Конспект уроку на тему " І. Франко " Лисичка та Журавель"

Про матеріал
Конспект уроку читання для учнів 2 класу на тему " Не роби іншому того , чого сам не любиш. І Франко "Лисичка та Журавель"
Перегляд файлу

Тема. Не роби іншому того, чого сам не любиш.

           Іван Франко «Лисичка та Журавель»

 

Мета.  Удосконалити знання про літературні казки; вчити учнів аналізувати зміст твору, виділяти в тексті дійових осіб, давати їм елементарну характеристику; вчити спостерігати за структурою і сюжетом казки.

             Формувати навички правильного і свідомого читання; розвивати мислення, пам’ять, увагу.

             Виховувати почуття дружби, чуйність, гостинність, порядність, доброзичливість.

Обладнання: картки з завданнями для роботи в парах, групах, ілюстрації до казки, портрет І.Франка, малюнки до казки.

Форма роботи: інтерактивні вправи «Крапельки тепла», «Асоціативний кущ», «Мозковий штурм»; творча робота «Дослідники»; робота в парах; робота в групах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                        Фрагмент уроку

I.Релаксація настрою.

* інтерактивна вправа « Крапельки тепла»

--- Подумайте про щось добре, хороше, посміхніться, подихайте теплом у долоньки, здмухніть з долоньок крапельки тепла і подаруйте їх разом із посмішкою своїм товаришам.

 

II.Мотивація навчальної діяльності.

 

---Сьогодні на урок до нас завітала чудова гостя, ім’я якої ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.

                                Ця дивна країна довкола чудесна

                                І все там чарівне, скрізь диво-краса.

                                Подумайте, діти, промовте, будь ласка,

                                 Яка це країна ? Згадали ? Це……..(казка)

--- З казкою ми зустрічалися не раз

      І знову вона завітала до нас.

 

III.Актуалізація опорних знань.

 

*інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»

---Серед запропонованих асоціацій виберіть ті, які ми можемо віднести до слова казка. Поясніть чому ви вибрали саме ці слова.

(мама, сонце, диво, дерево, чари, бабуся, зима, фантастика, добро, зло, дитинство)

---Порівняйте складений нами кущ із кущем на слайді. Що ми можемо сказати? Отже ми справились із цим завданням.

--- Ми вже з вами знаємо, що казки є народні і ……(літературні).

---Яка між ними різниця?

 

*інтерактивна вправа «Мозковий штурм».

 --- У вас на парті є картки,  на яких записаний вислів. Ваше завдання розділити його на окремі слова і зачитати.

---Як ви розумієте цей вислів?

---Як ви гадаєте, чому він у нас записаний на дошці?

---Це тема нашого уроку.

 

 

IV. Оголошення теми та мети уроку.

---Сьогодні на уроці ми будемо працювати із українською літературною казкою Івана Яковича Франка , яка називається «Лисичка та Журавель».

 

V.Робота з новим матеріалом

 

*творча група «Дослідники»

---У нас працювала творча група «Дослідники», яка підготувала для нас коротенькі відомості із життя відомого українського письменника Івана Яковича Франка.

( переглядання слайдів)

 

---Прийшов час знайомитися з казочкою.

---Ваше завдання слухати уважно казочку і визначити дійових осіб даного твору.

 

*читання казки вчителем

 

---Тож хто є дійовими особами казки?

---Чому у казці їхні назви написані з великої букви?

 

Словникова робота.

---Для того, щоб навчитися виразно і красиво читати ми з вами проведемо словникову роботу. Коли ви в тексті зустрінете ці слова, ви зможете їх правильно і швидко прочитати.

 

  Заприятелювали  (синон.)                                      випорожнивши (антон.)

  Призволяйся  (у підр.)                                            розсердилася (синон.)

   Угощати  ( замін преф.)                                                 гостинність (тл. сл.)

   Зареклася   ( тл.сл.)                                               глечик (мал.)

 

---Читаємо «луною».

---Читаємо, як повзе черепашка.

---Читаємо, як скрекоче сорока.

 

*читання казки різними способами («Бджілки – рибки», «День-ніч»)

---Читаючи текст, зверніть увагу чим Лисичка пригощала Журавля і чим Журавель Лисичку.                            

 

*створення образів Лисички та Журавля.

 

Ввічливість                нещирість               хитрість

Улесливість               винахідливість       чемність

 

*групова робота

 

1група .  Знайти у тексті фразеологізми, зачитати речення і пояснити їх значення.  (Чим хата багата, тим і пригощу; облизня спіймавши.)

 

2група. Режисери.  Створюємо мультфільм зі стислим переказом.

 

3 група. Ми казкарі . Створюємо закінчення казки.

 

VI.    Підсумок .

 

*інтерактивна вправа «Мікрофон»

--- Повернемось на початок уроку і ще раз пригадаємо тему. Попрацювавши над казкою, ми можемо більш ширше пояснити значення даного прислів’я. Доведіть свою думку.

---Як ви гадаєте, на чиєму боці автор Журавля чи Лисички? Доведіть свою думку.

---Що нам автор хотів показати цією казкою?

---Що ви корисного для себе взяли ?       

            

docx
Додав(-ла)
Третяк Тетяна
Додано
3 січня 2021
Переглядів
695
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку