Конспект уроку на тему: "Додавання раціональних чисел"

Про матеріал
Учні дізнаються про додавання чисел з одинаковими та різними знаками та навчаться виконуцвати різні завдання.
Перегляд файлу

Вербівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Балаклійської районної ради Харківської області

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку

«Додавання раціональних чисел»

в 6 класі

 

 

 

 

           З досвіду роботи вчителя математики

Лисенко Валентини Вікторівни,

спеціаліста вищої кваліфікаційної категорії

зі званням старший вчитель

 

 

 

 

2019 рік

Тема уроку: «Додавання раціональних чисел»

Цілі:

1.   Навчальна: систематизувати знання учнів з теми «Додавання раціональних чисел», перевірити засвоєння матеріалу учнями під час виконання вправ.

2.   Розвиваюча: сприяти розвитку узагальнення як методу наукового пізнання, мислення, пам'яті та уваги; залучення учнів до різноманітних методів і форм вивчення матеріалу.

3.   Виховна: виховувати почуття відповідальності кожного учня; виховувати любов до предмету; активізувати навчально - пізнавальну діяльність. 

Структура уроку:       

1.   Організаційний момент.

2.   Усна робота.

3.   Тренувальні вправи на відпрацювання умінь і навичок складання від’ємних чисел і чисел з різними знаками (індивідуальна робота за картками).

4.   Розрядка.

5.   Підведення підсумків уроку.

6.   Домашнє завдання.

Методи уроку: репродуктивний, пояснювально-ілюстративний, частково-пошуковий.

Тип уроку: урок розвитку компетентностей.

 

Хід уроку:

1. Виступ учителя.

Сьогодні ми продовжимо роботу на тему «Складання від’ємних чисел і чисел з різними знаками». Епіграфом до уроку можуть служити слова Ф. Сефа: «Хто нічого не помічає, той нічого не вивчає. Хто нічого не вивчає, той вічно пхикає і сумує»

 

2. Усна робота. (самоперевірка)

Перевірка теоретичних знань

1.   Сума двох додатних чисел є числом _____________, а сума двох від’ємних чисел є числом _________.

2.   Щоб додати два числа з однаковими знаками, треба:

а) додати їх ___________;

б) поставити перед одержаним числом знак ________________.

3.   Щоб знайти суму двох чисел з різними знаками треба :

а) знайти ___________________________;

б) а потім від ___________________________ модуля _________________ модуль;

в) перед отриманим числом поставити ______________________________.

 

 

 

 

4.   Сума протилежних чисел дорівнює «___».

«Правила додавання треба дітям знати.

Як і табличку множення - вивчати.

Знаки різні є у чисел? Поступаємо ми так:

Модулі віднімаємо, більшого ставимо знак.

Два від’ємних? – Дуже легко порахувати

Мінус ставимо спочатку, модулі складемо потім.

Якщо ж правила ці станете ви виконувати,

Значить, вам забезпечена буде оцінка 12!»

Здайдіть суму усно:

а) -7 + 11; б) - 7 + (-11); в) -10 + (-4); г) -10 + 4;

д ) 10 + (-4); е) -3 + 8;  ж) 3 + (-8); з ) - 22 + 22.                                 

Під час виконання завдань учні записують відповіді собі в зошит, а потім порівнюють свої результати та виконують самоперевірку.

3. Тренувальні вправи. (на два варіанти, взаємоперевірка)

Виступ учителя: «Дам я вам одне завдання – це у буде випробуванням.

 Приготуйтеся, починаю: задача ця непроста».   

Учні виконують самостійну роботу на два варіанти:

Варіант I.

Варіант II.

1. Виконайте додавання:

а) -543 + 458;         

б) 0,54 + (-0,83);

в) -2,29 + 4,61;

г) -1,69 + (-3,08).   

2. Знайдіть значення виразу   х + 2,6,      

 якщо х = -1,47;

3. Виконайте дії:

(-5,12 + 3,28 ) + (-0,45)

1. Виконайте додавання:

а) 257 + (-314);

б) -0,28 + (-0,18);  

в) -6 + 5,19;  

г) 4,75 + (-2,83) . 

2. Знайдіть значення виразу   у + (-4,2),    

якщо у = 1,83; 

3. Виконайте дії:

(-8,75 + 4,37 ) + (-2,12)                                            

Після виконання завдання учні обмінюються зошитами і перевіряють роботу своїх товаришів.

Учитель:

  • Сформулюйте правила додавання від’ємних чисел і чисел з різними знаками;
  • Поставте замість * знаки «+» або «-», щоб була правильною рівність:

а) (* 10 ) + (* 5) = - 5 в) (* 10) + (* 10) = - 20 д ) (* 5) + (* 5) = 0                        

б) (* 8 ) + (* 9) = 1  г) (* 30) + (* 10) = - 40  е) (* 10) + (* 10) = 20                             

 Робота за підручником №1148, №1156

4. Розрядка.

 Виступ учителя: Пропоную вам трохи відпочити і розв’язати задачу:      

З господарством попа справляються десять працівників. Кожен працівник в день, крім усього іншого, з'їдає коровай хліба. Поп прийняв Балду .

 Живе Балда у Поповім будинку,

Спить собі на соломі.

Їсть за чотирьох.

Працює за сімох.

Піп прогнав зайвих працівників. Скільки короваїв хліба економив піп щодня?

Відповідь: залишилося працівників: Балда + 3 працівника = 4 людини;

                     з'їдають 4+ 3 = 7 короваїв;

                  економія 10 - 7 = 3 короваї.

 

5. Підведення підсумків уроку.

Кожен з вас переконався, що знання правил додавання від’ємних чисел і чисел з різними знаками підвищує вашу математичну культуру.         

Домашнє завдання:

  • Повторити правила п.26.
  • Розв’язати № 1157 стр.202.
docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
9 лютого 2020
Переглядів
479
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку