Конспект уроку на тему: "Стовпчасті та кругові діаграми"

Про матеріал

Учні вчаться будувати кругові та стовпчасті діаграми. А допомагає їм у цьому табличний редактор. В архіві є конспект уроку та презентація до нього.

Коментар: урок проводиться у комп'ютерному класі. Діти сидять по парах. За урок учні одержують дві оцінки – домашнє завдання, новий матеріал (враховуються відповіді на уроці, виконання діаграм у табличному редакторі).


Зміст архіву
Перегляд файлу

1

 

Тема уроку: Стовпчасті та кругові діаграми

 

Мета уроку:

Навчальна – навчити учнів описувати стовпчасті та кругові діаграми, будувати їх, розв’язувати завдання, що передбачають побудову та аналіз стовпчастих та кругових діаграм.

Виховна – формувати життєву компетенцію учнів у глобальному інформаційному просторі.

Розвивальна - вчити використовувати здобуті знання у нестандартних ситуаціях.

 

Устаткування уроку: презентації по теоретичному та практичному застосуванні матеріалу, файли-заготовки, програмне забезпечення з математики для 6-го класу, картки для оцінювання.

 

Тип уроку: формування(засвоєння) знань.

 

Коментар: урок проводиться у комп’ютерному класі. Діти сидять по парах. Один з учнів – добре володіє комп’ютерною технікою, інший – ні. За урок учні одержують дві оцінки – домашнє завдання, новий матеріал(враховуються відповіді на уроці, виконання діаграм у табличному редакторі).

 

План уроку

 

  1. Організаційний момент. – 1 хв
  2. Усебічна перевірка ступеня засвоєння змісту навчального матеріалу. – 7 хв
  3. Підготовка учнів до активного й усвідомленого засвоєння навчального матеріалу.
  4. Постановка пізнавального завдання. – 7 хв
  5. Засвоєння нових знань і способів дій. – 5 хв
  6. Первинна перевірка розуміння і корекція розуміння засвоєння учнями нового матеріалу. – 5 хв
  7. Закріплення знань і способів дій. – 5 хв
  8. Узагальнення та систематизація знань. – 5 хв
  9. Підбиття підсумків. – 3 хв
  10. Інформація про домашнє завдання. – 2 хв

 

Хід уроку.

 

І. Перевірка присутніх. Повідомлення плану та завдань на урок.

ІІ.

1. Фронтальне опитування.

  1. Що таке коло?
  2. Які об’єкти дають уявлення про коло?
  3. Як позначається центр кола?
  4. Що таке радіус кола?
  5. Що таке діаметр?
  6. Яка залежність між радіусом та діаметром?
  7. Що таке дуга?
  8. Як дістати півколо?
  9. Що таке число ? Чому воно дорівнює?
  10. Як виміряти довжину кола?
  11. Як обчислити довжину кола?
  12. Що таке круг?
  13. Що таке сектор?
  14. Що таке сегмент?
  15. Як визначити площу круга?
  16. Навіщо ми вивчаємо цей матеріал. Де ми його зможемо використати у нашому побуті?

 

2. Повторення матеріалу із виконанням завдань. Перше та друге – по 2 бали, третє та четверте – по 4 бали. Діти передивляються слайди із програми для створення та опрацювання презентацій PowerPoint. Відбувається самоперевірка.

 

 

ІІ.

1. Учні дають відповіді на запитання учителя.

  1. Що таке пряма?
  2. Що таке промінь?
  3. Як їх намалювати?
  4. Яка фігура називається кутом?
  5. З чого він складається?
  6. За допомогою якого інструмента вимірюються кути?
  7. Які бувають кути?
  8. Дати означення гострого, тупого, прямого та розгорнутого кутів.

 

2. Біля дошки одні учні малюють коло, гострий, тупий, прямий та розгорнутий кут. Інші учні вимірюють градусні міри кутів.

 

IV - VI. Перегляд презентації

  

 

 

 

  

 

 

 

 

VIІ.

  1. Опрацювання матеріалу із підручника „Математика”, 6 клас, Галина Янченко, Василь Кравчук, ст. – 149-150
  2. Розбір усної вправи. ст. 151, №845
  3. Розв’язування вправ №№846, 848, 851.

 

 

 

 

VIІІ.

Учитель. Ми з вами живемо у ІІІ тисячолітті, яке є перехідним від індустріального до інформаційного суспільства. У новому тисячолітті інформація і наукові знання будуть складати найважливіший стратегічний ресурс людства.

На сьогоднішньому етапі комп’ютери використовуються у всіх галузях діяльності людини. І тому ми повинні вміти грамотно та розумно їх використовувати, володіти основними навичками роботи з  ними. 

Адже, прикладне програмне забезпечення може виступати для вас і учителем, і помічником, і порадником.

 

Учень 1. Компютерна система - це апаратна частина(hardware, сам компютер) разом з   програмним забезпеченням(software) - програмами для виконання конкретних видів робіт. Компютер без вказівок  користувача  чи програми не здатен розвязати жодної   задачі. Сама по собі апаратна частина - це ящик, наповнений усякими  пристроями: мікросхемами, кабелями тощо. Для  функціонування  компютера потрібні  два  фактори: електроживлення і програми.

 

Учень 2. Спеціалісти  створили багато  програм  для розвязування задач, які виникають у   різних   сферах  практичної  діяльності  людей. Сукупність  таких  програм   називається  програмним  забезпеченням  компютера. Завдяки програмному забезпеченню  компютери  використовують не  лише математики та кібернетики, а й лікарі та  педагоги,  письменники  та музиканти, службовці  та  керівники  підприємств.  Вартість  програмного  забезпечення  часто  перевищує  вартість апаратної частини  компютера.

 

Учень 3. Архітектура компютера - це його «плоть», а програмне забезпечення - це «дух», те без чого найкращий, наймодернізованіший компютер перетворюється в груду «заліза». Програм є величезна кількість. Є програми, які використовуються тільки вузьким колом спеціалістів, а інші є необхідними для нормальної роботи ПК...

 

Учень 4. Програми   бувають  двох  головних  видів:  системні  та  прикладні. 

Системні програми призначені для підтримки функціонування компютера і  надання користувачеві зручних умов роботи. До системних програм належить  операційні  системи,  операційні  оболонки,  сервісні  програми,  середовище  програмування.

 

Учень 5. Багато програм, які потрібні для щоденного використання обєдналися у пакети. Наприклад, пакет Microsoft Office містить: програму для підготовки текстів (Microsoft Word), програму для створення електронних таблиць(Microsoft Excel), програму для підготовки презентацій(Microsoft PowerPoint), програму для управління веденням базами даних(Microsoft Access), програму для створення малюнків(Microsoft Paint) і ряд допоміжних програм менших розмірів.

 

Учень 6. Електронні таблиці. Електронні таблиці - це особливий тип прикладних програм, що забезпечують організацію даних у виді таблиць і їхню опрацювання. Дана програма є незамінною для бухгалтера.

 

Учень 7. До пакета Microsoft Office входить універсальна, проста у вико­ристанні й достатньо різноманітна щодо можливостей програма підготовки презентацій Microsoft PowerPoint. Презентація (від англ. “presentation” — подання, вистава) - це набір картинок-слайдів на певну тему, які зберігаються у файлі спеціального формату. На кожному слайді можна вміщувати до­вільну текстову, графічну, відеоінформацію, анімацію, стереозвук, як синтезований, так і записаний із мікрофона.

 

Робота у програмі MS Excel. Учні сідають по-двоє за ПК(один, який уміє у ній працювати виступає експертом для іншого). Діти виконують побудову діаграм за готовими таблицями.

 

 

 

 

цукровий буряк

40

озима пшениця

20

соняшник

15

інші культури

25

 

 

 

 

 

ІХ. Відбувається рефлексія. Діти обговорюють вивчений матеріал на уроці. Визначають його практичне застосування. Можливості використання ПК для побудов діаграм.

Використовується програмне забезпечення з математики для 6 класу.

 

 

Х. Домашнє завдання. п. 29, №№847, 849, 852.

Для найактивніших – приз – кросворд

 

 

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Коло та круг

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Виміряємо за допомогою циркуля довжину відрізка АВ. Поставимо загострену ніжку циркуля в точці О і, не змінюючи його розхилу позначимо другою ніжкою кілька точок. Усі ці точки однаково віддалені від точки О. Якщо відрізок АВ плавно повертати навколо точки О, то друга ніжка циркуля опише замкнену лінію, яку називають колом

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Сполучимо центр кола з довільною точкою А цього кола відрізком Відрізок ОА, а також його довжину називають радіусом кола. Відрізок, що сполучає дві точки кола і проходить через його центр, а також довжину цього відрізка називають діаметром. Діаметр кола удвічі довший від радіуса цього кола.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Центр кола ділить діаметр на два радіуси. ДвІ точки А і В, які лежать на колі ділять його на дві частини. Кожну а частин називають дугою кола. Точки - кінці цих дуг.

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Ще в далекому минулому люди знали багато геометричних фігур, у тому числі коло і круг. Про це свідчать розкопки, під час яких було знайдено різні прикраси, посуд, рештки старо­давніх споруд. Ще тоді доводилось розв'язувати задачі на об­числення довжини кола і площі круга. Тепер відомо, що значеннями числа л в різні часи були різні числа. Так, у Стародавньому Єгипті (близько 3500 років тому) значення числа л дорівнювало 3,16, а стародавні римляни вважали, що л=3,12. Усі ці значення я було визначено на досліді. Видатний учений Стародавньої Греції Архімед (287—212 рр. до н. е.) визначив правильне значення. За допомогою сучасних електронно-обчислювальних машин для л обчислено понад мільйон десяткових знаків. Для позначення частки від ділення довжини кола на діаметр вперше використав букву л англійський математик Джонс у 1706 році. Але загальновживаним це поняття стало завдяки працям великого математики Л.Єйлера(1707-1783), члена Петербурзької Академії наук. Він обчислив для числа л 153 десяткові знаки.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Усі внутрішні точки площини разом з колом, яке їх обмежує, утворюють круг

Номер слайду 13

Два радіуси ОА і 0В ділять круг на дві частини, кожну з яких називають сектором, будь-який діаметр ділить круг на дві рівні ча­стини Їх називають півкругами.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Дано круг радіуса 5 см. Знайти довжину кола та площу круга.

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Довжина кола арени цирку дорівнює 47,1 м. Знайдіть площу арени.

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Обчисліть площу затушованої фігури, якщо радіус дорівнює 10 см.

Номер слайду 24

Номер слайду 25

zip
Додано
28 серпня 2018
Переглядів
3404
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку