Рельєф України .
Рівнини.
Мета уроку: дати визначення "Рельєф України","Рівнина"
поглибити та систематизувати знання учнів про рельєф,
сформувати уявлення про загальні риси рельєфу на території України
навчити учнів складати стислу характеристику великих форм рельєфу, вдосконалювати вміння та навички учнів працювати з фізичною картою України
скласти опорну схему "Рівнини"
виховувати пізнавальний інтерес
Тип уроку : урок формування нових знань, умінь і навичок.
Обладнання : фізична карта України, атласи , підручники, картини та макети різних форм рельєфу
Опорні поняття : рельєф, низовини, височини,плоскогір"я
Епіграф до уроку"
«Щоб Україну любити,
треба її добре пізнати»
С.Рудницький
Карта важливіша за текст,
бо говорить часто яскравіше,
наочніше, лаконічніше,
ніж найкращий текст.
П. Семенов – Тянь-Шанський
Хід уроку
І.Організаційний момент
Усім бажаю доброго настрою, творчої праці, взаєморозуміння, хорошого спілкування.
ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності
Сучасні форми рельєфу світу та України сформувались під впливом чинників та характеризуються ознаками, які вивчалися в курсі загальної географії та географії материків і океанів. Для цього ми використовували різні географічні джерела. Та найбільш комплексно і точно передають їх різноманітність карти, зокрема, фізична карта України.
Розглянувши фізичну карту України, ви бачите, що рельєф території України досить різноманітний. Є низовини, височини, гори. Кожна із форм рельєфу має свої характерні особливості, тому що формувались вони протягом багатьох геологічних епох під впливом зовнішніх і внутрішніх сил Землі, що взаємодіяли між собою.
Знання рельєфу будь-якої місцевості має велике практичне значення, тому що рельєф обумовлює розміщення сільськогосподарських угідь, застосування техніки, прокладання шляхів сполучення, розташування міст, добування корисних копалин. Представники багатьох професій повинні знати про рельєф. Адже різні форми земної поверхні – це безпосереднє поле діяльності кожної людини нашої держави.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Тести. І варіант ( 5 хв.)
1Найдавнішими гірськими породами на території України є:
2Гірські системи Криму і Карпат утворилися в :
3В який період відбулося материкове зледеніння:
4Український щит є частиною:
5Тектонічними структурами називають:
6). Горотворення, під час якого в Україні сформувались гори:
ІІ варіант
1). Повсюди на території України поширені відклади:
2). Фундамент платформи занурений під осадові породи на глибину від
5 до 15 км у межах:
3). За віком найбільш давня тектонічна структура України:
4). Стародавній період горотворення на Землі:
5). На формування геологічних відкладень та рельєфу України
найбільш вплинуло зледеніння:
6). Найбільш активні сейсмічні зони розташовані в районі:
IV. Вивчення нового матеріалу
На сьогоднішньому уроці ми з вами починаємо розглядати рельєф України..Але перш за все ми повинні згадати ,що таке рельєф.
Рельє́ф — сукупність нерівностей поверхні суходолу, дна океанів і морів, різноманітних за обрисами, розмірами, походженням, будовою, віком та історією розвитку.
Рельєф України |
Рівнини ( 95 % )
|
|
Гори ( 5 %) |
Низовини -70 %
|
|
Височини – 25% |
|
Карпати
|
|
Кримські
|
|||
Поліська Придніпровська Причорноморська Закарпатська
|
Придніпровська Подільська Волинська Донецька Середньоруська Хотинська
|
Г. Говерла 2061 м |
Г. Роман-Кош 1545 м |
||||||
|
|||||||||
Східно-Європейська рівнина
|
|||||||||
Діти скажіть будь - ласка ,що таке рівнина.
Рівнина - це рівні або горбисті великі простори суходолу і дна океану,на яких висоти сусідніх точок мало відрізняються одна від одної.
Складання опорної схеми "Характеристика рівнин"
V. Підсумок уроку
VI. Домашнє завдання
Параграф 17
нанести всі форми рельєфу на контурні карти