Конспект уроку на тему "Паралелограм. Властивості паралелограма"

Про матеріал
Мета: сформувати поняття паралелограма та його властивостей. Тип уроку: засвоєння нових знань.
Перегляд файлу

Тема.  Паралелограм. Властивості паралелограма

Мета: сформувати поняття паралелограма; домогтися розуміння та за­своєння властивостей паралелограма.  Розвивати увагу, пам’ять, математичну мову. Виховувати культуру спілкування на уроці.             

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Обладнання та наочність: таблиця, підручник, геометричні приладдя, конспект уроку.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  1. Перевірка завдання, заданого за підручником:

№3, 1)14 см; 2) 31 см; 34 мм.

6) 54 см; 25 см; 25 см; 27 см; 14 см 

  1. Виконання тестових завдань

Варіант 1

1. Якими геометричними фігурами є сторони чотирикутника?
А) Прямими. Б) Променями. В) Відрізками. Г) Точками.

2. Як називаються сторони чотирикутника, які мають спільну точку?

А) Сусідні. Б) Протилежні. В) Дружні. Г) Рівні.

3. Як називається відрізок, який з'єднує протилежні вершини чо­тирикутника?

А) Діаметр. Б) Дінамометр. В) Діагональ. Г) Діапазон.

4. Три кути чотирикутника дорівнюють 80°, 40е, 100°. Знайдіть ве­личину четвертого кута.

А)  180°. Б) 240°. В) 90°. Г) 140°.

Варіант 2

1. Якими геометричними фігурами є вершини чотирикутника?

А) Кутами. Б) Кругами. В) Точками. Г) Відрізками.

2. Як називаються сторони чотирикутника, які не є сусідніми?

А) Супротивними. Б) Дальніми. В) Протилежними. Г) Ворожими.

3. Як називається відрізок, який з'єднує протилежні вершини чотирикутника?

А) Діагональ. Б) Діапозитив. В) Діаметр. Г) Діамант.

4. Три кути чотирикутника дорівнюють 50°, 110°, 65°. Знайдіть ве­личину четвертого кута.

А) 115°. Б) 135°. В) 85°. Г) 145°.

 

III. Актуалізація опорних знань Виконання усних вправ

1.

Дано: ВС = AD, 1 = 2.

Довести: ΔАВС = ΔСDA

2.

Дано: АО = ОС, 1 = 2.

Довести: ΔAOD = ΔСОВ

3.

Дано: = CD, 1 = 2.

Довести:  AB || CD

 

 

 

 

IV. Вивчення нового матеріалу

План вивчення теми

Означення паралелограма.

Властивості паралелограма:

а) рівність протилежних сторін;

б) рівність протилежних кутів;

в) поділ діагоналей навпіл точкою їх перетину.

3. Означення висоти паралелограма.

 

V. Закріплення нових знань і вмінь

Виконання графічних вправ

Проведіть дві паралельні прямі. Позначте на одній з них точки А і D і проведіть через ці точки дві інші паралельні прямі, які перетина­ють другу пряму в точках В і С відповідно.

а) Поясніть, чому чотирикутник ABCD є паралелограмом.

б) Виміряйте кут А паралелограма ABCD. Користуючись властивос­тями паралелограма, знайдіть градусні міри інших його кутів. Пе­ревірте результати вимірюванням.

Виконання письмових вправ

1. Робота з підручником: № 42, 43, 44, 45, 46.  

2. Додаткове завдання

Бісектриса тупого кута ділить протилежну сторону паралело­грама у відношенні 2:1 (рахуючи від вершини гострого кута). Чи може одна зі сторін паралелограма дорівнювати 5 см, якщо його пе­риметр дорівнює: а)   40 см; б) 50 см; в) 100 см?

 

VI. Підбиття підсумків уроку

Для перевірки засвоєння змісту вивчених на уроці понять пропо­нуємо учням розв'язати усні вправи.

Виконання усних вправ

  1. Які відомості треба мати про чотирикутник, щоб зробити висно­вок, що він не є паралелограмом?
  2. Яких помилок припущено у зображенні паралелограмів на рисунках 1-3?

 

VII. Домашнє завдання

Завдання за підручником:§2, № 47, 51.

doc
Додано
20 грудня 2022
Переглядів
1292
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку