Конспект уроку на тему "Нев'януча чарівність інтимної лірики І.Я. Франка."

Про матеріал
Урок має на меті ознайомити з інтимною лірикою І.Я. Франка,через художнє слово поета розкрити його духовне багатство та велич, трагедію нерозділеної любові, ознайомити учнів з історією створення збірки „Зів'яле листя”; розвивати навички виразного читання поетичних творів,мислення вчити учнів висловлювати власні думки; виховувати любов до поетичного слова.
Перегляд файлу

Тема: Нев'януча  чарівність інтимної лірики І.Я. Франка.

Мета: через художнє слово поета розкрити його духовне багатство та велич, трагедію нерозділеної любові, ознайомити учнів з історією створення збірки  „Зів'яле листя”; розвивати навички виразного читання поетичних творів,мислення  вчити учнів висловлювати власні думки; виховувати любов до поетичного слова.

Обладнання: збірка поезій І.Франка  „Зів'яле листя”, аудіозапис пісень на слова І.Франка, тестові завдання.

 

 

Я понесу тебе в душі на дні,

Олиту чаром свіжості й любові,

Твою красу я переллю в пісні,

Огонь очей в дзвінкії хвилі мови,

Коралі уст у  ритми голосні…

                                                                                  І.Франко


 

Хід уроку

  1. Організаційна частина

У ч и т е л ь . Перегортаючи сторінки творчості І.Я. Франка, ми пранемо збагнути й осягти багатогранний талант цієї людини. Цей діамант, який щоразу виблискує новими гранями, дивуючи нас, зачаровуючи. Поет на весь голос усьому світові заявив:

Я син народу, що вгору йде,

Хоч був запертий в льох…

 Громадянська лірика поета будить сумління, допомагає вистояти в будь-яких життєвих випробуваннях, кличе на боротьбу. На попередніх уроках ми знайомилися з прекрасними зразками громадянської лірики поета.

 А зараз прослухайте поезію.

 Звучить поезія в грамзапису „Чому являєшся мені…”

 Це теж Іван Франко.

 Звучить поезія „Тричі мені являлася любов…”

  • Хто ж була та „біла лілея”, виткана із юнацького зітхання і падких мрій?

Про це ми дізнаємося з книги Р.Горака „Тричі мені являлася любов…” Директор Львівського музею Франка все життя присвятив справі досліждення творчості письменника. Його повість-сес  - це сторінка особистої драми І.Франка, які розповідають нам про кохання поета.

  1. Повідомлення теми, мети уроку

Тема сьогоднішнього уроку: „Нев'януча  чарівність інтимної лірики

 І.Я. Франка.”

Ми спробуємо  через художнє слово поета розкрити його духовне багатство та велич закоханої душі, познайомимося з життєвими обставинами, що викликали появу цих поезій – „зів'ялих листочків” кохання.

  1. Актуалізація опорних знань
  • Як ви розумієте поняття „інтимна лірика”?
  • Дайте зразок інтимної лірики поета
  1. Сприймання і засвоєння навчального матеріалу

Учитель .

Так, ти одна моя правдивая любов,

Та, що не суджено в житті їй вдовольниться,

Ти найтйніший той порив, що будить кров,

Підносить грудь, та ба – ніколи не сповниться;

 Цей відчаюдушний порив закоханого серця, голос любові, що поміщається в тихому закутку грудей, озвався в поетичному слові Франка. Чисте, прадиве освідчення, надія і безнадія. Сьогодні перед нами постане інший Франко, не той, якого ми зустрічали раніше, а ніжний і відвертий у своїх почуттях.

 Така вже доля поета – жтити і вмирати, любити і страждати привселюдно. Поети відходіть у вічність, лишаючи свої шедеври, сповнені гарячих почуттів і життєвого драматизму. Таким шедевром є збірка Івана Франка „Зів'яле листя” – лірична драма, драма почуттів

 Більше ніж сто літ ця книжка бентежить людські серця, обпікає вогнем пристрастей, болем нерозділенного кохання. Найбільші таємниці своєї душі поет довірив світові, нам з вами. Кожен вірш – це відлуння великої драми кохання. Отже, перегорнемо сторінки збірки  „Зів'яле листя”.

Учнівська презентація „ Жінки  у житті та творчості  Івана Франка”.

План

  1. Ольга Рошкевич – перше  кохання поета.
  2. „Гордая княгиня” Юзефа Дзвонковська.
  3. Целіна Журовська. Нерозділене кохання поета.
  4. Подружнє життя І. Франка з Ольгою Хоружинською.

Виразне читання поезій, присвячених коханим жінкам поета.

Бесіда.

  • Який же ваш ідеал кохоної ? Якою (яким би) б ви хотіли бачити свою кохану (коханого)?
  • Яке почуття, на вашу думку, є спражнім коханням?
  • Чому любов приносить не тільки радість, але й сльози?
  • Чи може бути перше кохання єдиним?
  • Кохання без взаємності -  як з ним бути? Чи відійти вбік, чи намагатися завоювати?

Розповідь вчителя про пісні на слова Івана Франка. Прослуховування уривків пісень „Ой ти, дівчино, з горіха зерня”, „Час рікою пливе”, „Чому являєшся мені…”

  1. Підсумок уроку

 Тест „Інтимна лірика І.Франка”

 Ваше прізвище : 

 

Питання 1          

Перше кохання І.Франка -

Питання 2

Кому присвячено вірш „І ти лукавила зо мною” ?

 

 Питання

Які поезії І.Франка покладені на музику ?

„Час рікою пливе…”

„Тричі мені являлася любов…”

„Чому не смієшся ніколи?”

„Ой ти, дівчино, з горіха зерня”

„Чому являєшся мені …”

  1. Домашнє завдання
  1. Питання до вас поставив сам Франко: „Чи варто було трудитися, щоб пустити у світ пару жмутків зів”ялого листя, вкинути у круговорот нашого сучасного життя кілька крапель, затроєних песимізмом?” Ваші роздуми над цією проблемою – письмово в зошиті.
  2. Інтерв”ю з автором збірки „Зів”яле листя”*
  3. Реклама збірки  „Зів”яле листя”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
7 листопада 2020
Переглядів
759
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку