Урок на тему: "Тварини довкола нас. Безпека у спілкуванні з дикими і бездомними тваринами (собаками)"

Про матеріал
Мета: розповісти учням про небезпеку контактів з дикими та безпритульними тваринами; ознайомити з правилами поводження у разі зустрічі з бродячими і дикими тваринами; навчити розрізняти безпечні і небезпечні ситуації; розвивати розуміння необхідності мити руки після контакту з тваринами; виховувати доброзичливе та обережне ставлення до тварин.
Перегляд файлу

Тема: Тварини  довкола нас. Безпека у спілкуванні з дикими  і бездомними тваринами (собаками).

Мета: розповісти учням про небезпеку контактів з дикими та безпритульними тваринами; ознайомити  з правилами поводження у разі зустрічі з бродячими і дикими тваринами; навчити розрізняти безпечні і небезпечні ситуації;  розвивати розуміння  необхідності мити руки після контакту з тваринами; виховувати доброзичливе та обережне  ставлення до тварин.

Тип: комбінований

Обладнання:  малюнок собаки, картки із зображенням котиків і собачок, загадки про тварин,  пазли з зображенням  диких  та свійських тварин,  плакат «Наші улюбленці», мультимедійна дошка.

                                                                 

Хід уроку

 

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

  1. Девіз уроку

Ми кмітливі, не ледачі,

Працюєм завзято.

Побажаєм нам удачі

І сядем за парти.

 

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 

  1. Вступне слово вчителя

— Кожного дня ми спілкуємося: з друзями, однокласниками, батьками, братиками і сестричками. Але ми спілкуємося також  і з птахами та тваринами: на вулиці або вдома. Багато людей  люблять тримати домашніх тварин. Хтось тримає їх сам, у когось  тримають друзі і знайомі. Однак всі тварини можуть непередбачувано реагувати на різні ситуації.

І про що, точніше про кого буде йти мова на сьогоднішньому уроці, ви дізнаєтеся, коли відгадаєте загадку.

У дворі не ловить ґав,
Каже грізно: «Гав-гав-гав!»
Пильно дім охороняє,
Кицю Мурку захищає,
Бачить з буди двір увесь…
Хто це, дітки? Звісно, …(Пес)

 

  1. Вправа «Асоціативний кущ»
  • Назвіть всі слова, які асоціюються  у вас зі словом «собака».

C:\Users\Наташа\Desktop\на основи здоровя\дикі звірі\0_8031e_84154e3b_XL.png

 

 

 

 

  • Чи завжди  собака для нас може бути другом?
  • В яких ситуаціях собака для нас може виявитися  ворогом?
  • ЗАПАМЯТАЙТЕ! Найчастіше можуть стати небезпечними собаки, яких ви зустрічаєте на вулиці.

Собака може бути другом,

Але ти не забувай:

Як хоч раз її образиш –

Буде ворог – так і знай!

 

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

 Тож, сьогоднішній наш урок буде присвячений  правилам поведінки в різних ситуаціях  з дикими  тваринами та безпритульними собаками, також  як уникнути  нещасних випадків у поводженні з ними.

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Фронтальне опитування

— В кого з вас є вдома тварини?

— Як їх звуть?

— За що ви їх любите?

— А чи знаєте ви, чим можна годувати саме вашу домашню тварину?

Створення плакату «Наші улюбленці»

— На минулому уроці я просила вас принести фотографії ваших домашніх улюбленців. Тому, прошу кожного, хто бажає, вийти і спочатку прикріпити фото тваринки на плакат, а потім розповісти про свого улюбленця.

  • А як називаються будиночки тварин, в яких вони  живуть, ми дізнаємося, коли працюватимемо з підручником. Відкрийте сторінку 96.

2. Робота за підручником (с. 96)

— Розгляньте малюнки та назвіть будиночок кожної тварини. (У собаки – буда, у коня – стайня, у курки – курник, у кролика – клітка, у поросят – хлів, у котика – кошик).

  • А зараз ми розділимося на групи за допомогою нашої чарівної скриньки. В ній лежать малюнки із зображенням котиків і собачок.

3.Робота  в групах

Гра «Пантоміма»

- Зараз проведемо змагання між групами  собачок «Гав» та  котиків «Няв». Ваше завдання – від кожної групи показати по три улюблених домашніх тварини, їх поведінку,  а група-суперник повинна відгадати.

- Група «Гав»  розповідає випадки, коли дикі тварини та безпритульні собаки можуть бути друзями , а група «Няв» - розповідає випадки, коли тварини можуть бути ворогами.

4.Робота в парах

Гра «Склади пазл»

- На партах перед  вами лежать пазли і загадки до них. Ваше завдання: відгадати загадку і якомога швидше скласти тварину, яка і буде вашою відгадкою.

 

D:\новые уроки\животные\koshki-zhivotnye-20509.jpgІ вдень, і вночі
У кожусі на печі.
(Кіт)

 

 

 

 

D:\новые уроки\животные\ротвейлер.jpgНе говорить, не співає,
А коли хто йде,
То господаря сповіщає.
(Собака, пес)

 

 

 

 

D:\новые уроки\животные\24.jpgПрийшла кума із довгим віником
На бесіду із нашим півником,
Схопила півня на обід
Та й замела мітлою слід.
(Лисиця)

 

 

D:\новые уроки\животные\givotnye_zveri_zimoy_foto_01.jpgХодить хмуро між дубами,
Хижо клацає зубами,
Весь, як є, —
Жорстока лють,
Очі в нього так і ллють.
Зачаївся ось, примовк.
Грізний звір цей, звісно, ...
                                  (Вовк)

 

 

 

D:\новые уроки\животные\0_90092_c95eb6b1_XL.png

Гостроносий і малий,
Сірий, тихий і незлий.
Вдень ховається. Вночі
Йде шукать собі харчі.
Весь із тонких голочок.
         Як він зветься?...
                                              (Їжачок)

 

- На які групи поділяються тварини,  яких ви склали? (свійські та дикі)

-  А хто знає, як  слід поводитися з дикими та безпритульними  тваринами?

- Тепер давайте перевіримо, чи правильно ви міркуєте? Відкрийте підручник на с.98

5. Робота з підручником с.98

-  Розкажіть про те,  чи були у вашому житті так звані «небажані  зустрічі» з тваринами.  Якщо так, то  як ви поводилися в цій ситуації?

— Як ви вважаєте, неприємних ситуацій з тваринами  можна  уникнути?

 

Музична фізкультхвилинка

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

(Чується стук в двері, заходить дитина, перевдягнена  листоношею і віддає конверт)

 

1. Слово вчителя

- Ой, що ж це за конверт? Давайте його відкриємо і подивимося, хто його нам написав. (відкриваю конверт і включаю перший слайд на мультимедійній дошці).

Перший слайд

- Дорогі діти, звертаються до вас ваші менші друзі – звірі. Ми прислали вам пам’ятку поводження з дикими та безпритульними тваринами.

Другий слайд

Перше правило  -  не варто піддаватися паніці при зустрічі з нами - дикими тваринами. Намагайтеся вести себе не агресивно, не кричіть і не робіть різких рухів, бо це нас лякає;

Третій слайд

Ніколи не дивіться нам, тваринам, в очі. Це може викликати прилив агресії. У тваринному світі пильний погляд  попереджає  про напад.;

Четвертий слайд

ні в якому разі не біжіть і не повертайтеся до нас, звірів, спиною. Кращий варіант - це спочатку завмріть на місці, а потім повільно починайте йти назад;

П’ятий слайд

Ніколи не давайте нам, собакам, їжу з руки - ми можемо ненароком вас вкусити;

Шостий слайд

Не махайте перед нами, собаками, руками чи палицею - це може нам  не сподобатися і вас вас вкусимо;

Сьомий слайд

Проходячи повз велику зграю безпритульних собак не провокуйте їх різкими рухами, криками, не розмахуйте пакунками, сумками;

Восьмий слайд

Якщо сталася біда і пес покусав когось – слід негайно звернутися до лікаря; якщо є можливість, з’ясуйте – пес домашній чи бродячий – щоб знати, чи потрібно робити щеплення проти сказу. Бо ризикувати не варто – це може бути смертельний ризик;

Дев’ятий слайд

Після кожного спілкування з нами, тваринами, обов’язково помийте руки з милом.

Десятий слайд

З повагою, ваші менші друзі, за яких ви у відповіді.

Вчитель

  • Якщо ви будете беззаперечно виконувати ці правила, які надіслали нам звірі  -  у вас є можливість значно зменшити небезпеку потрапити в неприємну ситуацію при спілкуванні з  тваринами.

 

2. «Мозковий штурм»

- Розв’яжіть проблемну ситуацію:

 Ти йдеш по дорозі, а на тебе гавкає собака і не дає пройти. Що ти будеш робити?

3. Розповідь учителя про небезпеку спілкування з безпритульними тваринами.

— Укуси собак (особливо, якщо вони безпритульні) небезпечні можливістю зараження вірусом сказу. Смертність від сказу стовідсоткова!

        Ознаками сказу у собак є неспокій, агресія, пригніченість, параліч. А коти заражені сказом — кусають і дряпають людей.

       Людина заражається вірусом сказу при нападі хворої тварини, яка ранить людину і заносить хворобу  зі слиною в кров. Звідти вірус потрапляє в спинний і головний мозок. Захворювання у людини проявляється в  неспокої, сплутаності думок і головне — водобоязні. Потрібно обов’язково надати долікарську допомогу людині, яку вкусила тварина. Рясно промийте рану марганцівкою і максимально широко навколо рани обробіть шкіру йодом або спиртом. Накладіть чисту пов’язку, доставте в лікарню. Пам’ятайте, що ні в якому разі не можна зупиняти кровотечу з рани. Врятувати людину можна тільки в лікарні! Щоб уникнути смертельного результату, необхідно виконати вищевказані заходи і відразу доставити постраждалого до лікарні

 

 

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

 

Рефлексія

 

  • На цьому уроці ми 

 

 

docx
Додано
6 січня 2021
Переглядів
1847
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку