позакласний захід з математики

Про матеріал
Цікавий позакласний захід для учнів 5 класу. Змагання двох команд. Допоможе підготуватися до контрольної роботи з теми : Десяткові дроби"
Перегляд файлу

Позакласний захід з математики у п'ятому класі. Тема: „Десяткові дроби"

Мета проведення: У формі гри підготувати учнів до контрольної роботи з теми „Десяткові дроби". Розвивати мислення, винахідливість, роботоздатність, артистизм. Прищеплювати зацікавленість до математики.

Учасники: Команди „ ТРИКУТНИК" (хлопчики 5-го класу) і „ВІДРІЗОК" (дівчата 5-го класу)

Ведучий: вчитель математики.

Журі: учителя математики.

Оформлення: Стіни оформлені у вигляді царства десяткових дробів. Стоять столи для двох команд і дві класні дошки. Біля столів стенди з назвами та емблемами команд, написані девізи команд. Стоїть стіл для консультантів.

Ведучий: Сьогодні у нас звичайна подія. Ви потрапили в царство десяткових дробів. Попасти в це царство може кожна команда, якщо виконає завдання картки-перепустки (завдання на картці - записати звичайну дріб -десятковою). Чия команда першою здасть картки-пропуски журі, отримають один бал.

Ведучий: Добрий день „Трикутник" і „ Відрізок". Сьогодні ми зібрались в царстві десяткових дробів. Ви покажете, як знання і вміння ви отримали під час вивчення теми: „Десяткові дроби". Складання, віднімання, множення і ділення десяткових дробів. Сьогодні головні герої нашої гри-команди „ Трикутник" і „Відрізок" - „Сила у нас є, а розум все рівно необхідне!" Девіз команди „Трикутник": „Терпіння і труд до перемоги нас приведуть".

У нас є консультанти: Баба-Яга, Лісовик, Клоун, Сніжна Королева зі своїм Радником, Незнайка, Пірат, Циганка і Попелюшка, які приготували командам свої сюрпризи-завдання, давайте їх зустрінемо.

У нас у журі вчителі математики: Ларина М.В., Ігнатьєва Є.В., Таранова С.С. Кожна команда приготувала музичне привітання:

(Мелодія пісні „Учать в школі")

 

1 Команда:

„Математику  любити, и з дробами
дружити, вчать  у школі 3р

 

Вичитати і множити Вирази  спростити

вчать у школі , Зр.

До  чотирьох прибавити два
Розрахувати  квадрат числа
вчать у школі                                          3р.

Математику любити

І винахідливими бути

вчать у  школі 3 р.

ІІ команда( листя жовті мелодія)

Не прожити нам у світі без дробів 2 р.

Не прийдуть ,вважалось, знання 2 р.

А  зараз 2 р.

Дроби десяткові в зошитах кружаться

Таким шелестом на стіл вчителя лягають

 І від них не заховатися, ні закритися

Дроби десяткові в житті можуть нагодитися

Першими попросимо задати своє питання командам Радника Снігової Королеви: Зима закінчилася, а я ще не вибрав літак для Снігової Королеви, щоб улетіти нам додому. По своїм секретним каналам я роздобув данні про пасажирські літаки, але ніяк не можу вибрати який краще. Не допоможете -згине Снігова Королева. Ось вам моє завдання.

У таблиці записані данні про пасажирські літаки. Запишіть марки літаків у порядку зростання (убивання):

а) швидкостей

б) середньої дальності польотів

 

Марка літака

Рік випуску

Швидкість км/г

Середня

дальність

польоту

(тис.км)

ТУ-154

1970

15,83

6,6

ІЛ-62

1972

16,67

10,3

ІЛ-86

1975

16,63

4,2

ТУ-144

1975

41,67

6,5

ЯК-42

1984

13,67

2,9

Радник: Дякую, діти!

Ведучий: Журі, результат.

Журі: об'являють результат.

Ведучий: А яке завдання приготував Клоун?

Клоун: Говорять, що „Трикутник" прийняли рішення перемогти „Відрізок"... Подивимося, що з цього вийде. Я теж ці десяткові дробі не дуже-то вчив. Хоча складувати та віднімати навчився. Приклади ось розв' язав, але поки до Вас шов, коми убігли... Ось моє завдання: розставте коми так, щоб мої приклади були розв'язані правильно.

42 + 18= 6 3 + 108 = 138 53 + 18 = 548

623 - 2,23 = 4 53-27 = 503 68-4 = 28

Завдання „Трикутнику" „Відрізку"

32 + 18 = 5

3 + 108 = 408

42 + 17 = 212

736-336 = 4

63 - 27 + 603

57-4 = 17

Журі: Вам, дітки, виручили.

Ведуча: Прошу Вас, Пірат!

Пірат: Скільки років по морях плавав, скільки поганого наробив, а ума-розуму тільки зараз набиратися став. Дробі десяткові почав учити, ось тільки ще не все у мене виходить. Ось тут приніс я Вам приклади, допоможіть мені з ними

справитися. А хто краще справиться, так цю команду всю до себе на корабель і заберу морячками.

 

Завдання „Трикутник"

„Відрізок"

0,26 + 0,45 =

37,4 = 3,06768 =

12,123 + 4,024 =

6,28 - 5,32 =

30-0,058 =

0,93 + 1,5079 =

2,056-1,96 =

1 - 0,998 =

83 - 82,82876 =

52,72 + 5,7 =

4,507 + 0,193 =

1,726-0,9 =

7,125x2,6 =

3,84 х 4,5 =

3,16:64 =

15:48 =

3,5 : 10 =

3,12: 100 =

Капітани команд підходять

і записують відповіді

Журі:

Пірат: Ось молодці, Вас я і запрошую до себе на корабель!

Ведуча: А що нам циганка нагадує?

Циганка: Я принесла Вам рибок, важкі такі. Але серед них є одна чарівна, вона найважча... від розуму, мабуть. Тільки як її відшукати, яку вибрати? Подивиться, тони якісь, кілограми, центнери, грами. Поможіть неосвіченій Циганці, розложить рибок по ваги, тоді я точно знайду чарівну.

Рибок чотири, їх вага - 0,032 ц; 3,15 кг,

0,023 т; 3152 г.

Журі:

Попелюшка: Я вже і не знаю, як „Трикутникам" допомогти „Відрізку" догодити! Сама я ніяк не можу з рішенням справитися. В житті стільки невідомого приходиться шукати. Ось Вам моє завдання: рівняння розв'яжіть і відповіді на дошці запишіть:

Завдання „Трикутнику" „Відрізку"

  1. 6,83 + х = 33,004 1) х + 7,564 = 8,24
  2. х - 0,57 = 6 2) х - 0,286 = 5,716

 

  1.                                                                                                                                                                3,579 - х = 0,888 3) 9 - х + 7,643
  2.                                                                                                                                                                (2,8 + х) : 9 = 0,8 4) 7х + 2,4 = 34,6
  3.                                                                                                                                                                6у + 3,7 = 38,5 5) (у - 1,8) : 8 = 0,7
  1. 8,7у - 3,7у = 10,5 6) 4,9у + 4,1у = 1,8 Дякую Вам, люди добрі!

Журі:

Ведуча: А що нам приготували Баба-Яга з Легшим.

Леший: Ми з Бабусечкою-Ягою математику рішили учити, щоб зовсім відсталими не здаватися. А Вам, діти, ми привезли задачки.

Баба-Яга: Чула я, що Легший до Вас добрався, сіла на помело і полетіла, лечу з тридев'ятого царства, а помело моє старе і зломилося. Довелося плити на човні по річці. Байдуже зі швидкістю 7,2 км/ч. Розумні люди підказали, що пливу я за течією і зі швидкістю річки 1,4 км/ч. А ось Вам завдання:

  1.   Яка швидкість човна в стоячій воді?
  2.   За якою швидкістю буде пливти човен проти течії? Дякую, просвітили бабусю!.

Леший: Задачі.

  1. Група туристів, яка складається з Баби-Яги, Лісовика, за три дня пройшли 74 км. За перший день туристи пройшли на 8,5 км менше, ніж другий, а за третій стільки, скільки за другий. Яку відстань проходили туристи кожний день?
  2. Яку решту отримала Баба-Яга з 10 гривен, якщо вона купить 300 гр. Цукерок по ціні 8 грн 50 коп.
  3. Відстань між пристанями 900 км. Швидкість моторного човна в стоячій воді 17,5 км/ч, а швидкість течії 2,5 км/ч. Скільки часу треба моторному човну, щоб подолати відстань з одного причалу до інших і повернутися назад.

Незнайка: А я пропоную завдання для капітанів команд: вставити пропущені букви цифри:

(звучить пісня „Капітани"
Капітану „Відрізка" „Трикутника"

3,*5* 3,*2* **,5 *6,*

 

 

2 *8:

8,548

4,187 1,447

Добре, капітани! Дякую Вам!

Журі:

Ведуча: А що нам приготувала королева холоду - Сніжна Королева.

Снігова Королева: Перед тім, як попрощатися з Вами і полетіла в своє холодне царство, пропаную Вам завдання: Запишіть числа, визначив заздалегідь закономірність їх утворення щоб я переконалася хто ж з Вас розумніше.

Журі:

Ведучий: Сьогодні ми побували в царстві Десяткових дробів, з цим прекрасним світом цифр, який називається математикою, ми продовжимо на наших уроках. Сьогодні Ви постаралися, добре попрацювали. Молодці! Дякую і нашим казковим героям за підготовлені завдання. А тепер надано слово нашому справедливому журі.

 

 

 

 

Наставлення 5 класу від казкових героїв.

При вході в школу всі позабудуть тривоги, Будь оптимістом, научись горіти!

Ти в математиці зумієш багато чого зробити Тільки треба дуже захотіти!

А якщо важко - так борися! А якщо сумно - посміхнися!

Намагайся узнати якомога більше! І буде цікавим у тебе життя!

І станемо ми єдиною командою, Один в одного будемо вірити і любити!

І всім світліше і радісніше стане, Бо в цій школі нам з тобою жити!

Один одного будемо поважати! І слів на вітер не кидати!

Добріше намагайся стати,

І життя поставить нам оцінку „12".

 

doc
Додав(-ла)
Турко Ірина
Додано
16 травня 2020
Переглядів
948
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку