Конспект уроку на тему: "Розв'язування розрахункових задач"

Про матеріал
У конспекті зазначені міжпредметні та предметні компетентності. Конспект уроку містить різноманірні розрахункові задачі на знаходження маси, обєму та кількості речовини реагентів та продуктів реації.
Перегляд файлу

Дата ___/____/____     Клас 8        

 

УРОК 40

Тема. Розв’язування розрахункових задач

Цілі: Формування ключових компетентностей:

Математична компетентність;

Уміння вчитися впродовж життя;

Соціальна та громадянська компетентності

Екологічна грамотність і здорове життя.

Формування предметних компетентностей: узагальнти й систематизувати знання учнів про кількість речовини, молярну масу, молярний об’єм, відносну густину газів; підвищувати рівень їх навчальних досягнень, розуміння основних понять, уміння використовувати знання на практиці; удосконалити навички розв’язання розрахункових задач. Стимулювати пізнавальну активність;виховувати в учнів рішучість, кмітливість.

Тип уроку: узагальнення й систематизації знань.

Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, картки із завданнями.

Знання можуть бути купою каміння,

Що задавило особистість.

І знання можуть бути вершиною піраміди,

На якій стоїть особистість.

В.Розов

Хід уроку

І. Організація класу

Учитель.

Вітаю вас, мої любі,

У світлій затишній оселі.

Нехай урок наш для вас буде,

Як пісня, дзвінкий та веселий.

Всі за парти ми сідаймо,

До роботи приступаємо.

Щоб помилок уникати,

Треба пильність розвивати.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

2. Прийом «Формульний диктант». 

Записати формули, за якими можна обчислити:

  1. Відносну молекулярну масу речовини за відносними атомними масами.
  2. Масу речовини за відомою кількістю.
  3. Молярну масу речовини  за відомою відносною молекулярною масою.
  4. Об’єм газу за відомою кількістю речовини.
  5. Кількість речовини за відомою кількістю молекул.
  6. Кількість речовини за відомою масою речовини.
  7. Кількість молекул за відомою кількістю речовини.
  8. Кількість речовини за відомим об’ємом.
  9. Відносну густину хлору за повітрям.
  10. Відносну густину азоту за киснем.
  11. Густину газу за нормальних умов.

 Прийом «Самоперевірка»

ІІІ. Зіткнення учнів із проблемою й висловлення первинних гіпотез

На сьогоднішньому уроці ми з вами будемо розв’язувати задачі за вивченими раніше формулами.

 Девізом нашого уроку я обрала слова В.Розова

Наприкінці уроку зробимо висновок: чи дійсно знання можуть мати значення для кожного з нас.

Сьогодні  ми підіб’ємо підсумки нашої роботи з теми «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами»

ІV. Визначення теми та мети уроку

Формулювання разом з учнями мети й завдань уроку.

V. Робота над гіпотезами, висловленим учнями

Групова робота

1. Учні об’єднуються в групи, одержують завдання на аркуші формату А3, виконують відповідні розрахунки, заповнюють вільні клітинки в таблиці. Потім по колу обмінюються аркушами, червоним чорнилом виправляють помилки й вивішують аркуші на дошці.

Після цього по черзі коментують допущені помилки.

Учитель узагальнює відповіді (10—15 хв.).

Варіант І

 

NaCl

СO2

H2SO4

m, г

58,5

 

 

М, г/моль

 

 

 

, моль

 

 

2

N, частинок

 

 

 

V, л

 

11,2

 

Варіант II

 

SO2

Аl(ОН)3

СuО

m, г

 

 

16

М, г/моль

 

 

 

, моль

 

12,04 · 1023

 

N, частинок

 

 

 

V, л

44,8

 

 

Варіант III

 

СаСО3

CO

HCl

m, г

150

 

 

М, г/моль

 

 

 

, моль

 

 

 

N, частинок

 

 

9,03 · 1023

V, л

 

56

 

 Варіант IV

 

АlСl3

N2

H2CO3

m, г

26,7

 

 

М, г/моль

 

 

 

, моль

 

 

3

N, частинок

 

 

 

V, л

 

33,6

 

2. Кожна група одержує завдання

Обчисліть об’єм вуглекислого газу, що утвориться в результаті згоряння природного газу, який містить метан(CH4)) об’ємом

група 1 — 5 л;                           

група 2 — 3 л;

група 3 — 7 л;                           

група 4 — 10 л.

Який об’єм кисню з повітря при цьому витрачається?

Записуємо на дошці рівняння реакції й під рівнянням виписуємо відповіді всіх груп.

CH4 +2O2 = CO2 +2H2O

Варіант І

5 л 

10 л 

5 л 

Варіант II

3 л 

6 л 

3 л 

Варіант III

7 л 

14 л 

7 л 

Варіант IV

10 л 

20 л 

10 л 

3. Яка кількість речовини кисню знадобиться для повного згоряння речовини X кількістю речовини 0,5 моль?

X: група 1 — Аl; група 2 — Р; група 3 — Mg; група 4 — Li.

Кожна група наводить рівняння реакції, складає пропорцію й записує відповідь. Потім групи по колу обмінюються розв'язаннями, перевіряють, виправляють, коментують.

Учитель узагальнює відповіді.

VІ. Обговорення гіпотез. Загальний висновок

Ще раз звертаємо увагу на виписані на дошці формули.

  • Де на уроці ми використали ці формули?

·     Яка група швидше й правильніше виконувала завдання?

·     Які помилки допускалися в процесі виконання завдань?

VІІ.  Підсумок уроку

Метод «Мікрофон»

  • Сьогодні на уроці я зрозумів (ла), що…
  • Зараз я вмію…
  • Я не зроблю помилки в …

Учитель. Повернімося до девізу уроку. Ч дійсно знання можуть мати значення для кожного з нас?

Так. Якщо не використовувати знання в житті, то,дійсно вони будуть тільки купою каміння. Завдяки ґрунтовним знанням можна досягти всього вжитті, відкрити для себе цікавий світ науки, бути цікавим співрозмовником. А для цього ще потрібна й наполегливість.

ПРОЕКТЫ В ШКОЛЕ Методические разработки Молотковой Л.А.  VІІІ.  Домашнє завдання

Повторити повторити параграфи 19-22

Творче  завдання. Заповнити таблицю.

 

2Na

l2

= 2NaCl

m, г

4,6

 

 

, моль

 

 

 

V, л

-

 

-

 

Список використаних джерел :

1. Хімія.7 - 9 класи – Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія. 7-9 класи (оновлена), затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804. (http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programi-5-9-klas-2017.html)

2. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти,— К.; Ірпінь, 2004,— 176 с.

3. Державний стандарт  Постанова Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти».

4. Савчин М. М., Ковальчук Н. І. Хімія. Вимірник навчальних досягнень. Діагностично-тренувальні завдання. 9 клас,— Л.: ВНТЛ-Класика, 2004,— 336 с.

5. Ярошенко О. Новицкая В. И. Задания и упражнения по химии: Учебное пособие для средних школ,— К.: Станица, 1997,— 180 с.

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
17 січня 2019
Переглядів
1059
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку