Конспект уроку на тему "Множення десяткових дробів"

Про матеріал
Дана розробка- це конспект уроку вивчення нового матеріалу. Кожен етап уроку чітко описаний. Актуалізація опорних знань заплановано провести у ігровій формі. До уроку підібрана задача, зміст якої містить цікаві казкові персонажі.
Перегляд файлу

Тема. Множення десяткових дробів.

Мета. Формування нових знань про множення десяткових дробів; вмінь і навичок застосувати ці знання до розв’язування задач і вправ; розвиток логічного мислення.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

План уроку:

  1. Актуалізація опорних знань.
  2. Пояснення нового матеріалу.
  3. Закріплення вмвченого матеріалу:

а)Вправи на усний рахунок (закріплення алгоритму виконання множення десяткових дробів);

б)Письмове виконання вправ.

  1.  Повідомлення домашнього завдання і підсумок уроку.

Хід уроку

  1. Гра «Чи знаєш ти загадки?»

Нагодуй мене і я буду жити, але дай води  – і я помру. Хто я?

Для того, щоб відгадати цю загадку ми повинні виконати обчислення, використовуючи закони множення, і вибрати за певним числом букву для відгадки.

  О     1) 12·13;

Ь                            О                      2) 236·0;

                                                         3) 4·8·5;

                                                         4) 3·12;

      В         Н                       5) 230·20;

 Г       6) 52·1;

      

 

 

 

 

 

 

 

2) Пояснення нового матеріалу.

а) Задача.

Знайти площину прямокутника, якщо його сторони 0,5 дм і 0,3 дм.

Розв’язання:

0,5 дм = 5 см;

0,3дм = 3 см.

S = а·в;

S = 5·3= 15 (см2),

15 см2 = 0,15 дм2.

Отже,

0,3 дм·0,5дм = 0,15дм2.

б) Алгоритм множення десяткових дробів.

1) Виконати множення, не звертаючи увагу на кому, як у випадку натуральних чисел;

2) Підрахувати кількість цифр, що стоять після коми в обох множниках разом;

3) У добутку відокремити таку кількість  цифр, рахуючи справа.

в) приклади обчислень:

0,48  0,2  0,34

х        х         х

  0,3  0,3       3

0,144  0,06  1,02

 

3. 1) Скільки десяткових знаків треба відокремити справа наліво комою у добутку, якщо:

а) один множник має два десяткових знаки після коми, а другий – три?

б) у одному множнику і в другому – по 2 знаки після коми?

в) у одному множнику 5 десяткових знаків, а другий містить лише цілу частину?

2) Відомо, що 542·37=20054.

Обчислити:

5,42·3,7   0,542·3,7

5,42·0,37   542·0,37

54,2·3,7   0, 0542·0,37

 

4. Виконання письмових вправ:

а) 4,35   32,9   0,17

х          х          х

    2,36      180       8800

   2610   2632   136

+          +           +

  1305   329   136

  870   5922,0  1496,00

10, 2660

 

б) (0,08·0,17+6,1009) ·21,5-130,889=0,57275

0,17  0,0136  6,1145  131,46175 

           х                 +           х           -

    0, 08  6,1009       215  130,889  

 0,0136  6,1145          305725          0,57275

             +

       61145

           122290

           131,46175

в) Задача.

Заєць почав втікати від вовка, коли відстань між ними була 0,45 км. Швидкість вовка 1,05 км/хв, а зайця 0,95 км/хв. Яка відстань буде між ними через 3 хв?

1,05·3=3,15 (км) – пробіжить вовк за 3 хв.

0,95·3=2,85 (км) – пробіжить заєць.

0,45+2,85=3,3 (км) – була б відстань між зайцем і вовком через 3 хв, якби вовк не біг.

3,3-3,15=0,15 (км) – відстань між вовком і зайцем через 3 хв.

5. Підсумок уроку і повідомлення домашнього завдання.

Питання для проведення підсумку уроку:

1) Що нового ми дізналися сьогодні на уроці?

2) Як виконується множення десяткових дробів?

Домашнє завдання:

п. 27 № 1237, 1240, 1244 – для слабших учнів;

         № 1271, 1276, 1279 – для сильніших учнів.

   

docx
Додано
22 жовтня 2019
Переглядів
1077
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку