Тема: Материки та океани
Мета: сприяти засвоєнню учнями понять «материки» і «океани»; формувати практичні навички роботи з географічною картою; вчити будувати стовпчикову та лінійну діаграми; продовжувати вчити підбирати до прикметників антоніми, порівнювати науково – популярний та художній стилі; розвивати просторову уяву, пізнавальний інтерес, кругозір, навички цілісного сприйняття світу засобами інтеграції діяльнісної та соціокультурної змістової лінії; сприяти вихованню ціннісного відношення до спільної діяльності, емоційно-позитивного ставлення до предмета; виховувати бережне ставлення до флори та фауни, неживої природи (водойми) нашої планети.
Обладнання: презентація «Материки і океани», глобус, карта півкуль, презентації океанів та материків
Хід уроку:
І. Організаційна хвилина.
Мені зірка відкрила секрет
І на вушко шепнула здаля:
«Є на світі багато планет
Та найкраща планета Земля»
Сьогодні ми мандруватимемо просторами нашої планети, побуваємо в багатьох її куточках. На уроці ви отримаєте нові знання. Якими вони будуть: великими чи малими, цікавими чи не дуже залежить тільки від нас. Отож до праці!
ІІ.Підсумок фенологічних спостережень
Слово нашому синоптику:
Сьогодні 4 грудня. Небо - ____________, опади - _______, t повітря - ____, вітер - ________ .
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Сьогодні ми мандруватимемо просторами нашої планети, побуваємо в багатьох її куточках, але для того, щоб подорожувати потрібно мати квиточки. Тож придбаємо їх. Якщо ви відповідаєте на питання, яке є на «квитку», то одразу ж квиток вже придбаний вами.
ІV. Презентація інформації про материки та океани
Багато з наших учнів побували в різних куточках нашої Землі, наші мандрівники хочуть поділитися із вами цікавою інформацією про материки та океани, на яких вони побували. Наше завдання: слухати уважно і запам’ятати якомога більше цікавих фактів.
Діти презентують
Складають пазли материків і показують на карті або на глобусі
V. Фішбоун. Часто людина негативно впливає на Світовий океан.
Сьогодні людина негативно впливає на Світовий океан. Отже ми з’ясуємо , які дії людини приносять шкоду для Світового океану. Якщо поглянути на Землю із Космосу, то видно , якою малою є наша планета порівняно зі Всесвітом. Це ще раз переконує людей у необхідності захищати свій дім – планету Земля!
Блок: Українська мова
Метод «Круги Ейлера - Венна»
Що спільного і відмінного між материками?
( СПІЛЬНЕ: материки – це окремі великі ділянки суші, що омиваються водою; РІЗНЯТЬСЯ материки розмірами, конфігурацією, формами земної поверхні , природою).
Що таке прикметник? Ви отримали картку. Ви повинні на лепбуці знайти картку із словом – прикметником, протилежним до даного.
А зараз до вашої уваги два тексти. Послухайте їх
Читання наукового і художнього текстів на тему «Океан».
Спробуймо з’ясувати тему і мету кожного тексту. Порівняємо ці тексти.(Перший текст пояснює, що ж таке Світовий океан. Такий текст вживається у підручниках з природознавства, він називається науково – популярним, оскільки в доступній формі описує явища. А другий текст художньо описує океан. Подібні описи використовуються у художніх творах для створення образу )
Знайдіть у текстах слова і вирази, вжиті у переносному значенні (які таємниці покриває собою морська вода,вражає, відчайдушно кидаються,оповитий легендами, хвилі шепочуть казки)
Висновок. Слова в переносному значенні вживаються тільки в художніх текстах і їх немає в науково- популярних.
Діти прикріплюють тексти у умовні підручники.
Тож давайте ми покажемо, величину океанів у порядку спадання (LEGO) за даною діаграмою.
Візитка материка
Давайте створимо для кожного материка візитку. (Діти з’єднують стрілками відповідності.) З’єднайте стрілками з материком тільки правильні твердження.
Фізкультхвилинка
Моя Україна – широка-широка,
А гори Карпати – високі – високі.
Чорне море - глибоке – глибоке,
а річка Дніпро така синьоока.
Дністер у Карпатах дуже стрімкий,
А в степах України вітер швидкий.
А над нами веселе сонечко сяє,
Хто швидше підстрибне, той і дістане.
Блок Математика
Складання діаграм стовпчикової та лінійної в групах
1-а група – середня глибина океанів;
2-а група – висота гір;
3-я група- довжина акул;
4-а група- маса тварин.
Математична мішень (LEGO). Робота в парі.
Довжина річок
- На який із материків нам потрібно взяти такі речі?( парасольку, валянки, літак, пляшку з водою, панаму)
На дошці записуються відповіді учнів в таблиці. Приймаються всі відповіді дітей, навіть неправильні.
Назви речей |
Назва материка |
Ми знаємо |
парасолька |
Південна Америка |
Найвологіший материк |
валянки |
Антарктида |
Найхолодніший материк |
літак |
Євразія |
Найбільший материк |
воду |
Австралія |
Найсухіший материк |
панаму |
Африка |
Найжаркіший материк |
Блок .Мистецтво
В океанах приховано стільки таємниць і динаміки, що це завжди привертає увагу художників. Синій, бірюзовий, блакитний, ультрамарин, електрик, індиго, білопінний – ось далеко не повний перелік фарб, якими грають хвилі на картинах художників-мариністів. Жанр образотворчого мистецтва, що змальовує морський вид або морську битву, називається марина. Це різновид пейзажу.
Найвідоміші в світі художники-мариністи Уїльям Тернер і Іван Костянтинович Айвазовський.
Розгляньте картини: які відчуття і емоції вони у вас викликають? Яка з них ближче до вашого сьогоднішнього настрою?
Підсумок уроку
Кластер.
Отож наш урок прийшов до завершення , а ми підведемо підсумки цього уроку і швиденько коротко все повторимо.
1