ЧИТАННЯ
Тема. Колискові пісні. «Ой люлі, ой люлі». Слухання української народної колискової «Гойда, гойда-гой, ніченька іде…» у виконанні Ніни Матвієнко.
Мета:формування предметних компетентностей:
ознайомити учнів із колисковими піснями, звернути увагу на вживання в них пестливих слів, вчити виконувати колискові пісні;
розвивати усне мовлення учнів, навички виразного читання, творчу уяву, фантазію;
виховувати бережливе ставлення до усної народної творчості, почуття вдячності та любові до матері.
формування ключових компетентностей:
уміння навчатися впродовж життя, спілкування державною (рідною) мовами, громадянська.
Обладнання: запис теми на дошці, прикритий аркушами, малюнки із зображеннями виконання колискових пісень, картки для вправи «Дешифрувальник», аркуш для виконання завдання, запис завдання на дошці для вправи «Дешифрувальник», запис речень на дошці для мовної розминки, відео з колисковою «Гойда, гойда-гой», картки для роботи в парах, текст колискової «Гойда, гойда-гой», маркер, відео з караоке «Ой люлі, люлі», кубик Блума, схема сенкану, тлумачний словник, демонстраційний мікрофон, кошичок, крісло, лялька, виставка книг.
Форма проведення: урок з використанням елементів нових освітніх технологій ( технології критичного мислення,інтерактивного навчання, ІКТ)
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Освітні галузі: соціальна, мовно-літературна, мистецька, здоров’язбережувальна.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Діти, пролунав дзвінок,
Починаємо урок.
Дружно будем працювати,
Щоб усе на світі знати.
Будемо уважні і старанні всі,
Сядемо рівненько на місцях своїх.
ІІ. Ранкова зустріч.
Звучить спокійна музика. Утворіть коло й уявіть, що кожен з вас здійснив свою мрію, знайшов свій талант, став знаменитим. Отже, шановні лікарі, педагоги, співаки, танцюристи,відрекомендуйтеся. Наприклад, «Мене звуть Маринка, я співачка».
2.Обмін інформацією.
Тема дня «Твої захоплення».( розповіді дітей)
Смаки і захоплення людини можуть багато про неї розповісти. Про захоплення людей будемо вести розмову під час вивчення нового матеріалу.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Вправа «Дешифрувальник»
У кожного учня на парті картка
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
А |
Б |
В |
Г |
Ґ |
Д |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Е |
Є |
Ж |
З |
И |
І |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
Ї |
Й |
К |
Л |
М |
Н |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
О |
П |
Р |
С |
Т |
У |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
Ф |
Х |
Ц |
Ч |
Ш |
Щ |
31 |
32 |
33 |
34 |
|
|
Ь |
Ю |
Я |
' |
|
|
На дошці запис:
«15 19 16 11 22 15 19 3 12 20 12 22 18 12»
( Індивідуальна робота з учнями : Смірнова С., Тимчук Н.)
Відкриваю тему уроку
ІV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
— Діти, сьогодні ми починаємо знайомитись з перлинами української народної творчості для дітей.
Вправа «Кошик ідей».
Які перлинки народної творчості покладемо у « кошичок? » ( колискові пісні, українські народні пісні, заклички, мирилки, лічилки, скоромовки, загадки, прислів’я, казки). Наш розділ розпочинає тема: «Колискова пісня «Ой, люлі, люлі».
Саме їх співає мати, заколисуючи дитину, і де, як не у колисковій, відчуваються вся її любов, ніжність та турбота.
На дошці запис: Я люблю співати. Я люблю співати. Я люблю співати.
3. Словникова робота.
Назва «колискова» походить від слова «колиска», в яку клали малу дитину. Колискову пісню ще називають «колисанкою».
4. Робота над українською народною колисковою «Гойда, гойда-гой, ніченька іде…» у виконанні Ніни Матвієнко
– Чи пам’ятаєте ви колискову, яку вам співали?
– Хто її співав – мама чи бабуся, а може, тато чи дідусь?
а) Слухання колискової, перегляд відео.
Гойда, гойда-гой, ніченька іде, Діточок малих спатоньки кладе.
Під вікном тремтить вишенька мала, В хатку проситься, бо прийшла зима. (2 рази)
Гойда, гойда-гой, очка заплющи, В сні щасливому зогрієшся ти.
Йди до хлопчика, люба вишенько, В колисочці вам буде тепленько. (2 рази)
Гойда, гойда-гой ніч прийшла до нас, Діточкам малим спатоньки вже час.
Рости, хлопчику, з вишенькою враз, Хай не скупиться доленька для вас. (2 рази)
б) Бесіда.
– Яка мелодія у колискової?
– Чи приємно було б засинати під таку колискову?
в) Робота в парах. Гра «Назви пестливо»
– Однією з особливостей колискових пісень є використання у них пестливих слів. Пестливими називають слова, які більш ніжно і ласкаво називають предмети чи дії. Із запропонованих слів оберіть до малюнків пестливі слова.
На кожній парті картка з малюнками та двома варіантами підпису до цього малюнку. Діти обирають та обводять пестливе слово.
Кіт Ніч Вишня Діти
Котик Нічка Вишенька Діточки
г) Відшукування пестливих слів у колисковій.
На дошці текст колискової пісні. Діти мовчки проглядають його та підкреслюють пестливі слова.( Індивідуальна робота)
Руханка «Ой веселі гуси»
5. Робота над колисковою «Ой люлі, ой люлі...» (с. 40)
а) Читання колискової «Ой люлі, ой люлі... » вчителем.
— Які тварини згадуються у цій колисковій пісні? (Птахи гулі або голуби)
б) Самостійне читання колискової учнями мовчки.
( Індивідуальна робота)
в) Виразне читання учнями (за бажанням)
– Знайдіть опис голубів у колисковій.
Офтальмологічна пауза
г) Виразне читання ланцюжком
ґ) Добирання слів-рим.
Люлі – гулі, воротях – чоботях, колисці – намисті, гадать – годувать, медком – молочком.
д) Караоке «Ой люлі, люлі»
V. Узагальнення та систематизація знань учнів.
Вправа «Кубик Блума»
ПОЯСНИ, як виконуються колискові пісні.
ЧОМУ колискові пісні слід виконувати спокійно, лагідно, наспівно?
НАЗВИ, хто може виконувати колискові пісні.
ПОДУМАЙ, як іще можна назвати маму.
ЗАПРОПОНУЙ слова, які можна використати для колискової пісні.
ПОДІЛИСЬ, що ти відчуваєш, коли чуєш колискову пісню.
VI. Підсумок уроку. Рефлексія.
Колективне складання сенкану.
Колискова.
Спокійна, лагідна.
Присипляє, заколисує, заспокоює.
Співають дитині перед сном.
Пісня
VII. Оціновання.
VIII. Домашнє завдання
Запитати у мам, бабусь, чи знають вони колискові пісні. За бажанням вивчити одну з них.
Виразно читати колискову с.40. За бажанням вивчити напам’ять.
Перлини народної мудрості
Колискові пісні
Загадки
Лічилки
Мирилки
Скоромовки
Прислів'я
Щедрівки
Засівалки
Казки
Колядки
Поділись
Запропонуй
Подумай
Назви
Чому
Поясни
Крісло автора
1