Урок ЯДС на тему: " Рослини навесні".

Про матеріал
Розробка містить гру "Мікрофон", роботу в парах, роботу в творчих групах, загадки.
Перегляд файлу

Тема: Рослини навесні

.

Мета: Повторити і закріпити знання учнів про весняні зміни, які відбулися в неживій природі. Виявити зміни в житті рослин4; з’ясувати причини, що зумовлюють ці зміни. Ознайомити з ранньоквітучими рослинами, які потребують охорони.

Розвивати спостережливість, пізнавальну активність та самостійність, образне мислення мовлення, здатність до творчості.

Прищеплювати бережливе ставлення до природи, викликати бажання зберігати красу.

Обладнання: підручники, зошити, ребус, малюнки, таблиці, загадки, вірші, відеозапис «Рослини навесні».

Тип: Засвоєння нових знань, умінь і навичок.

Хід уроку

I Організаційний момент

1. Аутотренінг

Я прийшов до школи вчитись.

Треба бути уважним.

Треба бути активним.

В класі гості, друзі.

Вони мене люблять.

Мені приємно.

Я легко дихаю.

2.Бюро прогнозів

 

II Актуалізація опорних знань учнів

1.Гра «Мікрофон»

-   Що таке природа?

-   Продовж речення: Розрізняють природу…

-   Чи вірне твердження: Нежива природа – це Сонце, Місяць, земля, зорі, вода, будинки, літаки, каміння, повітря?

  1. - Яка пора року зашифрована у ребусі?

В якій природі відбулися зміни, описані в тексті? (Робота в парах)

Що належить до живої природи?

  1. Відгадайте загадку, яка допоможе вам дізнатись тему нашого уроку:

Дихають, ростуть, а ходити не можуть. (Рослини)

-   На які групи поділяються рослини?

-   Доведіть, що дуб – це дерево.

-   Чим кущ відрізняється від трав’янистої рослини?

(Перегляд відеофільму)

III Повідомлення теми і завдань уроку. План уроку

Знати:

3-4 назви рослин своєї місцевості та їх суттєві ознаки.

Мати уявлення:

Про залежність росту і розвитку рослин від ряду умов;

Про найхарактерніші ознаки пір року в живій і неживій природі;

Про необхідність охорони рослин.

Вміти:

Брати участь в природоохоронній діяльності.

-   На уроці у нас будуть працювати різні творчі групи: біологи, екологи, лікарі, літератори, а також довідкове бюро.

Девіз уроку:

Свобода творчості, обґрунтованість, точність, повнота відповідей, краса слова.

IV Вивчення нового матеріалу

Кожна з груп підготувала нам певну інформацію. Давайте послухаємо біологів.

  1. Повідомлення учнів.

-   Ознакою весни у рослин ще є початок сокоруху.

-   Як ви розумієте це слово7

-   Сокорух виникає завдяки різниці в насиченості водою клітин підземних і надземних органів рослин. Візуально початок сокоруху у дерев можна визначити за виглядом бруньок (вони набухають, бубнявіють) та за зміною забарвлення стовбурів дерев. Стовбури осик стають сріблясто-сизими. У забарвленні гілок з’являється ледь помітний зелений відтінок. Лише тепер дуби скидають сухе минулорічне листя. Збільшується довжина сережок у берези. Рух соків особливо чітко можна виявити у берези і клена.

-   А які дерева і кущі ростуть у нас біля школи та в парку біля річки? (Берези, бузок, липа, калина, верба, дуб, тополя, каштан, слива)

Повідомлення учнів.

  1. Фізкультхвилинка.

Ми весняні квіточки,

В нас тоненькі стебельці,

Ми в стрункі стаєм ряди,

Розправляєм пелюстки.

Ледь зіп’ялись з корінців,

Дістаємо промінців,

Ми стискаєм їх вогонь

В зелені своїх долонь.

Хилять свіжі вітерці

Вліво – вправо стебельці,

Ще й голівки кожен ряд

Нахиля вперед – назад.

  1. Одночасно з початком сокоруху у дерев і кущів розпочинається цвітіння багаторічних трав’янистих рослин. Їх називають ранньоквітучими. Вчені ці рослини називають «ефемероїдами» - від грецьких слів «ефемерос» - короткочасний і «еїдос» - вигляд.

-   Як на вашу думку, чому ранньоквітучі рослини зацвітають рано навесні?

-   Чому саме навесні вони ростуть швидко?

  1. Аукціон загадок.
  1.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         З-під снігу цвіт з’явився,

Прокинувся від сну.

І запросив усіх він

Зустрінути весну. (Підсніжник)

  1.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       Я  весною зацвітаю

Синім цвітом серед гаю.

Відгадайте, що за квітка,

Бо мене не стане влітку. (Пролісок)

  1.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         Ми дзвіночки білосніжні,

Аромат в нас ніжний – ніжний.

Хто це? Знаю, знаю я –

Лісова… (конвалія)

  1.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       Я на інших геть не схожий,

Кучерявий та пригожий.

Постелю під голе віття

Фіолетове суцвіття. (Ряст)

  1.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       Він весною розпускається,

В червоне й жовте одягається.

Довге листя має сам,

Солодко пахне так… (тюльпан)

  1.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       Сонечко в траві зійшло,

Усміхнулось, розцвіло,

Потім стало біле-біле

І за вітром полетіло. (Кульбабка)

 

  1. Повідомлення учнів про первоцвіти.

-   Чи потрібно оберігати первоцвіти? Чому? Доведіть.

  1. Робота з підручником. Взаємоперевірка.
  2. Робота в зошиті. Завдання 1. (Робота в малих групах)

Ми б завжди були красиві,

І пахучі, і щасливі,

Якби в полі, в лісі, в лузі

Бачили нас тільки друзі.

Ті, які б нас не топтали,

Без потреби нас не рвали.

-   Про що мріють квіти? А як на вашу думку, для чого потрібно оберігати природу?

  1. Робота в групах.

1 група. «Можна – не можна»

2 група. «Добре – погано»

3 група. Скласти сенкан

4 група. Скласти ланцюжок живлення.

 

V Підсумок уроку

- Яку тему сьогодні вивчали?

- Які квіти приносять весну?

- Як пробуджуються дерева, кущі?

- Які ранньоквітучі рослини потребують охорони?

 

Я зірвав квітку – і вона зав’яла,

Я піймав метелика – і він помер у мене на долоні.

І тоді я зрозумів, що доторкнутись до краси

Можна лише серцем.

doc
Додано
14 лютого
Переглядів
262
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку