Позакласний захід з математики у п'ятому класі. Тема: „Десяткові дроби"
Мета проведення: У формі гри підготувати учнів до контрольної роботи з теми „Десяткові дроби". Розвивати мислення, винахідливість, роботоздатність, артистизм. Прищеплювати зацікавленість до математики.
Учасники: Команди „ ТРИКУТНИК" (хлопчики 5-го класу) і „ВІДРІЗОК" (дівчата 5-го класу)
Ведучий: вчитель математики.
Журі: учителя математики.
Оформлення: Стіни оформлені у вигляді царства десяткових дробів. Стоять столи для двох команд і дві класні дошки. Біля столів стенди з назвами та емблемами команд, написані девізи команд. Стоїть стіл для консультантів.
Ведучий: Сьогодні у нас звичайна подія. Ви потрапили в царство десяткових дробів. Попасти в це царство може кожна команда, якщо виконає завдання картки-перепустки (завдання на картці - записати звичайну дріб -десятковою). Чия команда першою здасть картки-пропуски журі, отримають один бал.
Ведучий: Добрий день „Трикутник" і „ Відрізок". Сьогодні ми зібрались в царстві десяткових дробів. Ви покажете, як знання і вміння ви отримали під час вивчення теми: „Десяткові дроби". Складання, віднімання, множення і ділення десяткових дробів. Сьогодні головні герої нашої гри-команди „ Трикутник" і „Відрізок" - „Сила у нас є, а розум все рівно необхідне!" Девіз команди „Трикутник": „Терпіння і труд до перемоги нас приведуть".
У нас є консультанти: Баба-Яга, Лісовик, Клоун, Сніжна Королева зі своїм Радником, Незнайка, Пірат, Циганка і Попелюшка, які приготували командам свої сюрпризи-завдання, давайте їх зустрінемо.
У нас у журі вчителі математики: Ларина М.В., Ігнатьєва Є.В., Таранова С.С. Кожна команда приготувала музичне привітання:
(Мелодія пісні „Учать в школі")
1 Команда:
„Математику любити, и з дробами
дружити, вчать у школі 3р
Вичитати і множити Вирази спростити
вчать у школі , Зр.
До чотирьох прибавити два
Розрахувати квадрат числа
вчать у школі 3р.
Математику любити
І винахідливими бути
вчать у школі 3 р.
ІІ команда( листя жовті мелодія)
Не прожити нам у світі без дробів 2 р.
Не прийдуть ,вважалось, знання 2 р.
А зараз 2 р.
Дроби десяткові в зошитах кружаться
Таким шелестом на стіл вчителя лягають
І від них не заховатися, ні закритися
Дроби десяткові в житті можуть нагодитися
Першими попросимо задати своє питання командам Радника Снігової Королеви: Зима закінчилася, а я ще не вибрав літак для Снігової Королеви, щоб улетіти нам додому. По своїм секретним каналам я роздобув данні про пасажирські літаки, але ніяк не можу вибрати який краще. Не допоможете -згине Снігова Королева. Ось вам моє завдання.
У таблиці записані данні про пасажирські літаки. Запишіть марки літаків у порядку зростання (убивання):
а) швидкостей
б) середньої дальності польотів
Марка літака |
Рік випуску |
Швидкість км/г |
Середня дальність польоту (тис.км) |
ТУ-154 |
1970 |
15,83 |
6,6 |
ІЛ-62 |
1972 |
16,67 |
10,3 |
ІЛ-86 |
1975 |
16,63 |
4,2 |
ТУ-144 |
1975 |
41,67 |
6,5 |
ЯК-42 |
1984 |
13,67 |
2,9 |
Радник: Дякую, діти!
Ведучий: Журі, результат.
Журі: об'являють результат.
Ведучий: А яке завдання приготував Клоун?
Клоун: Говорять, що „Трикутник" прийняли рішення перемогти „Відрізок"... Подивимося, що з цього вийде. Я теж ці десяткові дробі не дуже-то вчив. Хоча складувати та віднімати навчився. Приклади ось розв' язав, але поки до Вас шов, коми убігли... Ось моє завдання: розставте коми так, щоб мої приклади були розв'язані правильно.
42 + 18= 6 3 + 108 = 138 53 + 18 = 548
623 - 2,23 = 4 53-27 = 503 68-4 = 28
Завдання „Трикутнику" „Відрізку"
32 + 18 = 5
3 + 108 = 408
42 + 17 = 212
736-336 = 4
63 - 27 + 603
57-4 = 17
Журі: Вам, дітки, виручили.
Ведуча: Прошу Вас, Пірат!
Пірат: Скільки років по морях плавав, скільки поганого наробив, а ума-розуму тільки зараз набиратися став. Дробі десяткові почав учити, ось тільки ще не все у мене виходить. Ось тут приніс я Вам приклади, допоможіть мені з ними
справитися. А хто краще справиться, так цю команду всю до себе на корабель і заберу морячками.
Завдання „Трикутник" |
„Відрізок" |
0,26 + 0,45 = |
37,4 = 3,06768 = |
12,123 + 4,024 = |
6,28 - 5,32 = |
30-0,058 = |
0,93 + 1,5079 = |
2,056-1,96 = |
1 - 0,998 = |
83 - 82,82876 = |
52,72 + 5,7 = |
4,507 + 0,193 = |
1,726-0,9 = |
7,125x2,6 = |
3,84 х 4,5 = |
3,16:64 = |
15:48 = |
3,5 : 10 = |
3,12: 100 = |
Капітани команд підходять |
і записують відповіді |
Журі:
Пірат: Ось молодці, Вас я і запрошую до себе на корабель!
Ведуча: А що нам циганка нагадує?
Циганка: Я принесла Вам рибок, важкі такі. Але серед них є одна чарівна, вона найважча... від розуму, мабуть. Тільки як її відшукати, яку вибрати? Подивиться, тони якісь, кілограми, центнери, грами. Поможіть неосвіченій Циганці, розложить рибок по ваги, тоді я точно знайду чарівну.
Рибок чотири, їх вага - 0,032 ц; 3,15 кг,
0,023 т; 3152 г.
Журі:
Попелюшка: Я вже і не знаю, як „Трикутникам" допомогти „Відрізку" догодити! Сама я ніяк не можу з рішенням справитися. В житті стільки невідомого приходиться шукати. Ось Вам моє завдання: рівняння розв'яжіть і відповіді на дошці запишіть:
Завдання „Трикутнику" „Відрізку"
Журі:
Ведуча: А що нам приготували Баба-Яга з Легшим.
Леший: Ми з Бабусечкою-Ягою математику рішили учити, щоб зовсім відсталими не здаватися. А Вам, діти, ми привезли задачки.
Баба-Яга: Чула я, що Легший до Вас добрався, сіла на помело і полетіла, лечу з тридев'ятого царства, а помело моє старе і зломилося. Довелося плити на човні по річці. Байдуже зі швидкістю 7,2 км/ч. Розумні люди підказали, що пливу я за течією і зі швидкістю річки 1,4 км/ч. А ось Вам завдання:
Леший: Задачі.
Незнайка: А я пропоную завдання для капітанів команд: вставити пропущені букви цифри:
(звучить пісня „Капітани"
Капітану „Відрізка" „Трикутника"
3,*5* 3,*2* **,5 *6,*
2 *8:
8,548
4,187 1,447
Добре, капітани! Дякую Вам!
Журі:
Ведуча: А що нам приготувала королева холоду - Сніжна Королева.
Снігова Королева: Перед тім, як попрощатися з Вами і полетіла в своє холодне царство, пропаную Вам завдання: Запишіть числа, визначив заздалегідь закономірність їх утворення щоб я переконалася хто ж з Вас розумніше.
Журі:
Ведучий: Сьогодні ми побували в царстві Десяткових дробів, з цим прекрасним світом цифр, який називається математикою, ми продовжимо на наших уроках. Сьогодні Ви постаралися, добре попрацювали. Молодці! Дякую і нашим казковим героям за підготовлені завдання. А тепер надано слово нашому справедливому журі.
Наставлення 5 класу від казкових героїв.
При вході в школу всі позабудуть тривоги, Будь оптимістом, научись горіти!
Ти в математиці зумієш багато чого зробити Тільки треба дуже захотіти!
А якщо важко - так борися! А якщо сумно - посміхнися!
Намагайся узнати якомога більше! І буде цікавим у тебе життя!
І станемо ми єдиною командою, Один в одного будемо вірити і любити!
І всім світліше і радісніше стане, Бо в цій школі нам з тобою жити!
Один одного будемо поважати! І слів на вітер не кидати!
Добріше намагайся стати,
І життя поставить нам оцінку „12".