Тренувати учнів у вживанні лексики в монологічному і діалогічному мовленні. Формувати навички читання з повним розумінням прочитаного. Розвивати фонематичний слух, уміння передавати зміст почутого,
комунікативні навички, мовну здогадку.
Поглибити знання учнів про класифікацію продуктів харчування;
Виховувати культуру спілкування , розширювати світогляд учнів на основі ознайомлення із культурою харчування.
“Food”
6 form
Тема: Їжа.
Підтема: Улюблені страви.
Мета: Тренувати учнів у вживанні лексики в монологічному і діалогічному мовленні. Формувати навички читання з повним розумінням прочитаного. Розвивати фонематичний слух, уміння передавати зміст почутого,
комунікативні навички, мовну здогадку.
Поглибити знання учнів про класифікацію продуктів харчування;
Виховувати культуру спілкування , розширювати світогляд учнів на основі ознайомлення із культурою харчування.
Очікуваний результат: залучити учнів до комунікативних форм діяльності на уроці,розвивати творчий потенціал в учнів.
Тип уроку: узагальнення матеріалу.
Обладнання: лексичні картки до теми, підручник та робочий зошит, роздатковий матеріал, презентація, відео.
Procedure
I.The beginning of the lesson.
(Підготовка до сприйнятя іншомовного мовлення)
1.Greeting.(Привітання)
T: Good morning dear children.I’m glad to see you .How do you feel today?
P: Good morning dear teacher. We are glad to see you.
T: If you are tired, let’s sleep. If you are angry, let’s stamp your feet.
If you are happy , let’s clap your hands. If you are OK ,let’s say “Hooray.”
T: What day is it today? What date is it today? What is the weather like today?
Who is on duty today? Who is absent? What is your hometask for today?
2.Aim
Look please at the blackboard.This is crossword. Let’s guess.What next topic do you study? Yes we are going to speak about favourite food. We’ll read , write, listen vocabulary, make dialogues, watch video about British food.
II. The main part of the lesson
1.Check up
What is your hometask for today?
Let’s check hometask You should describe about food at home.
What do you usually eat for breakfast, lunch, dinner, supper?
2. Warming up Let’s play “Vitamins ”
I have unusual sweets. The sweets have task. Please take one sweet.
Answer the questions.
What is your favourite fruit? What is your favourite vegetable?
What is your favourite dish? What is your favourite drink?
3.Speaking
And now make up dialogues.
Let's talk in pairs.
4.Game
Let’s play. Imagine .You’ ll try to cook our delicious dishes.
These are pizza and soup.
We have two groups.You should to cook pizza. And you soup.
5. Sportexercise Let’s do exercise.
6. Writing
I have task. Please, take it and do this task.You must match the words with the picture.
7.Listening.
Watch the video. Answer the questions?
1.What do children eat for breakfast?
2. Where is an orange juice?
3.Do you cook pizza?
4. Do mother and Nick go to the supermarket?
8. Let’s watch presentation (Grammar ) (How many /how much)
9.Reading
Read the text and do the task
III.The end of the lesson
1Homework
2.Summarizing
The lesson is over.Thank you very much. So, did you like our lesson? You worked nice at the lesson.