Конспект уроку на тему :"Рельєф України.Рівнини"

Про матеріал
Рельєф України . Рівнини. Мета уроку: дати визначення "Рельєф України","Рівнина" поглибити та систематизувати знання учнів про рельєф, сформувати уявлення про загальні риси рельєфу на території України навчити учнів складати стислу характеристику великих форм рельєфу, вдосконалювати вміння та навички учнів працювати з фізичною картою України скласти опорну схему "Рівнини" виховувати пізнавальний інтерес Тип уроку : урок формування нових знань, умінь і навичок. Обладнання : фізична карта України, атласи , підручники, картини та макети різних форм рельєфу Опорні поняття : рельєф, низовини, височини,плоскогір"я Епіграф до уроку" «Щоб Україну любити, треба її добре пізнати» С.Рудницький Карта важливіша за текст, бо говорить часто яскравіше, наочніше, лаконічніше, ніж найкращий текст. П. Семенов – Тянь-Шанський Хід уроку І.Організаційний момент Перевірка відсутніх перевірка наявності шкільного приладдя Усім бажаю доброго настрою, творчої праці, взаєморозуміння, хорошого спілкування.
Перегляд файлу

Рельєф України .

Рівнини.

Мета уроку: дати визначення "Рельєф України","Рівнина"

  поглибити та систематизувати знання учнів про рельєф,

  сформувати уявлення про загальні риси рельєфу на території України 

  навчити учнів складати стислу характеристику великих форм рельєфу,                                          вдосконалювати вміння та навички учнів працювати з фізичною картою України

  скласти опорну схему "Рівнини"

  виховувати пізнавальний інтерес

Тип уроку : урок формування нових знань, умінь і навичок.

Обладнання : фізична карта України, атласи , підручники, картини та макети різних форм рельєфу 

Опорні поняття : рельєф, низовини, височини,плоскогір"я

Епіграф до уроку"

«Щоб Україну любити,

треба її добре пізнати»

С.Рудницький

Карта важливіша за текст,

бо говорить часто яскравіше,

наочніше, лаконічніше,

ніж найкращий текст.

                                                                                     П. Семенов – Тянь-Шанський

Хід уроку

І.Організаційний момент

  • Перевірка відсутніх
  • перевірка наявності шкільного приладдя

Усім бажаю доброго настрою, творчої праці, взаєморозуміння, хорошого спілкування.

ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності

 Сучасні форми рельєфу світу та України сформувались під впливом чинників та характеризуються ознаками, які вивчалися в курсі загальної географії та географії материків і океанів. Для цього ми використовували різні географічні джерела. Та найбільш комплексно і точно передають їх різноманітність карти, зокрема, фізична карта України.

Розглянувши фізичну карту України, ви бачите, що рельєф території України досить різноманітний. Є низовини, височини, гори. Кожна із форм рельєфу має свої характерні особливості, тому  що формувались вони протягом  багатьох геологічних епох під впливом зовнішніх і внутрішніх сил Землі, що взаємодіяли між собою.

Знання рельєфу будь-якої місцевості має велике практичне значення, тому що рельєф обумовлює розміщення сільськогосподарських угідь, застосування техніки, прокладання шляхів сполучення,  розташування міст, добування корисних копалин. Представники багатьох професій повинні знати про рельєф. Адже різні форми земної поверхні – це безпосереднє поле діяльності кожної людини нашої держави.

ІІІ. Актуалізація опорних  знань

Тести.  І варіант ( 5 хв.)

1Найдавнішими гірськими породами на території України є:

  1. Архейські кристалічні породи;
  2. Моренні відклади;
  3. Антропогенні та еолові відклади;
  4. Неогенові відклади.

2Гірські системи Криму і Карпат утворилися в :

  1. Палеогені:
  2. Протерозої;
  3. Девоні.

3В який період відбулося материкове зледеніння:

  1. Неогені;
  2. Антропогені;
  3. Палеогені
  4. Девоні.

4Український щит є частиною:

  1. Східно-Європейської платформи;
  2. Скіфської платформи;
  3. Альпійського складчастого поясу;
  4. Причорноморської западини.

5Тектонічними структурами називають:

  1. Ділянки, де кристалічні породи виходять на поверхню;
  2. Типи форм земної кори;
  3. Антропогенні форми рельєфу.

6). Горотворення, під час якого в Україні сформувались гори:

  1. Байкальське
  2. Герцинське
  3. Альпійське
  4. Мезозойське

ІІ варіант

       1). Повсюди на території України поширені відклади:

  1. Архейські;
  2. Четвертинні;
  3. Карбонові;
  4. Крейдові.

2). Фундамент платформи занурений під осадові породи на глибину від

     5 до 15 км у межах:

  1. Донецької складчастої області;
  2. Українського щита;
  3. Дніпровсько-Донецької западини;
  4. Західноукраїнської платформи.

3). За віком найбільш давня тектонічна структура України:

  1. Волино-Подільська плита;
  2. Донецька складчаста споруда;
  3. Український щит.

       4). Стародавній період горотворення на Землі:

  1. Альпійський;
  2. Байкальський;
  3. Каледонський.

       5). На формування геологічних відкладень та рельєфу України

              найбільш вплинуло зледеніння:

  1. Окське;
  2. Дніпровське;
  3. Валдайське.

        6). Найбільш активні сейсмічні зони розташовані в районі:

  1. Дніпровсько-Донецької западини;
  2. Гірських систем Карпат і Криму;
  3. Українського щита.

IV. Вивчення нового матеріалу

На сьогоднішньому уроці ми з вами починаємо розглядати рельєф України..Але перш за все ми повинні  згадати ,що таке рельєф.

Рельє́ф — сукупність нерівностей поверхні суходолу, дна океанів і морів, різноманітних за обрисами, розмірами, походженням, будовою, віком та історією розвитку.

 

 

 

 

 

 

Рельєф

України

 

Рівнини

( 95 % )

 

 

Гори

( 5 %)

 

Низовини -70 %

 

 

Височини – 25%

 

Карпати

 

 

Кримські

 

Поліська

Придніпровська

Причорноморська

Закарпатська

 

 

Придніпровська

Подільська

Волинська

Донецька

Середньоруська

Хотинська

 

Г. Говерла

2061 м

Г. Роман-Кош

1545 м

 

 

Східно-Європейська рівнина

 

 

 

Діти скажіть будь - ласка ,що таке рівнина.

Рівнина - це рівні або горбисті великі простори суходолу і дна океану,на яких висоти сусідніх точок мало відрізняються одна від одної.

Складання опорної схеми "Характеристика рівнин"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Підсумок  уроку

  • Гра «Вгадай об’єкт»
  • Найвищі точки цієї височини українці здавна називали могилами. На ній знаходяться рукотворні терикони. (Донецька)
  • На фізичній карті України прослідковується, як Дніпро вже поблизу Києва намагається обійти цю височину, змінюючи напрям на південний схід.(Придніпровська в.)
  • Одна з частин цієї височини Мізоцький кряж, за надзвичайну красу та живописність отримали назву «Українська Швейцарія» ( Волинська )
  • Цей бар’єрний риф з поетичною назвою утворений в результаті відкладів давнього Сарматського моря. Простягається на Тернопільщині з  північного заходу на південний схід до Гусятина. ( Товтровий кряж (Медобори)
  • В її основі лежить Воронезький кристалічний масив, перекритий рихлими осадовими відкладами – крейдою і лесами. Висота знижується у південному та південно-західному напрямі від 240 до 150 м. (Середньоруська височина)
  • В її основі залягають Причорноморська западина і Скіфська плита. Абсолютні висоти змінюються від 210-240 м на заході до 50-80 м на сході.. (Причорноморська низовина).
  • На якій формі рельєфу розташована Тернопільська область? (Подільська височина).
  • Частиною якої низовини є Полтавська рівнина? (Придніпровської)
  • Найвищою точкою якої височини є гора Берда? (Хотинської)
  • Височина, що тягнеться правим берегом Дніпра, порізана ярами і балками. (Придніпровська)

VI. Домашнє завдання

Параграф 17

нанести всі форми рельєфу на контурні карти

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
11 листопада 2020
Переглядів
1684
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку