Конспект уроку на тему "Материки та океани"

Про матеріал
Діти навчаться сприяти засвоєнню понять «материки» і «океани»; формувати практичні навички роботи з географічною картою; вчити будувати стовпчикову та лінійну діаграми; продовжувати вчити підбирати до прикметників антоніми, порівнювати науково – популярний та художній стилі; розвивати просторову уяву, пізнавальний інтерес, кругозір, навички цілісного сприйняття світу засобами інтеграції діяльнісної та соціокультурної змістової лінії; сприяти вихованню ціннісного відношення до спільної діяльності, емоційно-позитивного ставлення до предмета; виховувати бережне ставлення до флори та фауни, неживої природи (водойми) нашої планети.
Перегляд файлу

 

Тема: Материки та океани

Мета: сприяти засвоєнню учнями понять «материки» і «океани»; формувати практичні навички роботи з географічною картою; вчити будувати стовпчикову та лінійну діаграми; продовжувати вчити підбирати до прикметників антоніми, порівнювати науково – популярний та художній стилі; розвивати просторову уяву, пізнавальний інтерес, кругозір, навички цілісного сприйняття світу засобами інтеграції діяльнісної  та соціокультурної змістової лінії; сприяти вихованню ціннісного відношення до спільної діяльності, емоційно-позитивного ставлення до предмета; виховувати бережне ставлення до флори та фауни, неживої природи (водойми) нашої планети.

Обладнання: презентація «Материки і океани», глобус, карта півкуль, презентації океанів та материків

Хід уроку:

І. Організаційна хвилина.

Мені зірка відкрила секрет

І на вушко шепнула здаля:

«Є на світі багато планет

Та найкраща планета Земля»

Сьогодні ми  мандруватимемо просторами нашої планети, побуваємо в багатьох її куточках. На уроці ви отримаєте нові знання. Якими вони будуть: великими чи малими, цікавими чи не дуже залежить тільки від нас. Отож до праці!

ІІ.Підсумок фенологічних спостережень

Слово нашому синоптику:

Сьогодні 4 грудня. Небо - ____________, опади - _______, t повітря - ____, вітер - ________ .

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 Сьогодні ми  мандруватимемо просторами нашої планети, побуваємо в багатьох її куточках, але для того, щоб подорожувати потрібно мати квиточки. Тож придбаємо їх. Якщо ви відповідаєте на питання, яке є на «квитку», то одразу ж квиток вже придбаний вами.

ІV. Презентація інформації про материки та океани

 Багато з наших учнів побували в різних куточках нашої Землі, наші мандрівники хочуть поділитися із вами цікавою інформацією про материки та океани, на яких вони побували. Наше завдання: слухати уважно і запам’ятати якомога більше цікавих фактів.

Діти презентують

Складають пазли материків і показують на карті або на глобусі

V. Фішбоун.  Часто людина  негативно впливає на Світовий океан.

Сьогодні людина негативно впливає на Світовий океан. Отже ми з’ясуємо , які дії людини приносять шкоду для Світового океану. Якщо поглянути на Землю із Космосу, то видно , якою малою є наша планета порівняно зі Всесвітом. Це ще раз переконує людей у необхідності захищати свій дім – планету Земля!

 

Блок: Українська мова

Метод «Круги Ейлера - Венна»

Що спільного і відмінного між материками?

( СПІЛЬНЕ: материки – це окремі великі ділянки суші, що омиваються водою; РІЗНЯТЬСЯ материки розмірами, конфігурацією, формами земної поверхні , природою).

Що таке прикметник? Ви отримали картку. Ви повинні на лепбуці знайти картку із словом – прикметником, протилежним до даного.

 

 

 

 

 

 

А зараз до вашої уваги два тексти. Послухайте їх

Читання наукового і художнього текстів на тему «Океан».

Спробуймо з’ясувати тему і мету кожного тексту. Порівняємо ці тексти.(Перший текст пояснює, що ж таке Світовий океан. Такий текст вживається у підручниках з природознавства, він називається науково – популярним, оскільки в доступній формі описує явища. А другий текст художньо описує океан. Подібні описи використовуються у художніх творах для створення образу )

Знайдіть у текстах слова і вирази, вжиті у переносному значенні (які таємниці покриває собою морська вода,вражає, відчайдушно кидаються,оповитий легендами, хвилі шепочуть казки)

Висновок. Слова в переносному значенні вживаються тільки в художніх текстах і їх немає в науково- популярних.

Діти прикріплюють тексти у умовні підручники.

Тож давайте ми покажемо, величину океанів у порядку спадання (LEGO) за даною діаграмою.

Візитка материка

Давайте створимо для кожного материка візитку. (Діти з’єднують стрілками відповідності.) З’єднайте стрілками з материком тільки правильні твердження.

Фізкультхвилинка

Моя Україна – широка-широка,

А гори Карпати – високі – високі.

Чорне море  - глибоке – глибоке,

 а річка Дніпро така синьоока.

Дністер у Карпатах дуже стрімкий,

А в степах України вітер швидкий.

А над нами веселе сонечко сяє,

Хто швидше підстрибне,  той і дістане.

 

Блок Математика

Складання діаграм стовпчикової та лінійної в групах

1-а група – середня глибина океанів;

2-а група – висота гір;

3-я група- довжина акул;

4-а група- маса тварин.

 

Математична мішень (LEGO). Робота в парі.

C:\Users\komp\Desktop\content_Разряд_числа_лего.jpgДовжина річок

 

 

 

 

 

-         На який із материків нам потрібно взяти такі речі?( парасольку, валянки, літак, пляшку з водою, панаму)

На дошці записуються відповіді учнів в таблиці. Приймаються всі відповіді дітей, навіть неправильні.

Назви речей

Назва материка

Ми знаємо

парасолька

Південна Америка

Найвологіший материк

валянки

Антарктида

Найхолодніший материк

літак

Євразія

Найбільший материк

воду

Австралія

Найсухіший материк

 

 

панаму

Африка

Найжаркіший материк

Блок .Мистецтво

В океанах приховано стільки таємниць і динаміки, що це завжди привертає увагу художників. Синій, бірюзовий, блакитний, ультрамарин, електрик, індиго, білопінний – ось далеко не повний перелік фарб, якими грають хвилі на картинах художників-мариністів. Жанр образотворчого мистецтва, що змальовує морський вид або морську битву, називається марина. Це різновид пейзажу.

Найвідоміші в світі художники-мариністи Уїльям Тернер і Іван Костянтинович Айвазовський.

http://case.edufuture.biz/uploads/Keyses/Ocean_ua/22.jpg Розгляньте картини: які відчуття і емоції вони у вас викликають? Яка з них ближче до вашого сьогоднішнього настрою?

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумок уроку

Кластер.

 Отож наш урок прийшов до завершення , а ми підведемо підсумки цього уроку і швиденько коротко все повторимо.

1

 

docx
Додав(-ла)
Город Світлана
Додано
6 січня
Переглядів
556
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку