Конспект уроку
на тему: «Особиста гігієна»
2 клас
Тема. Особиста гігієна.
Мета. Розповісти учням про ранкові і вечірні гігієнічні процедури; поглибити знання про значення гігієнічних навичок; вчити доглядати за руками; виховувати бажання використовувати набуті гігієнічні навички у повсякденному житті за різних умов.
Обладнання: гребінець, мило, зубна щітка, носовичок, рушник; портфель в який учні складають речі особистої гігієни; вологі серветки, дзеркала, палички для чистки вух; малюнок телевізора, корабель, острови, лялька з одягом, малюнки тварин.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи швидше в клас!
Біля парти станем чемно –
Плине час хай недаремно.
Будемо уважні і старанні всі.
Сядемо рівненько на місця свої.
1. Розповідь учителя .
- Про чистоту , хто всюди дбає,
Завжди здоров ‘я добре має.
І настрій в того просто гарний,
І в світі він живе не марно.
- Слово «Гігієна» - здоровий спосіб життя. Одна з головних вимог гігієни – чистота. Народна мудрість говорить « Чистота запорука здоров ‘я». Щоб бути здоровим , треба щодня бути чистим і охайним.
2. Розучування вірша.
Цілу армію одужить
Той, хто з чистотою дружить,
Не страшні йому мікроби
Та від рук брудних хвороби.
Кожен учень гарно знає,
Що йому допомагає
Знаменитий Мийдодір,
Умивальників начальник
І мочалок командир.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Чи погоджуєтесь ви із тим, що ваше здоров'я значною мірою залежить від виконання правил особистої гігієни?
— Цих правил слід дотримувати щодня.
— Які це правила, як їх дотримуватись і для чого вони потрібні, ви сьогодні й дізнаєтесь.(Робота зі слайдами)
1. Робота за підручником (с.30)
— У давньогрецького бога Ескулапа була донька Гігієя — богиня чистоти і здоров'я. На її честь назвали правила, які допомагають зберегти здоров'я. Це — правила гігієни.
— Розгляньте малюнки на с. 30.
- Епізоди з яких казок на них зображені?
- Як звуть казкових персонажів?
- Хто зних дбає про гігієну, а хто - ні?
- Складіть про них речення.
- Що таке процедури гігієни? (Робота зі слайдом)
- Розгляньте малюнок на с. 31 та назвіть гігієнічні процедури, які виконує Оленка.
- Ти вже знаєш, що чистота — запорука здоров'я. І тому правила особистої гігієни треба виконувати щодня.
- Зранку вимий руки, обличчя, шию, вуха. Почисти зуби. Прийми душ. Витрися сухим чистим рушником досуха.
- Протягом дня не забувай мити руки після занять фізичними вправами, прогулянки, туалету, перед уживанням їжі тощо.
- Увечері перед сном слід умитися, почистити зуби, вимити ноги з милом або помитися під душем.
2. Робота із пам’яткою, як правильно треба мити руки. (Робота із слайдом)
3. Складання пам’ятки «Особиста гігієна школяра».
- Які процедури гігієни ви виконуєте :
* щодня;
* кілька разів на день;
* щотижня;
* час від часу?
- Які процедури гігієни ви виконуєте:
* вранці;
* удень;
* ввечері?
4. Складання розповіді «Один день з життя моїх рук».
5. Малювання малюнка на тему «Руки бруднулі».
6. Робота за малюнком с.32.
- Підкажіть Олесю ,чим можна вимити руки.
- Де на руках накопичується найбільше мікробів?
- Як часто треба зрізувати нігті на руках і ногах?
- Розгляньте малюнки. Як треба правильно зрізувати нігті на ногах?
7.Робота над віршем «Лякалки» (с. 33)
- Чому він так називається?
- Розкажіть ,який вигляд повинен мати охайний школяр.
- Отже гігієна – це дотримання правил чистоти, охайності, акуратності. А особиста гігієна – це дотримання правил чистоти, охайності кожною людиною, особою зокрема.
8. Читання й обговорення вірша К. Чуковського «Мийдодір»
— Чому від хлопчика втекли всі речі?
— Про що кричав йому умивальник?
— Що зробив замазура?
— Чи змінили речі своє ставлення до хлопчика?
— Що прославляє цей вірш?
— Згадайте казкових персонажів — Федору, Буратіно, Мальвіну. Хто з них дбав про гігієну, а хто — ні?
— Щоб бути чистими і охайними, ми виконуємо гігієнічні процедури, або процедури гігієни.
9. Бесіда про догляд за руками
— Упродовж дня наші руки багато разів торкаються різних предметів. Так на них потрапляють мікроби, які можуть спричинити різні хвороби.
Складіть розповідь: «Один день з життя моїх рук». Намалюйте про це малюнок.
— Перелічіть ситуації, у яких треба вимити руки.
— Найбільше мікробів накопичується під нігтями. Тому щотижня зрізуй нігті на руках і раз на два тижні — на ногах. На ногах нігті треба зрізувати прямо, не скошуючи кутів.
— Отже, гігієна — це дотримання правил чистоти, охайності, акуратності. А особиста гігієна — це дотримання правил чистоти, охайності кожною людиною, особою зокрема.
У режимі дня школяра достатній час передбачається для гігієнічних процедур. Особиста гігієна включає вранішній і вечірній туалет, уранішню гімнастику з наступними водними процедурами, переодягання після школи і прогулянок тощо.
10. Фізкультхвилинка
діти виконують вправи (4 рази)
«Раз» – підняти руки вгору,
«Два» – натягнутися додолу,
Не згинайте, діти, ноги,
Як торкаєтесь підлоги.
«Три-чотири» – прямо стати,
Будемо знову починати
- Давайте уявно покажемо, як треба мити руки:
1. Треба спочатку закотити рукава вище ліктів.
2.Відкрити не сильно кран і намочити руки.
3. Взяти мило і намилити руки.
4. Покласти мило.
5. Миємо руки : треба, щоб вони перекочувались одна по одній, як санчата з гори: то права з’ їжджає по лівій, то ліва по правій. Потім треба покласти долонька до долоньки і потерти. А вже після цього сполоснути і витерти.
Робота над загадками(ЗА СЛАЙДАМИ)
1.Білих 30 зубчиків для кучерів і чубчиків
По голівці ходять – волосся в порядок приводять. ( Гребінець)
2.Гладеньке, запашне,
Миє чистенько,
Треба, щоб у кожного було,
Що , малята ? ( мило)
3. Я - невтомна трудівниця, мені вірять люди,
Хто зі мною поведеться – той здоровий буде.
Буде часто усміхатись білими зубами,
Мене знає вся малеча і бабусі й мами.
Чистоту тримаю в домі. Справу знаю чітко,
Вам ім ‘ я моє знайоме, бо зубна я ….. ( щітка)
4. Ліг в кишеню і вартую
Плаксі, реві та бруднулі
Витру вранці струйки сліз,
Не забуду і про ніс ( носовичок)
5. Я - маленька полотнинка,
Випрана дбайливо.
Не серветка, не хустинка, знаю своє діло.
Я до щічок, до голівки притулюсь ласкаво,
Я вберу усі краплинки з тіла після ванни.
Я не гість – хазяїн в домі,
І лежати я не звик
Вам ім’ я моє відомо, пригадайте я … ( рушник)
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
— Які ранкові і вечірні гігієнічні процедури ви знаєте?
— Які правила особистої гігієни ви запам'ятали?