва «Біля витоків української історії».

 Експозиції: «Загальні відомості про трипільську культуру»,

«Господарство трипільців»,

«Організація життя та побут»,

«Духовна культура та вірування».

Чому ми навчимося в процесі роботи (освітні завдання):

- створювати музей,

- проводити екскурсії, тобто складати цікаву та коротку розповідь про вивчене,

- дізнаємося про трипільці більше,

 - навчимося працювати з картками,

- продовжимо вчитися використовувати різні джерела для здобуття знань, у тому числі інтернет ресурси,

- розвивати дослідницькі навички.

ІІІ. . Створюються 4 творчих робочих групи. Їм вручаються  завдання та комплект джерел.

Завдання для групи №1.

1. Прочитайте текст § 7, п.1 за підручником.

2. Перегляньте запропоновану презентацію, складену на основі інтернет-ресурсів вашими товаришами.

3.Дослідіть документи  та текстовий матеріал.

4. Вивчіть карту підручника та презентації, позначте на карті України найбільші поселення трипільського періоду.

5. Складіть експозицію, яка стане введенням у музей трипільської культури.

6. Підготуйте та проведіть екскурсію по цій експозиції.

Завдання для групи №2

  Прочитайте текст параграфу

2. Перегляньте запропоновану презентацію, складену на основі інтернет-ресурсів вашими товаришами.

3. Дослідіть ілюстрації  та текстовий матеріал.

4. Оформіть експозицію про господарство трипільців.

6. Підготуйте та проведіть екскурсію по цій експозиції.

Завдання для групи №3

1. Прочитайте, як було організовано побут трипільських племен.

2. Розгляньте ілюстрації.

3. Сформуйте своє уявлення про життя прадавнього народу

4. На основі свого уявлення сформуйте експозицію нашого музею.

5. Познайомте  з нею товаришів.

 Завдання для групи №4

1. Прочитайте текст параграфу, п.

2. Виберіть із запропонованих ілюстрацій необхідне, пошукайте потрібні вам ілюстрації в інших групах.

3. За необхідності намалюйте ілюстрацію самі.

4. Знайдені матеріали оформіть як виставку мальованої кераміки.

5. Ознайомте з нею відвідувачів.

ІV. Робота над завданнями ( кожна група матиме «зайві» ілюстрації, якими можна ділитися).

 V. Практична робота з оформлення виставки. Її можна зробити на дошці або папері, використовуючи наявні ілюстрації.

. Подання результатів – екскурсія по створеній виставці.

 Але мають бути труднощі – вчитель створюватиме їх своїми каверзними питаннями, на які може відповідати вся група. Відсутність відповіді питання – мінус бал всій команді.

Приклади каверзних запитань:

– Де на території нашої області знайдено стоянки трипільців?

- Чи були трипільці християнами?

- Чому у трипільських поселеннях не знаходять залишків мамонтів?

- Чи вміли трипільці танцювати?

- Що спільного було у філософії китайців та трипільців?

- Чи вміли трипільці пекти хліб?

- Покажіть у своїй експозиції свідчення зародження писемності у трипільців.

- Чи їли трипільці свинину, чи ,як багато стародавніх народів, відмовилися від такої їжі?

- Як ви вважаєте, чому фігурки жінок трипільці поміщали в глиняні крісла?

VІІ. Підбиття підсумків. Рефлексія.

 Відповідь на проблемні завдання та заповнення таблиці оцінювання кожною групою.

 

docx
Додано
15 жовтня
Переглядів
22
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку