Тема: Історичні події та явища
Мета: з'ясувати, які події та явища називають історичними та яке значення має їх дослідження для вивчення минулого; удосконалити навички роботи з текстом і вміння висловлювати власну точку зору; викликати зацікавленість учнів до подій минулого своєї держави і свого народу.
Основні поняття: історичні явища, історичні події.
Обладнання: підручник, картки з текстами.
Тип уроку: комбінований
Очікувані результати:
Після цього уроку учні зможуть:
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Бесіда за запитаннями
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
У ч и т е л ь. Вивчаючи історію, ми дізнаємося не тільки про діяльність історичних осіб, а й про події, які відбувалися на тій чи іншій території, у тій чи іншій державі в минулому (наприклад. Про війни та революції. Походи та приєднання нових земель. Про будівництво міст та відкриття навчальних закладів, про розвиток господарства та культури тощо). Це все історичні події та явища.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Історичні події
Робота з термінами
Історична подія – усе, що відбувалося з людьми в минулому, у певний час в певному місті.
Історичні явища – це сукупність подій, що повторюються в певній послідовності і мають спільні ознаки.
Робота зі схемою «Історична подія»
Причини → Хід → Наслідки
↓ ↓ ↓
Чому ? Що? Де? Коли? Як? Який результат?
Запам'ятайте!
ПАМ'ЯТКА ДЛЯ ДОСЛІДЖЕННЯ ІСТОРИЧНОЇ ПОДІЇ
|
Робота в групах
♦ Охарактеризуйте подію за вищевказаною пам’яткою.
(На партах групам роздають картки з текстом, де вміщено інформацію про певну історичну подію)
V. Узагальнення та систематизація знань учнів
Проблемне завдання
♦ Є такі вирази «Предметом історії є людина» та «Історія – це світ подій та явищ». Прокоментуйте їх. Із яких із них ви погоджуєтесь? Вони суперечать чи доповнюють один одного?. Свою думку доведіть.
VІ. Підсумки уроку
Заключне слово вчителя
Історики досліджують різні події минулого людства. Лише їхнє вивчення у сукупності дозволяє відтворювати вірогідні картини минулого. Сьогодні ви склали загальне уявлення про те, з якими подіями і явищами яких сфер життя ви будете знайомитися. Також ви дізнаєтесь, яким є їхнє значення для розуміння історичних процесів.
VІІ. Домашнє завдання
Спитати у батьків чи дідуся з бабусею, свідком яких історичних подій вони були; описати одну з цих подій за поданою на уроці пам’яткою.
Спитати у батьків чи дідуся з бабусею, свідком яких історичних подій вони були; описати одну з цих подій за поданою на уроці пам’яткою.
Спитати у батьків чи дідуся з бабусею, свідком яких історичних подій вони були; описати одну з цих подій за поданою на уроці пам’яткою.
Спитати у батьків чи дідуся з бабусею, свідком яких історичних подій вони були; описати одну з цих подій за поданою на уроці пам’яткою.
Спитати у батьків чи дідуся з бабусею, свідком яких історичних подій вони були; описати одну з цих подій за поданою на уроці пам’яткою.
Спитати у батьків чи дідуся з бабусею, свідком яких історичних подій вони були; описати одну з цих подій за поданою на уроці пам’яткою.
Спитати у батьків чи дідуся з бабусею, свідком яких історичних подій вони були; описати одну з цих подій за поданою на уроці пам’яткою.
Спитати у батьків чи дідуся з бабусею, свідком яких історичних подій вони були; описати одну з цих подій за поданою на уроці пам’яткою.
Спитати у батьків чи дідуся з бабусею, свідком яких історичних подій вони були; описати одну з цих подій за поданою на уроці пам’яткою.
Спитати у батьків чи дідуся з бабусею, свідком яких історичних подій вони були; описати одну з цих подій за поданою на уроці пам’яткою.
Спитати у батьків чи дідуся з бабусею, свідком яких історичних подій вони були; описати одну з цих подій за поданою на уроці пам’яткою.
ПАМ'ЯТКА ДЛЯ ДОСЛІДЖЕННЯ ІСТОРИЧНОЇ ПОДІЇ
2. Де? Коли? За яких обставин?
ПАМ'ЯТКА ДЛЯ ДОСЛІДЖЕННЯ ІСТОРИЧНОЇ ПОДІЇ
1. Яка подія відбулася?
ПАМ'ЯТКА ДЛЯ ДОСЛІДЖЕННЯ ІСТОРИЧНОЇ ПОДІЇ
ПАМ'ЯТКА ДЛЯ ДОСЛІДЖЕННЯ ІСТОРИЧНОЇ ПОДІЇ
ПАМ'ЯТКА ДЛЯ ДОСЛІДЖЕННЯ ІСТОРИЧНОЇ ПОДІЇ