До розіграшу
залишилось:
15 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Конспект уроку на тему:"Робота з дитячою книжкою. В.Сухомлинський «Як дівчинка образила Букваря». Повторення і закріплення знань і вмінь, пов'язаних з вивченими буквами."

Про матеріал

Матеріал для проведення уроку навчання грамоти в 1 класі. Допоможе в підготовці до нього. Рекомендую вчителям початкової ланки, вихователям та студентам.

Перегляд файлу

Тема: Робота з дитячою книжкою. В.Сухомлинський «Як дівчинка образила Букваря». Повторення і закріплення знань і вмінь, пов'язаних з вивченими буквами.

Мета: формувати компетентності: ключові (вміння вчитися- прагнення здобувати нові знання; самостійність у розв’язанні пізнавальних завдань; соціальна – самоорганізо-

вуватися до різних видів навчально-пізнавальної діяльності в парі, групі;загальнокультурна - ефективно застосовувати навички мовлення та норми мовної культури під час спілкування; інформаційно- комунікаційна компетентність- орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти і оперувати інформацією; здоров'язбережувальна - раціонально планувати час) та предметні (познайомити дітей з новим твором,  закріплювати поняття "автор", "назва книжки", "назва твору", формувати навички читання, збагачувати словниковий запас); роз­вивати зв’язне мовлення, мислення; виховувати бережливе ставлення до книги.

Обладнання: проектор та екран, мультимедійна презентація, плакат, виставка книг В.О. Сухомлинського, збірники творів  В.О.Сухомлинського «Квітка сонця», картки.

Тип уроку: урок-уявна подорож.

                                                             Хід  уроку

І. Орг. момент

 

1. Вступне слово вчителя.

 

У нас сьогодні наче свято,

Гостей зібралося багато.

До них швиденько поверніться,

І веселенько усміхніться

Та привітайтесь.

Діти: «Добрий день».

 

2. Створення емоційного настрою.  

  •  Посміхніться, діти!
  • Від вашої посмішки у світі збільшилося на краплинку щастя.
  • Від вашої посмішки на краплинку радіснішим стало наше життя.
  • Від вашої посмішки стає краще на душі.

Я вам рада, любі діти,

І вітаю щиро вас.

І запрошую ласкаво

На урок читання в клас.

3. Вправа «Очікування».

- Чого ви очікуєте від уроку?

 

  • А я сподіваюся, що на уроці ви будете…

У-уважні

Р -розумні

О-оригінальні

К- кмітливі

ІІ.  Мовна розминка

-Щоб гарно читати, пропоную вам вправи виконати, малята.

1.Артикуляційні вправи

Жабки

Мавпочки

Бублик

Хоботок

Гребінець

Тракторець

Коник

2. Вправи для дихання

       Насос (Глибокий вдих, три короткі і один довгий видихи (3 – 4 рази))

      Кульбабка (Діти дмухають, вдаючи перед собою кульбабку)

 

3. Гра « Парад звуків»

    Вітерець у лісі: ш - ш –ш

    Прилетів жук: ж – ж – ж

    Заспівав комарик: з – з – з

    Проповз вуж: с – с –с       

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

 

1. Гра «Прочитай і розєднай»

 

КНИГАВІКОНЦЕВСВІТ (Книга-віконце в світ.)

-Діти, як ви розумієте цей вислів?

-Так, діти, книги — наші друзі. Вони зустрічають нас у ранньому дитинстві й ведуть нас через усе життя. Книжка допомагає пізнати себе, зрозуміти світ, що вас оточує. Вона знайомить з минулим і дійсністю. Книга, ніби на крилах, відносить нас у майбутнє.

-Прочитайте вислів  відповідно до знаків (. ! ?)

 

2. Відгадування загадки.

Цю найпершу в школі книжку
Знає будь-який школяр.
До усіх книжок доріжку
Прокладає наш … (Буквар)

 

3. Бесіда.

-Батьки читали вам казки, вірші, оповідання, коли ви ще й говорити добре не вміли. А коли почали вивчати літери, навчилися їх складати, то й самі стали читати. І найкра-

щим помічником у  навчанні читати став для кожного з вас букварик - найперша й найдорожча для кожного з нас книжечка.

Все починається в житті з малого:

З зернини — хліб, з промінчика — зоря.

І кожен з нас важку свою дорогу

Почав також колись із букваря.

-  Тож пропоную вам здійснити уявну подорож в країну Букварію.

-Чи згодні ви зі мною подорожувати?

-Як ви думаєте, що це за країна? Чим ми будемо займаються в цій країні?

-Так. Ми будемо з вами читати, дізнаємося багато цікавого.

ІV. Повторення і закріплення знань і вмінь

 

1. Розповідь вчителя

- Першою книгою, за якою дитина вчиться читати ви вже знаєте є буквар. Але не завжди букварики були такими яскравими як зараз. Вони поступово вдосконалювалися. Першим буквариком був букварик, надрукований в місті Львові першодрукарем Іваном Федоровим в 1574 році, майже 500 років тому. Букви цього букварика були схожі на наші букви. Історію виникнення книг ви знаєте з наших попередніх бесід. Так і букварики постійно вдосконалювалися. Коли в школу ходили ваші бабусі й дідусі - букварики були одні, а ваші тата і мами вчилися зовсім по інших буквариках. В наш час існує багато різних варіантів букварів, і кожна школа має змогу вибирати буквар, по якому діти починають свій шлях у Країну Знань.

 

2. Гра «Назви звуки, букви»

- Нашим екскурсоводом (гідом) під час подорожі буде Читасик. Знайомтеся з ним.

(Гід (guide , в перекладі з французької мови)-супровідник туристів)).

 

Щоб подорож була вдалою, він приготував вам цікаві зустрічі, завдання, ігри. Щоб продовжити подорож, він пропонує вам виконати завдання.

-Скільки звуків у слові буквар? Букв? Назвіть їх.

-Скільки складів у цьому слові?

3. Гра «Слова в слові»

БУКВАР (Буква, куб, рак, кар, бур, рука, бар, раб, ква, ура)

4.  Гра « Деформовані слова»

лашко                       ннязна

тиді                           буазка

аскл                           гакни

 

5. Гра «Віршики читаємо, риму передбачаємо»

Дає здоров'я - … (спорт).
Вагу - солодкий …(торт).
Мед - працьовиті …(бджоли).
Знання глибокі - .... (школа).

- Прочитайте перше речення здивовано, друге речення-з обуренням, третє-ніжно, четверте-радісно.

                                   Фізкультхвилинка (під музичний супровід)

4. Гра «Збери слово»

(Читасик пропонує дітям прочитати слова кожного рядка, взяти з першого слова першу літеру, з другого – другу, з третього – третю і т.д. й одержати нове слово.

Нитка, марка, карта, молоко, парад - народ.

Метро, дощ, сова, гора - мова.

Клас, ваза, кізонька, річка, ручка - казка.

VІ. Робота з дитячою книжкою.

1. Інтерактивна вправа «Мікрофон»

(Читасик ставить запитання)

-Діти, а ви любите казки?

-Які казки ви знаєте?

-Які бувають казки?

2. Розгляд  дитячої книжки.

- Уважно подивіться на книжку.

-Як вона називається?

-Хто автор?

-Хто, на вашу думку, зображений на обкладинці?

-Що ви знаєте про автора?

3. Розповідь вчителя про В.О.Сухомлинського

       -Жив на світі педагог, учений, письменник В.О. Сухомлинський. Він дуже любив дітей. Написав для них багато оповідань та казок: про ласкаве сонечко і м’яку зелену травичку, про працелюбних мурашок і веселого метелика, про зайчика-хвалька та про голосистого півника, про ласкаві мамині руки і добру бабусю.

Він писав казки про добро, бо сам був доброю людиною і дуже хотів, щоб ви, діти, виросли добрими, чуйними, працьовитими. Щоб любили тата й маму, рідну домівку, нашу прекрасну Батьківщину з її широкими луками, густими лісами, безмежними ланами. Василь Олександрович вважав, що книга повинна супроводжувати дитину скрізь.

-Сьогодні ми разом з Читасиком прочитаємо казку Василя Олександровича «Як дівчинка образила Букваря» .

Тож, любі діти!

Рівнесенько сідаємо.

Для вас сьогодні

Казку починаємо.

 

4. Передбачення

- Прочитайте назву казки, вдумайтесь. Про що може бути казочка?

5. Виразне читання вчителем.

-Уважно слухаємо казочку і думаємо чи збудуться ваші передбачення.

6. Перевірка первинного сприймання (робота в парі, тестування)

Прийом «Договір про співпрацю»

                        Тест

          «Як дівчинка образила Букваря»

1.Яку книгу дала мама дівчинці?

  а) Читанку

  б) Казки

  в) Буквар

2.Буквар лежав поміж:

  а) журналами

  б) старими книжками

  в) давніми газетами

3.Яку книжку читала дівчинка після школи?

  а) з червоними вітрилами на обкладинці

  б) книгу в твердій обкладинці

  в) нову книгу з яскравими малюнками

4.Чому здивувалася дівчинка?

  а) Буквар заговорив

  б) новій книжці

  в) не знайшла Буквар

5.У якої книжки дівчинка просила пробачення?

  а) у нової книги з яскравими малюнками

  б) у  Букваря

  в) у  книги з червоними вітрилами на обкладинці

6.Куди поставила дівчинка Букваря?

  а) на полицю поруч із найцікавішими книгами

  б) на полицю із шкільними підручниками

  в) поклала Буквар у ранець

 

7. Словникова робота.

ранець                       барвистий

вітрило                      давній

(Вітри́ло  – будь-яка поверхня, призначена в якості рушія для створення тяги під впливом вітру).

-Підберіть «схожі» слова (синоніми).

-На яке питання відповідають слова першого стовпчика? Другого?

8. Повторне читання казки вголос.

-Сподобалась казка? Прочитаємо казочку «ланцюжком».

-Як ви думаєте, чому цей твір можна назвати казочкою?

9. Гра «Читай і рахуй»

-Прочитайте текст (самостійно) і порахуйте скільки разів в ньому зустрічається слово дівчинка.

10. Гра «Продовж  речення»

-Я буду читати початок речення, а ви відшукаєте його і продовжите читати.

Лежить Буквар…

Здивувалась дівчинка…

Я все життя…

11. Вибіркове читання.

- Знайдіть і прочитайте речення, в якому говориться що дала мама, коли дівчинка пішла до школи.

-Знайти речення, в якому розповідається, яку книгу читала дівчинка, окрім Букваря.

12. Читання казки в особах 

13. Аналіз змісту казки (робота в групах)

Метод «Займи позицію»

  • Чи справедливо вчинила дівчинка з Букварем? (1 група)
  •  Кого з героїв казки вам шкода? Чому? (2 група)
  • Який епізод казки вас найбільше схвилював? (3 група)

14. Творча робота над казкою

Гра «Знайди «сумні» та «ласкаві» слова»

Гра «Підпиши малюнок словами казки»

Фізкультхвилинка

      Читай, читай, голівонько,
     Та трішки відпочинь. (Кругові рухи головою).
     А спинка, мов лінієчка,
     Усі турботи скинь. (Почергово піднімають ліве і праве плече).

     Очима, ніби фарами-

     Блим, блим,блим,блим, блим,блим.

 

Гра « Питання до героїв казки».

- Якби ви могли зателефонувати героям казки, то які питання ви б їм поставили?

Гра «Корисні поради».

- Які поради ви б дали героям казки?

Гра «Склади продовження казки».

Гра « Я – герой казки».

- Як би ви вчинили на місці дівчинки?

 

15. Визначення головної думки казки.

      -   Чого вчить нас ця казка?

      -  Яка головна думка цієї казки?

VІІ. Підсумок уроку

Вправа «Закінчи речення»

— Сьогодні на уроці ми познайомилися...

— Найцікавіше було...

— Найбільше я запам’ятав...

      — Удома розкажу...

Заключне слово вчителя

-Чи сподобалась вам подорож?  Покажіть це своєю посмішкою.

-Ви молодці. Гарно працювали на уроці. Дякую вам з Читасиком за це. Я щаслива, що в мене такі розумні діти.

Із казкою, любі, не розлучайтесь,

В далеке дитинство щороз повертайтесь,

Вам казка чарівна підкаже пораду,

В ній знайдете завжди потіху й відраду.

Букварик шануйте, не ображайте!

Це перша з книжок, всім книгам начальник!

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
13 січня
Переглядів
2024
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку