Конспект уроку на тему "My favourite food"

Про матеріал

Тренувати учнів у вживанні лексики в монологічному і діалогічному мовленні. Формувати навички читання з повним розумінням прочитаного. Розвивати фонематичний слух, уміння передавати зміст почутого,

комунікативні навички, мовну здогадку.

Поглибити знання учнів про класифікацію продуктів харчування;

Виховувати культуру спілкування , розширювати світогляд учнів на основі ознайомлення із культурою харчування.

Перегляд файлу

 

 

 

 

“Food”

6 form

 

 

C:\Users\Admin\Desktop\завантаження.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Їжа.

Підтема: Улюблені страви.

Мета: Тренувати учнів у вживанні лексики в монологічному і діалогічному мовленні. Формувати навички читання з повним розумінням прочитаного. Розвивати  фонематичний слух, уміння передавати  зміст почутого,

комунікативні навички, мовну здогадку.

Поглибити знання учнів про класифікацію продуктів харчування;

Виховувати культуру спілкування , розширювати  світогляд учнів  на основі ознайомлення із культурою харчування.

Очікуваний результат:  залучити учнів до комунікативних форм діяльності на уроці,розвивати творчий потенціал в учнів.

Тип уроку: узагальнення матеріалу.

Обладнання: лексичні картки до теми, підручник та робочий зошит,  роздатковий матеріал, презентація, відео.

Procedure

I.The beginning of the lesson.

(Підготовка до сприйнятя іншомовного мовлення)

1.Greeting.(Привітання)

T: Good morning dear children.I’m glad to see you .How do you feel today?

P: Good morning dear teacher. We are glad to see you.

T: If you are tired, let’s sleep. If you are angry, let’s stamp your feet.

If  you are happy , let’s clap your hands. If you are OK ,let’s say “Hooray.”

T: What day is it today? What date is it today? What is the weather like  today?

Who is on duty today? Who is absent? What is your hometask for today?

2.Aim

Look please at the blackboard.This is crossword. Let’s guess.What  next topic  do you study? Yes we are going to speak about favourite food. We’ll  read , write, listen vocabulary, make dialogues, watch video about British food.

 

 

II. The main part of the lesson

1.Check up

What is your hometask for today?

Let’s check  hometask You should  describe about food at home.

What do you usually eat for breakfast, lunch, dinner, supper?

2. Warming up Let’s play “Vitamins

I have unusual sweets. The sweets have task. Please take one sweet.

Answer the questions.

What is your favourite fruit? What is your favourite vegetable?

What is your favourite dish? What is your favourite drink?

3.Speaking

And now make up dialogues.

Let's talk in pairs.

4.Game

Let’s play. Imagine .You’ ll try to cook our delicious dishes.

C:\Users\Admin\Documents\images (4).jpgC:\Users\Admin\Documents\images (3).jpgThese are pizza and soup.

We have two groups.You should to cook pizza. And you soup.

5. Sportexercise   Let’s do exercise.

6. Writing

I have task. Please, take it and do this task.You must match the words with the picture.

7.Listening.

Watch the video. Answer the questions?

1.What do children  eat  for breakfast?

2. Where is an orange juice?

3.Do you cook pizza?

4. Do mother and Nick go to the supermarket?

8. Let’s watch presentation (Grammar )   (How many /how much)

9.Reading

Read the text and do the task

 

III.The end of the lesson

1Homework

2.Summarizing

The lesson is over.Thank you very much. So, did you like our lesson? You worked nice at the lesson.

docx
Додано
18 березня 2018
Переглядів
1658
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку