Урок № 124 Дата 13.05.2020р.
Доброго дня, шановні мої хлопці!
Наближається кінець начального року, а тому, наберіться сил і терпіння, візьміть свою волю в кулак і все буде добре!
Відкрийте зошит і запишіть:
Тринадцяте травня
Класна робота
Тема. Рівняння. Повтореня вивченного
матеріалу.
Мета уроку: узагальнити та систематизувати навчальний матеріал за темою “Рівняння”; домогтися засвоєння схеми розв'язування рівнянь. Розвивати обчислювальні навички, пам´ять, логічне мислення. Виховувати уважність, самостійність та охайність.
Тип уроку: комбінований.
ХІД УРОКУ
Розум людський володіє трьома ключами,
що відкривають все: цифрою, буквою, нотою.
Знати, думати, мріяти. Все в цьому.
В. Гюго
І. Організаційний етап.
Наступної неділі, а саме 19.05.2020р., ми звами напишемо підсумкову контрольну роботу. А сьогодні, продовжуємо повторювати вивченний матеріал. Налаштуйте себе на кропітку працю та вперед за знаннями!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Хлопці давайте повторимо. Як завжди, працюємо в парі – Володя починай, а Віталій продовжуй. “Продовжити незакінчене математичне речення”:
1. Рівняння – це ...
2. Корінь рівняння – це ...
3. Розв'язати рівняння – це означає…
4. Протилежні числа – це...
5. У сумі протилежні числа дорівнюють ...
6. Як називаються дані числа:
Перевірь себе:
1. рівність, яка містить невідоме;
2. значення невідомого, яке перетворює рівняння у правильну рівність;
3. знайти всі його корені або довести, що їх немає;
4. числа, які відрізняються тільки знаками;
5. нулю;
6. взаємно обернені.
Фізкультхвилинка. Виконання дихальних вправ.
Основна стійка, руки на поясі:
1-2 - підняти руки вперед - нагору - вдихнути;
3-4 - через сторони руки опустити вниз - видихнути - 5-7 разів.
Темп повільний, глибокий вдих, подовжений видих.
ІІІ. Закріплення знань учнів, засвоєння вмінь
Давайте пригадаємо розв´язування різних видів рівнянь:
Нагадую: всі рівняння записати у зошит обов´язково!
За правилами знаходження невідомих компонентів арифметичних дій |
х = 7 – 4, х = 3.
х = 25 – 12, х = 13.
х = 21 : 3 х = 7.
х = 15 : 3, х = 5.
|
Способом зведення подібних доданків
|
2х = 24, х = 24 : 2, х =12. Відповідь: 12.
|
З використанням розподільної властивості множення: a(b + c) = ab + ac |
х + 3 = 8 : 2, х + 3 = 4, х = 4 – 3, х = 1. Відповідь: 1.
2х + 6 = 8, 2х = 8 – 6, 2х = 2, х = 2 : 2, х = 1. Відповідь: 1.
|
За допомогою основних властивостей рівняння
|
2х + 6 = - 4х + 12, 2х + 4х = 12 - 6, 6х = 6, х = 6 : 6, х = 1.
Ліва Права /Перенесемо доданок – 4х з правої частини рівняння в ліву, а доданок 6 перенесемо з лівої частини в праву, змінивши знаки даних доданків на протилежні/ 2х + 4х = 2 – 6, 6х = - 4, х = - 4 : 6,
х = - .
Відповідь: - .
7х – 2х = - 30, 5х = - 30, х = - 30 : 5, х = - 6.
18х – 3 = 18х + 2 – 10, 18х – 18х = 2 – 10 + 3, 0х = - 5. Відповідь: немає коренів.
|
За основною властивістю пропорції: a : b = c : d a ∙ d = b ∙ c |
(х + 0,4) ∙ 3 = (0,7 – х) ∙ 8, 3х + 1,2 = 5,6 – 8х, 3х +8х = 5,6 – 1,2 11х = 4,4 х = 4,4 : 11, х = 0,4
|
З модулем |
14 > 0, тому рівняння можна записати за означенням модуля: х1 = 14 або х2 = -14. Відповідь: 14 аба -14.
-5 < 0, що за означенням модуля неможливо Відповідь: немає коренів.
|х + 2| = 12,4 + 2,5 |х + 2| = 14,9 14, 9 > 0, тому рівняння можна записати: х + 2 = 14, 9 або х + 2 = -14, 9 х = 14, 9 – 2 х = -14, 9 – 2 х1 = 12, 9 х2 = -16, 9. Відповідь: 12, 9 або -16, 9.
|
ІV. Підбиття підсумків уроку.
Таким чином, на сьогоднішньому уроці ми повторили основні властивості рівняння та за їх допомогою згадали розв’язувати рівняння різних рівнів складності.
|
|
Анкетування.
1. На уроці я працював активно / пасивно
2. Своєю роботою я задоволений/не задоволений
3. Урок для мене видався коротким / довгим
4. За урок я не втомився / втомився
5. Мій настрій став кращим / гіршим
6. Матеріал уроку
для мене був зрозумілим / не зрозумілим
корисним / марним
цікавим / нудним
легким / важким
V. Домашнє завдання.
Завдання для всіх:
Розв’яжіть рівняння:
1) – 4х – 3 = 0;
2) y 0,75 = 0,6 0,25;
3) ;
4)
Відправити на Google – диск розв´язування завдань тільки із домашньої роботи та Анкетування!