Конспект уроку на тему " Особиста гігієна"

Про матеріал
Конспект уроку розроблений для учнів 2 класу з предмету "Основи здоров'я" на тему "Особиста гігієна школяра"
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку

на тему: «Особиста гігієна»

2 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема.  Особиста гігієна.

 

Мета. Розповісти учням про ранкові і вечірні гігієнічні процедури; поглибити знання про значення гігієнічних навичок; вчити доглядати за руками; виховувати бажання використовувати набуті гігієнічні навички у повсякденному житті за різних умов.

 

Обладнання: гребінець, мило, зубна щітка, носовичок, рушник; портфель в який учні складають речі особистої гігієни; вологі серветки, дзеркала, палички для чистки вух; малюнок телевізора, корабель, острови, лялька з одягом, малюнки тварин.

 

Хід уроку

 

  І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

Дзвоник всім нам дав наказ:

 

До роботи швидше в клас!

 

Біля парти станем чемно –

 

Плине час хай недаремно.

 

Будемо уважні і старанні всі.

 

Сядемо рівненько на місця свої.

 

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

1.  Розповідь учителя .

-  Про чистоту , хто всюди дбає,

  Завжди здоров ‘я добре має.

  І настрій в того просто гарний,

  І в світі він живе не марно.

-  Слово «Гігієна» - здоровий спосіб життя. Одна з головних вимог гігієни – чистота. Народна мудрість говорить « Чистота запорука здоров ‘я». Щоб бути здоровим , треба щодня бути чистим і охайним.

 

2. Розучування вірша.

Цілу армію одужить

Той, хто з чистотою дружить,

Не страшні йому мікроби

Та від рук брудних хвороби.

Кожен учень гарно знає,

Що йому допомагає

Знаменитий Мийдодір,

Умивальників начальник

І мочалок командир.

  • Ми вже зрозуміли, що мова сьогодні буде йти про нашу особисту гігієну.
  •  

III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

 Чи погоджуєтесь ви із тим, що ваше здоров'я значною мірою залежить від виконання правил особистої гігієни?

 Цих правил слід дотримувати щодня.

 Які це правила, як їх дотримуватись і для чого вони потрібні, ви сьогодні й дізнаєтесь.(Робота зі слайдами)

 

  1. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 

1.     Робота за підручником  (с.30)

 У давньогрецького бога Ескулапа була донька Гігієя — богиня чистоти і здоров'я. На її честь назвали правила, які допомагають зберегти здоров'я. Це — правила гігієни.

 Розгляньте малюнки на с. 30.

- Епізоди з яких казок на них зображені?

- Як звуть казкових персонажів?

- Хто зних дбає про гігієну, а хто -  ні?

- Складіть про них речення.

- Що таке процедури гігієни? (Робота зі слайдом)

- Розгляньте малюнок на с. 31 та назвіть гігієнічні процедури, які виконує Оленка.

-  Ти вже знаєш, що чистота — запорука здоров'я. І тому правила особистої гігієни треба виконувати щодня.

-   Зранку вимий руки, обличчя, шию, вуха. Почисти зуби. Прийми душ. Витрися сухим чистим рушником досуха.

-   Протягом дня не забувай мити руки після занять фізичними вправами, прогулянки, туалету, перед уживанням їжі тощо.

-   Увечері перед сном слід умитися, почистити зуби, вимити ноги з милом або помитися під душем.

 

2.   Робота із пам’яткою, як правильно треба мити руки. (Робота із слайдом)

 

3. Складання пам’ятки «Особиста гігієна школяра».

- Які процедури гігієни ви виконуєте :

       * щодня;

       * кілька разів на день;

       * щотижня;

       * час від часу?

- Які процедури гігієни ви виконуєте:

      * вранці;

      * удень;

      * ввечері?

4. Складання розповіді  «Один день з життя моїх рук».

 

5. Малювання малюнка на тему «Руки бруднулі».

 

6. Робота за малюнком с.32.  

- Підкажіть Олесю ,чим можна вимити  руки.

- Де на руках накопичується найбільше мікробів?

- Як часто треба зрізувати нігті на руках і ногах?

- Розгляньте малюнки. Як треба правильно зрізувати нігті на ногах?

 

7.Робота над віршем  «Лякалки» (с. 33)

- Чому він так називається?

- Розкажіть ,який вигляд повинен мати охайний школяр.

- Отже гігієна – це дотримання правил чистоти, охайності, акуратності. А особиста гігієна – це дотримання правил чистоти, охайності кожною людиною, особою  зокрема.

 

8.    Читання й обговорення вірша К. Чуковського «Мийдодір»

 Чому від хлопчика втекли всі речі?

 Про що кричав йому умивальник?

 Що зробив замазура?

 Чи змінили речі своє ставлення до хлопчика?

 Що прославляє цей вірш?

 Згадайте казкових персонажів — Федору, Буратіно, Мальвіну. Хто з них дбав про гігієну, а хто — ні?

 Щоб бути чистими і охайними, ми виконуємо гігієнічні процедури, або процедури гігієни.

 

9.   Бесіда про догляд за руками

 Упродовж дня наші руки багато разів торкаються різних предметів. Так на них потрапляють мікроби, які можуть спричинити різні хвороби.

Складіть розповідь: «Один день з життя моїх рук». Намалюйте про це малюнок.

 Перелічіть ситуації, у яких треба вимити руки.

 Найбільше мікробів накопичується під нігтями. Тому щотижня зрізуй нігті на руках і раз на два тижні — на ногах. На ногах нігті треба зрізувати прямо, не скошуючи кутів.

 Отже, гігієна — це дотримання правил чистоти, охайності, акуратності. А особиста гігієна — це дотримання правил чистоти, охайності кожною людиною, особою зокрема.

У режимі дня школяра достатній час передбачається для гігієнічних процедур. Особиста гігієна включає вранішній і вечірній туалет, уранішню гімнастику з наступними водними процедурами, переодягання після школи і прогулянок тощо.

 

10.     Фізкультхвилинка

діти виконують вправи (4 рази)

 

«Раз» – підняти руки вгору,

 

«Два» – натягнутися додолу,

 

Не згинайте, діти, ноги,

 

Як торкаєтесь підлоги.

 

«Три-чотири» – прямо стати,

 

Будемо знову починати

-   Давайте уявно покажемо, як треба мити руки:

1. Треба спочатку закотити рукава вище ліктів.

2.Відкрити не сильно кран і намочити руки.

3. Взяти мило і намилити руки.

4. Покласти мило.

5. Миємо руки : треба, щоб вони перекочувались одна по одній, як санчата з гори:  то права з’ їжджає по лівій, то ліва по правій. Потім треба покласти долонька до долоньки і потерти. А вже після цього сполоснути і витерти.

 

  1. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

 

  Робота над загадками(ЗА СЛАЙДАМИ)

1.Білих 30 зубчиків для кучерів і чубчиків

По голівці ходять – волосся в порядок приводять.    ( Гребінець)

2.Гладеньке, запашне,

Миє чистенько,

Треба, щоб у кожного було,

Що , малята ?  ( мило)

 

3.  Я - невтомна трудівниця, мені вірять люди,

Хто зі мною поведеться – той здоровий буде.

Буде часто усміхатись білими зубами,

Мене знає вся малеча і бабусі й мами.

Чистоту тримаю в домі. Справу знаю чітко,

Вам  ім ‘ я моє знайоме, бо зубна я …..  ( щітка)

 

4. Ліг в кишеню і вартую

Плаксі, реві та бруднулі

Витру вранці струйки сліз,

Не забуду і про ніс        ( носовичок)

 

5.  Я -  маленька полотнинка,

Випрана дбайливо.

Не серветка, не хустинка, знаю своє діло.

Я до щічок, до голівки притулюсь ласкаво,

Я вберу усі краплинки з тіла після ванни.

Я не гість – хазяїн в домі,

І лежати я не звик

Вам ім’ я моє відомо, пригадайте я … ( рушник)

 

VI.   ПІДСУМОК УРОКУ

 Які ранкові і вечірні гігієнічні процедури ви знаєте?

 Які правила особистої гігієни ви запам'ятали?

 

 

doc
Додав(-ла)
Третяк Тетяна
Додано
3 січня 2021
Переглядів
4657
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку