Конспект уроку на тему: «Що було, коли мене не було?»
Мета: ознайомити учнів з археологічними знахідками, які залишили наші предки; розвивати активний словниковий запас учнів з вивченої теми; вчити знаходити інформацію з різних джерел; визначати логічну послідовність подій; вчити логічно розмірковувати, висловлювати власну думку; розвивати естетичний смак.
Обладнання: комплект мультимедійних засобів, підручник «Я досліджую світ» О.Волощенко НУШ, зошит з друкованою основою (автор О.Волощенко).
Хід уроку
І. Вступна частина.
Ранкове коло.
1. Привітання.
Доброго ранку сонце і вітер!
Доброго ранку ліси і поля!
Доброго ранку , моя Україно!
Доброго ранку , плането Земля!
- Хто не виспався?( присісти)
- Кому цікаво вчитися? (плеснути в долоні)
- Відгадай , що це? У торбинці є предмет.Ви його передаєте по колу з рук в руки, обстежуючи, що це може бути?
- Хто здогадався?
- Вірно, це лупа. Отже, ми сьогодні на уроці будемо досліджувати.
4 .Крісло автора. Загадка.
Хоче знати дітвора » Звідки виросла гора?»
Таємниці знає полог, мандрівник – герой …. ( геолог)
- Чи знаєте ви хто такий геолог?
- Геолог –це спеціаліст, який займається пошуками корисних копалин, вивченням особливостей надр землі.
Організаційний момент.
2. Актуалізація опорних знань.
Метереологічна хвилинка. - Діти, урок почнемо, як завжди із повторення та спостереження. - Яка зараз пора року? Місяць? - Який сьогодні день тижня? Число? - Яка сьогодні погода? Чи були сьогодні зранку опади? - З яким настроєм ішли сьогодні у школу? - Над якою темою ми працювали на минулому уроці.
ІІ. Основна частина уроку.
- Якими містами ми з вами мандрували на минулому уроці? - Що цікавого запам’ятали під час нашої уявної подорожі? - Сьогодні поговоримо про наших предків, людей, які проживали на території України кілька сотень, навіть тисяч років.
2. Повідомлення теми і завдань уроку.
- Отже тема нашого уроку: «Що було, коли мене не було?»
3. Сприйняття і усвідомлення матеріалу.
Перегляд відео «Історія слов’ян на пальцях. Початок історії Східних Слов’ян» Джерело: https://www.youtube.com/watch?v=d9QXVm_9yCA
Обговорення переглянутого відео.
4. Робота над завданнями підручника с. 45-46.
- Завдання 1 – спілкування жевжиків з археологами, відповідь на питання Блискавки.
Археолог – науковець, що вивчає давню історію людства, проводить розкопки. (пояснення учням цього значення)
- Завдання 2 – читання запису в щоденнику дідуся-археолога третьокласника Ореста. Звернути увагу, що найбільше сподобалося хлопчикові.
Словникова робота
- На с. 140, 141 прочитайте визначення слів: «курган», «експедиція».
Розбирання поняття «скіфи».
Перегляд відео: «Скіфська пектораль». Джерело: https://www.youtube.com/watch?v=242lXqxQhxE
-Завдання 4 – З підручних матеріалів давайте побудуємо коло діаметром 30 см.
- А тепер уявіть, якого розміру була ця коштовна знахідка.
- Завдання 5 – Обговорення знахідки гірником Ярославом Бахеровим та її історичне значення.
- Завдання 7 – Виявити закономірність і усно продовжити ряд.
5. Фізкультхвилинка.
Джерело: https://www.youtube.com/watch?v=GQGTBpuLxlg&list=PLocDbdtEvWJh8msYosbKzJGuELA82Gafy
6. Робота у зошиті з друкованою основою на с. 20.
- Завдання 1 – Розгляньте зображення тварин. З” єднайте у пари давню і сучасну тварини. Чи можемо ми тепер у природі побачити давню тварину? Чому? Що люди можуть зробити, аби довідатись про минуле?
- Завдання 2 – Поміркуйте, що дало можливість ученим дізнатися, який вигляд мали динозаври?
- Завдання 3 –Які фільми чи мультфільми про динозаврів ви переглядали? Чим вони запам” ятались?
ІІІ. Підведення підсумків уроку. Рефлексія.
Переглянути на вибір мультфільми про динозаврів: « Земля, до початку часів», «Добрий динозавр», «Машина часу у минуле». Обговорити на наступному уроці.